Guest alial76

Band eller DJ

18 posts in this topic

Hej

Vi har lidt svært ved at lægge os fast på om vi skal vælge et band eller en DJ til vores bryllups fest.

Kan godt være lidt bange for at en DJ ikke kan fange både unge og gamle, og så skal vi til at finde en der kan spiller under middagen, da vi gerne vil have en der kan spille med på de sange der evt. kommer. Synes på den anden side at det er fedt med masser af sange vi kender og kan skråle med på og som kan spille natten lang.

Ifh. til band, synes jeg det er svært at finde nogen der ikke koster alt for meget. Ved at musikken er alt afgørrende for om en fest bliver god eller ej, men vi har bare ikke lige 16000 kr vi kan sætte af til 3 x 45 min.

Synes faktisk at musikken er det sværeste at finde til vores bryllup og det jeg er meste bange for at vælge forkert, fordi det betyder så meget.

Hvad har I valgt/fravalgt og hvorfor har I det?

Mange fustrert hilsner

Laila

0

Annonce ♥

Hej Laila

Vi har valgt DJ har snakket med en del, men valget faldt på et, som hedder Diskobil. Snakkede med dem og de virkede som om der var styr på det hele blev en dj syg havde de en der kunne træde til, skulle anlægget ikke virke havde de et der stod kun til nødstilfælde og hele tiden back up løsninger hvis noget skulle gå galt, så de ikke ville komme til at ødelægge en fest. Jeg var også nervøs for om det ville være en ung fyr der kun spillede teckno eller ligende ;o) men de har 20 års erfaring og det lød rigtig godt. Syntes tit til sådanne fester der sidder en og klimter i baggrunden uden det lyder godt ;o) så for os er det soleklart dj vi kommer til at bruge smil.

Hilsen Mia

0

Vi havde DJ Michael ude fra DISKOBIL og han klarede det SÅ fantastisk.!! Tro mig intet problem til både unge og gamle!! Den klarede han perfekt med et godt mix! og Der var Ole Erlings melodier på cd som akompagnement ( staves det sådan?) til sangene :thumbsupsmileyanim:

SÅ kan kun anbefale DJ :thumbsupsmileyanim:

0

vi sætter en cd på under middagen og så får vi

dj på senere for så tror jeg vi rammer bredt.

knuser herfra

0

Annonce ♥

Hvis DJ'en ellers er prof. omkring opgaven tror jeg ikke du behøver at være bekymret for om han fanger både unge og gamle. Det samme gør sig jo gældende for et band, eller andre formere for musikere...

Vi havde en pianist til at spille under middagen. Vi valgte at det ikke skulle være en "orgel-Ole" der skulle spille, da vi på ingen måder havde lyst til at sejle op ad åen osv. Men kunne han spille til de medbragte sange, var han velkommen til det.

Efter middagen havde vi et band til at spille. Det var en gave vi havde fået af mine søstre med familier, så jeg ved ikke hvad de koster, men er du gal de var gode :carrot: :carrot: :carrot:

emergency-exit.dk

Edited by 310508
0

Hvad koster det egentligt med sådan en DJ?

0

Vi har booket flashlight-gruppen, hvilket vi er rigtig glade for. :thumbsupsmileyanim:

Vi havde de samme overvejelser som Jer, men kom frem til, at en DJ netop vil kunne ramme både unge og gamle, hvorimod et band, kun spiller en type musik..

Og som der var en der nævnte, hvis DJ'en er professionel, så burde det slet ikke være noget problem. En DJ vil også kunne vejre stemningen, så hvis der er brug for at live folk op, så bliver der spillet den type musik, og hvis folk lige skal have lov til at slappe lidt af, jamen så spilles der efter det.. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Vi har også valgt flashlight gruppen, hvor der først kommer en pianist, der kan spille med på sange, og bagefter kommer der en dj og spiller op til dans...vi er sikre på at det er det helt rigtige til vores bryllup

0

Hej

Kan godt være lidt bange for at en DJ ikke kan fange både unge og gamle, og så skal vi til at finde en der kan spiller under middagen, da vi gerne vil have en der kan spille med på de sange der evt. kommer.

Mange fustrert hilsner

Laila

Til det vil jeg så sige at det helt afhænger af hvem man får fat i. Ligesom bands og musikere er forskellige så er DJ's også forskellige. Vores firma og Flashlight-gruppen er såkaldte voksendiskoteker (bryllupsdiskoteker). Vi spiller primært runde fødselsdage (30, 40, 50, 60) firmafester, bryllupsfester m.v. og der kan vi være med, hvorimod andre kan gøre sig bedre ved egentlige ungdomsfester. Fordi vi er vant til at spille bryllupsfester og gør det uge efter uge i hele bryllupssæsonen.

Men det er ikke kun bryllupsfester. Så sent som i går/dag spillede til en dobbelt sølvbryllupsfest, hvor gæsterne i sagens natur var noget ældre end et typisk bryllupsselskab. De fik akkompagnement til sangene under middagen, og dans bagefter. Kl. 4.15 var de flade efter at have dancet i ca.5 timer, og det var såvel unge som ældre. Det store clou var da jeg tog fusen på begge sølvbrudepar og fik dem til at danse brudevals.

Ligesom Flashlight-gruppen har vi også en pianist/dj løsning (en såkaldt pakkeløsning). Ja faktisk var vi før Jesper på dette punkt :cheerleader3: Langt de fleste bryllupsfester vi laver, herunder dem som nævnes her, foregår uden pianist og det har formentlig noget at gøre med at prisen jo er en anden hvis man også skal have en pianist med på banen.

Når man taler om priser så er det jo forskelligt hvad man betaler for. Vi kører med ubegrænset spilletid, herunder dinnermusik til en fast pris, og den ligger typisk i intervallet 5.500 - 8.000 kr. afhængig af de geografiske forhold, men de fleste her på Sjælland ligger i intervallet op til 6.200 kr. Andre af vores kolleger kører med en pris baseret på et fast timeantal (typisk 5) og ligger måske derfor lidt lavere. Til gengæld skal man så påregne ekstrabetaling for timer udover.

Men hvis vi taler om band contra DJ så er det ikke kun økonomi det handler om for det er to forskellige ting. Et band kan levere en livestemning som vi dj's ikke kan konkurrere med. Til gengæld kan en god DJ spille mere alsidigt og bredde sig mere musikmæssigt end et band, som typisk har sin egen force/stil/changre.

Edited by diskobil
0

Jer der valgte at bruge en dj fra "Diskobil", hvor meget gav I for det?

0

Det er godt nok en gammel tråd men ovennævnte kan jeg jo svare på om nogen :) Vi kører med en grundpris på 5.700 DKK. Vores priser er med udgangspunkt i Nordsjælland og derfor er det klart at vi er dyrest i hhv. Jylland og på Fyn. I Roskilde vil jeg tro at prisen vil ligge omkring 5.900. Det dækker så musik fra start til slut, herunder musik under middagen og musik til festsangene samt selvfølgelig dansemusik frem til festen slutter på et tidspunkt. I lørdags da jeg spillede bryllup i Gilleleje lukkede jeg ned ved 5.30 og jeg vil sige det sådan at de gange hvor vi slutter eksempelvis kl. 2 så skyldes det som regel at feststedet lukker der (eller at parret ikke har lyst til a forlænge i forhold til feststedet). :)

Vælger man vores såkaldte pakkeløsning hvor det er en pianist der spiller under middagen er prisen noget højere og 90% af vores bryllupskunder vælger også ovennævnte løsning som vi kalder "en ren Diskobil løsning". Ikke mindst fordi vi der også kan være med på festsangene.

0

Annonce ♥

Ja, så først, det var en gammel tråd, efter jeg havde skrevet :/ Men mange tak, for dit svar :) Vi har nemlig overvejet at bruge jer til vores bryllup :) men går ud fra, vi skal have et festlokale, før vi kan finde ud af en pris?

0

Nej ikke nødvendigvis. Der er mange som indhenter et tibud før de har lokalet (og også nogle som skifter lokale undervejs). Ved at gøre det på den måde er de sikker på at de ikke går forgæves for så har de tilbuddet de kan falde tilbage på senere. Vores tilbud er nemlig som udgangspunkt ikke tidsbegrænset. Man kan komme ud for at vi efterfølgende spørger til det (for at undgå at have mange "løse" tilbud ude med tanke på at der er nogle som ukritisk bare indhenter tilbud fra en masse forskellige og aldrig vender tilbage) men i alle situationer får I den tid I har behov for.

0

Okay, det lyder jo godt :) Vi kunne godt tænke os at få et tilbud fra jer, hvis I kan hjælpe os med musikken til vores bryllupsfest d.7/9 2013?

Har nemlig hørt meget godt om jer :)

0

Det er vi jo altid glade for at høre. :) Det er Lone der står for den del og du indhenter tilbuddet her Du kan så bare skrive at I ikke kender det endelige sted endnu men at det bliver i Roskilde eller omegn.

0

Annonce ♥

Mange tak, det er hermed gjort :)

0

Lige på det her punkt ved jeg ikke så meget, så H2B ønsker at overraske mig...

Men jeg ved, at der kommer en og spiller under middagen og så kommer der et band senere på aftenen :)

0