Guest frøkenlækkerrøv

økologisk og kemifri..

29 indlæg i dette emne

hejsa... vi har valgt i vores lille familie at leve økologisk og kemifri så godt vi kan.. jeg nyder det virkelig.. tanken om ikke at få noget kemikalie stof på huden og noget sundere mad i kroppen... nu har jeg bare svært ved at bruge parfume og føler mig uren når jeg tager det på.. det samme med cremer der dyfter og har glimmer i, og det samme med make-up... men hvad gør jeg så til brylluppet? jeg bliver vel nød til at dufte af et eller andet? jeg bruger en doe stift fra origins der ikke dufter af noget, men gør så man ikke selv lugter af sved... men det er vel ikke nok eller? og vil da også gerne have en creme på der har lidt glimmer i eller et eller andet.. men kan bare slet ikke få mig selv til det.. har i nogle forslag?? nogle alternativer eller hvad syntes i jeg skal gøre? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Sikke et dejligt emne - det kan jeg li´! :cheerleader3:

I min dagligdag forsøger jeg at leve efter de samme principper, som du beskriver.

På min bryllupsdag har jeg bestemt at gå på komprosmis med nogle ting, da det jo ikke er det man bruger en enkelt gang, men det man bruger mange gange, der betyder noget. Derfor har jeg f.eks. besluttet at lade frisøren bruge de produkter hun ønsker, når hun skal sætte mit hår, og desuden bruge en økologisk selvbruner, så jeg ikke længere er samme farve som kjolen..

Når det kommer til parfume, så har jeg selvfølgelig ikke lyst til at købe en hel flaske, for blot at bruge den én dag. Derfor har jeg tænkt mig, at jeg skal have fundet mig en æterisk olie eller økologisk parfume (det har jeg hørt lidt om, at man kan), såfremt jeg skal dufte af noget. Jeg har dog ikke fået kigget på det endnu. P.t. bruger jeg Weledas citron deospray som deo, og ved at man også kan få den i en vildrose variant, så den har jeg også tænkt mig at tjekke ud.

Mht. til creme, så kan du jo sagtens finde en økologisk creme uden kemiske tilsætningsstoffer. Og makeup findes der jo også masser af mærker af, som er mere eller mindre økologiske og kemikaliefri, heriblandt Dr. Hauschka. Det er imidlertid endnu ikke lykkedes mig at finde en økologisk vandfast mascara, så det bliver måske endnu et punkt, hvor jeg vælger at gå på komprosmis (men kunne måske også godt lede lidt mere). Normalt bruger jeg Dr. Hauschkas mascara, men den tværer meget let ud ved den mindste smule fugt. Hvis du gerne vil have glimmer på kroppen, mener jeg at nogle af de økologiske make up firmaer laver nogle shineprodukter, som man sikkert også vil kunne bruge på kroppen - det er imidlertid ikke noget jeg selv har erfaringer med.

Men som sagt: Jeg er selv kun lige ved at begynde at finde ud af, hvillke produkter jeg skal bruge på dagen, men synes det alle tiders tråd og skal nok skrive herinde, efterhånden som jeg finder noget (skal giftes d. 30. aug., så det skal på plads inden for den nærmeste fremtid).

Men som sagt bruger jeg også denne type produkter normalt, så har du flere spørgsmål, så kom bare med dem!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har kørt det her ind i et par mdr. nu og har det bedre og bedre for hver dag;0) mange ting har jeg fået styr på... hvor og hvilke mærker vi skal bruge... urtekram-e-cover origins organic osv... make uppen er jeg ikke helt begyndt på endnu... SÅ ER DET JO DEJLIGT MAN LIGE KAN LAVE ET EMNE HERINDE OG VUPTI;0) weleda kan jeg ikke så godt lide da jeg syntes shampoen udtørrer håret, men jeg er blevet meget glad for organics... det er ikke alle ting derfra jeg bruger som er økologisk, da de simpelthen lugter for dårligt syntes jeg;0) dr. hauska... jeg må ud og kigge på deres make up... er det egenlig "kun" kemi fri? eller er det også økologisk? hvis der er nogen der kan finde et creme eller noget med noget shine i må i endelig sige til;0) tjekker lige parfumerne ud;0) taktaktaktak

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hej jeg arbejder på Urtegaarden hvor vi sælger råvarer til fremstilling af naturkosmetik og slik uden tilsætningsstoffer og kemiske ting.. alle vores produkter og råvarer er enten naturlige eller naturidentiske.... det er dog ikke færdig makeup, men vi hsr gode opskrifter på hvordan man laver læbestift, mascarra, øjenskygge, rouge og meget mere... så ved du hvad der kommer i, og du kan helt selv bestemme hvordan det skal dufte eller at det ikke skal dufte. det hele fås som startsæt, hvilket betyder du køber en pakke hvor alt det du skal bruge er i til en samlet pris. :bearhug::cheerleader3:

vores hjemmeside hedder : Urtegaarden.dk

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hej

der er osse en side der hedder organicbeauty.dk

Det skulle også være økologisk.

Ydermere kan jeg kun anbefale urtegaardens pakker. Dem bruger jeg til at lave hjemmelavede cremer med. Vil også helst bruge det mest naturlige jeg kan.

der er osse et mærke der hedder: lavera, de skulle også lave lækre produkter.

Tjek evt også kernesundfamilie.dk . I deres shop er der osse mange anbefalinger af gode, sunde produkter

knus Sanne :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hej jeg arbejder på Urtegaarden hvor vi sælger råvarer til fremstilling af naturkosmetik og slik uden tilsætningsstoffer og kemiske ting.. alle vores produkter og råvarer er enten naturlige eller naturidentiske.... det er dog ikke færdig makeup, men vi hsr gode opskrifter på hvordan man laver læbestift, mascarra, øjenskygge, rouge og meget mere... så ved du hvad der kommer i, og du kan helt selv bestemme hvordan det skal dufte eller at det ikke skal dufte. det hele fås som startsæt, hvilket betyder du køber en pakke hvor alt det du skal bruge er i til en samlet pris. ()():biggrin:

vores hjemmeside hedder : Urtegaarden.dk

ja urtegården laver det mest fantasktiske!! vidste bare ikke de lavede sæt så man selv kan lave makeup!!!! tjekker det lige ud og tak!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej

der er osse en side der hedder organicbeauty.dk

Det skulle også være økologisk.

Ydermere kan jeg kun anbefale urtegaardens pakker. Dem bruger jeg til at lave hjemmelavede cremer med. Vil også helst bruge det mest naturlige jeg kan.

der er osse et mærke der hedder: lavera, de skulle også lave lækre produkter.

Tjek evt også kernesundfamilie.dk . I deres shop er der osse mange anbefalinger af gode, sunde produkter

knus Sanne :biggrin:

tusind tak.. tjekker lige siden ud.... man kan komme på sådanne kurser ved urtegården og jeg er så heldig at jeg bor tæt på dem... så det tror jeg lige jeg gør;0) lavera er også godt men har ikke som sådan fundet noget makeup og parfume fra dem?

kernsund har jeg bøgerne;0)

tak for hjælpen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er også selv til økologisk kosmetik. Hvem gider fedte sig ind i kemi og parabener...

Jane Iredale laver glimmer i løs form som du måske kan blande i en creme eller pudre ovenpå. Jeg bruger den på øjnene men den kan være lidt svær at styre. Sikkert helt fin til kroppen. De laver i det hele taget meget lækker makeup.

En god vandfast mascara mangler jeg også...

mvh

Pernille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Er også selv til økologisk kosmetik. Hvem gider fedte sig ind i kemi og parabener...

Jane Iredale laver glimmer i løs form som du måske kan blande i en creme eller pudre ovenpå. Jeg bruger den på øjnene men den kan være lidt svær at styre. Sikkert helt fin til kroppen. De laver i det hele taget meget lækker makeup.

En god vandfast mascara mangler jeg også...

mvh

Pernille

køber du det over nettet?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Er også selv til økologisk kosmetik. Hvem gider fedte sig ind i kemi og parabener...

Jane Iredale laver glimmer i løs form som du måske kan blande i en creme eller pudre ovenpå. Jeg bruger den på øjnene men den kan være lidt svær at styre. Sikkert helt fin til kroppen. De laver i det hele taget meget lækker makeup.

En god vandfast mascara mangler jeg også...

mvh

Pernille

køber du det over nettet?

Jeg har købt Jane Iredale over nettet (fordi det er billigere :biggrin: ). Jeg købte sidste gang her.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men jane iredale er det økologisk?

Nej, Jane Iredale er mig bekendt på ingen måde økologisk.

Der er mange makeupmærker, der promoverer sig som naturlige, men det er de færreste, der fuldstændigt er det, og endnu færre, der er økologiske.

ok kunne nemlig heller ikke læse mig frem til det... men det fra urtegården må vel være økologisk?? og så har jeg fundet frem til noget der hedder nvey eco... nogen der ved noget om det???

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hej

der er osse en side der hedder organicbeauty.dk

Det skulle også være økologisk.

Ydermere kan jeg kun anbefale urtegaardens pakker. Dem bruger jeg til at lave hjemmelavede cremer med. Vil også helst bruge det mest naturlige jeg kan.

der er osse et mærke der hedder: lavera, de skulle også lave lækre produkter.

Tjek evt også kernesundfamilie.dk . I deres shop er der osse mange anbefalinger af gode, sunde produkter

knus Sanne :shopping:

tusind tak.. tjekker lige siden ud.... man kan komme på sådanne kurser ved urtegården og jeg er så heldig at jeg bor tæt på dem... så det tror jeg lige jeg gør;0) lavera er også godt men har ikke som sådan fundet noget makeup og parfume fra dem?

kernsund har jeg bøgerne;0)

tak for hjælpen

Har lige været forbi min lokale helsepusher her i Hillerød (Klidmosteren) Der forhandler de lavera produkter og der er rigtigt meget at vælge imellem. De har en del make-up, både foundation, øjenskygge, concealer, pudder og læbestift.

Desuden har de også Eau de toilette i samme mærke.

Jeg bruger selv Laveras foundation, og den dækker udemærket uden at den er et tykt lag. Desuden ugter den ikke grimt - mest bare uparfumeret.

Det var bare en lille opdate på Lavera kig evt. på deres hjemmeside her, der kan du se hvad du kan få.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej

der er osse en side der hedder organicbeauty.dk

Det skulle også være økologisk.

Ydermere kan jeg kun anbefale urtegaardens pakker. Dem bruger jeg til at lave hjemmelavede cremer med. Vil også helst bruge det mest naturlige jeg kan.

der er osse et mærke der hedder: lavera, de skulle også lave lækre produkter.

Tjek evt også kernesundfamilie.dk . I deres shop er der osse mange anbefalinger af gode, sunde produkter

knus Sanne :shopping:

tusind tak.. tjekker lige siden ud.... man kan komme på sådanne kurser ved urtegården og jeg er så heldig at jeg bor tæt på dem... så det tror jeg lige jeg gør;0) lavera er også godt men har ikke som sådan fundet noget makeup og parfume fra dem?

kernsund har jeg bøgerne;0)

tak for hjælpen

Har lige været forbi min lokale helsepusher her i Hillerød (Klidmosteren) Der forhandler de lavera produkter og der er rigtigt meget at vælge imellem. De har en del make-up, både foundation, øjenskygge, concealer, pudder og læbestift.

Desuden har de også Eau de toilette i samme mærke.

Jeg bruger selv Laveras foundation, og den dækker udemærket uden at den er et tykt lag. Desuden ugter den ikke grimt - mest bare uparfumeret.

Det var bare en lille opdate på Lavera kig evt. på deres hjemmeside her, der kan du se hvad du kan få.

den butik i hillerød har den en hjemmeside? min kæreste arbejder nemlig i hillerød og kunne jo tage det med hjem til mig;0)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hej

der er osse en side der hedder organicbeauty.dk

Det skulle også være økologisk.

Ydermere kan jeg kun anbefale urtegaardens pakker. Dem bruger jeg til at lave hjemmelavede cremer med. Vil også helst bruge det mest naturlige jeg kan.

der er osse et mærke der hedder: lavera, de skulle også lave lækre produkter.

Tjek evt også kernesundfamilie.dk . I deres shop er der osse mange anbefalinger af gode, sunde produkter

knus Sanne :shopping:

tusind tak.. tjekker lige siden ud.... man kan komme på sådanne kurser ved urtegården og jeg er så heldig at jeg bor tæt på dem... så det tror jeg lige jeg gør;0) lavera er også godt men har ikke som sådan fundet noget makeup og parfume fra dem?

kernsund har jeg bøgerne;0)

tak for hjælpen

Har lige været forbi min lokale helsepusher her i Hillerød (Klidmosteren) Der forhandler de lavera produkter og der er rigtigt meget at vælge imellem. De har en del make-up, både foundation, øjenskygge, concealer, pudder og læbestift.

Desuden har de også Eau de toilette i samme mærke.

Jeg bruger selv Laveras foundation, og den dækker udemærket uden at den er et tykt lag. Desuden ugter den ikke grimt - mest bare uparfumeret.

Det var bare en lille opdate på Lavera kig evt. på deres hjemmeside her, der kan du se hvad du kan få.

den butik i hillerød har den en hjemmeside? min kæreste arbejder nemlig i hillerød og kunne jo tage det med hjem til mig;0)

Skulle til at svare at det troede jeg ikke, men sørme så - det har de. klidmosteren

De er rigtigt søde og hjælpsomme dernede, og hvis du går ind under punktet "butikken" kan du faktisk se et billede af deres udvalg. Tror de har alt hvad man kan finde på laveras hjemmeside.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hejsa... vi har valgt i vores lille familie at leve økologisk og kemifri så godt vi kan.. jeg nyder det virkelig.. tanken om ikke at få noget kemikalie stof på huden og noget sundere mad i kroppen... nu har jeg bare svært ved at bruge parfume og føler mig uren når jeg tager det på.. det samme med cremer der dyfter og har glimmer i, og det samme med make-up... men hvad gør jeg så til brylluppet? jeg bliver vel nød til at dufte af et eller andet? jeg bruger en doe stift fra origins der ikke dufter af noget, men gør så man ikke selv lugter af sved... men det er vel ikke nok eller? og vil da også gerne have en creme på der har lidt glimmer i eller et eller andet.. men kan bare slet ikke få mig selv til det.. har i nogle forslag?? nogle alternativer eller hvad syntes i jeg skal gøre? :bearhug:

Jeg synes ikke at man behøver at dufte på sin bryllupsdag. Jeg selv kan sagtens få kvalme af at lugte til en parfume, som jeg selv har på en hel dag (eller aften for den sags skyld). Selvom jeg synes at parfumen dufter rigtig dejligt. Til dagligt kan jeg ikke tåle at gå med parfume (altså hver dag, men lejlighedsvist går det an - men det nytter jo ikke når jeg bliver dårlig af det)

Biotherm har nogle lækre friske sommeragtige dufte, som jeg sagtens kan holde ud at dufte, men jeg har overvejet ikke at dufte overhovedet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jane Iredales produkter kan købes her: www.janeiredale.com og her kan man også læse om dem.

Jane Iredale er mineral makeup, som er uden tilsætningsstoffer og parabener.

Laveras produkter kan købes hos mange netbaserede helsekostforretninger bl.a. www.helsemin.dk

Laveras produkter er uden parabener og er udemærkede og til rimelige priser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer