Sign in to follow this  
Followers 0
lille mille

traditionen tro

4 posts in this topic

jeg er hammer forvirret i det der med det lånte og det brugte og noget blåt osv. er der nogen der har nogen forslag. og spørger gæsterne til de ting på selve dagen. det blå har jeg fået fat på, men mangler de andre ting.

0

Annonce ♥

For langt de fleste er det med det nye ret nemt, eftersom kjolen jo gerne er ny (og skoene og undertøjet og ofte også en masse andet). Det gamle er klaret, hvis du alligevel har et eller andet i forvejen, du gerne vil have på (f.eks. et smykke). Ellers kan du jo i princippet bare tage et eller andet, der betyder noget for dig og ikke er for stort, med i tasken (hvis du har en sådan). Det lånte var det, der voldte mig flest problemer, da jeg syntes det mest oplagte at låne var et smykke, men jeg havde valgt både halskæde og øreringe, så det skulle nærmest være et armbånd - men min mormor havde heldigvis netop sådan ét, som passede fint til resten. Så du kan jo tænke over, om der er noget, du mangler af dit udstyr og så forsøge at låne det frem for at skaffe det på anden vis. Alternativt er der igen muligheden for i stedet at tænke over, om der er noget (denne gang bare noget, der tilhører en anden), der betyder noget specielt for dig, og som du kunne have i tasken (eller på anden måde have med).

Endelig så kan flere af tingene jo kombineres, f.eks. hvis det blå også er nyt, eller hvis det lånte også er gammelt.

Nå ja, og jeg har set flere herinde fortælle om, at de har syet små ting (f.eks. noget blåt eller gammel) på indersiden af kjolen - det kunne være et alternativ til at komme små ting i tasken.

Mine egne ting ender i øvrigt med at være: Nyt: Kjolen (og flere andre ting, men hvis nogen spørger, bliver det nok kjolen, jeg nævner); gammelt: Min halskæde med hjertevedhæng, som jeg fik i dåbsgave i sin tid; blåt: Mit strømpebånd; og lånt: Min mormors armbånd.

0

Hej!

Vær ikke forvirret, du!

Fortæller lige hvad jeg selv har valgt, så er det måske nemmere. I den sidste ende, så bestemmer du helt selv hvad du vil bære den dag. Følg dit hjerte, i stedet for at presse traditioner ned over dit hoved. Bare et råd... ;)

Jeg har:

Nyt: Kjolen

Gammelt: Min mors slør

Lånt: Øreringe fra det teater jeg har arbejdet på. De har været med i mange forestillinger og har speciel betydning for mig.

Blåt: Jeg sætter små, blå simili sten under mine sko. Én for hvert år vi har kendt hinanden og en for good luck

Synes selv det er en vildt hyggelig tradition og har virkelig hygget mig med at "vælhe" de ting ud. Så..ingen stress, lav en liste over de fire ting og skriv ned havd der falder dig ind at kunne bruge. Hvad der betyder noget for dig og/eller bare kunne være sjov.

Mange knus

:bearhug:

Camilla

0

Nyt: Kjolen, undertøjet, buketten osv.

Gammelt: Forlovelsesring, mine tennisstrømper :p

Lånt: Halskæde af min storesøster

Blåt: Strømpebånd der fulgte med køb af kjolen

Rødt: Rød tånegl

0

Annonce ♥