Ulrikke og Jonas

Jeg er tudefærdig

15 indlæg i dette emne

Hælp mig, da jeg skulle vise min søster min flotte kjole som jeg er helt vild med, gik lynlåsen i stykker, vi fik den lynet men så gik lynlåsen på midten og den er ubrugelig.

Hvad i alverden gør jeg...jeg er taget til bornholm for at ordne de sidste ting, og lige nu er der bare langt til kbh og der er under en uge til mit bryllup. Min mor og søster er nok dem der tænker klart for mig lige nu, men hvad så hvis der ikke kan sættes nogen ny lynlås i? Har jeg krav på en ny? Er det forretningen jeg skal gå til eller systuen?

Tror jeg er i chok, bliver bare mere og mere svimmel og får mere og mere kvalme.

Redigeret af Ulrikke og Jonas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hælp mig, da jeg skulle vise min søster min flotte kjole som jeg er helt vild med, gik lynlåsen i stykker, vi fik den lynet men så gik lynlåsen på midten og den er ubrugelig.

Hvad i alverden gør jeg...jeg er taget til bornholm for at ordne de sidste ting, og lige nu er der bare langt til kbh og der er under en uge til mit bryllup. Min mor og søster er nok dem der tænker klart for mig lige nu, men hvad så hvis der ikke kan sættes nogen ny lynlås i? Har jeg krav på en ny? Er det forretningen jeg skal gå til eller systuen?

Tror jeg er i chok, bliver bare mere og mere svimmel og får mere og mere kvalme.

Åh, din stakkel! Jeg kan virkelig følge dig. Men tag det nu helt med ro!

Har du din kjole hos dig på Bornholm? Lige nu gælder det om at få det fikset. Den kan garanteret ordnes. Når du kommer tilbage til KBH må du tage en snak med forretningen hvor du har købt den og evt. bede om at de dækker omkostningen for at få repareret lynlåsen. For det er simpelthen ikke godt nok...

Du skal gøre det der er hurtigst lige nu da tiden er virkelig knap. Håber at det hele lykkes og du bliver fantastisk smuk og glad :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som de to andre siger... træk vejret og slap af sødeste... vi kan ikke have du besvimer.. :bearhug:

Som de andre skriver - så skal der jo gøres nu - og det der er hurtigst.. og hvis du får det lavet andets steds - så må du efter brylluppet tage derind hvor kjolen er fra og klage... Du skal ikke burge kræfter på og klage nu - men istedet at få den lavet!

Masser af positive afslappende tanker til dig..

:biggrin:

Christina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hælp mig, da jeg skulle vise min søster min flotte kjole som jeg er helt vild med, gik lynlåsen i stykker, vi fik den lynet men så gik lynlåsen på midten og den er ubrugelig.

Hvad i alverden gør jeg...jeg er taget til bornholm for at ordne de sidste ting, og lige nu er der bare langt til kbh og der er under en uge til mit bryllup. Min mor og søster er nok dem der tænker klart for mig lige nu, men hvad så hvis der ikke kan sættes nogen ny lynlås i? Har jeg krav på en ny? Er det forretningen jeg skal gå til eller systuen?

Tror jeg er i chok, bliver bare mere og mere svimmel og får mere og mere kvalme.

Roooolig nu. Alle lynlåse kan skiftes. Find hurtig en systue. Det vil ikke tage dem ret lang tid at skifte. Hvor vidt butikken vil skifte lynlåsen kommer an på hvor heldig du er med butikken. I princippet kan enhver lynlås gå i stykker hvis man hiver bare lidt forkert i den og det er ikke så svært med de fine lynlåse der sidder i de stor tunge brudekjoler. Tjekkede du lynlåsen inden du købte kjolen om der evt. skulle mangel en tand i den. Så er det helt klart butikkens skyld og de skal dække udgiften til en ny. Men det er naturligvis svært at bevise at det var der før du fik kjolen. Håber du finder snart en løsning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak, jeg var virkelig ved at gå fuldstændig brude panik. Men nu er jeg kommet ned igen, og kan trække vejret.

Heldigvis kender jeg en, der arbejder i den kjole butik jeg har handlet i, så hende ringede jeg til. Hun sagde at der sagtens kunne sættes en ny lynlås i kjolen, og at jeg i morgen skulle skynde mig, at få fat på en skrædder på øén, og så skulle de bare sende regningen til brudebutikken.....men puha, det var ikke lige det jeg havde brug for!! Tror føst jeg slapper helt af igen, når lynlåsen er sat i, den sidder heldigvis i siden så man ser den ikke så tydligt.

Har været oppe siden kl 5:30, så en god nats søvn vil nok hjælpe.

Og tak for jeres opmundring, den var dejlig i en dum situation.

Knus Ulrikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var lige netop det jeg også var ude for......

Jeg skulle lige prøve min kjole lørdagen før brylluppet med det resultat at lynlåsen gik i stykker.

Nå, men jeg svingede hele herligheden over skulderen og pilede ned til et skrædderi 200m nede af gaden. Hun lovede at tage sig af kjolen og sætte en ny lynlås i og onsdag aften kunne jeg hente den igen....

Torsdag eftermiddag beslutter jeg (gudskelov!!!) at prøve kjolen igen... og guess what.... lynlåsen gik i udu igen og gemalen måtte klippe den i stykker så jeg kunne komme ud af kjolen igen.

Det er simpelthen de forbandede usynlige lynlåse, der er SÅ sarte og ikke holder til noget som helst.

Fredag eftermiddag da vi ankom til Vejle drønede vi ind omkring Stof2000 og købte en almindelig kjole-lynlås, som jeg brugte eftermiddagen og aftenen til at sy i.

Og den holdt uden problemer, den eneste forskel var at den almindelige kjolelynlås gabte en ½ centimeters penge mere end den skjulte lynlås, og det var der sgi' ingen der lagde mærke til.....

Her er mutter igang med nål og tråd mens gæsterne hygger sig :biggrin:

post-30259-1216583191.jpg

Stort :bearhug: fra Marianne

Redigeret af Mus01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

syge pis!!!!! det er bare sådan noget der IKKE må ske... men ja søde... den kan laves, og det skal nok gå det hele... mærkeligt så rolig vi kan være når det ikke gælder vores eget bryllup... derfor er det så dejligt at være herinde så vi kan støtte hinanden.... stort knus til dig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Det var lige netop det jeg også var ude for......

Jeg skulle lige prøve min kjole lørdagen før brylluppet med det resultat at lynlåsen gik i stykker.

Nå, men jeg svingede hele herligheden over skulderen og pilede ned til et skrædderi 200m nede af gaden. Hun lovede at tage sig af kjolen og sætte en ny lynlås i og onsdag aften kunne jeg hente den igen....

Torsdag eftermiddag beslutter jeg (gudskelov!!!) at prøve kjolen igen... og guess what.... lynlåsen gik i udu igen og gemalen måtte klippe den i stykker så jeg kunne komme ud af kjolen igen.

Det er simpelthen de forbandede usynlige lynlåse, der er SÅ sarte og ikke holder til noget som helst.

Fredag eftermiddag da vi ankom til Vejle drønede vi ind omkring Stof2000 og købte en almindelig kjole-lynlås, som jeg brugte eftermiddagen og aftenen til at sy i.

Og den holdt uden problemer, den eneste forskel var at den almindelige kjolelynlås gabte en ½ centimeters penge mere end den skjulte lynlås, og det var der sgi' ingen der lagde mærke til.....

Her er mutter igang med nål og tråd mens gæsterne hygger sig :biggrin:

post-30259-1216583191.jpg

Stort :bearhug: fra Marianne

Ej hvor var du også bare mega uheldig!! Jeg håber godt nok ikke at jeg får flere problemer med det. Men det er rat at vide at der er andre der har prøvet det og jeg vil da tage det råd med mig at det skal være en ordentlig lynlås der skal i denne gang!!

Knus Ulrikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var lige netop det jeg også var ude for......

Jeg skulle lige prøve min kjole lørdagen før brylluppet med det resultat at lynlåsen gik i stykker.

Nå, men jeg svingede hele herligheden over skulderen og pilede ned til et skrædderi 200m nede af gaden. Hun lovede at tage sig af kjolen og sætte en ny lynlås i og onsdag aften kunne jeg hente den igen....

Torsdag eftermiddag beslutter jeg (gudskelov!!!) at prøve kjolen igen... og guess what.... lynlåsen gik i udu igen og gemalen måtte klippe den i stykker så jeg kunne komme ud af kjolen igen.

Det er simpelthen de forbandede usynlige lynlåse, der er SÅ sarte og ikke holder til noget som helst.

Fredag eftermiddag da vi ankom til Vejle drønede vi ind omkring Stof2000 og købte en almindelig kjole-lynlås, som jeg brugte eftermiddagen og aftenen til at sy i.

Og den holdt uden problemer, den eneste forskel var at den almindelige kjolelynlås gabte en ½ centimeters penge mere end den skjulte lynlås, og det var der sgi' ingen der lagde mærke til.....

Her er mutter igang med nål og tråd mens gæsterne hygger sig :unsure:

post-30259-1216583191.jpg

Stort :bearhug: fra Marianne

Ej hvor var du også bare mega uheldig!! Jeg håber godt nok ikke at jeg får flere problemer med det. Men det er rat at vide at der er andre der har prøvet det og jeg vil da tage det råd med mig at det skal være en ordentlig lynlås der skal i denne gang!!

Knus Ulrikke

Jeg tror bare at jeg var smadder-uheldig, for der er jo masser af piger der hopper i deres kjoler uden problemer.

Men jeg valgte bare at tage det med et stort smil, og som min dejlige veninde Lone, der også er med på billedet undercover, sagde: Hvis der er mere bøwl med den kjole, så syr vi den sgu sammen i ryggen og så må Jørgen klippe dig fri igen hvis han vil :bearhug: på bryllupsnatten! :blink:

Så sørg for at have nål og tråd med i reserve, så skal det nok gå!

Jeg må indrømme at på dagen havde jeg været fløjtende ligeglad med om det virkeligt havde været nødvendigt at sy den sammen i ryggen - bare jeg fik min skønne kjole på!

Kæmpe :biggrin: og masser af tillykker med på lørdag fra Marianne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
...som min dejlige veninde Lone, der også er med på billedet undercover, sagde: Hvis der er mere bøwl med den kjole, så syr vi den sgu sammen i ryggen og så må Jørgen klippe dig fri igen hvis han vil :unsure: på bryllupsnatten! :bearhug:

:):bearhug::blink::biggrin:

Sikke en fantastisk attitude. Det er lige netop sådan en veninde man har brug for i den situation!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så har jeg brugt det meste af dagen på, at ringe fra herodes til pilatus, finde en lynlås, ud til skrædderen, som var så enormt sød, at ville ordne min kjole, selvom hun havde ferie!!tilbage for at bytte lynlåsen til en anden, og hen til skædderen igen....såå jeg er lidt brugt, men jeg slapper mere af nu, jeg er så selvfølgelig meget spændt på hvordan det kommer til at se ud. Men det vigtigste er, at jeg kan få den på, så er jeg egentlig lige glad med hvorden det ser ud ved lynlåsen.

Jeg glæææder mig bare så meget til på lørdag :biggrin: , jeg er sikker på, at vi får en fantastisk dag, og har i lige set vejret :bearhug: sol sol og bare sol super dejligt!

Tak for jeres opmundring det betyder altså meget selvom jeg ikke kender jer!!!

Mange knuss Ulrikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer