Guest MC-pigen

Sjove og søde taler fra bruden...

10 indlæg i dette emne

Så er jeg kommet dertil, hvor jeg skal skrive min tale til min mand.

Og jeg er også kommet dertil, hvor jeg er blevet pladderromantisk, sukkersød og klicheagtig - og det er slet ikke det, jeg vil! Jeg vil være underholdende og overraskende - selvfølgelig ikke falde-på-halen-sjov, men bare med en måske lidt utratidionel indfaldsvinkel. HJÆÆÆLP MIG!

Altså: Kom med jeres bud på taler I har læst, der var sjove og underholdende og samtidig søde og kærlige.

:thumbsupsmileyanim:

Knus MC

Redigeret af MC-pigen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er min tale, som jeg har skrevet med inspiration herindefra.. Det der omhandler Rasmus er i hvert fald lidt utraditionelt, jeg håber du kan bruge det til noget :bearhug:

Kære Rasmus,

Nu er du jo i dag trådt ind i en familie hvor vi taler meget, gerne højt og længe – og derfor har jeg selvfølgelig heller ikke tænkt mig at tie i aften… Men før jeg vender tilbage til dig, så er der nogle andre jeg gerne vil sige et par ord til.

Jeg vil gerne sige tak til her alle sammen, fordi I er kommet for at dele dagen i dag med os, det betyder meget. Og en speciel tak til alle jer der har hjulpet med alle forberedelserne.

Til alle pigerne – tak fordi I gav mig verdens sjoveste dag da I holdt polterabend for mig.

Kære Hanne og Niels.

Jeg vil gerne takke jer for at have fået Rasmus, så han kunne blive til den mand jeg elsker, og i dag har giftet mig med.

Dear Jim and Barb.

I would also like to thank you for coming all the way from the US, but especially for the year Chris spend with you. I know it has had a great influence on him, and is an important part of the man he is today. I feel very lucky to have an extra mom and dad in law as great as you, and Barb, I promise not to break your favorite-sons heart.

Kære mor og far,

Jeg ved godt I ikke bryder jer om at være i centrum.. Men nu må I lige holde det ud et øjeblik, for der er nogle ting der er vigtige for mig at få sagt til jer. Jeg vil starte med det I selvfølgelig primært er for mig: forældre. I har givet mig og mine søskende en fantastisk barndom, og det vil jeg gerne sige tak for. Det har været et sted, hvor kærligheden var i centrum, og hvor vi aldrig var i tvivl om at vi kunne kommer til jer. Når Rasmus og jeg engang får børn, så håber jeg at vi kan give dem en barndom der er ligeså tryg og kærlig, som den I har givet mig – for så kan vi ikke give dem en meget bedre start på livet.

Der er ingen tvivl om at min tro på ægteskabet som noget der er for altid, kommer fra jer. I ved, om nogen, at livet går op og ned, og at et ægteskab er både i medgang og i modgang. I har vist at hvis man vælger hinanden til, og kæmper for hinanden, også når det er svært, så overvinder kærligheden alt. Og man kommer stærkere ud på den anden side – sammen.

Men at I er dygtige til det med kærligheden – både til hinanden og til jeres børn, hænger sammen med dem I er som mennesker. Jo ældre jeg bliver, jo mere får jeg øjnene op for jer som mennesker, og ikke bare som forældre. Og det er ikke et tab, tværtimod. At jeg har kunnet ringe til dig, mor, flere gange om dagen for at diskutere detaljer om brylluppet, eller bare fordi verden har været lidt ond den dag. Eller gå tur i skoven med dig, far, og tale om ting jeg ikke engang har sagt højt for mig selv endnu.

Uanset om det handler om nuancen på silkebånd, eller om jeg skal tage til Afghanistan eller ej, så ved jeg at jeg får et ærligt svar, uden at I prøver at pådutte mig jeres mening. Og det er helt unikt.

Kære Rasmus – så blev det endelig din tur.

Nu kunne jeg jo godt gå i gang med en opremsning af årsagerne til at jeg elsker dig. Eller en fortælling startende dengang jeg var lille mening Carlsen og du var store stærke løjtnant Sander. Men det vil jeg ikke. Jeg vil i stedet tale om sport...

Sport er nemlig noget alle har et – mere eller mindre nært – forhold til. Men noget af det vigtigste ved sport, det er at være et hold. I hverdagen hører vi hele tiden om hold; sportshold, at stille det stærkeste hold, firmaer betaler formuer for at tage på teambuilding og at lære at arbejde som et hold.

Og det er også noget af det jeg mener er det vigtigste i et ægteskab - at være et hold.

Ægteskabet er jo i virkeligheden den ultimative teambuilding – man forlader det hold man er født til, for at danne et nyt hold.

De hold vi er født til skal ikke sidde at frygte noget nu – for selvom man finder en fantastisk lokal klub at spille i – så holder vi jo alle sammen med landsholdet når de spiller.

Indtil nu, Rasmus, synes jeg vi har udgjort et fantastisk hold!

Det at møde dig, har gjort mig til en bedre holdspiller.

Det at møde dit hold af fantastiske venner, der har bakket os op og hujet af os fra sidelinjen fra dag ét, er en uvurderlig gevinst i mit liv.

Jeg blev sjovt nok aldrig valgt først i folkeskolen idrætstimer – eller i gymnasiet for den sags skyld.

Kære Rasmus, tusind tak fordi jeg er dit førstevalg.

Det betyder alverden at du dækker min ryg.

At jeg har et hold at glædes med og græde med.

At du trækker slæbet når jeg mangler overskud.

At du griber mig når jeg falder, og at du skubber mig når jeg står stille.

Får mig til at tage nye chancer når jeg tvivler på mig selv,

Og får mig til at klappe hesten når jeg ikke gør.

Rasmus, vores hold er nok ikke altid det der vinder

Vores hold er helt sikkert ikke det mest Københavner-trendy

Og det er heller ikke det heldigste.

Men ved du hvad? Vores hold er helt sikkert det der er sjovest at være med på!

Og så vinder vi jo i virkeligheden hver gang.

Nu vil jeg gerne bede jer rejse jer, og udbringe en skål for mit nye hold

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt i tankerne at give en overlevelsespakke til ronnie - og ved hver ting fortælle lidt omkring den...

fx ørepropper, smøger (han ryger), et Time Out-kort osv.....

Men det er stadig kun på tankeplan ... så ved ikke hvad det ender med.... (var der nogen der sagde jeg snart har travlt :bearhug: )

Redigeret af joro
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej pipboll.

Sikke en fantastisk og unik tale du har skrevet :bearhug:

Ja, pipboll, den er bare rigtig god!

Jeg har bare så mange ting jeg vil fortælle og jeg er nok nødt til at skære ned i det for ikke at bruge hele aftenen på min egen tale :unsure:

Din var en rigtig god inspiration - tak fordi du delte den med os!

Tusind tak for de pæne ord - det er bare dejligt hvis den kan inspirere jer andre :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer