Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Camilla P

Gaveæske/ Gaveglas

2 posts in this topic

Hej Tøser :)

Jeg er lige kommet på en ide og vil gerne lige dele den med jer da I altid er ”super” til at komme med nogle gode svar. ;)

Min ide er at kombinere gaveæske med bordkort men efterhånden syntes jeg at jeg har så mange idéer at jeg har svært ved at vælge. Så her er lige nogle forslag;

1. Forslag

Jeg har tænkt på at lave bordkort af trylledej, som jeg former som flade hjerter (man kan købe de der jernforme som hjerter for ingen penge) Derefter vil jeg spraymale hjerterne i hvid/elfenbensfarvet og når de tørre, vil jeg med guldmaling skrive gæsternes navne og lave vores monogram i det ene hjørne. Derefter trækker jeg en silkesløjfe igennem et hul i toppen/midten. Hjertet vil jeg hænge på glassene via lidt fin ståltråd, der er gemt med fine små perler. Der kan godt være at det er lidt svært at se hjerterne for sig, men jeg håber nu alligevel I kan følge mig. fool

Derefter vil jeg lave en gavepose enten i form at kiste eller gavepose, som så mange herinde fra har lavet fine idéer til.

2. Forslag

Men hvis jeg vælger ikke at lave bordkort af hjerter, som lige beskrevet, har jeg lige tænkt på at man kunne gøre noget helt andet. :heppe:

Man kunne jo købe nogle billige glas eksempelvis dem fra Ikea, som skulle give sig ud som vandglas til gæsterne. Dem kunne man så dekorere lige som man har lyst til, så de selvfølgelig passer til ens tema og resten af opdækningen.

Personligt forestiller jeg mig måske, at lave nogle svagt lyserøde hjerter, der skal fremstå lidt som et vandmærke. Der ovenpå vil jeg så skrive gæstens navn med guldmaling og rundt på glasset vil jeg så skrive vores monogram også med guldmaling. I glassene vil jeg så lægge lidt silkepapir i elfenbensfarvet/ hvid og så kan man jo altid lægge lidt ekstra gaver i, som eks. Blomsterløg, en cigaret til rygerne, lidt god chokolade osv. som jo også mange af jer har foreslået.

Det vil jo så være et glas med mange funktioner. Det er et drikkeglas under middagen for gæsterne, det er en gave i sig selv og så er det også et bordkort. Jeg syntes selv det er en genial idé, men hvad syntes I ??

Jeg har også lige en lille ekstra idé, hvis I er interesseret.

Når gæsterne kommer, får de velkomstdrinks serveret i champagneglas ( Ofte kan man købe dem meget billigt i Føtex osv. ) På glassene har jeg tænkt på at male vores monogram via glasmaling i guld. Det er pære nemt og sætter lige et personligt præg helt fra starten syntes jeg. :)

Det var lige hvad jeg havde på hjertet for denne gang, håber på en masse tilbagemeldinger fra jer. :super:

Hilsen Camilla (den bryllupsspændte)

0

Annonce ♥

Hej Camilla!

Sikke gode ideer du har!

Jeg synes begge dine foreslag lyder meget flotte, men synes bedst om forslag 2

(men det er jo bare hvad jeg synes...... ;)

Go' arbejdslyst, :super:

knuz fra p.nille

0