Sign in to follow this  
Followers 0
Ceciliesmor

Er nødt til at spørge jer -

8 posts in this topic

Ja, det her er nok en helt umulig opgave, men nu har idéen sat sig fast og så fortryder jeg sikkert hvis ikke jeg spørger jer til råds :thumbsupsmileyanim:

For LANG tid siden besluttede jeg, at når vi engang skulle giftes så ville jeg lære at synge én sang og så overraske Johnny med det. Efter sigende synger jeg meget falsk (selvom jeg selv synes det lyder ret godt), så jeg ville tage noget undervisning i at synge lige præcis denne ene sang.

Jeg glemte det så lidt igen og der har heller ikke været så meget tid pga. at vi jo fik barn nr. 2 - og desuden er der ikke rigtigt råd til at tage sang-undervisning - vores konti er i forvejen mere end overbelastede pga. brylluppet. Men nu er idéen altså dukket frem igen........

Kan det på nogen måde lade sig gøre at lære at synge bare de 3 første vers af Anne Linnets "Forårsdag" på 5 dage - og er der nogen måde, hvorpå man kan lære sig selv det (når nu jeg ikke har råd til at betale en musikpædagog for det) - jeg har en bekendt som synger rigtig godt, men hun bor alt for langt væk til at lære mig det - men hun kunne måske overtales til at høre mig synge sangen over telefonen og fortælle mig om det lyder godt nok til at jeg kan være bekendt at "optræde" med det til brylluppet - men jeg ved, at hun ikke har tid til at give mig egentlig undervisning når det er med så kort varsel.

0

Annonce ♥

Hej Ceciliesmor :-)

Jeg synger heller ikke særlig godt :cheerleader3:

Tilgengæld synes min kommende at jeg er helt fantastisk når jeg bræger løs.

Så jeg synger tit for ham og han bliver så glad/grinende :thumbsupsmileyanim:

Mange gange kan man sagtens "slippe afsted" med at synge pivfalsk, - budskabet

med sangen og det at man stiller sig op (har balls) overskygger det ganske enkelt.

Sangen du omtaler er rigtg sød - og hvis du tror det vil betyde noget for Johnny - så gør det!

- du lærer nok ikke at synge på så kort tid - men jeg ved altså heller ikke meget om sangteknik.

Måske dur dette:

http://www.musikbibliotek.dk/5012/compiled

Edited by Maloukiggerbare
0

Min kæreste ville ikke kunne lide hvis jeg sang for ham for jeg synger virkelig falsk - har engang prøvet singstar på playstation og der skrev den også at jeg var tonedøv :thumbsupsmileyanim:

0

Min kæreste ville ikke kunne lide hvis jeg sang for ham for jeg synger virkelig falsk - har engang prøvet singstar på playstation og der skrev den også at jeg var tonedøv :respekt:

Singstar kan du nu godt vinde, selvom du er tonedøv- det handler bare om at skrue op og ned i tonelejet- du kan sågar vinde det ved at synge la la la la hele sangen igennem, så lad dig ikke slå ud af det ;)

Ceciliesmor: jeg ville øve sangen rigtig godt hjemme- varme godt op først og så høre en med lidt tone-talent, om det kunne gå. Oftest er det jo bare det, at du gør det, der betyder noget :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med projektet :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Syng kvinde, SYNG!!

Jeg synger en del og ville da blive fantastisk glad hvis nogle stillede sig op og sang for mig...uanset talent!!

I virkeligheden ville det nok ramme endnu dybere hvis det kom fra en der ikke kunne synge.... for så har vedkommende overskredet et hel masse grænser og virkelig udleveret sig selv for min skyld og det ville jeg være evigt taknemmelig for!

Håber det giver mening..... syng den, du kan sagtens nå at lære den fint nok til at synge den!

0

Det er så fedt - jeg lagde også denne tråd inde på Babyklar, hvor jeg også huserer, og der er sørme én derinde fra, som har tilbudt at jeg kunne ringe til hende, og nu har jeg så fået fif til at varme stemmen godt op, til hvordan jeg lærer at synge sangen så flot som muligt, og så skal vi snakke sammen i morgen og se hvordan det går.

Det synes jeg bare er vildt sødt.........

0

Det er så fedt - jeg lagde også denne tråd inde på Babyklar, hvor jeg også huserer, og der er sørme én derinde fra, som har tilbudt at jeg kunne ringe til hende, og nu har jeg så fået fif til at varme stemmen godt op, til hvordan jeg lærer at synge sangen så flot som muligt, og så skal vi snakke sammen i morgen og se hvordan det går.

Det synes jeg bare er vildt sødt.........

<sikke en sød person - hun må virkelig have overskud

0

Er der nogen der synger falsk må det være mig :cheerleader3: dog havde jeg indtil fornylig besluttet mig for at synge en sang for Kim på dagen efter talen.

Jeg ville så afslutte talen med at sende en pose rundt til gæsterne med ørepropperi og minde dem om at det var forbudt at hamstre :) og så ville jeg synge sangen .... måske ville det ikke lyde godt .... og hvad så ...det der ville betyde noget ville være ordene og det at jeg trods min ringe stemme ville stille op for ham :-)

Det skal så siges at jeg nu har lavet en fotomontage der vare 7.5 min og oveni talen bliver det for meget med sangen også - så den gemmer jeg til en anden lejlighed :cheerleader3:

Edited by dorkim
0

Annonce ♥