Shinary

Musik og traditioner?

10 indlæg i dette emne

Hej igen damer.

Kom til at snakke med min mor her igår. Både min mand og jeg har haft nogle lidt uheldige opleverser med levende musik og samtidig har vi ikke verdens største bryllupsbudget, så vi har valgt at stille et lyssjov op(som en af vores venner her) pynte det og så stille en computer med musik på. :cheerleader3:

Først blev min mor lidt skuffet og sagde "ej i skal da have levende musik" sådan på en typisk omsorgsfuld mor måde :thumbsupsmileyanim: Men hun sagde noget andet der bekymrede mig lidt "så får i jo heller ikke kysset eller noget. Det er jo musikken der står for det!"(altså det med op på stolen osv.) :cheerleader3:

Kunne godt gå hen og blive bekymret for at det så blev en lidt trist fest måske.

Nogen der har nogle erfaringer med noget ligenene eller gode råd? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror lige netop det kommer meget an på Jeres familier og hvor "fremme i skoen" de normalt er til fester - vel at mærke bryllupper. Er ikke i tvivl om at vores gæster nok skulle få sørget for kysse-seancer - med at banke i servicet osv..... uanset om der var musim til eller ej!

For det er jo faktisk gæsterne og ikke musikken der ansporer til alle disse kysseseancer!, musikken følger bare efter og lægger stemningsmusik til.

Derimod synes jeg at musikken er ofte den der er ekstra god til at holde øje med når gommer/bruden forlader bordet og v.hj.a. speciel musik indikerer at nu er det tid til kysseløbet!!! Men det kan dog helt sikkert også lade sig gøre uden - MEN IGEN det kommer an på gæsterne.

Så langt så godt uden musik - mit eneste rigtige MEN ville nok være til evt. sange - folk synger ofte bedre og mere med når der akkompagneres med musik - men igen kommer de jo an på gæsteflokken

Alt i alt vil jeg sige at hvis gæsterne normalt er af den festlige type, som sagtens kan holde festen igang uden en musiker til at trække i trådene bag til - ja så ser jeg intet problem - er de derimod af den modsatte skuffe, så bliver det nok lidt tamt...

Håber I finder en løsning som passer Jer og jeres budget (nu ved jeg ikke lige hvor I kommer fra men jeg bor i Nærheden af Køge, og vi havde den fantastisk musiker, som bare var SÅ god og havde megen situationsfornemmelse og var slet ikke "for meget" - og han var ikke vildt dyr, så skriv en pm, hvis det har interesse)

Knuz

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Jeg vil altså også sige at det jo er op til GÆSTERNE hvornår man skal kysse mm. Og bare rolig - det skal i nok få!

Men tror alligevel at i skal tænke over at lægge pauser ind i musikken, så der er plads til traditionerne - ellers føler gæsterne måske at de "forstyrre"?

Så - synes din mor har halvt ret :cheerleader3:

Kunne det evt. være noget I/ toastmaster (hvis i har sådan én?) sagde i sin velkomst?

Bare for en sikkerheds skyld?

mange knus

:thumbsupsmileyanim:

Camilla

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have en jukeboks og jeg er 100 % sikker på at vi nok skal få kysset alligevel - og der skal sikkert også nok blive sunget de obligatoriske skålesange efter talerne osv. selv uden en musiker.

Jeg tror helt bestemt at det kommer an på gæsterne - så vidt jeg ved er det da gæsterne som slår på tallerknerne for at få kys, det er dem der råber på strømpebånd og bokser-shorts og alle de andre sjove ting........

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg regner med, at vi leger en jukebox (koster omkring 2000 kr. for et døgn) eller sætter et anlæg frem med cd-samlingen. Det er hvad budgettet kan klare. Det andet er alt for dyrt (leje, mad til dem osv) og jeg tror at gæsterne kan synge eller råbe højt nok til at vi får kysset og danset brudevals. Mon ikke også der er nogle bryllupssange på en jukebox (?)

Hvis din familie ikke er meget for at synge, mon så ikke jeres venner træder til?? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde valgt at bruge pengene på danseband, så vi havde lavet computerløsningen. Min bror som var toastmaster havde fjernbetjeningen, så han skruede bare ned når der var indslag. Min far spiller guitar, og han akkompagnerer altid til fester, så derfor også til vores bryllup. -Og faktisk bankede vi selv et par gange i tallerknerne, da vi syntes vores gæster var lidt for sløve :thumbsupsmileyanim: . -Så ku´de lære det!! -Og det gjorde de så også :cheerleader3:

Desuden timede vi -for sjov- et par gange at gå på toilettet samtidig. Skægt at se folks ansigter, nå de var halvt på vej op af stolen og så at den andne også manglede -HA HA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Masser af erfaringer med bryllupsfester uden levende musik. Vi laver stor set ikke andet medmindre vi har vores pianist med ude og du skal tage det helt roligt:

At I ikke får kysset hvis der ikke er levende musik under middagen, kan jeg skyde en hvid pil igennem. Det er nemlig ikke musikken der opfordrer til den del men gæsterne. Der er såmænd nok nogle musikere som gør det, men for mig at se er det ikke musikken der skal styre kysserunderne m.v. men jer/gæsterne. I behøver heller ikke at lave pauser i musikken for at sikre jer disse kysserunder. Gæsterne tramper i gulvet m.v. uanset om der er musik på eller ej.

Jeg har et par gange oplevet bryllupsfester med spillemænd, i forbindelse med feststeder hvor der har været flere bryllupsfester på stedet. Min oplevelse/indtryk er at disse ofte har gjort sig selv til midtpunkt i forbindelse med skålesange m.v. og et eller andet sted er det forkert ved en bryllupsfest hvor det er brudeparret der skal være i fokus. Præcist som MC-pigen også siger det: Det bliver for dominerende. Hertil kommer at flere af de spillemænd jeg har oplevet har spillet for højt. Musik under middagen skal spilles i et niveau så folk ubesværet kan tale sammen. Ved andre slags fester, eks. firmafester hvor folk ofte har været i gang længe inden middagen, er det derimod noget andet.

Vedr. det med musik til sangene så kan man faktisk meget med Ole Erlings festsange m.v. som vi selv bruger. Jeg vil dog mene at det ikke er muligt at bruge dem via jukeboks eller en CD playlist da hastigheden skal tunes til gæsternes tempo (og ikke omvendt).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer