kejzer

Mie og Martin 31-5-08 den vidunderligste dag i mit liv

941 indlæg i dette emne

post-29043-1217788145.jpg

post-29043-1217788138.jpg

der var den LÆKRESTE frugtbod med alverdens lækkert frugt, og skulle da liiige ha 2 nektariner og en pære - gæt lige hvad jeg kom af med!!! 22 dollers!!! det er over 100 kroner!! for 3 stykker frugt!! Det er altså ikke nemt at leve sundt derover!

Hi hi hi... den frugtbod kender jeg godt! Vi var der for 3 år siden og min bedre halvdel var ved at få et pjosk da han opdagede at en lille bakke jordbær kostede 25$. De er jo snedige nok og sætter kun prislisten op helt oppe ved kasseapparatet! Men ..... lad være med at købe frugt der.... det er vilde overpriser! :denmarkflag:)

Lateda

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Off we went i en taxkadoha og blev øjeblikkeligt mødt af et heeelt andet vejsystem - ALT er stort!!! :denmarkflag:

post-29043-1217787152.jpg

"We´re not in Kansas anymore TOTO" Men vi var det rigtige sted - San Fransisco - eller som jeg hørte en gut sige over en telefon: " Hey man - I´m in Frisco Dog!" :denmarkflag:

post-29043-1217787251.jpg

Da vi ankom til hotellet tjekkede vi ind efter at ha snakket med vores turguide der var på hotellet - JOAN :denmarkflag:

post-29043-1217787264.jpg

ganske ok værelse.. vi havde jo ikke forventet luksus :bearhug:

Sidder lige og snakker om, hvor vi skal bo i San Franciso (hvilket område). Er i tvivl om vi skal bo i Fisherman wharf området eller Japan town eller som 3. mulighed nær union square.

Så vil lige høre dig hvor I boede henne og om det var et udemærket område.

Lene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om aftenen tog vi på en af de her "optionals" som turen tilbød - altså ture i vores "fritid". Vi valgte denne her aftenstur, hvor vi tog de gamle sporvogne, som SF er KENDT For, ind til en kinesisk rest. hvor vi spise og så gik ned gennem "china town" bagefter. Der var ikke meget china i china town..

men lidt kulørte lamper var der da (" ooog kulørte lamper"....)

Tihi.. Der røbede du lige din fortid som statsskole-elev, Mie. Det er sjovt at følge din beretning, når man nu næsten synes, at man kender dig.. :thumbsupsmileyanim:

Janne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Undskyld piger - jo det er vist på tide, jeg kommer videre med min rejseberetning... :cheerleader3:

BERETNING FORTSAT!

Vi kørte som sagt afsted tidligt om morgenen og ud på de amerikanske highways - de kører faktisk ikke ret stærkt. ligger støt på cirka 90-100 km/t. Og vejene er næsten snor lige. Ja havde det været herhjemme, så havde bilerne klart kørt meget stærkere - fordi man kan... vi så faktisk ikke ret mange bilulykker derover. 2 tror jeg på de 3 uger. Det er jo ingenting i forhold til hvor tit man ser biler ligge i grøften herhjemme..

Mange steder havde de plantet de fineste blomsterbuske på vejen. Der hvor de ikke var, var grunden oftest at vejene var blevet gjort bredere.

post-29043-1219740521.jpg

Jo nærmere vi kom ørkenområdet jo varmere blev det - ja altså ikke i bussen - Bill vores chafut havde altid skruet højt op for aircon for at holde sig vågen. eller hedder det skruet ned?? hmnnnmmmm..

Vi stoppede på vejen ved sådan et sjovt frugt stoppested - hvor de solgte alverdens lækre frugte, grøntsager og nødder i alle mulige forskellige afskygninger. Og så var der lidt dyrehalløj omme bag ved.

Købte en bakke blandet nødder, der næsten holdte hele busturen. mmmm det var snadder.

post-29043-1219740665.jpg

post-29043-1219740675.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-29043-1219740835.jpg de to sjoveste geder - de stod op på rækværket som hunde, der gerne ville nusses.. :cheerleader3:

Efter stoppet kørte vi videre til Yosemite national park. Yosemite betyder Grizzly bear på indiansk. og blev i 1890 usa´s 2. nationalpark.

Allerede ved registrering/betaling kunne man se dette skilt.

post-29043-1219740905.jpg

og det passede. Før vi forlod USA fortalte de i nyhederne, at der var udbrudt brand i Yosemite..

Redigeret af kejzer
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde vores første stop inde i parken ret hurtigt. Her skiftede vi til shorts og top - det var simpelthen for varmt til andet udenfor. Vi havde vel i gennemsnit 40 grader derover. Det gode er dog, at luftfugtigheden ikke er særlig høj, så man kunne sagtens trække vejret :cheerleader3:

Vi skulle se på vandfald. Her ses et gennem træerne..

post-29043-1219741189.jpg

og da vi kom tættere på

post-29043-1219741206.jpg

det var ret flot.!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På vej hen til vandfaldet gik man på en skovsti og uden for stien var der mange store sten og lidt vand etc og på tilbage til bussen - ja der tog vi turens første "short cut" dem tog vi mange af - bare vent!! :cheerleader3:

her er jeg liige ved at miste balancen, og måtte gribe efter en gren :cheerleader3:

post-29043-1219741265.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi kom også forbi et træ, som faktisk havde vokset sig lig en bænk :cheerleader3: kodak moment eller noget :cheerleader3: jeg skulle dog lige kravle op på stammen først - he man er jo ikke så høj :cheerleader3:

post-29043-1219741515.jpg]

Et andet af "got to see" på det sted var "el capitan" - en stor klippe, som rigtig mange klatrede op af og ofte så man små lys skinne om natten - det var dem der sov på vej op og ned bare hængende i deres seler. UH det turde jeg ikke!!

post-29043-1219741590.jpg

Redigeret af kejzer
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi spiste frokost ved et vandløb. der var bare SÅ skønt. Vi kunne se et vandfald gennem træerne..

post-29043-1219741870.jpg

det tog cirka 20 min at gå hen til "lower falls" & vi kom gennem den skønneste skov. Træerne var mega store og krogede i alle mulige former. Lige var der også mange af.

og så var der de her BLÅ fugle. smukke!

post-29043-1219741933.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

vores hotelværelse. Der var oftest 2 queen size senge på værelserne og vi tog altså hver vores. Ja ved godt det var honeymoon, men vi er vant til en stor seng . jeg breder mig på den underligste måde, så ville ikke skubbe martin ud af sengen - eller selv ende på gulvet tihi. men det var først når vi skulle sove vi krøb ned under hver sin dyne :cheerleader3: der var også en stor garderobe, og badeværelse til..

post-29043-1219742981.jpg

poolen.

post-29043-1219743013.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi spiste på den eneste restaurant der var. Og den var gooo! Meget heldigt nu det var Martins fødselsdag. :cheerleader3: han fik på husets regning sådan noget karamel flan til dessert - sådan noget budding agtigt noget.

Efter spisning satte vi os hen til poolen. jeg fik kølet mine fusser. Hoppede faktisk ikke i - det lugtede SÅ stærkt af klor. Normalt stinker mit garn af klor herhjemme i 3 dage hvis jeg får mig forvildet ned i "kærseren", og der lugter det ikke på samme måde. Jeg er ellers normalt en vandhund.

post-29043-1219743228.jpg

NEXT morning d. 13/7..

Spiste vi morgenmad efter en god nattesøvn. Dejligt fredeligt.. Som der står på skiltet varm morgenmad. æg, bacon og kartofler???? det forstår jeg altså ikke man kan spise om morgenen. men selvfølgelig der kommer mange truckere, der har været vågen længe og skal ha "aftens" mad :cheerleader3:

Vi kørte mod Mojave dessert.

stoppede om formiddagen ved et rigtigt truck stop og der blev taget billeder af de flotte lastbiler.

post-29043-1219743397.jpg

post-29043-1219743408.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kaere Mie

Hvor er det dejligt at se alle dine fotos fra turen.

Det er rart, at du stadig holder liv i din traad og paa bk i hele taget... synes der er lidt stille for oejeblikket, men det er jo nok forbi mange af 2008 brudene er blevet gift paa det tidspunkt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer