Karinahadsten

Smykker ???

23 indlæg i dette emne

Jeg har tidligere vist et par billeder af min kjole i denne tråd

http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?...=49169&st=0

Nu er jeg begyndt at overveje tilbehøret. Jeg er kommet meget i tvivl om om jeg synes sløret skal være der eller ej. Jeg har det et eller andet sted sådan at der SKAL da være et slør og jeg tænkte da jeg prøvede den at sløret skulle være langt, fordi ærmerne var så lange. Men nu er det ligesom ærmerne drukner i sløret - eller er det bare mig.

Og så smykker. Da jeg prøvede kjolen fik jeg en flot halskæde på med en masse krystaller, men det var bare lige som ikke helt mig alligevel. Hvad kan være flot til kjolen ? Det må gerne fylde noget og så alligvel være enkelt. Jeg var begyndt at overveje om det skal være et eller andet stort vedhæng af en art, men så ikke i sølvkæde, men i stedet i silke eller velourbånd, som sidder tæt til halsen. Men jeg har MEGET svært ved at se det for mig. Og har vist heller ikke sådan lige set noget. Nogle der har nogle billeder af noget som kunne være passende.

Nogle dragede sammenligning af min kjole til en græsk gudinde og jeg har forsøgt at søge på google for inspiration i det "tema", men kan ikke finde noget, som jeg kan bruge til noget - hmmm. Håber nogle har gode ideer jeg kan kigge videre på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okej, jeg vil gerne stikke snuden frem :thumbsupsmileyanim:

Med risiko for at blive drillet og slagtet, så er jeg ikke sikker på, at du skal have slør på. Av av av?? ;)

De billeder, jeg får i mit hoved, hvis jeg skal tænke græsk gudinde - og det KOMMER jeg uværgerligt til at gøre :thumbsupsmileyanim: - så tænker jeg noget med lange, BREDE silkebånd. Mange af dem.

Men jeg har jo slet ingen ide om, hvor "utraditionel", du tør være. Og muligvis snakker jeg også bare ud fra det, jeg selv godt kunne lide - jeg HAVDE jo bånd hængende ned og KUN slør, fordi HJ blev ved med at lave "løfte-op"-bevægelsen, når han sagde "kirke og bryllup" og fordi det skulle rives :griner:-

Jeg har flere ideer, men skal lige hente min pap-dreng -HAHA-

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har tidligere vist et par billeder af min kjole i denne tråd

http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?...=49169&st=0

Nu er jeg begyndt at overveje tilbehøret. Jeg er kommet meget i tvivl om om jeg synes sløret skal være der eller ej. Jeg har det et eller andet sted sådan at der SKAL da være et slør og jeg tænkte da jeg prøvede den at sløret skulle være langt, fordi ærmerne var så lange. Men nu er det ligesom ærmerne drukner i sløret - eller er det bare mig.

Og så smykker. Da jeg prøvede kjolen fik jeg en flot halskæde på med en masse krystaller, men det var bare lige som ikke helt mig alligevel. Hvad kan være flot til kjolen ? Det må gerne fylde noget og så alligvel være enkelt. Jeg var begyndt at overveje om det skal være et eller andet stort vedhæng af en art, men så ikke i sølvkæde, men i stedet i silke eller velourbånd, som sidder tæt til halsen. Men jeg har MEGET svært ved at se det for mig. Og har vist heller ikke sådan lige set noget. Nogle der har nogle billeder af noget som kunne være passende.

Nogle dragede sammenligning af min kjole til en græsk gudinde og jeg har forsøgt at søge på google for inspiration i det "tema", men kan ikke finde noget, som jeg kan bruge til noget - hmmm. Håber nogle har gode ideer jeg kan kigge videre på.

Hej Karina

Jeg kan godt se hvad du mener med at slør og ærmer kommer til at " clashe " lidt.

ang smykker...det er jo lidt svært når man ikke helt hvilken type du er og hvad du er mest til. Jeg hælder personlig mest til perler fordi det er klassisk og ikke mindst fordi det går rigtig godt til min brudekjole. Hvis du ikke har slør kan du jo evt nøjes med et par fremtrædende øreringe og evt en halskæde med enkelt vedhæng.

Jeg synes de her øreringe er rigtig fine...Mine egne er lidt i samme stil bare større og med en større perle som er aflang, kegleformet??

Og jeg har endnu ikke besluttet mig for halskæde

Det er svært at se på billedet? men hvor meget pynt er der på kjolen på det øverste stykke. Men jeg tror det er flot med en enkel halskæde med perlevedhæng.

håber du kan bruge noget af det til noget....

post-33314-1212645292.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener helt klart at du ikke skal have slør på. Din kjole er SÅ flot og der er masser af detaljer som ville være synd at "dække" med et slør. Ang. smykker syntes jeg at du skal have nogle øreringe der er lidt større.... lidt a la prinsesse marie dråbeformet.... tror jeg det hedder.. og ingen halskæde....

Bare lige min mening

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Må nok indrømme, jeg er enig i det næsten er synd med et slør. Kjolen er så flot og med fantastiske detaljer. Synes den er så køn i sig selv. Og med flot opsat hår, bliver du et hit.

Og med den udskæring, synes jeg et ret enkelt smykke, der hænger nogenlunde midt på. Nogle af de viste billeder kunne være gode.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jamen dog, jeg fik ikke smadder? *griner*

Jeg googlede lidt på græske smykker - for ligesom at holde det lidt i samme stil måske, og på denne side var der en masse forskellige - deriblandt denne RUSSISKE halskæde, som jeg tror, kunne være flot. Eller noget i stil med.

post-18806-1212653082.jpg

Men lad og høre, hvor vovet du tør være :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rigtig søde smykker der imellem. Godt at nogle tænker på øreringe for mig - så langt var jeg slet ikke kommet. I øvrigt er jeg mest til sølv/hvidguld, så det er godt ramt med de fleste af smykkerne. Jeg er ret sikker på at jeg SKAL ha halskæde på, for udskæringen er ret stor. Jeg er lidt vild med den der hænger lidt ned fra vaiava - den side må jeg vist studere lidt nærmere.

Noget at tænke over med det slør. Puha. Jeg må have mine brudekjole-hjælpere (dem som var med ude og vælge) indviet i mine tanker og høre deres meninger også, for jeg er virkelig i vildrede. Og nu havde jeg ellers aftalt med min mor at hun skulle med ud og kigge slør og evt brodere noget derpå med sin broderimaskine.

Lii - Hmmmm lange brede silkebånd - jeg kan slet ikke få de billeder frem. Kan du hjælpe mig.

Og hvor vovet tør jeg være. Tjaaa ret vovet - synes jeg selv, men stadig med stil. Jeg kan godt li at det er lidt anderledes og ikke bare en almindelig kjole med almindeligt tilbehør. Så kom bare med jeres mere vovede ideer også, så skal jeg nok vurdere om det er for meget. Måske andre kunne bruge det ellers. Min grænser ligger i at det ikke må tage fokus fra kjolen, men sådan har vi det vel alle.

Nå ja detaljer på kjolen - der er egentlig ikke så mange. Der er blomsterne langs snittet og på ærmerne og lidt blonde på overdelen, men ellers er kjolen helt glat.

Redigeret af Karinahadsten
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Rigtig flot kjole du har fundet dig og tillykke med det flotte vægttab. Jeg må tilslutte mig de andre et slør vil være for "tungt". Som Lii også foreslår vil silkebånd eller små stk slør i din frisure blive flottere. Så vidt jeg kan se har du flot langt hår. Mht til smykker noget enkelt med en enkelt perle el 2 syns halskæden lii har vedhæftet ville være rigtig flot dertil

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Lii - Hmmmm lange brede silkebånd - jeg kan slet ikke få de billeder frem. Kan du hjælpe mig.

Ups, jeg har sat mig selv på en opgave *griner*

Hmm, jeg har desværre ikke nogle fysiske billeder af det, jeg tænker på, så jeg må prøve at beskrive mine tanker.

Man kan få silkebånd i 5 cm's bredde. Det "billede" starter vi lige med ;)

ELLER man kan få blonder. Prøv at se dette foto fra vores bryllup. Måske kan du forestille dig noget ud fra det. Det, jeg har i her, er resterne af mit slør, da det var blevet revet itu. Jeg ved godt, at jeg bare har bundet det rundt om hovedet, men hvis du forestiller dig blonderne flettet ind i dit hår på en eller anden snild måde - kan du det? Sådan at de hænger ned ad ryggen på dig, alt efter hvor langt du vil have det...

post-18806-1212672616.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad siger I andre? Kan I ikke også forestille jer, at det ville være fantastisk sammen? Er jeg ikke bare LIDT på rette vej her? *griner*

Har lige tilladt mig at lægge kjolen ind igen - sig til, hvis jeg skal slette den, hvis der er nogen, der måske kunne tænkes at lure med...

post-18806-1212673388.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WOW - der er rigtig mange gode ideer at forholde sig til nu. Den med blomsterrankerne med de små blomster er jeg vild med. Men hvor pokker får man fat i sådan nogle.

Lii ved du det ???

Jeg kan se at jeg lige skal ha min frisør (og veninde) med på banen med håret. Og så skal jeg lige have fundet ud af om det her betyder at jeg er nødt til at droppe sløret helt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej :thumbsupsmileyanim: jeg ved desværre ikke, hvor man får fat i sådan noget... :cheerleader3:

Det, JEG ville gøre er, at tage fat i min frisør og vise hende fotoet, for at høre, om hun har nogle ideer - frisører kan tit trylle alt muligt tingel tangel op af hatten ;)

HVIS det ikke kunne lade sig gøre for hende at trylle, ville jeg kontakte min blomsterhandler og vise HENDE fotoet ligeledes, for så kan hun garanteret se, om der er nogle blomster, der kunne minde om dem. HVIS hun ved det, så få hende til at bestille et par eksemplarer hjem, så du kan se dem inden og afgøre, om det er noget, der passer :thumbsupsmileyanim:

Jeg tror virkelig, at det ville passe godt til både dig og din kjole! Og så KAN du jo gøre det, at du køber et lille, billigt slør som du kan have på udenover blomsterne - du ved, sådan et, der kan lægges over ansigtet - de er ikke så lange, at de kommer i karambolage med ærmerne - som du kan have på i kirken og under brudevalsen.

Hvis det er billigt, er det lettere at lade dem rive det i stykker ;)

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har allerede sendt billeder til min frisør som også er min veninde og til min mor, min søster og en anden veninde. Men jeg er godt nok alene sammen med jer zillaer om at mene at sløret ikke skal på. Og jeg kan godt følge argumenterne. Min mor mener ikke det skjuler ærmerne så meget. Hmm ved jeg nu ikke. Men en god pointe er at sløret virkelig gør noget for kjolen/slæbet, for der er kjolen nemlig helt glat. Så det giver en perfekt effekt at sløret følger kanten af kjolen og lige giver lidt liv til kanten.

Hmmm jeg er meget i tvivl og har bare bestemt at jeg vil ud og prøve igen. Jeg skal prøve kjolen med det lange slør igen og så se om jeg kan få det til at hænge mere omme på ryggen.

Men derfor kunne jeg nu godt finde på noget blomster-noget hvis frisøren er med på den. Nu må vi se hvilke ideer hun kan komme op med ud fra billederne.

Tusind tak for jeres hjælp - selvom jeg stadig er lidt i vildrede.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Okej, jeg vil gerne stikke snuden frem :cheerleader3:

Med risiko for at blive drillet og slagtet, så er jeg ikke sikker på, at du skal have slør på. Av av av?? ;)

De billeder, jeg får i mit hoved, hvis jeg skal tænke græsk gudinde - og det KOMMER jeg uværgerligt til at gøre :loveflag: - så tænker jeg noget med lange, BREDE silkebånd. Mange af dem.

Men jeg har jo slet ingen ide om, hvor "utraditionel", du tør være. Og muligvis snakker jeg også bare ud fra det, jeg selv godt kunne lide - jeg HAVDE jo bånd hængende ned og KUN slør, fordi HJ blev ved med at lave "løfte-op"-bevægelsen, når han sagde "kirke og bryllup" og fordi det skulle rives :sm:

Jeg har flere ideer, men skal lige hente min pap-dreng :shooter:

Jeg tænker også på opsat håt med silkebånd i, når man nævner græsk guinde. Jeg har fundet et par billeder der godt kunne passe til beskrivelsen her:

post-31312-1212865066.jpg

post-31312-1212865168.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer