Sign in to follow this  
Followers 0
siggaard-rasmussen

er det for plat....

22 posts in this topic

hey..

Når nu vi har danset...skal sokkerne klippes og åhh...sløret rives itu...er det for plat at skifte slør???? :thumbsupsmileyanim: Synes bare det er SÅ synd at rive et flot slør itu...og alligevel skal man jo ikke bruge det igen....meeen alligevel... Hvad sir i????????????? :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Plat???? Nej overhovedet ikke... Hvis du gerne vil gemme sløret er det da en rigtig god løsning :thumbsupsmileyanim:

/Chalotte

0

Plat???? Nej overhovedet ikke... Hvis du gerne vil gemme sløret er det da en rigtig god løsning :thumbsupsmileyanim:

/Chalotte

ja...måske...har ihvertfald hørt andre gøre sådan ?????

:thumbsupsmileyanim:

0

Det er overhovedet ikke plat - der er mange der goer det :thumbsupsmileyanim:

Der skal IKKE rives i mit sloer, og jeg skifter ikke sloer - saa den tradition maa gaesterne undvaere ;)

0

Annonce ♥

Jeg har fået hende der syer min brudekjole, til at sætte sløret fast på kammen med velkro. jeg syr så et stykke velkro på et stykke tyl, så er det let at skifte slør uden at ødelægge frisyren.

Så kan jeg gemme mit slør :thumbsupsmileyanim:

0

Man kan jo også frabede sig den tradition. Hvis ikke man synes det er sjovt, så skal man ikke gøre det.

Jeg har endnu ikke kigget på kjole og ved derfor ikke, om jeg skal have slør. Men skal jeg, så er det helt sikkert, at de ikke får lov til at rive i det. Det er det for dyrt til. Så hellere købe et billigt et og tage det på til det formål.

0

Ja altså - jeg synes det er lidt plat at skifte slør (det har jeg også tidligere været i heftig diskussion om her inde).

Hvis man ikke vil have revet sit slør, er det fint for mig - så gør man bare gæsterne opmærksomme på det, og så lader de selvfølgelig være.

Jeg synes traditionen med at rive sløret er sjov, og at det er hyggeligt at få et stykke slør med hjem som minde - det er jo også det traditionen går ud på: at en stump af den nygifte bruds slør bringer lykke. MEN: Hvor fedt er det lige at få et stykke intetsigende tyl, der slet ikke har været med til vielsen og som bruden netop har skiftet til, fordi det ikke betyder noget for hende?

0

jeg får lavet et snydeslør ,for mit ska de ikke rive i stykker, det er det for flot til :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

gæsterne skal heller ikke rive mit itu da jeg vil gemme det som det eneste og give det til min datter hvis hun engang skal giftes... snydeslør har jeg ikke besluttet mig om jeg vil have endnu

0

Jeg skiftede mit slør ud lige inden brudevalsen.

Knus fra

ViTo

0

Jeg har købt et "dyrt" slør hos min brudekjoledesigner, og et billigt på ebay... det er planen at jeg skifter slør inden brudevalsen :thumbsupsmileyanim:

Så nej det er ikke plat.. kan udemærket godt forstå hvorfor du gør dig de tanker :thumbsupsmileyanim:

Men jeg har faktisk ikke 100 % besluttet mig mht det slør.... den beslutning kommer sikkert først ¨på dagen.... men hva... så er der også BIG surprise...

0

Jeg begriber slet ikke ideen med at rive sløret itu.

Hvor mange af gæsterne gemmer sløret??? Nogle gemmer det måske en måned eller to, så ryger det ud ved almindelig oprydning.

Hvis der er nogen som vil ha' et stykke tyl med hjem til minde om dagen, kan de jo bare tage det, der bliver bundet på bilen ved kirken Det vil da være en bedre tradition end at ødelægge et smukt og dyrt slør.

0

Annonce ♥

Jeg begriber slet ikke ideen med at rive sløret itu.

Hvor mange af gæsterne gemmer sløret??? Nogle gemmer det måske en måned eller to, så ryger det ud ved almindelig oprydning.

Hvis der er nogen som vil ha' et stykke tyl med hjem til minde om dagen, kan de jo bare tage det, der bliver bundet på bilen ved kirken Det vil da være en bedre tradition end at ødelægge et smukt og dyrt slør.

Jeg er helt enig :thumbsupsmileyanim: hvis der da bliver bundet noget på bilen ved kirken. Det blev der ikke til vores bryllup. De måtte gerne rive i mit slør, da jeg havde lavet det selv og det kun stod mig i 200 kr alt incl. jeg ville netop ikke købe et dyrt slør af samme årsag.

0

Jeg gemmer altid mit stykke slør - pointen er jo netop at det bringer lykke, og nej: Jeg er ikke overtroisk, synes bare det er en hyggelig tradition. Jeg sætter stumpen ind i mit fotoalbum sammen med et af billederne fra brylluppet. Synes det er et fint minde... Et stykke fake-slør, der ikke har "været med" til brylluppet og betyder noget for bruden, men derimod kun er købt til at flå i stykker, gider jeg slet ikke gemme.

Kald mig bare sippet, overtroisk, snobbet eller hvad ved jeg, sådan har jeg det bare. Til gengæld synes jeg som sagt det er helt OK og meget forståeligt, hvis man ikke vil have revet sit slør - så skal der bare ikke rives i noget som helst...

0

Jeg overvejer at der skal siges at der ikke skal rives i mit, hvis jeg skal have et dyrt et..

Kan virkelig godt følge MC-pigen, det er lidt den holdning jeg også har.....

0

nej det syntes jeg bestemt ikke.

ved vores bryllup skal der ikke klippes i mit slør.

jeg køber et ekstra også får jeg toustmarster(staves) til at sige allerede i starten af festen at de ikke må klippe i mit slør men at der nok skal blive et slør at klippe i.

0

Annonce ♥

Jeg forstår virkelig godt hvis man ikke vil have klippet sløret, det skal man da FULDSTÆNDIG SELV bestemme. Jeg vil heller ikke have folk klipper i mit, men jeg tager altså ikke et "ekstraslør" med, for den tradition betyder ikke noget for mig. De kan få et stykke af mandens sok med hjem, kan de ;)

0

Der er vel ikke noget der er plat hvis man ikke ønsker at få revet sit slør...

Jeg ved endnu ikke om jeg vil have revet mit slør i stykker eller om det skal gemmes til en af tøserne,

på den anden side set så ved man jo der er nogen der mener det bringer uheld sløret ikke bliver revet.

Plat mener jeg ikke du er, kan sagtens følge dig.

MadamSkrald

0

Jeg var i starten enig med mig selv om at mit slør ikke skulle rives, da min mor har lavet en blonde til det for maaaange år siden (da jeg var lille).

Men min mor kunne ikke forstå mig.... Selvfølgelig skulle/skal der da rives i mit slør!! hehe, så jeg har givet efter for min mor og min slør SKAL RIVES :thumbsupsmileyanim: Jeg synes det er en rigtig sjov tradition!!! Og er egentlig ret glad for at min mor ville have det. Tror måske jeg ville fortryde hvis det ikke blev gjort....

Kan godt forstå at nogen ikke vil have revet i deres dyre slør (stod jo selv i samme situation i starten)... Men jeg synes det er lidt .... hmmm tja, hvordan skal jeg sige det.... lidt plat (sorry ordet, ku ikk finde andre) at bytte ud med et riveslør.... Jeg er nok typen der siger Enten Eller. Entel rive eller lade helt vær...

0

Jeg synes sagtens man kan skifte inden der rives løs.

For mit eget vedkommende tror jeg at jeg beholder det samme slør dagen igennem,

men lad os nu se :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Det er jo en smagsag hvad man er til, men er man en af dem der går meget op i traditioner kan man jo ikke komme uden om denne.

Jeg mener selv at det er en tradition der hører til og at man så bare må tage højde for dette når man går ud og køber sit slør og kan virkelig ikke forstå hvad man vil gemme det for, at godt forstå at det er lidt svært hvis man har givet mange penge for det, men tror nu ikke det ville ændre meget for mig...

0

Jeg synes helt klart at man skal ha klippet i sit slør.

jeg har tænkt mig at købe et slør jeg synes er pænt men ikke for dyrt og så må de klippe lige så tosset de vil. det er en tradition og den vil jeg ikke lave om på.

men man har jo hver sin holdning til det og det synes jeg bestemt også at der skal være plads til.

Held og lykke til jer alle med sløret der enten skal klippes i eller ikke klippes i.

Mille

0