Guest Christina.kj

Ny måde at holde bryllup på? Har en idé!

32 indlæg i dette emne

Hej!

Nu er jeg en af dem der skal giftes på rådhuset af den grund at vi ikke ønsker den religiøse del vielsen. Vi er faktisk skuffede over at der ikke er plads til al det romantiske og et længere program på rådhuset. Ville ønske der fandtes noget i stil med de wedding chapels man har i usa. Så derfor er jeg kommet på den fabelagtige idé at starte dette koncept i Dk, i Kbh - dog med lidt nye aspekter.

Konceptet er en alternativ vielse og alt hvad dertil hører i én løsning - ikke nødvendigvis festen. Der vil så være faste lokaler som kan pyntes som man ønsker. Jeg vil så skaffe mig en tilladelse til at vie folk, og den vej i gennem forestå den del som giftefogeden tager sig af. Her kommer det anderledes, det hele bliver nemlig lavet præcis som brudeparret ønsker - der kan altså inkluderes alt lige fra fællesdans og kareoke til sang og taler... Alt hvad man kan forestille

sig. Hvad angår fest og mad kan det også køres i samme tema, og man kan gøre det hele til en samlet ting... Min idé er egentlig bare at gøre vielsen til ens egen, i de omgivelser man ønsker, uden at man selv skal stå med alt bøvlet :) Som flere har svaret vil det være en god ide med forskellige "pakker" alt efter hvor meget man ønsker selv.

Det er selvfølgelig en grund idé indtil videre, men hvad siger bryllupsfolket til det? Er det noget i måske ville have gjort brug af?

Redigeret af Christina.kj
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På den ene side, synes jeg idéen er fin = personlige bryllupper. På den anden side synes jeg også, det vil kunne ende med at gøre vielse til et cirkus.

Jeg ville under ingen omstændigheder selv benytte mig af konceptet. Hvis jeg skulle ud i et "cirkus-bryllup" rejste jeg til Las Vegas og blev gift af "Elvis" med plastikblomster og hele pivtøjet! Der synes jeg ligesom omgivelserne og traditionen er lidt mere til det end her i Danmark...

Man kan jo også bare lokke giftefogeden med et andet sted hen (for det kan man jo ofte), og så lave sin helt personlige fest efterfølgende...

Jeg tror i øvrigt ikke, det er muligt på nogen måde at opnå sådan en giftefoged-agtig-tilladelse her i DK? Det er vi vist et lidt for konservativt land til, kunne jeg forestille mig... Og heltr ærligt er jeg selv så tilpas konservativ, at jeg synes det er helt fint...

Knus MC

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyder som en god idé, og jeg er sikker på at der vil være folk der er interesseret i din løsning.. Tror dog alligevel at det skal være muligt at købe 'vielsen' uden fest osv, og komme ud til folk i deres have el.l., foretage vielsen, og så kan brudeparret selv planlægge resten..

Men ingen tvivl om at der mangler et alternativ til den kirkelige vielse, og et rådhusbryllup er bare ikke det samme, så der mangler bestemt et alternativ hvor man kan inddrage det personlige og romantiske..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej!

Nu er jeg en af dem der skal giftes på rådhuset af den grund at vi ikke ønsker den religiøse del vielsen. Vi er faktisk skuffede over at der ikke er plads til al det romantiske og et længere program på rådhuset. Ville ønske der fandtes noget i stil med de wedding chapels man har i usa. Så derfor er jeg kommet på den fabelagtige idé at starte dette koncept i Dk, i Kbh - dog med lidt nye aspekter.

Konceptet er en samlet løsning med alternativ vielse, fest og alt hvad dertil hører i én løsning. Der vil så være faste lokaler som kan pyntes som man ønsker. Jeg vil så skaffe mig en tilladelse til at vie folk, og den vej i gennem forestå den del som giftefogeden tager sig af. Her kommer det anderledes, det hele bliver nemlig lavet præcis som brudeparret ønsker - der kan altså inkluderes alt lige fra fællesdans og kareoke til sang og taler... Alt hvad man kan forestille

sig. Hvad angår fest og mad kan det også køres i samme tema, og man kan gøre det hele til en samlet ting... Min idé er egentlig bare at gøre vielsen til ens egen, i de omgivelser man ønsker, uden at man selv skal stå med alt bøvlet :)

Det er selvfølgelig en grund idé indtil videre, men hvad siger bryllupsfolket til det? Er det noget i måske ville have gjort brug af?

Jeg må så være ærlig og sige at jeg syntes det er en dårlig ide omend tanken er god:

1) Vil du overhovedet kunne få en sådan tilladelse/bemyndigelse, og i givet fald: hvad er det som skulle gøre at folk ønskede at du viede dem frem for en borgmester o.l.

2) Den anden del af det du vil tilbyde i den samlede løsning afviger jo ikke meget fra de komplette løsninger som kan købes i dag, og der er udgangspunktet at folk betaler mere for varen end hvis de selv går ud og håndplukker de ting de vil have, fordi de herved sparer honorar/fee til planneren/bureauet.

3) Forskellen på et rådhusbryllup og et almindeligt bryllup er at rådhusbryllups typisk holdes om fredagen hvor de øvrige holdes om lørdagen. Det giver meget mere fleksibilitet og valgmuligheder for parret, og derved også betydeligt større muligheder for at få rabat, selv i højsæsonen.

Herudover er jeg enig i at det bliver for amerikansk/cirkus-agtigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også en af dem der ikke vil giftes i kirke da det hverken siger min forlovede eller mig noget. Derimod ville jeg formentlig ikke benytte mig af at købe et "færdigt" bryllup.

Jeg regner med at spørge på rådhuset om det er muligt at der kommer en ud og vier os i vores have i stedet for på selve rådhuset, da der ikke er plads til dem vi gerne vil have med. Jeg har hørt at det er muligt at det kan ske i nogle kommuner mens andre siger nej, men hvis den kommune vi bor i siger nej, så prøver vi en anden. Så vidt jeg har læst mig frem til, så kan man også vælge en anden kommune end den man bor i. Håber at det er rigtigt.....

Udover det synes jeg også selv at det er sjovt at arrangere hvordan tingene skal være og selv lede efter dem, selvom det kan være lidt stresende...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej spørg på rådhuset om de vil komme ud...... evt.... skov strand have eller noget helt andet.....

Nu var det ikke lige spørgsmålet, men tak! Det er dog ikke muligt i det mørke jylland hvor vi skal giftes... Derfor mangler jeg alternativer! Vores bryllup er dog planlagt, men idéen opstod for at give andre muligheden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
På den ene side, synes jeg idéen er fin = personlige bryllupper. På den anden side synes jeg også, det vil kunne ende med at gøre vielse til et cirkus.

Jeg ville under ingen omstændigheder selv benytte mig af konceptet. Hvis jeg skulle ud i et "cirkus-bryllup" rejste jeg til Las Vegas og blev gift af "Elvis" med plastikblomster og hele pivtøjet! Der synes jeg ligesom omgivelserne og traditionen er lidt mere til det end her i Danmark...

Man kan jo også bare lokke giftefogeden med et andet sted hen (for det kan man jo ofte), og så lave sin helt personlige fest efterfølgende...

Jeg tror i øvrigt ikke, det er muligt på nogen måde at opnå sådan en giftefoged-agtig-tilladelse her i DK? Det er vi vist et lidt for konservativt land til, kunne jeg forestille mig... Og heltr ærligt er jeg selv så tilpas konservativ, at jeg synes det er helt fint...

Knus MC

Idéen opstår som følge af at jeg IKKE er tilhænger af det konservative og traditionelle - det skal netop være noget nyt og anderledes som ikke skal ligne det "gamle". Al respekt for det traditionelle, men nogen af os har bare ikke lyst til det.

Der er absolut ikke tale om at gøre til et cirkus - men til det folk selv ønsker! Om det er cirkusagtigt eller smuk og romantisk vielse - det er vel op til folk selv?? Og desuden taler jeg ikke om Elvis og plastik bolmster - men og smagfulde lokaler, flotte blomster, personlige taler (ligesom i kirken - for det kan man ikke få på råshuset). Der er ikke tale om kitch eller andet fis - det er seriøst!

I øvrigt er der mange kommuner der ikke ønsker at sende giftefogeden ud af rådhusene (fx. Vejen, hvor jeg kommer fra), så for mange par er det ikke muligt! Dog kan man vælge en anden kommune, men hvad hvis det ikke lige er det man ønsker.

Jeg ved ikke om jeg kan få den tillladelse, men er jurastuderende, så den del af det skal jeg nok selv finde ud af. Det er ikke det jeg spørger om - blot idéen!

Christina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes grundliggende det kunne være fedt hvis man kunne lave bryllupper ala USA - (men nu er jeg nok også lidt mere amerikansk end gennemsnittet)

måske man skal lave flere typer "pakker" sådan at man selv kan disponere over hvad og hver meget man ønsker at stå for eller ikke stå for selv...

Redigeret af joro
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej!

Nu er jeg en af dem der skal giftes på rådhuset af den grund at vi ikke ønsker den religiøse del vielsen. Vi er faktisk skuffede over at der ikke er plads til al det romantiske og et længere program på rådhuset. Ville ønske der fandtes noget i stil med de wedding chapels man har i usa. Så derfor er jeg kommet på den fabelagtige idé at starte dette koncept i Dk, i Kbh - dog med lidt nye aspekter.

Konceptet er en samlet løsning med alternativ vielse, fest og alt hvad dertil hører i én løsning. Der vil så være faste lokaler som kan pyntes som man ønsker. Jeg vil så skaffe mig en tilladelse til at vie folk, og den vej i gennem forestå den del som giftefogeden tager sig af. Her kommer det anderledes, det hele bliver nemlig lavet præcis som brudeparret ønsker - der kan altså inkluderes alt lige fra fællesdans og kareoke til sang og taler... Alt hvad man kan forestille

sig. Hvad angår fest og mad kan det også køres i samme tema, og man kan gøre det hele til en samlet ting... Min idé er egentlig bare at gøre vielsen til ens egen, i de omgivelser man ønsker, uden at man selv skal stå med alt bøvlet :)

Det er selvfølgelig en grund idé indtil videre, men hvad siger bryllupsfolket til det? Er det noget i måske ville have gjort brug af?

Jeg må så være ærlig og sige at jeg syntes det er en dårlig ide omend tanken er god:

1) Vil du overhovedet kunne få en sådan tilladelse/bemyndigelse, og i givet fald: hvad er det som skulle gøre at folk ønskede at du viede dem frem for en borgmester o.l.

- Aner det ikke, det finder jeg ud af, såfremt idéen kan bruges! Tror man kan finde en løsning.

2) Den anden del af det du vil tilbyde i den samlede løsning afviger jo ikke meget fra de komplette løsninger som kan købes i dag, og der er udgangspunktet at folk betaler mere for varen end hvis de selv går ud og håndplukker de ting de vil have, fordi de herved sparer honorar/fee til planneren/bureauet.

- Det behøver ikke være komplette løsninger - men lige præcis det folk ønsker! En ny version af det kedelige forsamlingshus - og en ny slags vielse for de der har lyst til det lidt mere "moderne". Man kan jko sagtens stå for det selv hvis det er det man ønsker. Og hvis du mener det eksisterer i forvejen, så vil jeg meget gerne vide hvor!

3) Forskellen på et rådhusbryllup og et almindeligt bryllup er at rådhusbryllups typisk holdes om fredagen hvor de øvrige holdes om lørdagen. Det giver meget mere fleksibilitet og valgmuligheder for parret, og derved også betydeligt større muligheder for at få rabat, selv i højsæsonen.

- Hvad mener du? Jeg taler ikke om specielle ugedage - man kan blive gift tirsdag formiddag hvis man vil. Og er man til lørdag eftermiddag kan det også lade sig gøre. Forskellen på de to bryllupper er at det ene er kedeligt og det andet er religiøst! Og dem der ønsker ingen af delene - kan så vælge "mit" alternativ.

Herudover er jeg enig i at det bliver for amerikansk/cirkus-agtigt.

Men tak for kritikken, det skal helt sikkert overvejes. Det er rart at vide at der er delte meninger. Men det er altid svært med en ny idé :cheerleader3:

Redigeret af Christina.kj
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes grundliggende det kunne være fedt hvis man kunne lave bryllupper ala USA - (men nu er jeg nok også lidt mere amerikansk end gennemsnittet)

måske man skal lave flere typer "pakker" sådan at man selv kan disponere over hvad og hver meget man ønsker at stå for eller ikke stå for selv...

Jeps også min tanke :) Jeg er måske også mere amerikansk end gennemsnittet, men tror virkelig på denne her idé. Og alel muligheder skal være åbne for brudeparret - så ja pakkeløsninger er nok en god idé. Tak :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
På den ene side, synes jeg idéen er fin = personlige bryllupper. På den anden side synes jeg også, det vil kunne ende med at gøre vielse til et cirkus.

Jeg ville under ingen omstændigheder selv benytte mig af konceptet. Hvis jeg skulle ud i et "cirkus-bryllup" rejste jeg til Las Vegas og blev gift af "Elvis" med plastikblomster og hele pivtøjet! Der synes jeg ligesom omgivelserne og traditionen er lidt mere til det end her i Danmark...

Man kan jo også bare lokke giftefogeden med et andet sted hen (for det kan man jo ofte), og så lave sin helt personlige fest efterfølgende...

Jeg tror i øvrigt ikke, det er muligt på nogen måde at opnå sådan en giftefoged-agtig-tilladelse her i DK? Det er vi vist et lidt for konservativt land til, kunne jeg forestille mig... Og heltr ærligt er jeg selv så tilpas konservativ, at jeg synes det er helt fint...

Knus MC

Idéen opstår som følge af at jeg IKKE er tilhænger af det konservative og traditionelle - det skal netop være noget nyt og anderledes som ikke skal ligne det "gamle". Al respekt for det traditionelle, men nogen af os har bare ikke lyst til det.

Der er absolut ikke tale om at gøre til et cirkus - men til det folk selv ønsker! Om det er cirkusagtigt eller smuk og romantisk vielse - det er vel op til folk selv?? Og desuden taler jeg ikke om Elvis og plastik bolmster - men og smagfulde lokaler, flotte blomster, personlige taler (ligesom i kirken - for det kan man ikke få på råshuset). Der er ikke tale om kitch eller andet fis - det er seriøst!

I øvrigt er der mange kommuner der ikke ønsker at sende giftefogeden ud af rådhusene (fx. Vejen, hvor jeg kommer fra), så for mange par er det ikke muligt! Dog kan man vælge en anden kommune, men hvad hvis det ikke lige er det man ønsker.

Jeg ved ikke om jeg kan få den tillladelse, men er jurastuderende, så den del af det skal jeg nok selv finde ud af. Det er ikke det jeg spørger om - blot idéen!

Christina

Hej Christina

Din overskrift var: Har en idé! Nogen der vil give deres syn med på dette? Det var så bare mit syn...

Knus MC

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er selv blevet viet i en kirke og kunne ikke forestille mig andet.

Omkring din idé, så var min første tanke - det bliver sikkert dyrt ! Et bryllup i dag koster normalt rigtig mange penge - det eneste i den anledning, der er gratis, er selve vielsen.

Mit spørgsmål ville så være, hvor mange er villige til at betale, hvad en sådan speciel vielse koster ?

mvh

goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Personligt er det eneste rigtige for mig, at blive gift i kirken... og det er ikke pga. det religiøse aspekt, men fordi, det i min verden, er sådan man bliver "rette ægtefolk"

Jeg tager hatten af for folk, som vil ud i noget alternativt og der skal helt sikkert nok være nogen som vil benytte sig af det. Men for mig virker det lidt "cirkus-bryllup-agtigt" som en anden skriver! Dog er der sikkert andre der mener noget andet en d mig :cheerleader3:

Håber du kan bruge min mening :)

Knus Lene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt enig i at der mangler noget mellem kirkebryllup og rådhusbryllup - og din ide er fantastisk!

Det er præcist sådan noget vi leder efter. Nu kender vi godt nok en som måske kan gøre det på vores måde, så...

Det ville være skønt at kunne kombinere de formelle ting med noget personligt, feks at giftefoged kunne sige noget personligt om parret.

Dog vil jeg foretrække at arrangere festen selv, men vielsesdelen er en FANTASTISK IDE!!!!! GO FOR IT!!!!!!!!!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
På den ene side, synes jeg idéen er fin = personlige bryllupper. På den anden side synes jeg også, det vil kunne ende med at gøre vielse til et cirkus.

Jeg ville under ingen omstændigheder selv benytte mig af konceptet. Hvis jeg skulle ud i et "cirkus-bryllup" rejste jeg til Las Vegas og blev gift af "Elvis" med plastikblomster og hele pivtøjet! Der synes jeg ligesom omgivelserne og traditionen er lidt mere til det end her i Danmark...

Man kan jo også bare lokke giftefogeden med et andet sted hen (for det kan man jo ofte), og så lave sin helt personlige fest efterfølgende...

Jeg tror i øvrigt ikke, det er muligt på nogen måde at opnå sådan en giftefoged-agtig-tilladelse her i DK? Det er vi vist et lidt for konservativt land til, kunne jeg forestille mig... Og heltr ærligt er jeg selv så tilpas konservativ, at jeg synes det er helt fint...

Knus MC

Idéen opstår som følge af at jeg IKKE er tilhænger af det konservative og traditionelle - det skal netop være noget nyt og anderledes som ikke skal ligne det "gamle". Al respekt for det traditionelle, men nogen af os har bare ikke lyst til det.

Der er absolut ikke tale om at gøre til et cirkus - men til det folk selv ønsker! Om det er cirkusagtigt eller smuk og romantisk vielse - det er vel op til folk selv?? Og desuden taler jeg ikke om Elvis og plastik bolmster - men og smagfulde lokaler, flotte blomster, personlige taler (ligesom i kirken - for det kan man ikke få på råshuset). Der er ikke tale om kitch eller andet fis - det er seriøst!

I øvrigt er der mange kommuner der ikke ønsker at sende giftefogeden ud af rådhusene (fx. Vejen, hvor jeg kommer fra), så for mange par er det ikke muligt! Dog kan man vælge en anden kommune, men hvad hvis det ikke lige er det man ønsker.

Jeg ved ikke om jeg kan få den tillladelse, men er jurastuderende, så den del af det skal jeg nok selv finde ud af. Det er ikke det jeg spørger om - blot idéen!

Christina

Hej Christina

Din overskrift var: Har en idé! Nogen der vil give deres syn med på dette? Det var så bare mit syn...

Knus MC

Hej igen,

Jeg forsvarer og uddyber blot min idé, i håb om at det kunne ændre dit syn. Men er glad for kritikken, det skal man have for at kunne udvikle noget. :) Hvis ikke jeg ser det fra alle vinkler kan jeg jo ikke føre den ud i livet, så tak, håber ikke du har misforstået mig.

Mvh

Christina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som alternativ til kirken og rådhuset, så synes jeg at det er en fantastisk ide. Men personligt ville jeg ikke vælge en fuldkommen pakke, for vil hellere stå for det hele selv, og så synes jeg ikke at "tilbuddet" er så meget anderledes end de fleste andre feststeder hvor man kan købe sådanne pakker :)

MEN tilgengæld synes at det kunne være fedt, hvis man kunne hyre dig til at vie en præcis der hvor man havde lyst, altså ikke nødvendigt stadig at være pållagt at holde festen et bestemt sted. Det er også en amerikansk ting, men jeg synes virkelig den mangler i DK.

Nu ved jeg godt at man tit og ofte kan få byrådsmedlemmer til at stille op, men jeg opfatter hele processen som besværlig og frustrerende, jeg tror bare jeg ville have et nummer hvor jeg kunne ringe og bestille en "præst" der kunne vie os.

Men som du kan se på min ticker er du for sent ude, vi blev gift for snart et år siden, men havde tilbuddet eksisteret om at blive viet privat i vores egen have eller lignende, så havde jeg slået til, at manden havde nægtet er en anden side af sagen ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er en brilliant idé.

Personligt synes jeg at rådhuset er for upersonligt og sådan lidt lad-os-få-det-overstået-på-samlebånd, men til gengæld synes jeg at kirken er fuldstændig ude af trit med nutiden og slet, slet ikke noget, jeg ville kunne forlige mig med.

Så tænkte vi lidt over at blive gift på en mark, måske i Asetroen, da det stemmer mere overens med min måde at anskue verden på. Men de må ikke gifte folk (så vi skulle på rådhuset først alligevel). Vi var engang til et ase-bryllup og I må meget undskylde mig - men det virkede som om de havde hyret en cirkusklovn til et show, hvor klovnen ikke kendte replikkerne... Desværre, for ideen er skam god nok!

Nå.. Hvad gør man så? Trolden vil gerne giftes i en kirke, fordi han synes det højtidelige aspekt er til stede i kirkerummet. Det respekterer jeg, men har meget svært ved at komme mig over den danske folkekirkes måde at anskue verden på, så derfor vil jeg under ingen omstændigheder giftes i en dansk folkekirke.

Nu er vi jo så heldige at vi bor i Sverige, og som jeg før har skrevet, så har vi fået fortalt at den svenske folkekirke er langt mere liberal end den danske. Nu skal vi så til møde her om 20 minutter med den svenske præst og jeg er MEGET spændt på, hvordan det hele skal foregå.

Jeg vender tilbage med nyt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej!

Nu er jeg en af dem der skal giftes på rådhuset af den grund at vi ikke ønsker den religiøse del vielsen. Vi er faktisk skuffede over at der ikke er plads til al det romantiske og et længere program på rådhuset. Ville ønske der fandtes noget i stil med de wedding chapels man har i usa. Så derfor er jeg kommet på den fabelagtige idé at starte dette koncept i Dk, i Kbh - dog med lidt nye aspekter.

Konceptet er en samlet løsning med alternativ vielse, fest og alt hvad dertil hører i én løsning. Der vil så være faste lokaler som kan pyntes som man ønsker. Jeg vil så skaffe mig en tilladelse til at vie folk, og den vej i gennem forestå den del som giftefogeden tager sig af. Her kommer det anderledes, det hele bliver nemlig lavet præcis som brudeparret ønsker - der kan altså inkluderes alt lige fra fællesdans og kareoke til sang og taler... Alt hvad man kan forestille

sig. Hvad angår fest og mad kan det også køres i samme tema, og man kan gøre det hele til en samlet ting... Min idé er egentlig bare at gøre vielsen til ens egen, i de omgivelser man ønsker, uden at man selv skal stå med alt bøvlet :)

Det er selvfølgelig en grund idé indtil videre, men hvad siger bryllupsfolket til det? Er det noget i måske ville have gjort brug af?

Man ka n snakke med dem på rådhuset - i vores kommune er de villige ti lat vie folk i parken derhjemme i haven -

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg synes det er en brilliant idé.

Personligt synes jeg at rådhuset er for upersonligt og sådan lidt lad-os-få-det-overstået-på-samlebånd, men til gengæld synes jeg at kirken er fuldstændig ude af trit med nutiden og slet, slet ikke noget, jeg ville kunne forlige mig med.

Så tænkte vi lidt over at blive gift på en mark, måske i Asetroen, da det stemmer mere overens med min måde at anskue verden på. Men de må ikke gifte folk (så vi skulle på rådhuset først alligevel). Vi var engang til et ase-bryllup og I må meget undskylde mig - men det virkede som om de havde hyret en cirkusklovn til et show, hvor klovnen ikke kendte replikkerne... Desværre, for ideen er skam god nok!

Nå.. Hvad gør man så? Trolden vil gerne giftes i en kirke, fordi han synes det højtidelige aspekt er til stede i kirkerummet. Det respekterer jeg, men har meget svært ved at komme mig over den danske folkekirkes måde at anskue verden på, så derfor vil jeg under ingen omstændigheder giftes i en dansk folkekirke.

Nu er vi jo så heldige at vi bor i Sverige, og som jeg før har skrevet, så har vi fået fortalt at den svenske folkekirke er langt mere liberal end den danske. Nu skal vi så til møde her om 20 minutter med den svenske præst og jeg er MEGET spændt på, hvordan det hele skal foregå.

Jeg vender tilbage med nyt :)

Jeg kunne ikke være mere enig! :cheerleader3: Det er præcis de samme aspekter jeg har problemer med. Har også været til et asebryllup, og det var faktisk rigtig godt. Alle gæster var med, og en del af selve vielsen - meeen jeg følte dog lidt at jeg var havnet i en islandsk saga eller noget i den stil og det virkede lidt stift alligevel. Min idé kan måske dække behovet for dem (som os) der står i midten og ikke rigtig har noget alternativ. Den skal dog nok lige vendes og drejes alskillige gange - men tror nu det kunne blive godt... Tak for din kommentar! :cheerleader3:

Christina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej!

Nu er jeg en af dem der skal giftes på rådhuset af den grund at vi ikke ønsker den religiøse del vielsen. Vi er faktisk skuffede over at der ikke er plads til al det romantiske og et længere program på rådhuset. Ville ønske der fandtes noget i stil med de wedding chapels man har i usa. Så derfor er jeg kommet på den fabelagtige idé at starte dette koncept i Dk, i Kbh - dog med lidt nye aspekter.

Konceptet er en samlet løsning med alternativ vielse, fest og alt hvad dertil hører i én løsning. Der vil så være faste lokaler som kan pyntes som man ønsker. Jeg vil så skaffe mig en tilladelse til at vie folk, og den vej i gennem forestå den del som giftefogeden tager sig af. Her kommer det anderledes, det hele bliver nemlig lavet præcis som brudeparret ønsker - der kan altså inkluderes alt lige fra fællesdans og kareoke til sang og taler... Alt hvad man kan forestille

sig. Hvad angår fest og mad kan det også køres i samme tema, og man kan gøre det hele til en samlet ting... Min idé er egentlig bare at gøre vielsen til ens egen, i de omgivelser man ønsker, uden at man selv skal stå med alt bøvlet :cheerleader3:

Det er selvfølgelig en grund idé indtil videre, men hvad siger bryllupsfolket til det? Er det noget i måske ville have gjort brug af?

Man ka n snakke med dem på rådhuset - i vores kommune er de villige ti lat vie folk i parken derhjemme i haven -

Det er faktisk den overvejende del af kommunerne i Danmark, der har den politik at de ikke tager udenfor rådhuset og vier folk.

Så det nytter desværre ikke at spørge på rådhuset hvis de har gjort det klart at de ikke tager ud.....

Eneste mulighed er at finde en kommune der gerne tager ud- det gjorde vi selv og fik en meget fin GO personlig vielse - eller man kan kontake byrådsmedlemmerne personligt og høre om de vil tage ud.

:) fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hej spørg på rådhuset om de vil komme ud...... evt.... skov strand have eller noget helt andet.....

Nu var det ikke lige spørgsmålet, men tak! Det er dog ikke muligt i det mørke jylland hvor vi skal giftes... Derfor mangler jeg alternativer! Vores bryllup er dog planlagt, men idéen opstod for at give andre muligheden.

Vi er også fra det mørke jylland, men skal vies borgerligt i en lysning i skoven ned til en sø. Har selv planlagt, og den eneste som ikke ville deltage er præsten - faktisk har det været forbavsende nemt at få lov til.

Din ide er meget amerikansk, og der er sikkert et marked for det ligesom der er med så meget andet.

Pøj pøj

mie

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Eneste mulighed er at finde en kommune der gerne tager ud- det gjorde vi selv og fik en meget fin GO personlig vielse - eller man kan kontake byrådsmedlemmerne personligt og høre om de vil tage ud.

:) fra Marianne

Der er faktisk en mulighed mere som vi benyttede os af da vi blev gift. Kommunen ville have at vi skulle giftes på rådhuset, så vi blev gift i en anden kommune, af en af vores gode venner. Kravet var bare at det skulle foregå i denne kommune, hvilket skete om formiddagen. Derefter lavede vi en "vielse" hjemme om eftermiddagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer