mumsmig

tante der har meldt fra

22 indlæg i dette emne

Nu skal i f an dme høre!

Min kommende mands onkel ringede igår og sagde ja tak, men hans kone kom ikke. nå oki siger min mand så - og det var så det. Jeg var ikke hjemme, så han begyndte at spekulerer fordi han synes det var mærkeligt. Så ringer han til sin mor og hører om hun ved noget - og hun har så hørt lidt om gennem mormor, at det var fordi at onkels kones yngste datter, der bor hjemme ikke er inviteret med. Det har vi ikke gjort af den simple grund, at vi ikke har inviteret andre børn!! Vi har dog inviteret onklens børn, da de jo er min mands voksne fætter og kusiner... Rigtige fætter og kusine... så det kan nok være vi kom i klemme der! Helt ærligt mand - hva man ikke skal trækkes igennem! Jeg synes efterhånden der er NOK at se til ved det her bryllup - havde ikke lige brug for dén ovenihatten. Og det her påvirker jo hele den side af familien - med sikkerhed. Min svigermor, var klar til aaaaldrig at ville tale med dem igen. Og det er altså hendes bror jo - onklen. :blush:

Så det måtte jeg jo skynde mig at gøre noget ved! Så jeg har lige ringet til onklens kone, og fortalt, at vi åbenbart har fejlvurderet hvor meget det her betød, og at det bestemt ikke var vores intention at fornærme hende, og at hendes datter og hende selv selvfølgelig var mere end velkommen, så vi fortsat kunne blive ved med at ses i familien! Vi talte lidt frem og tilbage, og jeg prøvede at forklare hende hvordan man overvejer tingene, når der skal laves gæsteliste og den slags. Og jeg havde faktisk ikke troet at denne 16 årige pige, som vi alligevel næsten aldrig ser, var interesseret i at komme med. Men pigen var blevet meget skuffet - og herreste gud, det ønsker jeg da ikke hun skulle blive.

Konen der, ville da aaaaldrig tvinge os til at invitere nogen vi ikke vil ha med, MEN ALTSÅ hun kom i hvert fald ikke uden datteren. OMG

Så jeg er nu helten i familien, da jeg har taget den store hat på, som min svigermor siger, og var meget dimplomatisk! Fik dæmpet den hysse familie og onkel, kone og kones datter kommer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, helt ærligt! At tage sådan på vej!

Til sit bryllup vil man jo gerne se dem, man rent faktisk har noget med at gøre... En lille smule barnligt af din kommende mands tante og hendes datter efter min mening!

Men ja, kan godt forstå, I ikke ønsker at starte 3. verdenskrig på den side af familien pga. det, så godt du tog initiativ til at gøre noget ved det, selvom jeg nu ikke synes, at I har gjort noget forkert :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅG GUD, det får minderne til at VÆLTE frem!!

Jeg har været ude for AKKURAT det samme, men jeg var derimod stejl som en klippe!!

Det var til min søns barnedåb for 3 år siden! Jeg har en moster, en onkel og 3 kusiner som har været som familie nr. 2 for mig næsten altid!

Den ældste af kusinerne og jeg var en overgang uadskillelige, men hun traf et (på det tidspunkt) uheldigt valg som påvirkede vores venskab en del!

Derefter begyndte det ligeså stille at løbe ud i sandet!

Så nåede vi til at jeg blev gravid med Emil - mit første barn og alt var tilsyneladende fryd og gammen i forhold til min moster og onkel! Jeg kom der rigtigt tit under min graviditet og jeg var der sågar samme dag som fødslen gik igang og alle var meget engageret! Emil kom til verden og da han var 14 dage gammel var vi inviteret til konfirmation ved den yngste af kusinerne! Og dertil gik det godt, men............

....så inviterede vi til barnedåb ca. 3 mdr. efter! I de 3 mdr. havde jeg ikke hørt eller set noget til dem, men det tog jeg ikke så tungt! Jeg mener at det bundede i at Emil havde rigtigt meget gulsot og tabte sig meget pga. det! Min moster havde bagatelliseret det lige rigeligt overfor min mor og så var de blevet uvenner (hvis man kan sige det om voksne mennesker!!!) Nå, men vi havde valgt KUN at inviterere den allernærmeste familie, samt vores nærmeste vennepar! Dog havde vi valgt også at invitere min moster og onkel UDEN børn, da jeg mente at jeg skyldte dem det! Det tænkte jeg så ikke nærmere over, før.....

... min moster ringer afbud, uden at nævne hvorfor! Det undrer mig lidt, men jeg tænkte at hun nok havde sine grunde!!! Og det skal jeg lige love for da!

FRA MIT ARBEJDE :) (jeg arbejdede i butik på det tidspunkt) hører jeg at hun har været inde at brokke sig til én af mine kolleger, som fortæller mig, at hun er fornærmet over at hendes børn+kærester ikke er inviteret til barnedåb! (det er altså børn på dengang 14-18 og 27 år) Hvis ikke der var plads til hendes børn så var der heller ikke plads til hende!! :bed:

Sagen er den idag, at de har været med til min datters barnedåb sidste år, så nu er minerne væk, men vores forhold bliver aldrig det samme!

I 2 år snakkede vi ikke sammen og vi bor ikke mere end et kvarters kørsel fra hinanden! Det jeg i bund og grund blev "fornærmet" over var at det var Emil's barnedåb som skulle stå for skud, for det er sidenhen kommet frem at det hele bunder i uenigheder mellem min mor og min moster! De har begge fået på tøflen, da jeg synes det er barnligt og egoistisk :blink::super: og idag er de næsten på bølgelængde igen!....

OG DE SKAL ALLESAMMEN MED TIL BRYLLUP!!! :blush:

Familier KAN være bøvlede!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih, altså, de familier... Vi har ikke sendt vores invitationer ud endnu (skal også først giftes næste sommer), men jeg frygter allerede, at der bliver familie-problemer til den tid (vi inviterer ikke mine 3 ældste fætre/kusiner, fordi jeg aldrig rigtig har haft noget med dem at gøre -men deres to "små" søskende bliver inviteret)... Jeg synes, det er rigtig flot, at du alligevel har inviteret din næsten-kusine, så der ikke skal være splid i familien af den grund! :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes egentlig det var en ret diplomatisk måde at melde fra på, de satte jo ikke ultimative krav, men meddelte bare, at tanten ikke kom..

Synes så det er fint at I har valgt at sige, at kusinen kommer med, når det betyder så meget for hende.. :blush:

Kan egentlig godt forstå hun er blevet skuffet/ked af det... Hele familien, undtagen hende er blevet inviteret med til Jeres bryllup.. Hvis det var mig ville jeg godtnok have følt mig udenfor og virkelig ikke som en del af familien... :bed:

Men dejligt at høre I fandt en løsning.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

altså - jeg synes ikke der er nogen der er i sin ret til, at føle en fis, over ikke at blive inviteret med! Det er er VORES bryllup og VORES beslutning - og jeg føler mig krænket over, at hun har opført sig som beskrevet. Jeg har sorteret nære venner fra, for at få plads til "sådan en som hende" og nu hendes datter.

Jeg havde svoret jeg ikke villle have "pligt" gæster - men mennesker ude i den virkelige verden, der vil være bekendt at skabe sig over den slags... ?! Det kan jeg slet ikke forholde mig til. Deres IQ må være ektrem lav. Så ja - jeg har været diplomatisk - mod min egentlige vilje, men følte virkelig jeg var nødt til det. Og min svigermor sætter stor pris på det - og jeg og resten af familien er lettet. Og ja, man kan godt vende den, således at tantes datter er "den eneste der ikke er med" - men hun blir den eneste i nærheden af den aldersgruppe, men jeg vil sq ikke bekymre mig om, om hun keder sig til festen! Men det var tanken bag ikke at invitere hende, da det ikke er en børnefest.

Det skal altså også lige siges, at den pågældende pige virkelig er sød, og det aldrig har haft noget med at gøre, at det er hende.

Skulle jeg gøre det her om..... : så ville jeg invitere flere! Altså ja tage de (#¤%&) pligtgæster med - og IKKE skære ned på venner og veninder man egentlig gerne ville have med. Så fløjtens om man blev 10 eller 20 mere!

Nu vil jeg prøve at komme tilbage til glæden og de dejlige forventninger om et fantastisk bryllup... måske tager det et par dage!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej du har sandelig ikke fornærmet mig - det har tanten. Jeg udtrykker og debattere bare fortsat mine tanker. Ikke mindst efter jeg har fået jeres opbakning herinde. Godt jeg ikke skrev herinde før jeg handlede... så tror jeg måske jeg var blevet inspireret til at være mindre diplomatisk!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ai hvor sjovt, der er andre der har "tosser" i familien....

Til vores bryllup d. 7 Juni havde vi fået lokale gennem min mands kusines datters arbejdsplads - et lækkert stort lokale - vi fik lavet invitationerne og sendt dem ud.. 1 uge senere skriver kusinens datter til min mand og er tøse fornærmet over at hendes kæreste ikke er inviteret med - det skal lige siges, vi har intet kontakt til denne datter - det endte med, at hun meldte fra og vi ikke kunne bruge lokalet.... Kusinen blev også væk fra brylluppet.. Men det siger (iflg. min mening) bare lidt om hvordan de er og hvordan deres verden er indrettet...

Vi havde en skøn dag - og det endte med havefest, så den kusine og datter kan rende og hoppe for evigt!

Tilimi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde nu været stejl, for man kan da invitere dem man normalt ser og gerne vil dele sin dag med, jeg syntes det er så barnligt når folk opføre sig på den måde. Men kender det godt har selv stået med en del vanskeligheder omkring vores invitationer :cheerleader3: men der er da utroligt man også skal have så meget besværd med det :bearhug: Godt det lykkedes for dig at undgå for meget muggerie smiler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke som nogle familliemedlemmer kan tage på vej... :bearhug:

Du har helt sikkert været den voksne her...

Vi har også hørt igennem mine forældre, at der er nogle af min fars søskende (2 stk), der er fornærmet over, at de ikke er inviteret med til vores bryllupsfest. Der er så to andre søskende, der skal med (sammen med ægtefælle og voksne børn + deres kærester).

Vi ønsker ikke at invitere folk/familie med, som vi ikke ser og heller ikke folk, hvor det er flere år siden, vi har set dem til en af deres store fester og derfor "skylder" dem en fest nu...Næ næ du :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nu skal i f an dme høre!

Min kommende mands onkel ringede igår og sagde ja tak, men hans kone kom ikke. nå oki siger min mand så - og det var så det. Jeg var ikke hjemme, så han begyndte at spekulerer fordi han synes det var mærkeligt. Så ringer han til sin mor og hører om hun ved noget - og hun har så hørt lidt om gennem mormor, at det var fordi at onkels kones yngste datter, der bor hjemme ikke er inviteret med. Det har vi ikke gjort af den simple grund, at vi ikke har inviteret andre børn!! Vi har dog inviteret onklens børn, da de jo er min mands voksne fætter og kusiner... Rigtige fætter og kusine... så det kan nok være vi kom i klemme der! Helt ærligt mand - hva man ikke skal trækkes igennem! Jeg synes efterhånden der er NOK at se til ved det her bryllup - havde ikke lige brug for dén ovenihatten. Og det her påvirker jo hele den side af familien - med sikkerhed. Min svigermor, var klar til aaaaldrig at ville tale med dem igen. Og det er altså hendes bror jo - onklen. :cheerleader3:

Så det måtte jeg jo skynde mig at gøre noget ved! Så jeg har lige ringet til onklens kone, og fortalt, at vi åbenbart har fejlvurderet hvor meget det her betød, og at det bestemt ikke var vores intention at fornærme hende, og at hendes datter og hende selv selvfølgelig var mere end velkommen, så vi fortsat kunne blive ved med at ses i familien! Vi talte lidt frem og tilbage, og jeg prøvede at forklare hende hvordan man overvejer tingene, når der skal laves gæsteliste og den slags. Og jeg havde faktisk ikke troet at denne 16 årige pige, som vi alligevel næsten aldrig ser, var interesseret i at komme med. Men pigen var blevet meget skuffet - og herreste gud, det ønsker jeg da ikke hun skulle blive.

Konen der, ville da aaaaldrig tvinge os til at invitere nogen vi ikke vil ha med, MEN ALTSÅ hun kom i hvert fald ikke uden datteren. OMG

Så jeg er nu helten i familien, da jeg har taget den store hat på, som min svigermor siger, og var meget dimplomatisk! Fik dæmpet den hysse familie og onkel, kone og kones datter kommer!

Hej

Jeg synes, at du har taget tingene i stiv arm, hvad gør man ikke for husfredens skyld.....

Vi skal giftes næste år og jeg er spændt på, om vi får en reaktion fra familien, fordi vi sorterer i familien.

Vi inviterer ikke alle mine onkler og tanter med, kun dem vi har noget med at gøre. I min fars familie blive min ene tante ikke inviteret med. Min 2 tante og mand blive inviteret og deres 3 voksne børn, fordi vi har været med til bryllup og fester hos dem. Så er der min onkel og hans kone, de bliver inviteret, men ikke deres 2 børn og her frygter jeg et problem. Min onkel vil sikkert ringe og spørge til, hvorfor hans 2 børn ikke skal med?. Vi har prioriteret en mindre hyggelig fest med flere venner og dem i familien, vi ikke har været til fester ved, dem inviteter vi ikke.

Der er ikke nogen i min fars familie, der har sorteret i familien før, så .......vi må se hvad der sker.

Det er nu altså dem, der inviterer der bestemmer!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med fare for at blive halshugget, så vil jeg sige at jeg faktisk godt forstår fasteren... Vi står nemlig i det samme. Sagen er den, at min kommende mands søster og kæreste skal giftes, og de holder en helt børnefri fest, hvilket jeg synes er super. Jeg har 2 døtre fra et tidligere forhold, som min kæreste betragter som sine egne på alle områder. 2 meget stille og søde piger. De er naturligvis heller ikke inviteret, da der er totalt børnefri.

Nu har vi så bare lige fået at vide at gommens søsters 2 børn (3 og 6år) er inviteret med, vores stadig ikke. Og det sårer virkelig både min kæreste og jeg... For han ser som sagt "vores" børn som sine egne, og er virkelig stødt over at hans søster åbenbart ikke betragter dem sådan. Han ville faktisk også have vi skulle melde fra til deres bryllup, hvor jeg dog mere har det sådan, at det gider jeg ikke skabe et problem ud af. Men jo, såret er jeg, da jeg pludselig ikke føler at jeg eller mine 2 døtre er accepteret.

Min svigermor er helt forfærdet over at de har gjort det sådan, og ville have haft snakket med datteren, hvis ikke jeg bad hende lade være. Hun betragter nemlig også "vores" døtre på helt samme måde som hendes datters søn, altså som børnebørn af hende.

Jeg har så fuld forståelse for at man sorterer i sine gæster, det gør vi også selv... Hvis vi ikke var så tæt på brudeparret som vi er, ville det hele rage mig en høstblomst, men det er vi altså.

Det var bare lige en lille vinkel fra den anden side...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det forstår jeg måske oki godt - men prøv lige at læs igen, i mit indlæg, hvor langt ude "vores tantes" børn er.... Hun er helt ude af proportion ved at opføre sig som beskrevet.

Men selvfølgelig kan alle situationer ikke sammenlignes, da man jo har forskellige forhold til de forskellige personer i familie og vennekreds. Det har jo i høj grad noget med at gøre, hvor meget man ser folk, om man altså ønsker dem med til sit bryllup.. MEN jeg er da sikker på, at din kommende mands søster har en grund til at have handlet som du beskriver... hvorfor ikke bare spørge hende?? Så kan det være i får en forklaring, I forstår...?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha...Efter at læse denne tråd, frygter jeg VIRKELIG hvordan vores familier kommer til at tage det med den måde vi invitere på.. Vi har også valgt at sortere, alt efter hvem vi ser etc..

Men vi har valgt at det kun skal være den tætteste familie, venner og dem man ser jævnligt.

Det betyder så, at min stedmors søskende som jeg så meget i min barndom, men som jeg ikke har set i mange år og heller ikke bliver inviteret til deres fester, konfirmationer etc.. altså ikke skal med..

Og det betyder at min kærestes fars brors børn (kusiner?) bliver valgt fra.. Vi ser dem aldrig, og han har intet forhold til dem.. det eneste tidspunkt vi ser dem på er til jul til familiens julefrokost (hvis de gider møde op.. ikke altid de gider) der er dog en kusine vi rigtig gerne vil have med fordi hun er den sjove i familien og som vi altid taler godt med (også selvom vi faktisk ikke rigtig ser hende andet end den ene gang om året).. men vi er lidt i dilemma.. for kan man invitere den ene af onklens børn med, når de andre kusiner og fætre ikke kommer med?

Så vi overvejer at ingen af dem bliver inviteret med.. Men det skal der nok komme ramaskrig over.. Frygter det allerede..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt du udviste storsind og overbærenhed!

Hvem vil sætte splid i familien pga. sit bryllup? Jeg vil i hvert tilfælde hellere invitere en ekstra end at såre nogen - også selvom det måske er en, der ikke rigtig siger os noget eller står os nær. Sådan nogen har vi faktisk et par stykker af på listen... Helt fint med os!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg håber når jeg skal giftes, at der ikke bliver problemer, men det bliver der HELT SIKKERT!

Jeg vil gerne have børnefrit bryllup, pånær vores søskende som er 1,3,3,5,13,14,15,18,19 og 31 år.

Det er der sikkert nogen som bliver sure over, med de SKAL med.. Eller min far samlet har 27 søskende, og dem jeg ikke ser noget til kommer ikke med, men de snakker jo meget sammen de fleste, så mon ikke nogen bliver RIGTIGE sure på os, når den tid kommer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer