siggaard-rasmussen

band eller....cd

7 indlæg i dette emne

hey..

Jeg er som andre også i tvivl med musikken....skal det være både under og efter middagen eller kun efter.... Jeg har heller ikke lyst til at skulle tænke

på om der nu skal skiftes cd......eller ? Men det er også bare mange timer hvis det er hele aftenen....og det band jeg har tænkt på ved jeg ikke helt om er lidt for danse-agtige til at spille under middagen, hvis i forstår :loveboard: det er ikke nemt....det blir oz bare for meget med to forskellige synes jeg...(og dyrt....??)

Hvad synes i/ gør i?????

Knuz :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det har været et stort diskussionsemne hos os... Vi har prøvet at finde bands, pianister mm... men ingen kunne ramme vores smag (eller pris) :cheerleader3: Så vi har simpelthen valgt en dj der får instrukser, og så sørger han for musikken hele aftenen. I jeres tilfælde kunne i måske få en fra bandet til at spille lidt under middagen? De må også have et lydanlæg, så cder kan de jo også stå for? Det er jo bare lige at få aftalen i stand... Men band under maden er nok ikke så passende.

Håber min mening kan bruges :loveboard: Og at i finder en løsning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er ingen af vores familier de store danse-familier... og det er heller ikke det vi gør mest af sammen med vores venner. Så vi har i stedet hyret en pianist som spiller almindelig hygge-musik under festen samt at han kan spille til evenutelle sange... og bagefter kan han spille op til og instruere noget hopsa... en gang folkedans / sanglege.. Det passer rigtig godt til os og er hammer skægt så det bliver vores løsning. :cheerleader3:

knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at hyre en musiker til vores bryllup, da vi gerne vil have en til at spille til de forskellige sange -vi havde dog overvejet CD'ere til dansemusikken, da man så kan få sangene i original-versionen. Vi har da også valgt, at vi tager vores anlæg med, så festen kan fortsætte til CD-musik efter musikeren takker af.

Dog skal det siges, at hvis man vælger CD'ere, er der hjælp at hente i forhold til evt. festsange; på www.festklaveret.dk kan man købe og downloade instrumentale versioner af mange gængse festsangs-melodier, så man alligevel kan få akkompagnement til festsangene! Ligeledes kan Brudevalsen bestilles på den side...

Har absolut god erfaring med den side -hurtig og venlig betjening!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var også meget i tvivl. Vi har valgt en dj.

En dj er jo netop trænet i at afpasse musikken til stemningen, og kan netop undgå, at det bliver for danseagtigt under maden.

Hvis I har et band, kan i sikkert få en eller to fra bandet til at komme og spille under maden, hvis i vil betale dem ekstra. Men jeg tror de fleste bands vil synes, det er mærkeligt/kedeligt kun at spille for gæster, der spiser.

Jeg synes cd'er lyder som en meget dårlig løsning, men det er nok bare min mening. Men cd'er skal skiftes ofte, eller også skal man høre den samme kunstner i 40-50 min. Så der skal være en, der sørger specifikt for dette, det kan ikke bare passe sig selv. Til min mors uformelle 50 års fødselsdag i et telt have vi lavet en cd med ca. 100 forskellige mp3 nr. Den stod så bare på shuffle hele aften. Det fungerede udemærket, men vi havde hellere ikke skruet særligt højt op, så det havde ikke den store betydning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde en pc stående med vores egen playliste, ovre rolige numre til maden. Fordelen ved også at have en pc stående, er hvis kameraer skal tømmes feks hvis gæsterne har digital kameraer med.

Vi valgte at lave playliste, fordi det også var en mulighed for at vise vores musiksmag, men det skulle så også være rolige numre da det som sagt kun var til under maden.

Min fætter havde så sit keyboard med så han spillede til de sange der var, han fik dem på forhånd af toastmasteren.

Vi havde så et 4 mands band til dans og det var forrygende.

Så det var en blanding af billigt og dyrt :cheerleader3:

Fordi vi valgte en playliste var at vi havde været med til et bryllup hvor det fungerede rigtigt godt, der var vi 70 mennesker og det var ikke ret meget man lagde mærke til musikken.

Det fungerede også rigtig godt til vores.

Sarah

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi var også meget i tvivl. Vi har valgt en dj.

En dj er jo netop trænet i at afpasse musikken til stemningen, og kan netop undgå, at det bliver for danseagtigt under maden.

Det er fuldstændig korrekt. Nu er der selvføgelig mange måder at gøre det på, også blandt djs, og jeg kan kun tale for vores eget vedkommende og om hvordan vi gør ude til bryllupsfesterne.

Musik der spilles under middagen er dæmpet dæmpet dinnermusik, og derved ikke egentlig dansemusik. Ihvertfald i starten. Selvom folk er i godt humør når de kommer så er stemningen som regel mere løftet når man er nået til desserten, end under forretten, og der prøver vi at holde en rød tråd så sammensætningen af musikken matcher stemningen på festen.

Instrumentalmusik gør sig som regel godt under forretten eller ihvertfald lige i starten. Under hovedretten taler vi derimod typisk om nogle stille/bløde klassikere, alla filmmusik, romantisk musik m.v. Når man er nået til desserten hvor folk er kommet i stemning gør det ikke noget at der er noget musik med mere rytme som folk kan "gynge" med til og være med på. Typisk noget blød disco/soul, men også danske klassikere m.v. Hvordan man lige vægter det er svært at sige for det afhænger helt af selve festen + de drøftelser man har haft med folk inden.

Taler vi derimod om firmafester hvor der typisk ikke spises meget mere end 1-2 timer er det noget andet. Ved de fleste firmafester må der godt være lidt mere "fart" på starten, og her ses det også tit at folk begynder at danse under desserten.

En DJ kan i sagens natur ikke konkurrere med levende musik hvis det er hvad folk ønsker. Heller ikke selv om man akkompagnere til de fleste festsange. Der kan man så overveje en løsning med en pianist/dj løsning, eller det vi kalder en pakkeløsning. Så får man begge dele med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer