Ebes

Størrelse på brudekjole

20 indlæg i dette emne

Hey piger

Surfede lidt rundt på nettet efter brudekjole og faldt over Lillys hjemmeside, hvor man kunne beregne sin kjolestørrelse... Prøvede lige for sjov at taste mine mål ind, men blev da en anelse overrasket, da den mente jeg skulle bruge en kjole, der ligger 3 numre over min normale størrelse - ta den! :td:

Synes det var en smule deprimerende, for min første tanke var, at NU skulle jeg på kur, hvilket jeg egentlig ikke gider. Nok har jeg et par kilo for meget, men gider helt ærligt ikke i træningslejr, for at blive gift :hug::)

Hvad er jeres oplevelse af størrelser?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hejsa.

Der er stor foreskel på størrelserne, og hvilket mærke du kikker på.

De kjoler som jeg forhandler, passer godt i størrelserne.

På mit måleskema hedder størrelserne 6-8-10-12 osv. Jeg bruger normalt str. 36 og det er en str. 6 på mit måleskema. Str 10 svare til str. 40.

Kik ind på min hjemmeside, og find din størrelse.

Hilsen

Tine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan da ikke være rigtigt at Lilly skal være så stor i størrelserne, så en masse brude går halvdepri derfra, fordi de tror at de har taget en masse på?? Det er da for dumt. Min kjole var min sædvanlige størrelse, og sådan burde det også være da..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var da sygt den skriver at jeg skal have str. 42 hvilket jeg til nød kunne forstå pga barmen men den skriver at det er min talje :)

Min kjole er fra panayotis og den måtte de få hjem i str 40 men udelukkende pga af barmen og så skulle den syes næsten to str ind i taljen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LOL!!! Og så taster jeg standardmålene 90-60-90 ind og ved I hvad den siger???!!! Den siger at jeg skal vælge en str 44 der kan tilpasses!!! Min veninde som har de mål ville da kunne være 2 gange i sådan en kjole..æ

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Størrelsen af min kjole passer også med det, som jeg normalt bruger.

Til min søsters bryllup var jeg hos Lilly og prøve et par festkjoler, og da skulle jeg også have en str. 40 - bruger normalt en str. 36!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På det mønster jeg købte til at være skabelon for min kjole, skulle jeg i følge måleskemaet have en meget stor størrelse, især omkring barmen, men endte med meget mindre. Min svigermor som syede kjolen tog af ved hver prøvning og det var altså ikke fordi jeg tabte mig eller ændrede figur. Det virker som om måleskemaerne er helt fejlproportionerede og mere er til vildledning end vejledning. Til sidst vil jeg sige: Skidt da med hvad størrelse der står på kjolen, hvis du kan se at den sidder perfekt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LOL!!! Og så taster jeg standardmålene 90-60-90 ind og ved I hvad den siger???!!! Den siger at jeg skal vælge en str 44 der kan tilpasses!!! Min veninde som har de mål ville da kunne være 2 gange i sådan en kjole..æ

:boohoo:

Det må da være lidt sært, deres udregningsstads, eller der må være stor forskel på de enkelte modeller. Mine mål er 90 - 69 - 89 (hold da op en smal talje din veninde må have, i øvrigt!), og jeg fik at vide på siden, at jeg ville skulle have en størrelse 40 der kunne tilpasses, pga. mit brystmål (hvilket i øvrigt var, hvad jeg havde, men det var ved brystet, den skulle syes ind :))

Lige nu virker det bare, som om der overhovedet ikke er nogen rød tråd mht., hvordan Lillys kjoler er i størrelsen! For det er da alt muligt forskelligt, folk fortæller om.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm tror da også jeg ville blive en sjat depri hvis jeg skulle op og have 2-3 størrelser større end jeg normalt bruger. Ved godt det kun er tal og man burde være ligeglad :cheerleader3:

Jeg fik mine kjoler skræddersyet og har slet ikke gidet bekymre mig om hvilken størrelse de er :cheerleader3:

/Chalotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hmmm...det lyder godt nok underligt og vil give dig ret, at selv om man er samme str. lige meget om kjolen hedder medium eller XL, så vil alle kvinder da blive påvirket af at gå 2-3 str op !! Men men men.....med hensyn til str. ved jeg af erfaring (har selv en tøjbutik) at størrelserne fra mærke til mærke kan sagtens variere et par størrelser !! Som nogen skriver må man jo kigge sig i spejlet og ser kjolen ser fantastik ud må det jo være det vigtigste :thumbsupsmileyanim:

Er ret spændt på når jeg selv skal ud og prøve kjoler....men der er lidt tid endnu....skal først giftes d. 6/6 09

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer