Sign in to follow this  
Followers 0
Guest SommerBryllup08

Nu er jeg blevet gravid

21 posts in this topic

Hej piger.

Ja det er godt nok SLET ikke officielt endnu, men jeg er blevet gravid igen (jeg mistede for 12 uger siden) og jeg er 7 uger henne. Det er bare så dejligt og vi er ovenud lykkelige, men selvfølgelig lidt bange for der igen er noget galt. Men vi tænker positivt, og er heldigvis rigtig gode til det.

Jeg er i 14 uge til brylluppet, og kjolen er købt.

Da jeg var gravid med med min søn, som nu er 2½, havde jeg allerede lidt mave i uge 14, og nu da det er 2. (3) gang hører jeg at man vokser endnu hurtigere.

SÅ - hvad kan jeg mon gøre ved kjolen? Jeg har fået dem til at lægge en kjole til side i en str større, og der er snørreryg i. Jeg har aftalt at komme og prøve den for sidste gang 14 dage inden brylluppet. Men kjolen er sådan en der skal sidde stramt om maven, så ved ikke hvordan det mon kommer til at se ud hvis der skal gøres plads til en mave?

Nogen der har prøvet det samme?

Hvad koster en tilretning ca.? (Hos Lucca Bride)

//Mathilde.

Her er kjolen, hvordan tror i det ville se ud med en lille mave?

post-32189-1212915576.jpg

0

Annonce ♥

:loveflag: Stort tillykke med maven - hvor fantastisk :sm:

Har overhovedet ikke forstand på det, men jeg tror da godt at du kan ha en lille mave i din smukke kjole. Vil da se fint ud med de draperinger der er på kjolen.

Meeen, jeg ville nok alligevel tale med en skræder - just in case!

Men tillykke igen og pøj, pøj!

:cheerleader3:

Camilla

0

Hej jeg har ikke nogle kloge ord til hvad du kan gøre med kjolen, men jeg vil da bare lige sige tillykke med den kommende baby.

Håber det kommer til at gå som det skal denne gang...

Gitte k.

0

Tillykke med maven, det er da fantastisk :loveflag:

Mht. kjolen, så ville jeg nok også tale med en skrædder om det. Men håber da, at det kan lade sig gøre for du ser jo utrolig smuk ud i den :cheerleader3:

0

Annonce ♥

KÆMPE tillykke. Det skal da nok gå godt! Hvor dejligt for jer...

Med hensyn til kjolen, så snak med butikken/en skrædder. Hvor langt er du henne, når du skal giftes?

Da jeg var ude at prøve kjoler, stod der er ikke-planlagt-gravid brud i prøverummet ved siden af. Hun var til tilretning i sin allerede (inden graviditeten) købte kjole, og de kunne IKKE få den til at passe. Hun græd og græd... Hvor synd!

Spørg butikken, om kjolen kan øges om maven - det er ikke sikkert at det går bare at springe et nummer op - den skal jo passe andre steder end på mavsen. Spørg også om de vil tage kjolen tilbage og bytte til en anden model.

0

Jeg var ude og prøve kjoler i sidste uge og er i 5. måned.

Jeg skal først giftes samtidig med barnedåb, men skal derfor snart alligevel have fundet en kjole. Jeg prøvede én, der minder om din, og der kunne jeg godt have min gravide mave i min normale størrelse. Den skal jo så selvfølgelig tilpasses lidt, da taljen er større end normalt, men hvis der er lidt at give af i din kjole, skulle det vel nok kunne lykkes?

Det er min 2. graviditet, og min mave er ikke større end sidst.

Men det vil absolut ikke gøre noget med lidt baby-mave i din kjole, hvor der er fine draperinger, som får den til at falde flot omkring maven.

:cheerleader3:

0

Din situation kender jeg kun ALT for godt!! ;)

Jeg var selv ude at købe min kjole på januar-udsalg og fandt ud af i strten af marts, at jeg var gravid. Vi blev lykkelige, lykkelige, men så slog det mig;

"MIN KJOLE!!!!!" For det er simplthen bare MIN kjole! Jeg undersøgte det med den forretning hvor jeg havde købt min kjole. De kunne fortælle mig, at den sagtens ville kunne blive lagt ud i samme facon som den allerede har (bare et par numre større), uden at det ville "skade" noget.

Så lige nu hænger den hos skrædderen og bliver tilrettet.

Om jeg bliver endnu størrere end vi regner med vides ikke, så derfor skal jeg op og prøve den ca 14. dage før brylluppet.

Jeg skal lige tilføje, at min kjole også har draperinger på mavsen og jeg er i 6. måned d. 16. august :td:

Det skal nok gå alt sammen :)

Og så lige iøvrigt: :) TILLYKKE MED BEBSEN!!!! :pokey:

Trine

Edited by sofine
0

Du kan SAGTENS bruge din kjole... jeg var altså 28 uger henne, og havde en "normal" kjole på - der blot var rettet til.... man kunne ikke se ret tydeligt at jeg var gravid ;)

Så du kan være helt rolig... man vil formenlig slet ikke kunne se du er gravid...

da jeg ventede nr tre - voksede jeg langsommere og tog mindre på end jeg gjorde med nummer to..

så det der med at man bliver større 3. gang er vist bare en skrøne ;)

0

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten!

Jeg blev gift da jeg var 14 -15 uger henne (1. gang) Jeg kunne godt skrue mig ned i den kjole jeg havde lejet men der var ikke meget plads at give af. Jeg blev hurtigt temmelig stor så jeg var meget glad for at jeg kunne passe den.

/Chalotte

0

TILLYKKE :) -jeg tror sagtens at det kan lade sig gøre at rette kjolen til så den passer til maven og det kommer til at se rigtig sødt ud med en lille mave i den kjole som du har valgt :td:

0

tillykke med mavsen :td:

om kjolen kan passes til ved jeg ikke

men ang. om maven vokser mere end første gang, ja så er det altså ikke sikkert... jeg har jo født børn med ti måndeders mellemrum. første gang hoppede jeg i ventetøjet omkring uge 16, hvor der bare ikke var mere plads... 2. gang hoppede jeg først i det i uge 20-22, og det var enda ikke tvingende nødvedigt

håber at det kan lykkes for dig

0

Tja, jeg er selv i samme situation... jeg får min kjole syet af min veninde og hun havde sagt at nu duede det jo ikke at jeg gik hen og blev gravid midt i det hele :) Derfor gruede jeg noget for at fortælle hende da jeg så opdagede at jeg var blevet gravid --- faktisk var jeg rigtig meget nervøs fordi jeg følte detvar tarveligt mod hende--- det gir' hende jo lidt mere arbejde da hun ikke kan være sikker på hvordan jeg ser ud før kort tid inden brylluppet... Heldigvis blev hun jo bare glad på mine vegne og kjolen tegner til at blive LIGE den drøm jeg havde forestillet mig! :)

Jeg er sikker på at du blir rigtig flot i din kjole med en lille fin bule på maven :td:

0

Annonce ♥

Jeg tror sagtens du kan få den tilpasset til maven. Du har jo så flot en figur at det kun er maven som vil se gravid ud.

Da jeg var gravid, var jeg jo gravid over det hele og så mere fed en gravid ud - muligvis fordi jeg var begge dele :) - det er du jo bare så absolut ikke og kjolen er vildt smuk. :td:

0

:):(:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3: 10000000000 gange tillykke med graviditeten

hvis der er snørre ryg i og 1 nr større kjole så tror jeg altså ikke at man kommer til at se det

men det kommer jo an på HVOR stor maven når at blive

knuser

0

Tak for alle jeres svar!

Jeg ringede lige til Lucca Bride i dag, hun sagde at hun ikke mente at det ville blive noget problem. Vi har aftalt en tid til sidste prøvning om mandagen inden brylluppet, og så kan den nå at blive rettet til på 2 dage så jeg har kjolen torsdag. Hun har lagt 2 str fra til mig.

Mht draperinger, så er det rigtigt at det ville se rigtig flot ud, det jeg bare bekymrer mig en smule om, er at den jo nærmest er en corsage - altså i ved "tykt stof" med de der "plastik-stivere" i...

Ejj jeg håber xxxxx

Tak for alle jeres søde lykønskninger.

Knus Mathilde.

0

Hjertelig tillykke med graviditeten :ilovebryllupsklar: Med hensyn til kjolen er jeg helt sikker på at den nok skal blive ekstra flot med en lille mave under :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Stort tillykke med mavsen... det er da bare herligt for jer.

Jeg synes din kjole ser helt fantastisk ud og mon ikke den kan tilpassen til din lille fine bule :-)

0

STORT TILLYKKE MED DET LILLE MIRAKEL :cheerleader3:

Hold da K... en SMUK kjole :thumbsupsmileyanim::ilovebryllupsklar::cheerleader3:

Du bliver meget smuk, med en lille mavse i kjolen :cheerleader3::cheerleader3:

0

Jeg kan ikke se noget galt i at man vil kunne se lidt mave. Tror faktisk at det vil se rigtig sødt ud :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg vil bare lige sige et pip med her - og måske endda berolige dig lidt. Da jeg blev gravid anden gang voksede jeg faktisk langsommere end første graviditet!!! dvs. at jeg ved første graviditet allerede kunne vise mave i 12 uge - mens jeg anden gang først voksede ud af mine jeans i 22. uge - så det er altså ikke en fast regel det der med at det går hurtigere anden gang.

Så mit råd er at slå koldt vand i blodet og se når du kommer nærmere og så evt. have en skrædder/syerske i baghånden der lige kan lægge den et par cm ud...

og...... TILLYKKE for øvrigt - glemte næsten helt det vigtigste. Og krydser fingre for at det går perfekt denne gang:-)

Edited by badutski
0

Annonce ♥

Tak alle sammen!

I har faktisk gjort mig endnu mere rolig nu :-)

Puuh ha, bare tanken om ikke at kunne passe min drømmekjole!!

Knus Mathilde.

0