Sine Jen

Pyha meget meget stort dillemma

53 posts in this topic

Jeg har et meget stort dilemma omkring min bror/ mit kommende bryllup og derved min fremtidige familie. Jeg står over for et valg og har brug for nye øjne.

Mange af mine familiemedlemmer benytter en dansk hjemmeside – hvor de spiller online spil, hygger og skriver mails med hinanden. Derinde er min mormor bla. – hun har oplevet krigen på tæt hånd, da hun flygtede med familien til Sverige.

Min bror (på 30 år) har også en profil derinde og har altid haft mange mærkelige holdninger og en stor trang til at provokere. Han lagde et naziflag ind som hans profilbillede en dag.

Min mor opdagede det og sendte ham en sms. Hun skrev at han skulle fjerne billedet og bad ham vise respekt og skrev ”føj for satan til flaget”.

Hun blev efterfølgende ringet op af min brors kæreste som råbte og skreg af min mor – dette resulterede i at min mor lagde røret på, da hun ikke ville finde sig i sådan en behandling. Hun har før talt dårligt til min mor, hvilket jeg bliver meget støt over.

De fjernede billedet og min mormor opdagede heldigvis ikke noget – hun var blevet meget støt og såret over det.

Jeg har snakket med min bror om det hele og han fortæller mig at de er blevet nazister og at hans kæreste altid har været det. (de har været sammen i 7 år og har 3 børn sammen) Dette kom som et meget stor chok for hele familien og jeg har det meget dårligt med det. Min bror snakker meget om det med alt og alle og er ligeglad med hvad folk mener om det. Han prøver lige frem at overbevise alle om at gøre det samme som ham. Han syntes det er det bedste der er sket for ham og er helt overbevist om at nazisme er det bedste i hele verden.

Jeg tager STOR afstand fra nazister og var han ikke min bror var han røget ud til højre med det samme!!! Men det er sgu hårdt.

Er også nevøs for at der sker ham noget når han deltager i diverse demonstrationer. Det er min mor også og er begyndt at få angstanfald.

Til sommer skal jeg giftes og vi skal have stor fest og vore familier skal mødes for første gang – denne dag ønsker jeg selvfølgelig skal være perfekt. Jeg ser jo helst at alle kan være glade og hygge sig med hinanden den dag.

Min kommende mand hader nazister og hans familie ligeså og vi syntes begge at min bror og hans kæreste har opført sig respektløst over for min mor og skylder hende en undskyldning.

Min bror nægter at tage kontakt til min mor og min mor har forsøgt at kontakte ham mange gange men uden held.

Jeg har det så skidt i øjeblikket, bryder sammen ofte og kan slet ikke glæde mig til vores kommende bryllup:-( Jeg har ikke lyst til at sidde på min bryllupsdag og være nervøs over en eventuel konflikt vil opstå og ved at jeg vil sidde på nåle og holde øje med sinagler fra dem (min bror og hans kæreste). Min mor vil gøre alt for at dette ikke vil ske.

Min kommende mand ønsker ikke min bror og hans kæreste med til brylluppet, hvis ikke de har fået talt ud om det sammen med min mor. Han ønsker dem egentlig slet ikke med fordi de er nazister!

Og ikke mindst – han ønsker ikke hans kone skal sidde og være nervøs på sin bryllupsdag – men nyde den i fylde drag.

Pyha en lang smøre :-( sorry

Hvad syntes i jeg skal gøre? Skal min bror ikke med til brylluppet?

Skal lige sige at min bror ved jeg har det meget dårligt over det hele – men ønsker stadig ikke at gøre noget ved det.

0

Annonce ♥

Pyha, sikke et dilemma. Jeg får helt knuder i maven, når jeg tænker på, at der findes mennesker der hader sine medmennesker bare fordi de har anden religion, hudfarve, seksualitet eller anden overbevisning end lige netop deres.

Nu tolker jeg og læser mellem linjerne - måske tager jeg fejl og så må du jo ignorere mit svar.

Jeg synes egentlig, at du skriver, at du ikke har lyst til at din bror og hans familie skal med til jeres bryllup - og jeg ville nok have en tendens til at være i samme båd. Spørgsmålet er så bare, hvad ville det gøre ved jeres forhold i fremtiden og hvilket forhold har i til hinanden i dag ud over at være søskende?

Du er i en svær situation, og beslutningen skal i sidste ende træffes af dig og din kommende mand i fællesskab. Jeg føler med dig og vil tænke på dig.

Held og lykke med jeres videre planlægning af jeres bryllup, må det gå noget nemmere end med den beslutning.

Miea

0

Hol da op et dilemma!!!

Jeg har altid sagt, at jeg på ingen måde vil have noget med nazister at gøre, men hvis det nu var min egen bror??? Jeg ved det virkelig ikke!!

Umiddelbart tænker jeg, at de ikke skal med, men på den anden side - han er jo din bror og hvad med fremtiden?

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at tale med min bror - få ham til at forklare, hvorfor han tænker som han gør - jeg ville aldrig kunne respektere det, men måske prøve at acceptere eller forstå?

Så ville jeg gøre det helt klart for ham, at de KUN er velkomne til brylluppet, hvis de begge kan garantere, at de på ingen måde vil skilte med deres overbevisning endsige nævne den på nogen måde. Hvis de kan give et sådant løfte, behøver I vel forhåbentlig ikke være bange for konflikter? Hvis de alligevel laver bøvl til festen, ville jeg være konsekvent med det samme og sende dem hjem! De skal ikke have lov at ødelægge den store dag - og de andre i jeres kreds må vel også godt kende til jeres afstandtagen?

Et andet problem kan så måske være andre gæster, der kender til deres forhold: Kan de tie stille og ignorere denne viden, eller er der andre, der måske kan starte en konflikt? Så må i også have talt med dem...

Uanset hvad, skal gæster gøre alt hvad de kan for at gøre dagen god for brudeparret - så må de på barrikaderne i andre sammenhænge. Jeg er dog alligevel bange for, at hvis jeg selv var til fest med en erklæret nazist, at jeg så ville nægte at tale med ham eller være meget afvisende - tænk hvis vi blev placeret ved siden af hinanden...

Du får lige såda en her: :cheerleader3:

0

føj da det er ikke sjovt.

Jeg er lige så mod nynazister - hvad tænker de dog på.

Jeg havde ikke inviteret ham - så vil du få en god dag og ligeså gæsterne.

Du skal ikke sidde på tråde og være bange - du ved, når spritten går ind, går forstanden ud.

ligeledes den mindste provokation, kan pludselig blive til noget helt forfærdeligt.

Skriv ham et brev og fortæl hvad du føler

Edited by HenrietteS
0

Annonce ♥

ja, pyha - den er svær. Nu ved jeg ikke om det er en mulighed, men du kan aftale med din bror at han og kæresten opfører sig ordentligt til dit bryllup. Hvis du ikke kan stole på det, så ville jeg nok overveje at fortælle ham, at af den grund bliver han ikke inviteret. Men det er en svær situation at være i og meget svært for andre at komme med det rigtige råd. Spørg evt andre i din familie hvad de synes. Det er din og din mands dag og den skal bare være dejlig!

Pøj pøj med det hele

0

Det var dog ubehageligt :cheerleader3:

Personligt havde jeg ikke inviteret ham og ikke frem over kontaktet ham selv. Hvis han har et behov for at provokere :loveflag: er det bedste at ignorer ham.

Jeg har selv to brøde og hvis de havde opført sig sådan, havde jeg taget min afstand selvom jeg selvfølgelig elsker dem.

det skal jo være en god dag for alle parter og min mening(jeg kender ham jo ikke så det er ikke sikkert jeg har ret) ville han og hans dame bare udnytte sådan en begivenhed til at proklamere deres overbevisninger.

Håber du finder ud af det :sm:

0

hold da op sikken fortælling du lige gav .Kan godt forstå du ikke vil have din bror og kone med.

Sådan noget gør man bare ikke- og endda over for sin egen mor

0

i´m sooo sorry for U!!!

Jeg vlle nok vælge ikke at inviterer dem. Tale med dem og forklare at der er for mange muigheder for konflikter i løbet af sådan en dag.

Det er for mig en frygtelig holdning at have, nazisme. Og det udviser ikke nok respekt overfor din bedstemor, i og med at hun har oplevet det på egen krop.

Det skal være en glad dag og som en anden skrev, så er der risiko for at forstanden siver ud når sprutten går ind

knus Sanne :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hej

Uha! Den er svær!

Det er virkelig en ubehagelig situation - for hele din familie og for din tilkommende!

Jeg føler med dig..

Nej, jeg tror ikke at jeg ville invitere dem med. Visse holdninger har konsekvenser og det må han mærke. Som du selv skriver tager du, din familie og din kommende mands familie stor afstand fra din brors holdning og jeg synes i dette tilfælde at det er vigtigere at tage hensyn til dem - og ikke mindst din mor og mormor - end ham. Og du skal ikke sidde på din bryllupsdag og være bange for en evt. konflikt.

Jeg er enig med de andre. Skriv et brev til ham, hvor du fortæller hvad du føler og hvilke konsekvenser hans valg har - for ham!

Et citat siger: "Det er ikke de onde menneskers handlinger der er værst - det er de gode menneskers tavshed"

Det synes jeg er meget rigtigt. Hvor svært det end er, så bliver du/I nød til at sige NEJ!

Dette er bare min holdning - håber du/I finder en løsning der er rigtig for jer! Og lad det nu ikke kommen mellem jer! Det er din bror der er på den forkerte side!

Mange knus og tanker

:cheerleader3:

Camilla

0

Sikke dog et dilemma! Føler virkelig med dig...

Der er dog kun 2 mennesker, der kan afgøre, om din bror skal med til brylluppet, nemlig dig og din kommende mand. Din mand er (som jeg læser det) helt afklaret med, at han ikke vil have din bror og dennes kone med, og mellem linierne synes jeg, du skriver, at du egentlig heller ikke har lyst til at have dem med... Så det handler måske mere om, at du skal acceptere din egen mening? Evt. hvis du slet ikke kan klare, at han ikke skal med, kan du og din kommende mand måske sige det direkte til din bror, at I kun vil se ham og konen, hvis de lader deres "overbevisning" blive hjemme den dag? Så må det jo være op til din bror at vise, hvor meget familien betyder for ham (som jeg læser dit indlæg, lader det jo ikke til, familien betyder noget for ham overhovedet)... Men det kan jo måske virke lidt hårdt, at I afviser ham pga. hans "tro", men hvis han afviser jer pga. sin "tro", så har I jo i hvert fald givet ham chancen for at vedligeholde kontakten til familien...

Håber, I finder ud af det, så I kan nyde jeres store dag i fulde drag!

0

Skal lige sige at min bror ved jeg har det meget dårligt over det hele – men ønsker stadig ikke at gøre noget ved det.

For MIG er det ikke et dilemma. Denne sætning siger det hele.

Du beskriver endvidere, at hverken du eller din mand kan sympatisere med denne families holdninger, og den eneste grund der er til at du overvejer at invitere ham, er at han er din bror.

Hans kæreste har behandlet din mor respektløst - og det kunne endvidere have gået ud over din mormor...

Jeg sætter det gerne på spidsen og tager gerne de hug, det måske vil give, men JEG ville under INGEN omstændigheder invitere de to med til mit bryllup.

Dilemma slut. Jeg véd godt, det lyder MEGET hårdt, for han er din bror, men som du nævner øverst her, ved han udmærket, at du har det meget dårligt over det, men alligevel ønsker han ikke at gøre noget ved det.... Er du dén holdning værd? Eller er du MERE værd?

Stort :cheerleader3: herfra!!!! Og held og lykke med at træffe den rette beslutning!

Edited by lii
0

Du beskriver endvidere, at hverken du eller din mand kan sympatisere med denne families holdninger, og den eneste grund der er til at du overvejer at invitere ham, er at han er din bror.

Hans kæreste har behandlet din mor respektløst - og det kunne endvidere have gået ud over din mormor...

Jeg sætter det gerne på spidsen og tager gerne de hug, det måske vil give, men JEG ville under INGEN omstændigheder invitere de to med til mit bryllup.

Dilemma slut. Jeg véd godt, det lyder MEGET hårdt, for han er din bror, men som du nævner øverst her, ved han udmærket, at du har det meget dårligt over det, men alligevel ønsker han ikke at gøre noget ved det.... Er du dén holdning værd? Eller er du MERE værd?

Stort :cheerleader3: herfra!!!! Og held og lykke med at træffe den rette beslutning!

Jamen: Du har så ret...

0

Annonce ♥

Hold da op et dilemma.

Jeg må sige at jeg ikke tolerer sådanne ekstremister, så bror eller ej, så ville jeg ikke invitere dem til mit bryllup.

Frygten for en konflikt er for stor, og hvis din bror og svigerinde ikke respekterer andres grænser og sk.... højt og flot på det, ja

så skal de ikke med.

Jeg håber i finder frem til en løsning.

Knus Nathasia

0

Min holdning er at han IKKE skal med -jeg kan godt se at det er svært og jeg har især ondt af deres børn for de vil jo opdraget til at tro på nazisme.

0

Jeg ville ganske simpelt bare ikke invitere dem til brylluppet :loveflag:

Selvfølgelig vil man forsøge at strække grænsen for hvad der kan accepteres, for at holde samling på familien.

Men en nazist med trang til at udbasunere sin holdning ville være langt over grænsen for mig (og min kommende mand).

Det er jeres store dag, hvor du i hvert fald ikke skal sidde og krumme tæer for hvad din bror skulle få lukket ud.

Træls situation. Håber I får taget en beslutning der gør at du kan begynde at glæde dig til festen igen! :cheerleader3:

0

Hej

Uha! Den er svær!

Det er virkelig en ubehagelig situation - for hele din familie og for din tilkommende!

Jeg føler med dig..

Nej, jeg tror ikke at jeg ville invitere dem med. Visse holdninger har konsekvenser og det må han mærke. Som du selv skriver tager du, din familie og din kommende mands familie stor afstand fra din brors holdning og jeg synes i dette tilfælde at det er vigtigere at tage hensyn til dem - og ikke mindst din mor og mormor - end ham. Og du skal ikke sidde på din bryllupsdag og være bange for en evt. konflikt.

Jeg er enig med de andre. Skriv et brev til ham, hvor du fortæller hvad du føler og hvilke konsekvenser hans valg har - for ham!

Et citat siger: "Det er ikke de onde menneskers handlinger der er værst - det er de gode menneskers tavshed"

Det synes jeg er meget rigtigt. Hvor svært det end er, så bliver du/I nød til at sige NEJ!

Dette er bare min holdning - håber du/I finder en løsning der er rigtig for jer! Og lad det nu ikke kommen mellem jer! Det er din bror der er på den forkerte side!

Mange knus og tanker

:cheerleader3:

Camilla

Helt enig,håber du og din kommende mand finder den bedste løsning for jer.Det er jeres dag ,husk det.Held og lykke

Knuz fra Helle

0

Annonce ♥

Puha, det lyder bare hårdt!! Jeg tror nok jeg ville give min bror en sidste chance for at vise mig, hvor meget jeg betyder for ham! Jeg ville lægge alle kort åbent op for ham, respektere hans beslutning om at leve sit liv på den måde han nu vil, men samtidig forklare hvor meget det ville betyde for mig, at have en bryllupsdag, hvor alle konflikter blev skubbet i baggrunden, og alle gæster gjorde deres for at gøre vores dag perfekt for os. Det ville betyde deltagelse i brylluppet og en uigenkaldelig garanti for, at han og kæresten holder deres holdninger 100% for sig selv.

Det lyder som om din mor er indstillet på at få tingene til at glide, din kæreste lyder også til at ville acceptere broderens deltagelse, hvis det er dit ønske, og din mands familie kan vel ikke have indsigelser, hvis ellers brormand kan holde sin mund og opføre sig ordentligt.

Jeg synes det ville være det ærligste og mest reelle at give ham chancen og pointere, at hans beslutning er et billede på det forhold han ønsker at have til dig!!

Hvis du så er det mindste i tvivl om han vil leve op til at opføre sig ordentligt, skal du sætte bremsen i og sige nej. -Men så får han chancen..

Åh, hvor er det synd for dig!!! Jeg håber virkelig I finder en god løsning på det hele..

0

Øj den er godt nok svær. det første vil jeg sige at jeg synes han og kæresten er dybt respektløse når de opfører sig sådan. Hvis det havde været mig så havde jeg givet dem en sidste chance for at snakke tingene igennem med jeres mor, og hvis han stadig nægter så må de blive væk. Jeg synes din mand har ret i at du ikke skal sidde og ha det dårligt på jeres bryllupsdag pga dem. Det er hårdt, men nogle gange må man ta et af de svære valg, og det kan være at det er at undlade et tæt familie medlem.

0

De skal ikke med (dette er naturligvis min mening)...

Det ville være meget synd for dig og din kommende, at I skal sidde hele dagen og være bange for, om der skal ske noget. Den dag er til for jeres skyld og I skal nyde den...

Hos os er det min kærestes bror, der ikke kommer med... Han er misbruger og selvom der ikke er skabt ondt i ham, så ved vi, at når han er fuld/skæv, bliver der lagt op til konflikter og det vil vi ikke risikere... Han var heller ikke med til min svigerindes bryllup..

Der bliver jo nok problemer hvis I ikke inviterer ham og hans familie, men dem må I tage som de kommer.... Det er altid utroligt svært når det er familien man skal sige fra over for... Specielt når det gælder forskellige holdninger til religion, politik etc...

Desuden, når du nu har gjort det klart over for ham, hvordan du har det med det, og han ikke vil gøre noget ved det, så er han jo heller ikke interreseret i at hjælpe dig..

Jeg håber du kunne bruge dette til noget i din ret umulige situation og jeg håber I finder en løsning så jeres dag bliver god og speciel..

Masser af :td::):):pokey::heart: til dig og din familie

Edited by AnneM
0

Jeg har et meget stort dilemma omkring min bror/ mit kommende bryllup og derved min fremtidige familie. Jeg står over for et valg og har brug for nye øjne.

Mange af mine familiemedlemmer benytter en dansk hjemmeside – hvor de spiller online spil, hygger og skriver mails med hinanden. Derinde er min mormor bla. – hun har oplevet krigen på tæt hånd, da hun flygtede med familien til Sverige.

Min bror (på 30 år) har også en profil derinde og har altid haft mange mærkelige holdninger og en stor trang til at provokere. Han lagde et naziflag ind som hans profilbillede en dag.

Min mor opdagede det og sendte ham en sms. Hun skrev at han skulle fjerne billedet og bad ham vise respekt og skrev ”føj for satan til flaget”.

Hun blev efterfølgende ringet op af min brors kæreste som råbte og skreg af min mor – dette resulterede i at min mor lagde røret på, da hun ikke ville finde sig i sådan en behandling. Hun har før talt dårligt til min mor, hvilket jeg bliver meget støt over.

De fjernede billedet og min mormor opdagede heldigvis ikke noget – hun var blevet meget støt og såret over det.

Jeg har snakket med min bror om det hele og han fortæller mig at de er blevet nazister og at hans kæreste altid har været det. (de har været sammen i 7 år og har 3 børn sammen) Dette kom som et meget stor chok for hele familien og jeg har det meget dårligt med det. Min bror snakker meget om det med alt og alle og er ligeglad med hvad folk mener om det. Han prøver lige frem at overbevise alle om at gøre det samme som ham. Han syntes det er det bedste der er sket for ham og er helt overbevist om at nazisme er det bedste i hele verden.

Jeg tager STOR afstand fra nazister og var han ikke min bror var han røget ud til højre med det samme!!! Men det er sgu hårdt.

Er også nevøs for at der sker ham noget når han deltager i diverse demonstrationer. Det er min mor også og er begyndt at få angstanfald.

Til sommer skal jeg giftes og vi skal have stor fest og vore familier skal mødes for første gang – denne dag ønsker jeg selvfølgelig skal være perfekt. Jeg ser jo helst at alle kan være glade og hygge sig med hinanden den dag.

Min kommende mand hader nazister og hans familie ligeså og vi syntes begge at min bror og hans kæreste har opført sig respektløst over for min mor og skylder hende en undskyldning.

Min bror nægter at tage kontakt til min mor og min mor har forsøgt at kontakte ham mange gange men uden held.

Jeg har det så skidt i øjeblikket, bryder sammen ofte og kan slet ikke glæde mig til vores kommende bryllup:-( Jeg har ikke lyst til at sidde på min bryllupsdag og være nervøs over en eventuel konflikt vil opstå og ved at jeg vil sidde på nåle og holde øje med sinagler fra dem (min bror og hans kæreste). Min mor vil gøre alt for at dette ikke vil ske.

Min kommende mand ønsker ikke min bror og hans kæreste med til brylluppet, hvis ikke de har fået talt ud om det sammen med min mor. Han ønsker dem egentlig slet ikke med fordi de er nazister!

Og ikke mindst – han ønsker ikke hans kone skal sidde og være nervøs på sin bryllupsdag – men nyde den i fylde drag.

Pyha en lang smøre :-( sorry

Hvad syntes i jeg skal gøre? Skal min bror ikke med til brylluppet?

Åha din stakkel. Det er lige omtrendt en af de væreste ting man kan forstille sig, hvis man som mig selv tager stærkt afstand fra nazisme - og så skulle håndtere at det er en i familien.

Vil du oprigtigt gerne have ham med til festen? Hvis nu du ikke skulle tænke på andre end dig selv?

Det er jo enormt personligt, men jeg tror faktisk at hvis det var mig der var dig - så ville han ikke være inviteret til brylluppet da det lyder som om at det helt sikkert vil skabe en dårlig stemning. Med mindre i får snakket om det og han får strikt ordre på ikke at nævne sine holdninger til de andre bryllupsgæster, og at kærsten skal give mor en undskyldning. Stakkels din mor, hvor er det dog frygtelig synd for hende, ja for jer alle sammen.

Jeg beder til i finder den bedste løsning. Husk at tænke på dig selv, familie er "kun" samme gener, vi har ikke valgt dem selv og kan leve uden dem hvis det bliver nødvendigt.

0

Annonce ♥

Holder med de øvrige. Beskeden ville være at han ikke var velkommen. Samtidig forstår jeg heller ikke det din mor gør. Det er ikke noget man diskuterer over SMS som jeg ser det.

0

det lyder jo til at han selv har taget klart afstand fra jeres familie ved at dele meninger med sådanne nogle personer, som gjorde at din mormor måtte flygte under krigen. Derved deler han vel denne holdning til din mormor og accepterer ikke jer.

Jeg synes han har valgt jer fra, og hn har valgt at have nogle meninger der er fuldstændig uforlignelige med jeres familie. det tyder ydermere på at der er en klart mangel på respekt fra din svigerinde til hele jeres familie.

ergo er det dem der har valgt jer fra og ikke dig der står med valget, han har allerede valgt fra og når han har meldt sig ud af din familie skal han vel heller ikke med til jeres bryllup.

:td:

0

Hmmm jeg synes den er ret svær.!!!

I overvejer at sortere familie fra fordi de har en anden overbevisning end jer... tænker lidt.... sat på spidsen og med risiko for at få hug herinde.... ville i også sortere dem fra hvis de var homoseksuelle??? muslimer??? rockere??? autonome???? fra dansk folkeparti?? Hvad er det nazister gør???? sorterer de ikke fra på samme grundlag???????? Vi skal vel netop vise medmenneskelighed og næstekærlighed og tilgive (kristent budskab)!!?

"Andre" mennesker vil kunne blive stødt af deres overbevisning, ja, men det vil "andre" mennesker også kunne blive af folk med tatoveringer, piercinger, anden seksuel overbevisning og ja.... nogle mennesker også over tøjstil og hårfarver. Spørgsmålet handler i bund og grund om hvad I vil, og det er der kun jer der kan tage stilling til...

Det handler vel i bund og grund om at de ved (i fortæller dem) at i ikke sympatiserer med dem, men elsker dem fordi de er familie (hvis i da elsker dem). Hvorfor er det at nogle tror at nazister render og heiler i tide og utide, det kan jeg ikke forestille mig de gør!?. De er jo stadig familie, og hvis de ikke plejer at skabe frygt og lynchstemning til familiefesterne vil de jo nok heller ikke gøre det til jeres bryllup. Jeg nægter at tro at de vil møde op iført tyskeruniform og hagekors.... Jeg er da sikker på at de vil kunne fejre en dejlig dag med jer uanset hvad de personligt tror på.

Jeg bryder mig bestemt ikke om nazister og har ingen sympati for dem, men her taler vi familie.... vi taler om en bror en svigerinde og 3 temmelig sikkert dejlige unger.

Jeg synes der er alt for mange faktorer i det her til at jeg vil give deciderede råd for det handler om meget andet end nazisme. I er nok nødt til at få nogle klare linjer i familien...

Jeg har selv en far der er alkoholiker og som kan opføre sig ekstremt uhensigtsmæssigt i nogle situationer og en bror der fx kan synes det er enormt festligt at underholde med billeder af katte der er blevet skudt (gudskelov ik af ham), men skal de med til vores bryllup - JA det skal de. Hvis noget familie fortalte mig at de var blevet nazister, ja så ville jeg blive ekstremt ked af det, fordi jeg slet ikke kan forholde mig til den slags menneskelig intolerence. Jeg ville dog ikke vælge dem fra til mit bryllup med mindre jeg vidste at de ville sidde og heile og skabe frygt.

Held og lykke herfra. Jeg er sikker på at det er en meget svær situation i står i og jeg misunder jer det bestemt ikke.

Smider en bunke trøsteknus jeres vej.... :td:

0

Stort :td: herfra!!!! Og held og lykke med at træffe den rette beslutning!

Den er jeg het ening i!!!

Det er din/jeres dag. du bør ikke skulle bekymrer dig om kontroverser. men nyde dagen...

:) malene

0

Samtidig forstår jeg heller ikke det din mor gør. Det er ikke noget man diskuterer over SMS som jeg ser det.

Jeg tænkte nøjagtig det samme, må jeg indrømme. Jeg syntes heller ikke det var okay, at sende sådan en besked som sms.. -Og det er absolut ikke fordi jeg støtter nazisme.. TVÆRTIMOD!!!! Men hvis jeg havde en overbevisning som jeg mente var rigtig, så ville jeg også blive gal i skralden over at nogen sendte en sms og beordrede mig til gå imod den.. Jeg kan godt forstå din mor gjorde som hun gjorde, men kan egentlig også godt forstå at han følte sig krænket over måden det blev gjort på.. Samtidig bider jeg mig fast i, at broderen rent faktisk fjernede flaget fra siden, selvom han blev stiktosset.. Så måske er der stadig håb om en form for våbenhvile til brylluppet :td:

0