signe og stig

Brudebuket

45 posts in this topic

jeg kikker tråde, og syntes der er rigtig mange der snakker om at de skal have en sådan eller sådan buket.

Jeg havde intet at sige da min buket skulle bestilles, jo kom med ønsker, men det var ene og alene min mand der bestemte på det punkt.

er der andre hvor det også er gemalen der står får brudebuketten, som traditionen byder det.

0

Annonce ♥

jeg kikker tråde, og syntes der er rigtig mange der snakker om at de skal have en sådan eller sådan buket.

Jeg havde intet at sige da min buket skulle bestilles, jo kom med ønsker, men det var ene og alene min mand der bestemte på det punkt.

er der andre hvor det også er gemalen der står får brudebuketten, som traditionen byder det.

Jeg er jo herinde fordi jeg er blevet udnævnt til "wedding planer" for min veninde.... :)

Og jeg ved at til deres bryllup, er det ene og alene ham der bestemmer. Det har hun bedt ham om.

Håber så at han vælger noget, som også kan passe til os brudepigers grønne kjoler (skal jeg vist lige have nævnt for ham), for vi skal jo have små buketter der matcher ;)

Frittefrej

0

Her er det også gemalen der står for bukketen.. kommer dog med ønsker til form og farve, og regner med at vi sammen tager til blomsterhandleren første gang og samler inspiration og snakker blomsterdekorationer til festen.. Efterfølgende er det så mandens job at bestille og tage det endelige valg.. Er dog ret sikker på at min søster og min mor lytter godt efter når jeg snakker bryllup, og derfor vil hjælpe gemalen..

0

Annonce ♥

Her er det også fuldstændig op til min kommende mand... Ja man vil da kaste et par ønsker ind her og der, men tror han kender mig så godt, at han ved, hvad jeg gerne vil have.

Hvis du er i tvivl om han nu vælger noget, som du mener er ok. så alier dig da med svigermor eller din egen mor, og få dem til, at hjælpe ham...

Hilsen

Missmormus

0

Min kæreste bestemmer. Først havde vi aftalt, at jeg selv skulle bestille, men jeg synes det er mere romantis,k han gør det. Det skal dog lige siges, at vi har aftalt han inden får at vide hvilke blomster jeg har valgt til dekorationerne....... Så mon ikke han lade sig inspirere den vej :-)

Kh Sandra

0

Det var også min mand, der helt selv stod for buketten. Jeg havde selvfølgelig ikke helt kunnet tie stille med, hvad jeg kunne tænke mig, men han hørte alligevel ikke helt efter, så det blev som ham og min faster - som er blomsterbinder - synes, det skulle være. Og det synes jeg faktisk var helt specielt og ret romantisk :)

Janne.

0

Annonce ♥

Min kommende mand har også selv bestilt buketten - og blev oveni købet fornærmet at blomster damen.. :cheerleader3: Han havde snakket med den lokale blomsterbutik og aftalt at han kom igen lidt tættere på brylluppet. De kendte dato og facon , men han var i tvivl om hvilke blomster. Da han så kom op til dem i mandags fik han svaret " JAmen vi holder lukket d. 2 august - da vi skal have flyttet butikken til nye lokaler..." :cheerleader3: han var lidt stresset da han kom hjem - vi fandt heldigvis hurtigen anden butik som godt kunne leverer - og det var her han blev fornærmet! Han kom ind i butikken og vidste jo præcist hvad han ville have - hvike blomster og hvilken facon ...og så siger hun til ham " nå så konen har bestemt hvad hun vil ha' " Og jeg ved ingenting!!! Han synes generelt at når det har noget med bryllup at gøre vil folk helst tale med bruden og her i huset er det VORES fest - ikke kun min :)

Edited by lei
0

Jeg har INTET at sige i den sammenhæng. Fra dag et har Søren sagt, at han vidste præcis hvad for en buket jeg skal have, så har ikke engang vist ham billeder. Jeg synes det er vildt spændende, men er slet ikke nervøs for det - han har en ret god smag.

0

Kom også med hvordan jeg syntes en brudebuket skal se ud, både med farve og facon osv., men sagde også til min dejlige mand at det var helt op til ham. Han vidste dog at hvis han fik lavet en rokoko buket så ville han få den i hovedet igen.....

Han havde så bestilt en råhvid buket den var så flot, så flot den kunne ikke laves flottere. Har taget flere billeder at den og er så blevet køret op på Skive kirkegård.....

Jeg tror at vi piger skal passe på ikke at bestemme for meget hvordan alting skal se ud, for den buket han køber er jo en han syntes den skal se du, og den er speciel lavet til netop dig.....

Chamor

0

Her er det også gemalen der står for bukketen.. kommer dog med ønsker til form og farve, og regner med at vi sammen tager til blomsterhandleren første gang og samler inspiration og snakker blomsterdekorationer til festen.. Efterfølgende er det så mandens job at bestille og tage det endelige valg.. Er dog ret sikker på at min søster og min mor lytter godt efter når jeg snakker bryllup, og derfor vil hjælpe gemalen..

:bearhug: Vi er sgi da for sjove!!!! Du Betina og også Ann, der skriver: Jeg kommer med ønsker om form og farve, men det er ene og alene manden der bestemmer....!!! - I lyder totalt lige som mig selv!

SELVFØLGELIG er det vores mænd, der som foreskriften lyder "ene og alene" bestemmer og "står for" bestilling af brudebuketten - altså EFTER at vi liiiiiige har fortalt ham, hvordan bukettens form, farve og blomstertyper skal være + at vi har sikret os at mødre, søster m.fl. ved, hvad vi vil ha', så de kan guide manden videre i forløbet...

:cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hmm jeg havde egentlig hele tiden forestillet mig at det skulle være sådan - altså manden bestemmer helt og aldeles .... når jeg liiiiiige har fortalt ham hvad jeg synes. Men nu er det mig der surfer om alle de gode ideer og mig der ved hvordan kjolen ser ud - den må nemlig også godt passe dertil.

Jeg har en ide om at det godt må være en lidt speciel buket - ikke bare alm eller dråbeform.

Da jeg hentede en brochure i den lokale blomsterbutik sagde blomsterhandleren at de jo meget gerne ville designe præcist efter vores ønsker. Vi snakkede lidt frem og tilbage og sagde at det jo egentlig var min mand der skulle bestemme, men så sagde han at de dage var ovre :cheerleader3:

Det er altså et af de punkter hvor jeg godt kunne finde på at bryde traditionerne. Var først ude i selv at lave min brudebuket fordi jeg bare ville ha kalaer med bånd om, men så har jeg alligevel ombestemt mig ... måske. Jeg ved ikke helt. Men almindelig skal den i hvert tilfælde ikke være.

Jerg tror vores brudebuket bliver en fælles beslutning mere end mig der fortæller hvad jeg vil ha og ham der beslutter.

0

Min kommende har også helt selv bestemt buketten - og jeg GLÆDER mig til at se den...snart! Han har hele tiden en "stof-prøve" på sig, så den havde han med i butikken - og efter havd jeg har hørt ramte blomster-damen plet med det samme :shopping:

Jeg er slet ikke nervøs, for han er MEGET god til at købe flotte buketter til mig :shopping: Synes det er super romantisk at gommen vælger buketten!

0

Annonce ♥

Min kommende har også helt selv bestemt buketten - og jeg GLÆDER mig til at se den...snart! Han har hele tiden en "stof-prøve" på sig, så den havde han med i butikken - og efter havd jeg har hørt ramte blomster-damen plet med det samme :shopping:

Jeg er slet ikke nervøs, for han er MEGET god til at købe flotte buketter til mig :shopping: Synes det er super romantisk at gommen vælger buketten!

Hehe det havde min også

0

Vi er så heldige at en af vores gæster ejer sin egen blomsterforretning, så hun kommer til at stå for buketten. Søren ved godt at jeg elsker calla'er - især de hvide. Og samtidig er jeg ikke vild med noget alt for detaljeret - så har ikke sagt andet en calla og enkel - så tror jeg det er svært at gå fejl af. Mon ikke de lykkes? Og på den anden side er jeg glad hvis bare Søren synes den er flot...

0

Min gom står for ALLE blomster til bryllupet.

Jeg har givet ham ca 5 billeder af buketter eller dekurationer jeg kan lide, og skrevet et par smukke ord Fx blive inspireret af ren kærligher. Og ud fra det har mulighed for at gøre som han vil.

0

:shopping: hej.... her var finn oppe og bestille buket i fredags..... jeg havde været der oppe og fortælle hvad farev min kjole er og at jeg ikke ønskede en for stor

buket da jeg kun er 161 cm men ellers er det MANDEN der bestemmer det her..... damen syntes godt nok jeg var modig.... men min mand køber kun smukke

ting til mig så er helt rolig.....

0

Annonce ♥

:shopping: Vi er sgi da for sjove!!!! Du Betina og også Ann, der skriver: Jeg kommer med ønsker om form og farve, men det er ene og alene manden der bestemmer....!!! - I lyder totalt lige som mig selv!

SELVFØLGELIG er det vores mænd, der som foreskriften lyder "ene og alene" bestemmer og "står for" bestilling af brudebuketten - altså EFTER at vi liiiiiige har fortalt ham, hvordan bukettens form, farve og blomstertyper skal være + at vi har sikret os at mødre, søster m.fl. ved, hvad vi vil ha', så de kan guide manden videre i forløbet...

:shopping:

He-he! netop derfor bestilte jeg den selv. Så blev den NØJAGTIG som jeg ville have den. Farver, blomstertyper, bukettype og kvindetype.

Jeg tog ned til blomsterbinderen med farveprøver af kjolen, "tema"farverne, billede af den planlagte frisure, billede af kjolen, ønske om hvilke blomster og hvilke jeg ikke ville have og størrelse på buketten. Da vi havde snakket sammen lidt, fik hun så et indtryk af hvem jeg var og derfor kunne hun kreere den perfekte buket til mig og pigerne.

Kim ville ikke have haft en chance! Han vidste ikke noget om kjloer og frisurer og er oven i købet farveblind!! Hvis han skulle have bestilt den, ville jeg have givet ham en lang liste med, samt instrukser om det ene og det andet. Dernæst ville jeg givetvis have ringet til blomsterhandleren for at sikre mig han havde sagt det rigtige :shopping:

Så kunne jeg jo lige så godt selv.. :shopping:

Hertil skal så siges, at i enhver anden situation er Kim ekspert i at vælge blomster/tøj/gaver til mig. Men her fik han altså ikke lov..

0

Jeg havde på forhånd nævnt lidt om, hvad jeg kunne lide og ikke lide... fx ville jeg hade at få BÆR i min buket, ha ha.

Men så havde jeg ikke tænkt mig at blande mig mere....

Chris følte sig bare så usikker på det, så han blev ved at spørge til mine ønsker - så det endte med, at jeg printede 6-7 billeder ud, og da vi så skulle bestille blomster til bordet, havde vi dem med. Jeg gik først ind, viste billeder og fortalte lidt om, hvad jeg godt kunne lide ved den ene og den anden. Herefter gik Chris ind, og så fik de i fællesskab bestemt... :bearhug:

Dorte.

0

Både og... man ved kun selv hvordan kjolen ser ud og buketten skal helst komplimentere denne. Jeg synes at det er OK at man giver nogle ønsker (facon og farve etc.) evt. flere valgmuligheder og så lader gommen bestemme hvordan buketten endeligt ser ud. Sådan er det min fornemmelse at de fleste gør "nu om dage" :bearhug: Dette er nogle gange lige så meget for mandens skyld så han ved i hvilken retning han skal gå - så at sige.

Jeg er nu også overbevist om at jeg vil elske min buket. Min kommende har rigtig god smag (han har jo valgt mig ;)). Desuden har jeg jo sendt ham et billede af min "drømmebuket", men det er den kun indtil jeg får min egen! Lige meget om den ligner det på billedet eller ej.

0

Her er det min veninde der bestemmer for det er hende der skal lave den. Hun er lige blevet blevet uddannet blomsterdekrotor, så hun er bare skab i det med brudebukketer... men var det manden der skulle bestemme det her, ville jeg lade ham gøre det. Men han ville sikkerr komme og spørge om hjælp og det ville han selvfølgelig få. :biggrin:

0