Guest louih02

Louise og Kaspers bryllup 17/5-2008

90 indlæg i dette emne

NÅ Piger

SÅ er det vist på tide at jeg også får lavet en lille bertning fra vores helt igennem fantastiske dag. Jeg fik aldrig oprettet en planlægningstråd herinde, men valgte istedet at snuse rundt og finde inspiration, læse om bekymringer og glæde og selvfølgelig oprette og give besyv med på diverse tråde herinde som har været en super hjælp.

Jeg synes det har været helt vildt kanon at I har været med på sidelinjen til at give mod- og medspil, dele frustrationer med og ikke mindst finde inspiration ved!

TUSIND TAK for det gennem efterhånden rigtig lang tid - nu vil jeg så give lidt igen ved at starte en beretning, for dem har jeg virkelig nydt at læse - sjovt nok særlæigt efter vi selv er blevet gidt! Og idag har jeg netop læst 2 mere og er nu helt klar til at skrive min egen beretning og få gen-oplevet dagen i ord og billeder (selvom ord er fattige i forhold til de følelese og minder der heldigvis lever inden i én).

Dette billede er taget en lille uge før brylluppet - hvor vi skulle øve brudevals i soveværelset (fordi det er der der er mest plads i vores lejlighed) og vi skulle jo have skoene på for lige at se hvordan det føles - det så bare skægt ud med surfershorts og pæne sko

post-28283-1212869105.jpg

Redigeret af louih02
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holdt jo bryllup lørdag d 17/5 og havde valgt og holde det på Sjælland, til trods for vi bor i Esbjerg. Vi kommer nemlig begge fra Sjælland og vores familier bor der stort set alle sammen.

Så frem for at fragte alle de mennesker til det vestjydske fragtede vi blot os til Djævleøen :-) og håbede så at vores to vennepar ville tage turen og over bæltet og fejre dagen med os - og det var der heldigvis slet ingen problemer i.

Vi Forlod esbjerg onsdag for at komme til Sjælland med alt vores happengut. Vi kunne begge mærke spændingen i maven, for der var det ligesom om at nu gik det igang for alvor. Her kommer lige et par billeder af det spændte kommende brudepar - alias os :cheerleader3:

Læg mærke til kæmpeposen bagved Kasper hvor brudekjolen er i! Han er inegn luskeper, så derfor ingen bekymring over den var i hans umiddelbare nærhed. billedet af mig er taget af Kasper mens han kører - fy skamme! han kiggede dog ikke men hold blot kameraet frem

post-28283-1212868943.jpg

post-28283-1212868951.jpg

Redigeret af louih02
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, jeg har faktisk i sin tid undret mig over, hvor din tråd var henne, og så er det jo godt, at du er igang med beretningen NU!!! :cheerleader3: Og jeg er STADIG skuffet over, at I ikke holdt det her i byen, så jeg kunne have luret!!!! NÅ!!! :loveflag::shooter: ;)

Men så lurer jeg bare nu :sm:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Onsdag var jeg hos frisøren for at få farvet håret som trængte noget så gevaldigt og så for at snakket håropsætning med hende. Jeg har ikke fået lavet en prøveopsætning, da vi bare snakkede og jeg havde nogle billeder med den dag. Her er der ingen billeder fra. Kasper fortsatte derefter hjem til sin far hvor de skulle hive telt og div. andre ting ned fra lofter osv. og få pakket det på en trailer så de dagen efter kunne kære dem og telt til hans moir hvor teltet skulle sættes op til receptionen.

Om aftnen havde jeg en "fræk" aftale i rødovre til voksbehandling af ben, armhuler og intim - som overraskelse til Kasper! Hvis nogen overvejer det, så gør det altså lidt ondt, MEN jeg havde frygtet det MEGET værre! Og ham der gjorde det var super behagelig og fik mig til at føle situationen ret "almindelig", selvom det jo var et temmelig intimt sted! Så alt i alt super positiv oplevelse! og jeg kan kun sige at Kasper blev positivt overrasket og vild i varmen da han opdagede det :cheerleader3:

Nå men tilbage til det mere praktiske. Torsdag stod den på telt-opsætning uden for Kaspers mors hus. Det gik let og uden problemer, hvor er det skønt at have forældre der gider hjælpe en og ovenikøbet tager fri fra arbejde for lige at give en hånd med. Om aftnen havde vi vores venner på besøg fra østrig som var kommet til DK samme dag for at være med til brylluppet lørdag (og så lige kombinere det med et par dages ferie). Vi havde inviteret dem fordi jeg jo tænkte at vi nok ikke fik snakket helt vildt meget med dem på selve bryllupsdagen og jeg så gerne ville have lidt ekstra tid hvor vi havde tid til rigtigt at få snakket af. OG det var bare super hyggeligt. Det var ikke sent, da vi jo skulle en masse dagen efter, men kanon at se dem igen!

Kan ikke det der med at sætte billeder ind imellem to stykker tekst - er der nogen der kan hjælp? ellers kommer de bare ind i slutningen af hver post!

post-28283-1212869867.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har faktisk i sin tid undret mig over, hvor din tråd var henne, og så er det jo godt, at du er igang med beretningen NU!!! :cheerleader3: Og jeg er STADIG skuffet over, at I ikke holdt det her i byen, så jeg kunne have luret!!!! NÅ!!! :sm::cheerleader3: ;)

Men så lurer jeg bare nu :shooter:

Ja vi undskylder at vi ikke holdt det her i byen - jeg ville faktisk enormt gerne have været gift i "vores" egen kirke Zions kirken, for jeg synes bare den er så fantastisk smuk! men sådan valgte vi så ikke, og istedet tog vi en landsbykirke og kunne tilgengæld fylde den helt op med folk! :loveflag: og præsten var helt fantastisk!

Jeg har faktisk lige læst din beretning (som jeg referede til min inspiration til at gå igang med min egen :-) ) og lagt en kommentar. SUPER beretning. jeg vil prøve at gøre dig kunsten efter

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror vi nåede til fredag! Fredag havde mine forældre så taget fri for at hjælpe. Planen var naturligvis at få gjort klar til receptionen, da vi ikke selv skulle stå for festen om aftnen. Så Kasper og jeg startede dagen med at hente service i Ølsemagle, for derefter at køre mod bjæverskov for at hente stole. Efter en god pålæsning i to biler med trailere kørte vi igen mod tune (Kaspers mor) da hun havde sagt at vi nok ville synes det var ret sjovt at være hos hende omkring kl 11. Mine forældre hentede så på vejen deres lille pavilion som jeg gerne ville have sat på i forlængelse af teltet, for det ikke skulle blive for trængt med pladsen til receptionen.

vi begyndte at læsse stole af i teltet da vi kom frem og lidt over elleve, kom der så en bil kørende. Minsanten om det ikke var min (dengang) kærestes gamle klasselærer for folkeskolen som kom forbi for at sige tillykke til os fredag, da han desværre ikke kunne komme og se os blive gift dagene efter. Det skal siges at Kasper igennem årene har haft lidt kontakt til ham og at Kaspers mor gennem flere år i skolebestyrelsen har kendt ham godt, men det er alligevel nogle år siden. Kaspers mor har så for nylig snakket lidt med ham ved forskellige lejligheder, men hvor var det dog bare helt vildt sødt af ham!!!

Han havde en gave med til mig - ikke Kasper, som vi naturligvis ikke åbnede før på bryllupsdagen, men her skriver jeg lige hvad der står i kortet:

"Kære Louise

Rigtig meget tillykke med dit bryllup, det må være den bedste dag i dit liv.

Du har grund til at være særlig glad. for det er Kasper du gifte dig med.

Mennesker som Kasper er der ikke så mange af, og når man finder dem, er det vigtigt at blive i nærheden af dem.

Så Louise, pas godt på ham, lige så godt som jeg ved han vil passe på dig, ellers kommer hans gamle klasselærer efter dig.

Jeg ved, I vil få en dejlig dag, og jeg ønsker jer al den lykke, der findes. Hilsen til dig og din mand fra

Henning - Kasper gamle klasselærer"

Da jeg læste kortet dagen efter begyndte jeg så at tude - for hvor har han dog ret! Og var faktisk lige ved det igen nu!

Nå tilbage til fredag. Min forældre kom med resten af stolene og vi fik også dem læsset af. Herefter kørte vi en tur til Ishøj for at hente borde fra min mors arbejde (godt hun har forbindelserne iorden :-))

Da vi kom tilbage herfra fik vi smidt noget frokost på bordet, for der var vi ved at være godt sultne. Så gik vi ellers igang med at få sat bordene og stole op som de skulle stå, vasket af osv... Og det blev faktisk ret godt. Vi holdt fast i at pavilionen skulle op, og det blev super godt med den. i pavilionen var der så nemlig plads til køleskab til øl og vand (som næsten ikike blev rørt - tror der blev drukket 6 øl ud af tre kasser!), champagneplas og kaffekander samt et bord med bryllupskagen! I teltet havde vi så dækket til 74 tror jeg nok og så var der et lille gavebord som bare bugnede helt vildt da vi kom til receptionen lørdag !

Herefter var der kraftig kaffetørst hos de gamle, så vi tog en kop i gården. Hvorefter vi kom til at lave "rehersal" vielse. Det var bare så morsomt. Min far skulle jo føre mig op, og jeg skulle jo fortælle ham hvor han skulle sidde samt hvor han skulle flytte sig hen. Kaspers mor agerede så forlover og min mor fotograferede seancen. Sjovt og afslappet! Ja faktisk var det det allerbedste ved de tre dage op til brylluppet, der var ikke det mindste stress og jag og vi var begge totalt afslappede! Ligesom vi havde håbet på.

Efter vores "rehersal" skulle bordene dækkes. Dvs dugene skulle stryges og det tog sin tid, heldigvis var både svigermor og min mor igang på skift (til trods for min svigermor hader at stryge ligesom mig). Pludselig opdagede vi at der ikke var alt den service som vi havde bestilt. Der manglede ca 12 kopper og tallerkner. Heldigvis fik vi fat i udlejningsmanden som sagde at der måtte være sket en svupser da det netop var én kasse, og han nok skulle komme til Tune med den til os (tror der er 15 km). Godt nok så skulle vi ikke tænke mere på det! Og han kom da også efter en times tid!

post-28283-1212871847.jpg

post-28283-1212871859.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt hjælpe dig med at sætte billed ind i teksten.. når du har sagt ok til at vedhæftet billedet åbner du "rullegardinet" og vælger så den knap hvor der er et symbol af et papir med et grønt mærke på..den sætter nu bileldet ind med en tekst.. denne tekst gør det ud for dit billed.. og du kan nu sætte det hvor du vil.. du skal altså bare lige kopiere det ind hvor du vil have det til at stå..

Mon du forstod dette??

Mhh, håber det

Og ja, så tillykke med bryllup.. titter lige med og ser billeder.. elsker bare bryllup

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter borddækningen var klokken faktisk gået hen og blevet temmelig mange, så Kasper og mig forhørte vores forældre om hvad de synes om at vi spiste sammen istedet for hver for sig. Det synes de var hyggeligt. Kaspers søster kom også for at have aftnen sammen med sin lillebror inden brylluppet - sødt!

Vi kørte fra Tune lidt i otte og skulle lige have været i netto efter kransekage, men de havde lukket allerede kl 19, så det blev nogle desværre ikke så velsmgende chokotoppe fra en tank istedet, men hva det er jo tanken der tæller. Da vi kom bil Bjæverskov skulle jeg have ordnet nogle småting såsom lakeret negle, hvilket jeg er elendig ti, så det kræver noget tid. Og så skulle jeg i bad og have vasket hår, da jeg jo ikke måtte vaske det lørdag morgen.

Mine forældre havde så lagt en champagne på køl som vi drak sammen med nogle lækkert frugt og de der shokoladetoppe. Super hyggeligt.

Jeg tror nok jeg gik i seng ved 12 tiden og jeg var faktisk super træt. Skulle dog lige have læst talen igennem et par gange så jeg ikke skulle læse den op, men istedet ville have lidt overskud til at se på ham. Nå ja vi fandt så lige ud af at vi faktisk havde fucket lidt op i vores bordplan, så det skulle vi lige tale om i telefonen. Vi skulle nemllig rykke rundt under middagen, men havde i vores brandert lige glemt at tage højde for at vi jo helst ved hvert bord skulle sidde så vi kunne se på vores gæster og ikke med ryggen til forsamlingen. Kasper havde heldigvis overskud til at rette det lørdag formiddag i bordplanen, ringe til feststedet og få drejet bordplanerne så problemet blev løst!

post-28283-1212872766.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror nu endelig det er blevet lørdag!!!

Jeg tror nok jag havde sat min mobil til at ringe, men jeg vågnede af mig selv frisk og udhvilet og jeg havde sovet dejligt, ingen drømme, ingen konstant vågnen, blot vågnede jeg 10 min før mobilen ringede!

Jeg smuttede ibad og derefter til bageren efter morgenbrød - og lød nok temmelig frejdig da jeg sdagde at de måtte have en god dag - og ikke mindst da de sagde i lige måde (tror nok jeg fik sagt det kan du tro jeg vil have :-) ).

Vi fik spist morgenmad og kl 9 kom Tine for at sætte hår på mig, da hun synes vi skulle have god tid. Og så blev der ellers krøllet hår - med glattejern!!! ja det lyder sgu sært, men det var ikke desto mindre hvad hun gjorde! Det er dog kun dette ene specialle glattejern der kan den slags tricks!

Men efter 1½ time så sad håret bare lieg som det skulle. Diademet blev droppet, da det blev for meget sammen med sløret, og det var jeg glad for, for jeg synes bare mit hår sad så flot og der var så mange der roste det på dagen

post-28283-1212874030.jpg

post-28283-1212874037.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og så er Kasper ved at komme i tøjet og være klar til afgang. Og også et billede sammen med hans mor

Bemærk på billedet hvor han er kommet i tøjet kæden. Mandan havde sgu fået fat i et lommeur for sjov - cool detalje :-)

post-28283-1212874337.jpg

post-28283-1212874343.jpg

post-28283-1212874348.jpg

Redigeret af louih02
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

sorry girls... resten må vente til imorgen eller mandag, da jeg lige vil drikke en kop the sammen med min husbond :cheerleader3: inden vi går i seng. Vi skal nemlig ud og løbe imorgen i middagsheden og derfor tidligt op og spise morgenmad så maven ikke er for fuld til dagens motionsløb!

Sov godt og jeg lover at vende stærkt tilbage

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kasper og hans mor ankom til kirken og her ventede hans forlover Chris allerede - skønt!

Han ver der i god tid og ventede og ventede på mig. Tror han var lidt nervøs!

Så tog vi afsted mod kirken. Jeg havde dagen inden konkluderet at det ville blive meget svært at sidde i bilen med kjolen hvis jeg skulle have skørtet på, da der er ringe i. Vi kom frem til at det nok var bedst alligevel at tage skørtet på før kjolen, da det ville være meget svært at få trukket det højt nok op under den store kjole. Tilgengæld kune vi vente med at sætte ringene i til vi ankom til kirken. Når vi skulle sætte dem i, var det dog vigtigt ikke at komme alt for sent til kirken.

Jeg skyndte mig at tisse lige inden jeg hoppede i kjolen, vi fik taget et par billeder og så var det afsted. Vi nåede dog ikke særlig langt, før jeg skulle tisse igen - måske der alligevel var lidt nervøsitet!? Men jeg følte faktisk på ingen måde at jeg var nervøs. Jeg var spændt og glædede mig, men nervøs NEJ!

Da vi ankom til kirken, 3-4 minutter før tid var der altså lige nogle gæster der stadig var på vej ind , så jeg sagde at de måtte lukke øjnene :-)

Og så kom nervøsiteten ellers... for mig, SÅ JEG STAK AF!!!

post-28283-1212905071.jpg

Redigeret af louih02
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NEJ, spøg til side, der var faktisk stadig ikke det mindste spor af nervøsitet at spore - ja udover min blæres insisteren altså! Så vi var på vej for lige at låne kirken lille hus så jeg ikke skulle tænke på at jeg skulle tisse inden i kirken!

her først billeder af kirken og bilen vi havde lånt til at køre os væk i

post-28283-1212905216.jpg

post-28283-1212905334.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Kasper og hans mor ankom til kirken og her ventede hans forlover Chris allerede - skønt!

Han ver der i god tid og ventede og ventede på mig. Tror han var lidt nervøs!

Så tog vi afsted mod kirken. Jeg havde dagen inden konkluderet at det ville blive meget svært at sidde i bilen med kjolen hvis jeg skulle have skørtet på, da der er ringe i. Vi kom frem til at det nok var bedst alligevel at tage skørtet på før kjolen, da det ville være meget svært at få trukket det højt nok op under den store kjole. Tilgengæld kune vi vente med at sætte ringene i til vi ankom til kirken. Når vi skulle sætte dem i, var det dog vigtigt ikke at komme alt for sent til kirken.

Jeg skyndte mig at tisse lige inden jeg hoppede i kjolen, vi fik taget et par billeder og så var det afsted. Vi nåede dog ikke særlig langt, før jeg skulle tisse igen - måske der alligevel var lidt nervøsitet!? Men jeg følte faktisk på ingen måde at jeg var nervøs. Jeg var spændt og glædede mig, men nervøs NEJ!

Da vi ankom til kirken, 3-4 minutter før tid var der altså lige nogle gæster der stadig var på vej ind , så jeg sagde at de måtte lukke øjnene :-)

Og så kom nervøsiteten ellers... for mig, SÅ JEG STAK AF!!!

Hi Hi - det var ellers et sjovt foto - med bruden der stikker af...

Glaeder mig til at hoere mere :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så var der ellers sommerfugle i maven hos mig! vi var nu klar til at komme ind i kirken - og Kasper var vist også klar til at jeg skulle komme ind!

post-28283-1212906257.jpgpost-28283-1212906405.jpg

Han havde forsvoret at han ikke blev tudeprins, men den holdt vist ikke helt i retten :cheerleader3: for da min far og jeg trådte ind i kirken så så han pludselig sådan her ud !

post-28283-1212906449.jpg

Redigeret af louih02
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det kan så godt være der ingen nerver var, men aldrig har jeg dog følt mig så overvældet som da jeg gik op ad gulvet til Kasper. Tårerne stod langt op i øjnene og hver gang jeg kiggede på nogen var det SÅ tæt på at tårerne flød over. Og sådan havde jeg det mere eller mindre under hele vielsen. Troede slet ikke jeg ville få det sådan - og da slet ikke når jeg ikke var nervøs. Men ét skridt ind i kirken og så var jeg slet ikke fattet mere :-)

Synes vi fik skredet flot of gulvet, og jeg huskede at rette ryggen og prøve at smile - og ifølge billederne så smiler jeg da også. Brudebuketten kom jeg dog til at holde ret højt oppe til min ærgelse, men skidt med det!

Læg mærke til baggrunden på 2. billede - Kaspers søster som bare stortudede! så meget at det video hun prøvede at optage efeter hendes eget udsag er totalt ubrugeligt fordi det hopper helt vildt fordi hun græder!

post-28283-1212906768.jpg

post-28283-1212906779.jpg

Redigeret af louih02
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Inden selve vielsen fandt sted hviskede Kasper pludselig noget til mig om at jeg skulle passe på og pegede ned på min kjole! PIS osse! brudebuketten havde smittet af på min kjole - ikke bare en lille bitte plet men omkring 5 x 5cm! Så var jeg pokker tageme lige ved at tude igen! Men Kasper hviskede bare - skidt med det og viftede afværgende med hånden! Det var så fantastisk han gjorde det, for jeg tænkte bare ja, skidt med det, der er ikke noget at gøre ved det nu! OG af en eller anden mærkelig grund kan det ikke ses på nogen af billederne. Menrigtig mange gæster kom og spurgte havd det dog var jeg havde fået på kjolen - for derefter at sige skidt med det, det er der jo ingen der ser!!! (Nej da, men I har nu sagt det allesammen :loveflag: ) Men vi fortsatte naturligvis vielsen og jeg passede bare på med buketten ikke rørte min kjole!

Præsten holdt en super flot tale for os, som kommer her :

Tekst: Rom. 11. v33 O dyb af Guds rigdom og visdom og kundskab! Hvor uransagelige er hans domme, og hvor usporlige hans veje! v34 For »hvem kender Herrens tanker, eller hvem kan være hans rådgiver? v35 Hvem har givet ham noget først, så han må gøre gengæld?« v36 Thi fra ham og ved ham og til ham er alle ting. Ham være ære til evig tid! Amen

Helligånden skal ikke forstås, den skal leves, siger dr. Teol. Anne Marie Ågård, der et helt liv har studeret Helligånden.

Kærligheden er som Helligånden. Den skal ikke forstås. Den skal leves!

Vi har lige holdt pinsefest. En fest for ånden. Guds Ånd.

En fest for uransagelighed og usporlighed.

En fest for impulsivitet og for spontanitet.

For fornyelse, innovation, som det hedder i dag.

For uforudsigelighed.

Hvor uransagelige er hans domme, hvor usporlige hans veje.

Teksten jeg går ud fra i dag, handler om Guds uransagelige domme, og usporlige veje.

Guds og derfor osse kærlighedens uforudsigelighed.

Til de mennesker, som gerne vil have styr på og kontrol med Jesu handlinger. Gerninger. Med Ånden og dens virke. Med kærligheden. Siger Jesus at: ” Herrens Ånd blæser, hvorhen den vil. Du hører dens susen, men du ved ikke, hvorfra den kommer og hvor den går hen.

For kærligheden kan ikke kontrolleres eller styres.

Kærligheden styrer!

Når jeg vælger at tale over disse ord ved jeres bryllup, så gør jeg det fordi I to, Kasper og Louise, og jeres liv indtil nu på mange måder er bundet op på det, som nogle vil kalde tilfældigheder, andre, som jeg, vil kalde førelse.

I er vandret ad stier, som I ikke førhen vidste om eller kendte til.

I er kommet ad veje, som I ikke anede eksisterede.

I er gået i en retning, men er blevet stoppet i den, fordi der var en anden retning, der var rigtigere.

Og I er gået efter kaldet. Kærlighedens kald. Guds kald.

Også selv om det har betydet, at I gang på gang har måtte ændre planer i jeres liv og med jeres liv.

I har med andre ord ikke ladet jeres egne planer stå i vejen for kaldet.

Det stod f.eks. ikke skrevet i jeres fremtidsplaner, at I skulle mødes på Solrød Gymnasium.

Du hørte naturligt til der, Louise, fordi du boede i Bjæverskov-området, mens du, Kasper egentlig slet ikke hørte til der.

Du boede i Tune, og hørte egentlig til i Greve området. Til nøds i Roskilde.

Men du ville gerne gå lyd- og musik vejen. Efter lyden af Ånden? Efter kærligheden? og så blev du mere eller mindre anbragt på Solrød Gymnasium. Som den eneste fra dit område.

Her mødte I hinanden. Her lærte I hinanden at kende.

Som det menneske, som I kunne tænke jer at følges med ind i fremtiden.

Men heller ikke fremtidens veje stod skrevet i jeres fremtidsplaner.

For du ville, Louise læse folkesundhed ( eller hvad det nu hedder), og det kunne du gøre i Esbjerg--- af alle steder.

Så valgte I at bryde op fra det kendte. For at flytte til Esbjerg. Begge to.

For her kunne du gå efter lyden, Kasper, og her kunne du Louise gå efter folkesundheden, som der er god brug for.

Herhjemme såvel som ude i verden. Som frivillig i Røde kors, som professionel i samfundet.

Kasper. Du skulle bare ikke være pædagog, som din mor.

Du søgte og kom ind på et studie, der dækkede dine lyd interesser. Og tog indtil studiestart et fritidsjob …som pædagog.

Og så var der ikke så meget mere at gøre for dig.

Det var der, du fandt dig hjemme. Hørte hjemme. Hørte kaldet?

Og selv om du stædigt forsøgte at begynde på dit drømmejob, så var der ikke meget at stille op.

Du endte med at blive pædagog, og har i dag et efter eget sigende pragtfuldt job.

Herrens veje er usporlige…ikke til at styre.

Ånden blæser hvorhen den vil. Du hører dens susen.

Og det er det vidunderlige ved livet. Ved kærligheden. Ved Gud. At intet er givet på forhånd. Intet er lagt fast.

Der findes ingen skemaer, ingen måde at leve kærligheden på. Ingen facitliste.

Den skal ikke forstås, men leves. På ny, og på en ny måde. Igen og igen. Hele livet igennem.

Der skal lyttes til den, og der skal lyttes efter den.

Hvad vil den og hvor fører den os hen?

Guds domme og veje er uransagelige og usporlige.

Hans veje for os mennesker er aldrig snorlige, men bugter sig i gennem verden på kryds og på tværs. Tager andre retninger end dem, som vi i første omgang havde i hovedet. Gik og går efter. Drømte om.

Det er ikke altid lige let at lade sig føre ad andre veje, end dem, man troede, man skulle gå. Dem man planlagde efter bedste evne.

Det er en kunst at lade alle veje være åbne og mulige.

Den kunst har I evnet at dyrke indtil i dag.

At være åbne for kaldet. For kærlighedens kald. For Åndens kald. For Guds kald.

For nye veje og nye muligheder.

Og I har oplevet, at det at være åben for disse nye veje, åbner for et liv, som man knapt havde turdet håbe på.

At man på disse uransagelige veje møder sin hjertens-kære der, hvor man ikke forventede det.

At man på disse usporlige veje til gengæld oplever, at man kan finde sig selv og hinanden der, hvor man gerne vil være. Sammen.

At man trives. Vokser og gror. Sammen . Og hver for sig.

Tillykke med jeres valg af den kærlighed, der er ligeså uransagelig og lige så usporlig som Ånden.

Tillykke med at I åbnede jer for den, og lod den føre jer derhen, hvor I ikke havde tanker om at komme, men hvor I fandt og finder hinanden. Som hjertenskære.

Og bliv ved med det. Bliv ved med at lade kærlighedens ånd suse…og Helligånden føre jer ad jeres veje.

Bed til ham.

Gå til ham.

Spørg ham.

Der er kærlighed. Liv og Ånd!

Må jeres fortsatte vandring blive fyldt af nye opdagelser, nye og usporlige veje.

Og må Herren selv følge jer på dem med sin visdom og sin indsigt til jeres glæde og gavn.

Amen.

Herefter fulgte nturligvis vielsesritualet og så var vi endelig mand og kone... og så er det bare svært at lade være med at kysse sin mand! (det kan jeg dog faktisk ikke rigtig huske vi gjorde i kirken, men det bevidner billedet her :cheerleader3:

post-28283-1212907607.jpg

post-28283-1212907648.jpg

Redigeret af louih02
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer