Ceciliesmor

Inspiration til evt. ny uddannelse søges

39 indlæg i dette emne

Jeg blev færdiguddannet som sygeplejerske i slutningen af januar måned i år, og har siden arbejdet på en ortopædkirurgisk afdeling... Jeg er enormt glad for mit arbejde, men det kan da ind i mellem være hårdt -og der skal ind i mellem løbes stærkt...

Det er klart, at man skal være indstillet på at komme tæt på andre mennesker for at uddanne sig indenfor sundhedsområdet, men hvis man har lyst til at arbejde med mennesker, så er der jo mange forskellige muligheder -på sygehuset i mødet med syge mennesker, og i hjemmeplejen i mødet med forholdsvis raske mennesker... :bestwishes:

Og på grund af manglen på sygeplejersker kan man ofte have meget indflydelse på sine arbejdstider!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal næsten snakke med Majken/Glowin som læser noget meget spændende på HIH!

Jeg selv læser på Aarhus School of Business (Handelshøjskolen) hvor jeg her inden så længe bliver bachelor i Marketing and Management Communication (som er en engelsk-sproget BA) jeg fortsætter så med Corporate Communication bagefter.. :bestwishes: Jeg har så taget min BA på 2 år - så det kan lade sig gøre hvis et er tiden det kniber med :thumbsupsmileyanim: Det var så noget HELT andet i den retning jeg kan gøre du er efter.. Vil lige gøre opmærksom på at min bachelor IKKE er en af erhvervs-akademiets tilbud men en bachelor fra universitet men jeg har så kappet eet år af :thumbsupsmileyanim:

Anna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er dj i Diskobil og min kone er indehaver af Diskobil og står for hele administrationen/bookingen :bestwishes: Jo så er jeg ansat i min egen rådgivningsvirksomhed som rådgiver revisionsfirmaer, advokater m.v. i skattespørgsmål.

Hvis du vil have et job med fremtid i, hvor du er sikker på ikke at blive arbejdsløs, kan jeg kun sige en ting: Bliv revisor. Det er slet ikke så kedeligt som mange tror

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg er dj i Diskobil og min kone er indehaver af Diskobil og står for hele administrationen/bookingen :bestwishes: Jo så er jeg ansat i min egen rådgivningsvirksomhed som rådgiver revisionsfirmaer, advokater m.v. i skattespørgsmål.

Hvis du vil have et job med fremtid i, hvor du er sikker på ikke at blive arbejdsløs, kan jeg kun sige en ting: Bliv revisor. Det er slet ikke så kedeligt som mange tror

Det er jeg helt sikker på du har ret i - jeg overvejede også længe at blive reviser da jeg efter handelsskolen skulle vælge uddannels - dengang kunne jeg bare slet ikke overskue at skulle i gang med mange års uddannelse, men hvis jeg ender med at tage en HA, som lige nu er det jeg hælder mest til, så vil det jo også give mulighed for senere at læse cand.merc og blive revisor.........

Det må ellers være spændende at være selvstændig som I er.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha, sjovt! jeg melder mig lige som endnu en glad ergoterapeut.. -Og Mie (Keyser) er vist også, så vidt jeg husker. Jeg har været uddannet i 11 år efterhånden og har både været på sygehus og de sidste mange år som sagbehandlende ergoterapeut i kommunen. (Bevilling af hjælpemidler og lign) Det lyder tørt, men det er meget spændende, og har helt sikkert været min rette hylde. Jeg går nu og lurer på at komme til at lave undervisning eller arbejdsmiljø..

Min mand er uddannet elektriker, men har i mange år lavet alt muligt andet som servicemontør, projektleder og lign. Hvis vi vandt i lotto, ville han tage en maskinmesteruddannelse, og jeg ville tage en musikuddannelse..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg valgte den lange løsning og blev cand.ling.merc. i engelsk med en profil som informationsmedarbejder. Jeg arbejder nu som marketingkoordinator for en mindre skobutik som også har en webshop. Jeg har været rigtig glad for mit valg, da jeg kan varetage mange forskellige opgaver inden for kommunikation, sprog og marketing. Jeg er så kun ansat frem til september og er nu i gang med jobsøgningen påny. :mailbox:

Min kommende mand er læge, han er i gang med sidste del af turnus-delen og så må vi se, hvor i landet vi ender. Det afhænger mest af mig og hvor jeg får arbejde :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ved at færdiggøre ba-delen i religionsvidenskab og psykologi fra Københavns uni men er nyansat som pædagog/kontaktperson på et pensionat for hjemløse alkoholikere. Det skal lige siges at jeg før har været i gang med pædagog studiet men kun har færdiggjort det første år. Mit hjerte banker dog for det praktiske og meningsfyldte arbejde og jeg er rigtig glad for mit job.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Endnu engang tak for jeres mange svar - det er jo altid godt med noget input.

Jeg ved nu, hvad det er jeg skal læse - HVIS JEG ALTSÅ TØR TAGE SPRINGET. Så bliver det HA - men jeg overvejer meget om jeg nu også tør, eftersom jeg skal gå fra en almindelig løn til SU + lån (så vi sætter os jo i en rimelig stor gæld - ja, udover det vi allerede skylder på huset og bilen) + noget fritidsarbejde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu engang tak for jeres mange svar - det er jo altid godt med noget input.

Jeg ved nu, hvad det er jeg skal læse - HVIS JEG ALTSÅ TØR TAGE SPRINGET. Så bliver det HA - men jeg overvejer meget om jeg nu også tør, eftersom jeg skal gå fra en almindelig løn til SU + lån (så vi sætter os jo i en rimelig stor gæld - ja, udover det vi allerede skylder på huset og bilen) + noget fritidsarbejde.

Ta' springet og tror på at økonominen nok skal komme til at hænge sammen, så skal universet nok arbejde for at det kommer til at fungere.

Pøj pøj med det.

Knus Laila

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Endnu engang tak for jeres mange svar - det er jo altid godt med noget input.

Jeg ved nu, hvad det er jeg skal læse - HVIS JEG ALTSÅ TØR TAGE SPRINGET. Så bliver det HA - men jeg overvejer meget om jeg nu også tør, eftersom jeg skal gå fra en almindelig løn til SU + lån (så vi sætter os jo i en rimelig stor gæld - ja, udover det vi allerede skylder på huset og bilen) + noget fritidsarbejde.

Ta' springet og tror på at økonominen nok skal komme til at hænge sammen, så skal universet nok arbejde for at det kommer til at fungere.

Pøj pøj med det.

Knus Laila

Kan I ikke undvære SU LÅN? Ved godt det er svært meeeen altså! Du har børn ikke? Det betyder også forhøjet SU...

Og fritidsjob giver også noget - hvis du kan tage 10-15 timer i ugen? Så rammer du nok meget godt et fuldtidsjob i timer når studiet og job er lagt sammen selvom du nok nogle gange er nødt til at tage søndag ind til at læse.. men du vil så læse en HA Almen?

Anna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Endnu engang tak for jeres mange svar - det er jo altid godt med noget input.

Jeg ved nu, hvad det er jeg skal læse - HVIS JEG ALTSÅ TØR TAGE SPRINGET. Så bliver det HA - men jeg overvejer meget om jeg nu også tør, eftersom jeg skal gå fra en almindelig løn til SU + lån (så vi sætter os jo i en rimelig stor gæld - ja, udover det vi allerede skylder på huset og bilen) + noget fritidsarbejde.

Ta' springet og tror på at økonominen nok skal komme til at hænge sammen, så skal universet nok arbejde for at det kommer til at fungere.

Pøj pøj med det.

Knus Laila

Kan I ikke undvære SU LÅN? Ved godt det er svært meeeen altså! Du har børn ikke? Det betyder også forhøjet SU...

Og fritidsjob giver også noget - hvis du kan tage 10-15 timer i ugen? Så rammer du nok meget godt et fuldtidsjob i timer når studiet og job er lagt sammen selvom du nok nogle gange er nødt til at tage søndag ind til at læse.. men du vil så læse en HA Almen?

Anna

Så vidt jeg kan se på SU-styrelsens hjemmeside kan man kun få forhøjet SU hvis man enten er enlig forsørger eller samlevende med en anden SU-modtager - og det er jeg ikke, så derfor tror jeg (desværre) at jeg kun kan få alm. SU + forhøjet lån.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I har andre lån, bortset fra huslån, så kan det også være en fordel med SU lån da renten er lavere og tilbagebetalingsreglerne er mere lempelige.

Men jeg har et helt andet forslag. Hvorfor ikke blive ansat som trainee i et revisionsfirma og ad den vej få betalt en HD uddannelse som langt hen af vejen er det samme som en HA uddannelse. Ja jeg vil faktisk vove den påstand at den er bedre, da mange af dem som kommer ud fra HA ikke har nogen praktisk erfaring overhovedet. Det er så selvfølgelig også et spørgsmål om hvilken vej du vil på HA/HD da der jo er andre grene end regnskab og driftsøkonomi.

Det er sjovere at være selvstændig end ansat som jeg ser det, og jeg kan også tjenere betydeligt mere på denne måde, men det er også betydeligt hårdere og jeg arbejder mere. Bare mere på egne præmisser. Jeg regner med at min arbejdstid i denne måned kommer op på omkring 250 timer (og det er uden Diskobil), men det er også årets hårdeste måned. Ellers er det egentlig ikke fordi forskellen er så stor for mit vedkommende. Udover at jeg ikke får fast løn, arbejder jeg i dag bare mere som konsulent/rådgiver for mange forskellige mindre firmaer hvor jeg tidligere var tilknyttet et stort landsdækkende firma, men det mest belastende er at jeg er alene og kun kan opholde mig et sted af gangen. Jeg var ved at ansætte en for et stykke tid siden men det glippede.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Endnu engang tak for jeres mange svar - det er jo altid godt med noget input.

Jeg ved nu, hvad det er jeg skal læse - HVIS JEG ALTSÅ TØR TAGE SPRINGET. Så bliver det HA - men jeg overvejer meget om jeg nu også tør, eftersom jeg skal gå fra en almindelig løn til SU + lån (så vi sætter os jo i en rimelig stor gæld - ja, udover det vi allerede skylder på huset og bilen) + noget fritidsarbejde.

Ta' springet og tror på at økonominen nok skal komme til at hænge sammen, så skal universet nok arbejde for at det kommer til at fungere.

Pøj pøj med det.

Knus Laila

Kan I ikke undvære SU LÅN? Ved godt det er svært meeeen altså! Du har børn ikke? Det betyder også forhøjet SU...

Og fritidsjob giver også noget - hvis du kan tage 10-15 timer i ugen? Så rammer du nok meget godt et fuldtidsjob i timer når studiet og job er lagt sammen selvom du nok nogle gange er nødt til at tage søndag ind til at læse.. men du vil så læse en HA Almen?

Anna

Så vidt jeg kan se på SU-styrelsens hjemmeside kan man kun få forhøjet SU hvis man enten er enlig forsørger eller samlevende med en anden SU-modtager - og det er jeg ikke, så derfor tror jeg (desværre) at jeg kun kan få alm. SU + forhøjet lån.

Det er korrekt at du kun kan få forhøjet SU, hvis du er alene forsørger.... jeg "nøjes ihvertfald" med dan alm, takst på 5007 kroner førskat + SU lå + Forørger tillægslån ( SU lånet er kun her i år 2008, pga. bryllup mm)... så du har opfattet det helt korrekt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer