Guest Barner

Anette og Theis, 8. august 2009

430 indlæg i dette emne

Hej...

Har siddet og læst lidt i din tråd, og vil lige give dig et kram med på vejen. Og samtidig fortælle dig at da min mor var 46 år gammel fik hun konstateret brystkræft. Hun opdagede en knude ude i armhulen, som viste sig at være kræft og det havde bredt sig til brystet. Hun fik fjernet knuden og hele brystet.

Idag er hun 61 år og har været erklæret rask i 13 år.... men det er en kamp.... Dette var en lille solstrålehistorie i en hård tid.

Knus herfra

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er glad for at høre at din mor efter omstændighederne har det godt.

Ja, hun er 56 år og har været hjemmegående siden jeg blev født, så ingen kamp med dumme sagsbehandlerer der.

Hun skal opereres på Riget, så er i rigtig gode hænder - men jo både jeg (er enebarn) og min far har mulighed for at give hende 100% støtte og også Theis for den sags skyld. Vi er en lille tæt familie der altid har været der for hinanden så i den retning skal det nok gå.

Tak for dine input.

Altid noget I slipper for kampen med sagsbehandlere - det har virkelig fået åbnet mine øjne for hvilket uretfærdigt system det kan være.

Godt I er der for hinanden og kan støtte op... Men husk Theis er i det hele... Selvom han gerne vil være der for dig, så har han ind imellem brug for en normal hverdag.... Og han får noget omsorg... Det kan jeg i hvert fald huske både fra Mikkel og min svigerinde (hun var så også et kapitel for sig selv i den periode), men det gik jo også ud over deres sommerferie.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej søde.

ej hvor er det træls sådan noget. det gør mig meget ondt.. med din mor. det er ikke sjovt sådan noget...

:biggrin: men du ved du kan altid skrive søde, hvis du vil snakke.. jeg er her for dig..

håber din mor kommer sig.. godt hun er så stærk som hun er ...

1000000000000000 milioner krammer fra mig til dig søde.. og jeres familie.. :cheerleader3::):):)

:(:(:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Tak, nu har der været gæster alle dagene, så sidder bare og slapper fuldstændig lige nu og prøver at lade op til en ny uge.

Har forsømt BK en del da der har været rigtig meget at se til, og sidder pt med mange blandede følelser. Vil prøve at forklare...

Jer, der har læst hele tråden igennem ved at min farfar har været meget syg, og det begynder endelig at gå i den rigtige retning og han er i genoptræning og en "dygtig elev", der kæmper en brag kamp. Der er stadig et stykke vej igen, men bare det at han nu er kommer hertil gør en verden til forskel.

Meeeen nu har min mor fået konstateret brystkræft og ved endnu ikke om hun er købt eller solgt. Den knude de har fundet er ikke monster-stor, men har siddet der i en del år. Hun skal opereres den 22/10 (derfor er den første kjoleprøvning aflyst) og indlægges dagen før hvor lungerne bliver røntgenfotograferet for at se om det skulle have spredt sig dertil. Efter operationen skal hun vente til den 5/11 for at få at vide hvor agressiv en form af kræft det er, og da skal det afgøres om det skal være strålebehandling eller kemo.

Min mor tager det i nogenlunde stiv arm og prøver at holde modet oppe, og selvom vi har aftalt at tale åbet om det hele så vil jeg gerne være stræk for hende og "gemme" sammenbrudene til når jeg er alene med Theis. Men jeg må indrømme at jeg er skræmt fra vid og sans og prøver at finde en måde at tackle det hele på, men det er som om det bare ikke findes. Så tager 1 dag af gangen, og kan godt være at der kommer en del skriveri om det herinde da det er en måde jeg også kan få det ud på.

Håber ikke at der kommer flere ubehagelige overraskelser i år.

Puha for en kedelig nyhed. Jeg håber inderligt ikke, at det har spredt sig og jeg håber, at det hele går godt. Jeg kan godt forstå, at du er skræmt fra vid og sans, hvem ville ikke være det.

Masser af helbredende og positive tanker til dig og din familie :cheerleader3::):)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er din mors operation gået og har hun det godt?

Var der noget at se i lungerne?

:thumbsupsmileyanim:

Hej,

operationen er gået godt og efter omstændighederne har hun det godt. Det er ikke så meget generne af at være opereret men mere at hun fik en allergisk reaktion på morfin og narkosen, så hun har været lidt omtåget siden onsdag men nu er det vidst ved at være ude af kroppen igen. De fjernede "kun" en lymfekirtel, da den så ok ud. Dog kan der jo være dårlige celler i den, men både det, lungerne og agressiviteten af kræften får hun først svar på den 5. november. Hun er på nuværende tidspunkt bare glad for at første skridt er overstået, og prøver at tage ventetiden rolig.... men vi er da alle ret ivrige for at høre nærmere.

Knus

Redigeret af Barner
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er din mors operation gået og har hun det godt?

Var der noget at se i lungerne?

:thumbsupsmileyanim:

Hej,

operationen er gået godt og efter omstændighederne har hun det godt. Det er ikke så meget generne af at være opereret men mere at hun fik en allergisk reaktion på morfin og narkosen, så hun har været lidt omtåget siden onsdag men nu er det vidst ved at være ude af kroppen igen. De fjernede "kun" en lymfekirtel, da den så ok ud. Dog kan der jo være dårlige celler i den, men både det, lungerne og agressiviteten af kræften får hun først svar på den 5. november. Hun er på nuværende tidspunkt bare glad for at første skridt er overstået, og prøver at tage ventetiden rolig.... men vi er da alle ret ivrige for at høre nærmere.

Knus

Godt at høre at de kun har fjernet en lymfeknude hos din mor, min mor fik fjernet alle 24, og det var det der har givet hende de største gener efterfølgende. Så I får også det videre behandlingsforløb at vide den 5.? Har hun også været til skanning af hjernen m.m.?

Ærgerligt med hendes reaktion på morfinen og narkosen, håber så endnu mere at hun ikke skal under kniven igen...

Er hun kommet hjem nu?

Men midt i alt det her, så glæder jeg mig alligevel over at skulle ud at prøve brudekjole på lørdag og pt virker det som om at min mor er frisk nok til den tid :cheerleader3:

Og jeg kender jo alle jer BK'er så skal nok prøve at se om jeg kan få taget nogle billeder...

Det lyder godt at hun formentlig er frisk til at tage med ud at prøve kjoler på lørdag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvordan er din mors operation gået og har hun det godt?

Var der noget at se i lungerne?

:thumbsupsmileyanim:

Hej,

operationen er gået godt og efter omstændighederne har hun det godt. Det er ikke så meget generne af at være opereret men mere at hun fik en allergisk reaktion på morfin og narkosen, så hun har været lidt omtåget siden onsdag men nu er det vidst ved at være ude af kroppen igen. De fjernede "kun" en lymfekirtel, da den så ok ud. Dog kan der jo være dårlige celler i den, men både det, lungerne og agressiviteten af kræften får hun først svar på den 5. november. Hun er på nuværende tidspunkt bare glad for at første skridt er overstået, og prøver at tage ventetiden rolig.... men vi er da alle ret ivrige for at høre nærmere.

Knus

Godt at høre at de kun har fjernet en lymfeknude hos din mor, min mor fik fjernet alle 24, og det var det der har givet hende de største gener efterfølgende. Så I får også det videre behandlingsforløb at vide den 5.? Har hun også været til skanning af hjernen m.m.?

Ærgerligt med hendes reaktion på morfinen og narkosen, håber så endnu mere at hun ikke skal under kniven igen...

Er hun kommet hjem nu?

Men midt i alt det her, så glæder jeg mig alligevel over at skulle ud at prøve brudekjole på lørdag og pt virker det som om at min mor er frisk nok til den tid :cheerleader3:

Og jeg kender jo alle jer BK'er så skal nok prøve at se om jeg kan få taget nogle billeder...

Det lyder godt at hun formentlig er frisk til at tage med ud at prøve kjoler på lørdag...

Nej, ingen scanning af hjernen og andet. De har sgat at lungerne er det eneste de tjekker fordi det er så tæt på, og resten må man selv tjekke i privat regi hvis man vil. Mine forældre har gudskelov en sundhedsforsikring så min mor kan bruge den til nærmere undersøgelser hvis hun vil. Og ja, den 5. får vi alt at vide - så må det briste eller bære.

Hun blev udskrevet torsdag aften og har det ok nu - har bare lidt svært ved at holde sig i ro, det e rikke sådan når man har krudt bagi ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, ingen scanning af hjernen og andet. De har sgat at lungerne er det eneste de tjekker fordi det er så tæt på, og resten må man selv tjekke i privat regi hvis man vil. Mine forældre har gudskelov en sundhedsforsikring så min mor kan bruge den til nærmere undersøgelser hvis hun vil. Og ja, den 5. får vi alt at vide - så må det briste eller bære.

Hun blev udskrevet torsdag aften og har det ok nu - har bare lidt svært ved at holde sig i ro, det e rikke sådan når man har krudt bagi ;)

Mærkeligt, for min mor hun blev skannet i hoved, nakke og måske også ryg... Men kan ikke huske om det var før eller efter man vidste hvor aggressiv hendes kræft var. Jeg kan godt spørge hende, hvis du vil have det?

Det er et godt tegn at hun har svært ved at holde sig i ro, bare hun ikke får operationssåret til at springe op. Og ellers passer på sig selv. Det er en god udsigt for lørdag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nej, ingen scanning af hjernen og andet. De har sgat at lungerne er det eneste de tjekker fordi det er så tæt på, og resten må man selv tjekke i privat regi hvis man vil. Mine forældre har gudskelov en sundhedsforsikring så min mor kan bruge den til nærmere undersøgelser hvis hun vil. Og ja, den 5. får vi alt at vide - så må det briste eller bære.

Hun blev udskrevet torsdag aften og har det ok nu - har bare lidt svært ved at holde sig i ro, det e rikke sådan når man har krudt bagi ;)

Mærkeligt, for min mor hun blev skannet i hoved, nakke og måske også ryg... Men kan ikke huske om det var før eller efter man vidste hvor aggressiv hendes kræft var. Jeg kan godt spørge hende, hvis du vil have det?

Det er et godt tegn at hun har svært ved at holde sig i ro, bare hun ikke får operationssåret til at springe op. Og ellers passer på sig selv. Det er en god udsigt for lørdag.

Det er rigtig sødt af dig, men tror vi afventer til den 5. - ved at min mor vil spørge nærmere ind til det der, så kan det være at hun får svaret sådan. Men ellers så kan det godt blive aktuelt, så sender jeg dig lige en besked.

1000 tak for støtten og de gode råd :thumbsupsmileyanim:

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det dejligt at læse, at din mor på trods af tingenes tilstand har det godt - men har du det også godt?? Det er også vigtigt!! Du får lige nogle bonuskrammere, så kan du gemme dem til senere, hvis du er ovenpå nu :heart: :heart: :)

Og så glæder jeg mig ellers bare til at høre mere om den store kjoleprøvning - det er superspændende :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvor er det dejligt at læse, at din mor på trods af tingenes tilstand har det godt - men har du det også godt?? Det er også vigtigt!! Du får lige nogle bonuskrammere, så kan du gemme dem til senere, hvis du er ovenpå nu :heart: :heart: :)

Og så glæder jeg mig ellers bare til at høre mere om den store kjoleprøvning - det er superspændende :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::boohoo:

Tak for krammerne søde :)

Jeg har det nogenlunde okay og prøver at tage tingene som de kommer, men selvfølgelig gør jeg mig tanker om "hvis nu..." men det hjælper jo ikke at male fanden på væggen. Men må indrømme at den 5. nov. godt snart må overståes.

Knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kjoleberetning

Så var dagen endelig oprandt hvor der skulle prøves kjoler for fuld skrue, yipeeeeeeeeee (behøver jeg fortælle at jeg glædede mig som en lille julegris!).

Vi skulle være hos House of Brides kl. 11 og jeg havde mine to brudepiger/veninder og min mor med - alle meget spændte.

Vi fik lov til at starte med bare at kigge lidt og hive forskellige kjoler frem.... må indrømme at jeg blev rimelig overvældet over alle mulighederne og startede da også med at hive en hel masse kjoler frem...overhovedet ikke i samme stil, men det gælder vel også om at prøve en masse.

Desværre var de fleste af kjolerne i 36/38 og kunne ikke lukkes ordenligt (så giver det altså bare ikke det rigtige billede når der lige mangler et par centimer i ryggen), men der var dog en i 40 og den endte med at være favorit.

Jeg var og er virkelig overrasket over at netop de to kjoler der er endt med at være favoritter, helt anderledes end hvad jeg havde forestillet mig, men jeg fik bare den mest fantastisk figur i begge to... det er helt klart et stort plus. Vi måtte jo ikke tage billeder derinde så jeg fik numrerne på kjolerne så jeg kunne finde dem på nettet, desværre er favoritten der ikke. Men så er det godt at min veninde alligevel knipsede et billede hehe... (schyyyyyyyyyyy :rolleyes:) så er fanget lidt off guard.

Vil I se?

post-34714-1225575055.jpeg

Her er den der foreløbig er på en 2. plads (men har desværre ikke billede af den med mig i)

post-34714-1225575070.jpg

Bagefter gik vi op af Strøget og gæt hvad.... jeg har fundet mine brudesko. Der stod de mest fantastisk guld-sko, jeg har drømt om, hos Jette Riis - så de blev selvfølgelig købt med hjem, men der må I vente med billede.

Skal ud til Edelweiss på torsdag og kigge flere kjoler, så må vi se hvad der sker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Anette

Jeg har lige læst om din mors sygdom. Jeg er ked af at høre at I skal udsættes for sådan en omgang.

Men håber at det er fanget i opløbet og at hun ikke skal igennem flere operationer :loveflag:

Krydser fingre for gode nyheder d. 5. nov.! :rolleyes:

Det er en rigtig flot kjole, den I tilfældigvis er kommet til at tage et lille billede af :loveflag:

Og den sidder sørme flot på dig :rolleyes:

Glæder mig til at se brudeskoene og høre om din prøvning v. Edelweiss - det er altså også bare nogle fiine kjoler de har :hug::)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gør det mig ondt at læse om din mor, men det er godt at høre I alle er nogenlunde ok, trods alt. :hug:

Sikke en smuk kjole du har prøvet, og hvor sidder den bare fantastisk på dig... Selvom billedet er halvt fra siden, kan man sagtens fornemme hvor smuk den er forfra, og synes bare du får en virkelig flot overkrop i den... WAAUUUUW :rolleyes:

Jeg glæder mig til at høre om hvordan det går når du skal ud og se på kjoler ved Edelveiss :) Om du finder en der kan måle sig med denne.

:rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer