Sign in to follow this  
Followers 0
snartbrud

UHA vi er lidt bange her i USA

8 posts in this topic

Min veninde Pernille er her for at bo hos os i 7 uger, heldigvis for det her ville jeg ikke kunne bære hvis jeg nu var alene :cheerleader3:

Pernille og jeg har rigtigt gjort rent i dag, vi vidste det ville blive regnvejr så vi kunne ligesågodt gøre rent i dag.

Det er begyndt at regne og tordne så da vi blev færdige skulle vi slappe lidt af og se fjernsyn da det bliver afbrudt af en hylesirene og en skærm hvor der står at det bliver så voldsomt tordenvejr at vi skal blive indendøre.

Sådan her står det på nettet, men før du læser det skal det lige siges at jeg har lige snakket med Jen og hun siger at det slet ikke bliver så slemt, at de advarer for at være sikre. Dog har jeg alligevel kørt bilen i garagen, orienteret mig om hvor kattenes bur er, så hvis HVIS det skulle ske noget kan vi sætte os ned i bilen.

SEVERE THUNDERSTORM WARNINGIssue Date: 124 PM EDT TUE JUN 24 2008Expiration: 230 PM EDT TUE JUN 24 2008THE NATIONAL WEATHER SERVICE IN TAUNTON HAS ISSUED A

* SEVERE THUNDERSTORM WARNING FOR...

KENT COUNTY IN RHODE ISLAND...

SOUTHEASTERN PROVIDENCE COUNTY IN RHODE ISLAND...

NORTHWESTERN WASHINGTON COUNTY IN RHODE ISLAND...

* UNTIL 230 PM EDT

* AT 118 PM EDT...NATIONAL WEATHER SERVICE DOPPLER RADAR INDICATED A

SEVERE THUNDERSTORM CAPABLE OF PRODUCING NICKEL SIZE HAIL...AND

DAMAGING WINDS IN EXCESS OF 60 MPH. THIS STORM WAS LOCATED NEAR

EXETER...OR 12 MILES SOUTHEAST OF PLAINFIELD...AND MOVING NORTHEAST

AT 14 MPH.

* THE SEVERE THUNDERSTORM WILL BE NEAR...

WEST GREENWICH BY 140 PM EDT...

COVENTRY BY 145 PM EDT...

9 MILES SOUTHEAST OF SCITUATE BY 210 PM EDT...

WEST WARWICK AND EAST GREENWICH BY 215 PM EDT...

CRANSTON AND 7 MILES SOUTH OF JOHNSTON BY 230 PM EDT...

THIS IS A DANGEROUS STORM. IF YOU ARE IN ITS PATH...PREPARE

IMMEDIATELY FOR DAMAGING WINDS...DESTRUCTIVE HAIL AND DEADLY CLOUD TO

GROUND LIGHTNING. GO INDOORS NOW...PREFERABLY INSIDE A STRONG

BUILDING AND AWAY FROM WINDOWS.

0

Annonce ♥

Ja uha da, det ville også skræmme mig. Så er blæsten i Frederikshavn pludselig ikke så slem :cheerleader3:

0

Tag du det helt roligt - severe thunderstorms er hverdagskost herovre paa praerien i Colorado, og jeg lever da endnu ;)

Men vejret skraemte fandme ogsaa livet af mig i starten - isaer da der lige kom en F3 tornado forbi :cheerleader3:

Man skal lige vaenne sig til at vejret er lidt mere ekstremt herovre end i lille DK...er bare glad for at jeg ikke befinder mig i Tornado Alley! I det mindste goer de meget ud af at advare om vejret, baade i radioen og paa nettet...og det lyder naesten altid lidt vaerre end det egentlig bliver. Det er i hvertfald min hidtidige erfaring :cheerleader3:

Kender du denne vejr-side: National waether Service

Den tjekker jeg flere gange dagligt inden jeg skal ud i felten...

0

Glæder mig til at høre fra dig igen og håber, at stormen ikke var så slem alligevel :cheerleader3::cheerleader3::)

0

Annonce ♥

Som Chris skrev så er de vidst gode til at få det til at lyde værre end det egentlig var. Bevars det var en vild omgang men slet ikke vild nok til at sende så ubehagelig en advarsel.

Vi kørte ud til gården hvor vi passer heste og der var det solskin, men på vejen hjem kørte vi igen lige ind i det igen og medens vi var i supermakedet blev bygningen ski ramt så alt power gik. Sjov følelse at stå i et supermarket uden strøm og folk skreg hi hi. I dag skinner solen og det eneste bevis på gårsdagen er at flere trafiklys ikke virker.

Men Chris - du har ret, det er intet som hvor du er, eller som det er i Tornado Valley.

0

Godt at det ikke blev så slemt!! Blev da lige lidt nervøs, da jeg læste det!!!

0

Som Chris skrev så er de vidst gode til at få det til at lyde værre end det egentlig var. Bevars det var en vild omgang men slet ikke vild nok til at sende så ubehagelig en advarsel.

Vi kørte ud til gården hvor vi passer heste og der var det solskin, men på vejen hjem kørte vi igen lige ind i det igen og medens vi var i supermakedet blev bygningen ski ramt så alt power gik. Sjov følelse at stå i et supermarket uden strøm og folk skreg hi hi. I dag skinner solen og det eneste bevis på gårsdagen er at flere trafiklys ikke virker.

Men Chris - du har ret, det er intet som hvor du er, eller som det er i Tornado Valley.

Ja, de er nogle rigtige stemningsoppiskere herovre ;)

0

Godt at det ikke blev så slemt!! Blev da lige lidt nervøs, da jeg læste det!!!

Hvor er du sød ;)

0

Annonce ♥