lateda

Egoistisk svigerfar

18 indlæg i dette emne

Nå..... så gør han det igen - det drog til en svigerfar jeg har! Større fjols og egoist finder man næppe! Idioten har nu besluttet sig for at han vil komme i sit gamle slidte og mølædte jakkesæt som er 18 år gammelt! For som han siger..... man køber da ikke nyt tøj til et almindeligt bryllup!!! Vi havde en snak med ham for noget tid sigen, og min tilkommende spurgte sin far, om han skulle ud og have en smoking. Uha nej.... det skulle han da ikke for det var ALT ALT for dyrt. Vi fortæller ham så, at man faktisk kan få en ganske pæn smoking for 1000 kr, og så vender det! Så vil han da ikke komme anstigende i så billigt tøj !!?? (øh nå...... Mister Bilka-tøj går ikke i billigt tøj??? Ikke at der som sådan er noget galt med billigt tøj, men hold dig sgu da til din første udtalelse gamle narrehat!!)

Næh nej..... fyren vil komme anstigende i det jakkesæt han købte for 2000 kr for 18 år siden til min svigerindes første bryllup. Men okay.... det har jo nok været et ganske særligt bryllup, for man køber jo ikke nyt tøj til et ALMINDELIGT bryllup!!!!! Hvad giver I????

Lateda

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jakkesættet ikke fejler noget, altså ikke har hulder ogsådan er der vel ikke noget i vejen for at han har det på.

men jeg vil da næsten altid se om jeg ikke kunne få over talt manden til om jeg ikke måtte få en ny kjole hvis vi skulle til bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvis jakkesættet ikke fejler noget, altså ikke har hulder ogsådan er der vel ikke noget i vejen for at han har det på.

men jeg vil da næsten altid se om jeg ikke kunne få over talt manden til om jeg ikke måtte få en ny kjole hvis vi skulle til bryllup.

Det har ikke huller i, men det er falmet, så det er på det nærmeste mørkegråt! Desuden..... jo der er sgu noget i vejen med at han tager det på! Det er flere numre for småt og kan ikke knappes, men det indser han ikke!! han ligner en hjemløs i det! Han kan simpelthen ikke være bekendt ikke at tænke på din søn den ene dag!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:cheerleader3: Ej undskyld jeg kom bare lige til at forestille mig hvordan han dog måtte se ud i dette dejlige sæt..... Har han ikke en kone der kunne præge ham lidt..... ellers må i jo spørge ham hvad det er der gør det til et specielt bryllup for han aner jo åbenbart ikke hvad det er han slynger ud af hans lille mund.... men når han nu selv er så lige ud og hjerte løs så ville jeg da fortælle ham lige ud at det er grimt, falmet, for småt og aldeles uanstændigt at se på så kan han jo smage hans egen medicin :unsure: pøj pøj med det
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvis jakkesættet ikke fejler noget, altså ikke har hulder ogsådan er der vel ikke noget i vejen for at han har det på.

men jeg vil da næsten altid se om jeg ikke kunne få over talt manden til om jeg ikke måtte få en ny kjole hvis vi skulle til bryllup.

Det har ikke huller i, men det er falmet, så det er på det nærmeste mørkegråt! Desuden..... jo der er sgu noget i vejen med at han tager det på! Det er flere numre for småt og kan ikke knappes, men det indser han ikke!! han ligner en hjemløs i det! Han kan simpelthen ikke være bekendt ikke at tænke på din søn den ene dag!

Er lige nødt til at provokere en smule ;o)

Du mener vel at han skulle tænke på sin svigerdatter i stedet ??? :unsure:

Hvad siger din kommende?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For at tage der fra en ende af, så jo... han har en kone... eller de vil sige... de er ikke gift og de har seperat økonomi ( på 23. år!) Hun siger også han skal tage at købe noget nyt, men i og med at de har hver deres økonomi, kan hun jo ikke tvinge ham.... selvfølgelig med mindre hun køber det til ham, men det er hun desværre også for nærrig til! Men altså.... jeg prøver at tale med hende og ser om hun ikke kan få ham overbevist.

Nej det er ikke for min skyld at han skal købe noget nyt! Min kommende er altid blevet svigtet af sin far - han gad ikke passe ham da han var lille, han gjorde hvad han kunne for at gøre livet surt for min kommendes mor, og han bagateliserede alt og alle blot for at hævde sig selv! men her de senere år er forholdet blevet lidt bedre, så derfor mente min kommende at han skulle have buddet til brylluppet. Det har så resulteret i at "svigerfar" forventer at være forlover for min kommende (for sådan gør man jo siger han!!), men vil altså samtidig kun møde op i sit ynkelige gamle og grimme jakkesæt!

I tror det er løgn, men seriøst.... manden er ikke rigtig klog! Når han ikke sender mails og sms'er til os i stribevis, så sidder han og laver statistikker over hvor god han er til det ene og det andet (primært hans sport), og samtidig fremgår det tydeligt hvor dårlige alle andre er. Derudover er han begyndt at male og tror seriøst han er den næste van Gogh! Til jul og fødselsdage de sidste 2 år har min kommende fået "hjemmegjorte billeder" (ja jeg får jo ikke gaver, det bruger han ikke!) men det holder da heldigvis nu hvor vores søn er kommet verden. Når han får børnebørn frafalder hans egne børns gaver nemlig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op en egoist og selvcentreret idiot...

Hvis han så gerne vil være sin søns forlover, og nærmest forventer at det er naturligt (hvilket det bestemt ikke er), så må I så også have lov til at kræve at han skal stå i et nyt sæt tøj. Ganske enkelt et ultimatum.... 'Enten står du i ny smoking (eller jakkesæt) eller også finder vi en anden forlover...' Det skal nok få ham at af stolen :unsure: Hvis hans søn virkelig betyder noget for ham, så må han afsted til butikken - evt. sende mændene ud at købe tøj sammen (det gør min kommende mand sammen med hans forlover, som iøvrigt er hans bror...) Og gi´r han sig ikke, så må I ud at finde en anden forlover, som GERNE vil have et ordentligt sæt tøj på til jeres 'ALMINDELIGE' bryllup... ;)

Pøj pøj med det - håber det lykkedes for jer...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tilføjelse...

Hvis det er fordi han ikke har råd til at købe nyt tøj, så er det fair nok at han piver, men så kan I jo tilbyde ham at betale... Men er det kun fordi han er en rigtig 'Joakim Von And', der har masser af penge, men bare nærrig - ja så bare host op med pengene til et nyt sæt 'bessefar' ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
For at tage der fra en ende af, så jo... han har en kone... eller de vil sige... de er ikke gift og de har seperat økonomi ( på 23. år!) Hun siger også han skal tage at købe noget nyt, men i og med at de har hver deres økonomi, kan hun jo ikke tvinge ham.... selvfølgelig med mindre hun køber det til ham, men det er hun desværre også for nærrig til! Men altså.... jeg prøver at tale med hende og ser om hun ikke kan få ham overbevist.

Nej det er ikke for min skyld at han skal købe noget nyt! Min kommende er altid blevet svigtet af sin far - han gad ikke passe ham da han var lille, han gjorde hvad han kunne for at gøre livet surt for min kommendes mor, og han bagateliserede alt og alle blot for at hævde sig selv! men her de senere år er forholdet blevet lidt bedre, så derfor mente min kommende at han skulle have buddet til brylluppet. Det har så resulteret i at "svigerfar" forventer at være forlover for min kommende (for sådan gør man jo siger han!!), men vil altså samtidig kun møde op i sit ynkelige gamle og grimme jakkesæt!

I tror det er løgn, men seriøst.... manden er ikke rigtig klog! Når han ikke sender mails og sms'er til os i stribevis, så sidder han og laver statistikker over hvor god han er til det ene og det andet (primært hans sport), og samtidig fremgår det tydeligt hvor dårlige alle andre er. Derudover er han begyndt at male og tror seriøst han er den næste van Gogh! Til jul og fødselsdage de sidste 2 år har min kommende fået "hjemmegjorte billeder" (ja jeg får jo ikke gaver, det bruger han ikke!) men det holder da heldigvis nu hvor vores søn er kommet verden. Når han får børnebørn frafalder hans egne børns gaver nemlig!

Jeg håber du fangede min satiriske indgangsvinkel.... Det er lidt svært at få glimtet i øjenen med ; o)

Han lyder som en ægte svigerfar fra Helvede.... Lige en tanke, hvis I forærede ham den pokkers smoking, ville han så tage det på?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld mig, men... Hvorfor i alverden bekymrer du dig?

At din kommende svigerfar er en idiot kan du jo ikke lave om på. At han er et nærigt røvhul, som ovenikøbet er en kæmpe egoist kan du HELLER ikke lave om på!?

Hvorfor dog gå og bruge tid på sådan en klaphat? Hvis manden vil komme og ligne en udklædt klovn til jeres bryllup, så må det da være for egen regning?

Du kan ikke ændre folk - du kan kun ændre dig selv i forhold til folk. Ergo bør du nok bare begynde at trække på skuldrene og tænke dit, men holde det for dig selv.

Glem jubelnarren og brug dine kræfter på de mennesker, der bekymrer sig om dig/jer og blæs så på den spade - han er da ikke det værd!

PS: Det skulle undre mig meget, om han ikke hører til den kategori af mennesker, som elsker at sætte lus i skindpelsen for egen vindings skyld. Det ondeste du kan gøre, som samtidig vil være det bedste forsvar, er at ignorere ham. Han vil gøre alt hvad der står i hans magt for at få dig til at bekymre dig om ham igen - for det er det, han lever højt på! Den glæde bør du ikke give ham...! Sådan en idiot!

Cathen - superbruger i kraftudtryk! :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
:cheerleader3: Jeg er totalt målløs... jeg ville da også bare ignorre ham også gøre ham det klart at han ikke skal være forlover under nogen omstændigheder.... også lade ham være en jubel nar der sidder så langt væk fra jer som overhovedet muligt :unsure:
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kan ikke bestemme hvad de andre skal have på til vores brylluper, men derfor kan jeg da godt forstå du er lidt træt af det.

Hvad med af give ham et sæt og sige at det er en tidlig fødselsdagsgave.

Jeg aner ikke hvad mine svigerforældre kommer i, men det er heller ikke typerne hvor man behøver bekymre sig om det.

Jeg ville meget gerne se min søster i en gallakjole da hun altid går og gemmer sig, og se hende smuk ville gøre mig så glad denne ene gang. så vi har betalt hendes 2 børnstøj, mod at hun gik ud og brugte de penge hun ville have brugt på børnene, på kjole til sig selv.

Hun bliver så flodt og er rigtig glad for kjolen, selv om det tog lidt tid for hende at vende sig til tanken om at være så pyntet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

åååååååååh det lyder som min svigerfar...!

der er INTET man kan gøre med sådanne mennesker..

de er modbydelige, fordi de i årevis har bildt sig selv ind at de er bedre end andre, netop fodi at de ikke kan måle sig med nogen og det kan deres ego ikke klare, så de bliver sådan nogle mennesker der ingen fejl har og alle andre er dumme.. Din sviger, min sviger og andre mennesker som dem er latterlige og de har gravet deres egen grav men kan ikke se det... det er jo bare syndt for dem!!

:unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ked af at høre at det gør sitiuationen trist for dig. Jeg må indrømme at jeg er ligeglad med hvad mine gæster kommer i(medmindre de er nøgne naturligvis :unsure:). Hvis han nu har besluttet sig for at det er sådan det skal være, så var det måske bedre bare at ignorerer det og sørge for at i har en god dag. det er jo i det mindste ikke gommen. Ellers havde jeg nok reageret som dig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ændr det - accepter det - eller skrid! Siger en coach, jeg har været undervist af...

Skride fra dit eget bryllup kan du jo ikke - alternativet er at sige svigerfar ikke må komme - og det ville da være for vildt!

Ændre det kan du godt - køb manden et nyt jakkesæt. Man kan (efter min mening) ikke bestemme, hvad andre skal bruge deres penge på - kun sine egne...

Acceptere det - kan du ikke det? Det er jo hans problem, at han ligner en idiot - ikke dit.

Knus MC

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer