Guest chbrud

Kan man godt tillade sig det som gæst??

20 indlæg i dette emne

Hej

Der er nu 52 dage til vores bryllup. Vi glæder os helt enormt til den store dag, men jeg synes godt nok at bryllupsforberedelserne er forbundet med nogle ting, som jeg ikke var forberedt på. Faktisk er jeg ved at få kuller over nogle af gæsterne...

Vi har s.u. på søndag og mangler stadig at høre fra 14 personer! Det er i sig selv lidt skuffende.

Min tilkomnes familie volder også lidt problemer. Hans tante, onkel samt 2 kusiner (med mænd - ialt 6 personer) har meldt sig til brylluppet - dog alle med den besked om at de nok lige "smutter" et par timer under receptionen, da de nok skal til deres farmors 90 års fødselsdag. Helt ærlig - de har ikke engang modtaget inbydelse til fødselsdagen... Kan man godt tillade sig, at "spille på 2 heste" på den måde?? Jeg er virkelig stiktosset, men måske overreagerer jeg bare???

Jeg gjorde mit til at fortælle kusinerne, at jeg egentlig ikke synes det er i orden, men at det jo selvfølgelig er deres valg. Vi skal skære bryllupskagen for om eftermiddagen og herefter skal der fotograferes osv. Desuden regner vi med at gå til bords allerede kl. 17.30 - det giver dem ikke så lang tid at løbe på... Jeg håber, de har dårlig samvittighed! Er jeg den eneste der synes, at deres opførsel er uopdragen??

Skulle bare lige rase ud...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejså,

Jeg synes altså ikke at det er særlig god stil og kan godt forstå du ikke bryder dig om at de sådan bare "smutter" i et par timer. Håber at fødselsdagen ikke blir den dag alligevel, så jeres gæster kan nyde hele dagen sammen med jer! God fornøjelse!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhhh, jeg kan godt følge dig :ilovebryllupsklar: Man panikker hurtigt op til sin store dag :cheerleader3:

Hvornår har I SU-dato? For 52 dage er lang tid for dem, der ikke selv holder festen - de har GOD tid :cheerleader3: Og ja, sådan tænker de altså :cheerleader3: Tag en dyb indånding og husk på, at de nok skal vende tilbage - dog måske først 14 dage før - det er LÆNGE fint, I skal nok nå det hele :cheerleader3:

Så er der det med de 6 personer, der gerne lige vil forbi farmoderen...

Ja, jeg synes, du overreagerer lidt :cheerleader3:

Jeg tænker, jeg kunne forstå din reaktion, hvis de ville gå fra bryllups-FESTEN, men det er fra receptionen inden, og jeg synes faktisk bare, det viser, at de er glade for deres farmor og gerne vil feste med hende også.

Det er - ja, undskyld mig, "bare" en reception, og dér kan du sagtens undvære dem, der er masser af andre mennesker, du skal tale med, og ingen opdager, at de smutter :cheerleader3:

Det VILLE altså være værre, hvis de HELT valgte farmor frem for jeres bryllup :cheerleader3: Og SÅ kunne jeg forstå din reaktion :heart:

Men når man ER i det, reagerer man kraftigt - der har jeg altså også selv været :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med det :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk ikke det er i orden. De kunne jo evt. fortælle farmor (90) at de skulle til bryllup den dag så at hun måtte holde det en anden dag... Det vil hun da selvfølgelig gerne, er jeg sikker på.... Her er du nødt til at melde klart ud for det er ikke i orden at gå fra et bryllup! :thumbsupsmileyanim:

Bum bum.....! Var lige hurtigt nok ude - havde ikke lige fået læst med at det var receptionen de ville gå fra. Det ændrer sagen en del da det faktisk er meget normalt at gæsterne ikke er der under hele receptionen. Der er der jo fx mange der er hjemme og skifte tøj osv.

/Chalotte

Redigeret af Bowmo
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjaaa... jeg tror ikke personligt at jeg ville have noget imod det, så længe det ikke blev under festen om aftenen.... I oplever det alligevel nok ikke, da der jo skal hilses på folk, skæres kage og tages billeder....

Det mest logiske ville da være at farmoren flyttede sin fødselsdag til en anden dag, når hun hører de skal til bryllup. Det er da ikke sjovt for hende at få gæster, som nærmest er på vej ud af døren, inden de er kommet :thumbsupsmileyanim:

Håber I finder en løsning ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig er det træls at de går, men det er jo "kun" til receptionen, dvs. de er med til vielsen og festen efterfølgende. At de gerne vil til hendes 90-års fødselsdag, kan jeg godt forstå. Hvem siger det er den helt store fest? Det kan jo være, at de gerne vil et smut forbi, for at sige tillykke til hende og for at fejre dagen. For hvis vi skal være realistiske, så er det jo nok den sidste runde fødselsdag hun har..

Omvendt synes jeg det er lidt dårlig stil at de bare meddeler det, de kunne godt have fortalt om deres dilemma, og så kunne I måske have fundet en løsning..

Men er det ikke det bedste, at de kommer til vielsen og middagen, istedet for at de helt blev væk, for at tage til fødselsdag?

-Jeg husker til min konfirmation, der var min mormor og morfar kun med i kirken, og så ige til en kop kaffe derhjemme, så kørte de, fordi de skulle til en anden konfirmation ved nogle venners barnebarn (eller noget i den stil) Og ved du hvad? Det var helt ok. :thumbsupsmileyanim: Fo de var med til det vigtigste, og de prioriterede at komme og ønske mig tillykke.. :ilovebryllupsklar:

Redigeret af KatrineK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville næsten finde det uhøfligere om de ikke tog forbi deres farmors fødselsdag - det er altså ikke hver dag man bliver 90. Det er bestemt heller ikke hver dag man bliver gift, men eftersom de jo vil være der til både vielsen og festen, kan jeg absolut ikke se at du taber noget på at de glæder en gammel dame.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er meget uenig med dig. Jeg syntes det er helt ok at de smutter et par timer. Alternativet er måske at de vælger jeres bryllup fra eller at du har 6 gæster som sidder med tankerne et andet sted og har dårlig samvittighed over ikke at fejre den farmor hvis fødselsdag de ikke er sikre på at få lov til at fejre igen. Så hellere undvære dem et par timer og så have festglade gæster som er tilstede 100%

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med de andre. Jeg synes også godt dine gæster kan tillade sig at gå fra receptionen (eller helt undlade at deltage i den), når det er fordi farmor fylder 90. Det kan jeg sagtens forstå, at de gerne vil markere med hende. Når bare de er tilbage inden i skal gå til bords kan jeg ikke se problemet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk at de selv har fundet et godt kompromis for deres dilemma, og jeg vil sige at jeg tror at jeg ville gøre det samme, det er altså en stor ting når ens mor/farmor bliver 90, og der går ikke noget af jer fordi de misser receptionen, I kommer til at have travlt med at tale med så mange gæster at I sikkert ikke engang bemærker at de mangler.

Det kan godt være at de ikke har fået invititation endnu men det behøver jo ikke at betyde at festen ikke er planlagt og at den nære familie allerede ved hvornår det bliver, det er jo heller ikke sikkert at det kan flyttes hvis det skal holdes ude.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg er også enig med flertallet her, det er helt ok at undlade reseptionen.

min farmor og farfar var slet ikke med til reseptionen til mit bryllup, for de skulle sove middags lur, mange for lod også reseptionen ør os for at se på fest ugen i århus, eller for at skifte tøj.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg ville næsten finde det uhøfligere om de ikke tog forbi deres farmors fødselsdag - det er altså ikke hver dag man bliver 90. Det er bestemt heller ikke hver dag man bliver gift, men eftersom de jo vil være der til både vielsen og festen, kan jeg absolut ikke se at du taber noget på at de glæder en gammel dame.

hørt, hørt - det kan jo være at hun ikke er her så længe endnu..

knus Sanne :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej hej

Jeg kan godt forstå at du måske lige stejler lidt ved tanken om at folk forlader jeres fest (reception) :ilovebryllupsklar:

Men jeg tror ikke at det er noget I kommer til at mærke på dagen.

Man kan jo godt forstå at de gerne lige vil besøge farmoren på hendes 90-års dag.

Det er jo ikke hver dag man fylder 90, og som de andre skriver så er det jo i den alder man unægteligt begynder at overveje hvor mange flere fødselsdage der kommer.

Når nu det er samme dag, så synes jeg det er en rigtig godt løsning de har valgt :thumbsupsmileyanim:

Jeg ville være ked af at de forlod festen, men når det nu "kun" er noget af receptionen de misser, så får de jo hele jeres fest med.

Det ville jeg mene var om ikke ligefrem glædeligt, så i hvert fald acceptabelt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan egentlig heller ikke rigtig se problemet i at de smutter fra receptionen... Det er der jo normalt mange der gør af div andre grunde, så der er faktisk intet unormalt i det.

Som brud, synes jeg måske også man skal passe på ikke at have for høje krav til sine gæster, da det for dem jo bare er en fest. Mere kan man jo heller ikke forlange.

Men især for ens egen skyld, skal man passe på ikke at køre sig selv op over bagateller, da der er nok "vigtige" ting at blive stresset over. Og jeg siger ikke at det her ikke er en vigtig ting eller er en bagatel, for den er jo betydningsfuld for dig og er et reelt problem for dig. Men jeg ville bare vælge at "overse" det hele, og lade dem om hvis de vil misse noget af receptionen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så længe, man ikke er nået til S.U.-datoen endnu, kan man ikke tillade sig at være negativ over manglende svar. Det er jo netop meningen, at folk bare skal have svaret inden denne dato. At det så er rart og høfligt at svare i god tid, er en helt anden sag...

Hvis folk ikke har givet lyd fra sig, når S.U.-datoen er overskredet, skulle de skamme sig og have tæv med en våd avis :bestwishes:

At man gerne vil hilse på sin farmor på hendes 90 års fødselsdag, synes jeg er helt naturligt og et "must". Det er jo altså ikke lige sin sag at flytte en fødselsdag! "Øhh... Nu har jeg godt nok haft fødselsdag på den samme dato i 89 år, men i år må jeg hellere flytte den, så der ikke er en der går bridezilla-amok..." Ej, det er altså helt OK, at de smutter fra receptionen - de kommer jo igen og er med til hele den højtidelige, formelle, "rigtige" del af festlighederne.

Glæd dig over, at du har tid til at snakke lidt længere med alle de andre så :-)

Knus MC

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må ærligt indrømme at jeg heller ikke kan se problemet når vi taler om receptionen. Nogle betragter det som en forløber for middagen. Andre holder en reception som omfatter en større kreds end dem der er inviteret til om aftenen, men uanset hvad er alle gæsters tilstedeværelse vel ikke påkrævet, og det er også sjældent det rent faktisk er tilfældet. Der vil næsten altid være gæster som på grund af arbejde o.l. er forhindret i at deltage. Ved 9 ud af 10 receptioner er brudeparret slet ikke til stede ved receptionen den første time, for der er de ude og blive fotograferet.

Så det ville jeg da falde op og falde ned på. Og ligesom andre her syntes jeg egentlig også deres begrundelse for fraværet er ganske god. Måske er det sidste gang de ser farmoderen eller fejrer hendes fødselsdag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja jeg tilslutter mig koret - tror du har hidset dig op over en bagatel! og mht at de ikke engang har fået en invitation, så er det jo reelt ikke sikkert det er fordi der skal være stor fest, det kan enddog være hun ikke længere orker at holde noget - men blot ønsker at familien kommer et smut forbi og ønsker tillykke - og det skal de da gøre i dette tilfælde!

Louise

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan egentlig godt forstå at de gerne vil fejre deres farmors 90 års fødselsdag og jeg ville da også tro at deres farmor ville blive trist hvis de ikke kom for det er jo en stor "ting" at fylde 90 år og hvem ved hvor længe hun har igen så de skal nyde den tid de har med hende så jeg synes egentlig at det er flot at de "kun" smutter fra receptionen og ikke melder afbud fra hele brylluppet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan personligt godt sætte mig ind i det. Godt nok er det ikke hver dag man bliver gift, men det er det altså heller ikke at der nogen der fylder 90år. Man kan til det også sige at jer har de mulighed for at se mange år fremover, det er ikke sikkert at det er en mulighed for deres farmor.

men jeg er da ked af at høre at det går dig på og jeg håber at du får det bedre med det og får en god dag alligevel :bestwishes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg kan egentlig godt forstå at de gerne vil fejre deres farmors 90 års fødselsdag og jeg ville da også tro at deres farmor ville blive trist hvis de ikke kom for det er jo en stor "ting" at fylde 90 år og hvem ved hvor længe hun har igen så de skal nyde den tid de har med hende så jeg synes egentlig at det er flot at de "kun" smutter fra receptionen og ikke melder afbud fra hele brylluppet

Jeg er helt enig, når man er nået til den alder er det jo desværre bare et spørgsmål om tid før de ikke er blandt os mere.

Jeg synes de har valgt at gøre det på en fin måde, min kommendes oldemor er lige blevet 97 og havde vi været inviteret til bryllup ved en kusine eller lign. havde vi uden tvivl valgt det fra.

Så ja jeg synes du overreagere en smule det er jo trods kun receptionen det drejer sig om ku forstå hvis det var selve festen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer