Guest riis

Merete og Brians bryllup 25. oktober 08

90 posts in this topic

Hej med jer alle, der lige svinger turen heromkring vores bryllupsplanlægning...

Altså til at starte på, så har jeg jo gået og sukket efter dette her bryllup i riiiiigtigt lang tid efterhånden. Vi har været kærester i 4½ år nu, og før vi blev kærester har vi kendt hinanden et par år gennem min storebror. Men så havde jeg lige en kæreste, og så havde han lige en kæreste, men en dag... Vupti, så var tidspunktet det rigtige! BANG sagde det bare!

Men derfor kom det alligevel MEGET bag på mig, da Brian lige pludselig viste sig fra sin romantiske side, og faldt på knæ midt under en snorkle-tur i vandet på vores ferie til Cypern her i juni måned. Han havde planlagt det nøje, og i et stykke tid, har han fortalt mig, og havde haft alle mulige måder i tankerne... Men nu blev det på ferien, hvor både min far og Brians mor var med. Ringen havde han haft med hjemmefra i kufferten - og han var godt nok ved at blive lidt bleg, da vi i lufthavnen ved ankomst troede, at kufferterne var væk - og så stod vi bare ved et forkert bagagebånd!! hehe... Men en flot flot ring, som han helt havde fundet med hjælp af en sød dame i guldsmed Boye på gågaden i Århus (tak til hende for god rådgivning). Ringen er rigtigt fin, både i rød- og hvidguld, og min har en fin lille brilliant i.

Da vi så kom hjem skulle den store planlægningsmanøvre sættes igang, og det første der skulle sættes dato på, var jo for, hvornår brylluppet skulle være.

Vi havde gennem et hold venner hørt om et rigtigt godt sted, ikke langt fra hvor vi bor. Så det skulle helt sikkert tjekkes ud.

Se stedets hjemmeside her: www.lynet-hinnerup.dk

Vi havde store forventninger - men blev alligevel blæst helt omkuld, da vi kom derud. Lækre omgivelser, lidt ude i en skov, store flotte og nyere bjælkehytter med festlokaler og værelser til overnatning - og det mest fantastiske: en kæmpe indhegning med ca 50 rådyr og krondyr, lige op til den flotte have med storblomstrende rhododendron (de er godt nok visnet væk i oktober, men hvaaaaa). Så der var ingen tvivl - det skulle bare være der!!! Den første ledige lørdag var 25. oktober, og vi reserverede den med det samme!

Så skulle kirken på plads... Kirken, som vi hører til, har vi ikke rigtigt nogen tilknytning til. Og kirken, hvor Brian er vokset op, Møllevangskirken i Århus, har han heller ikke rigtigt noget tilhørsforhold til. Så der var ingen tvivl - vi skulle giftes i den kirke, hvor jeg er både døbt og konfirmeret. Veng Kirke, der ligger mellem Låsby og Skanderborg. Den er Nordens ældste klosterkirke, og ligger samtidigt rigtigt flot på en bakketop. Selve kirken er efter min mening en "helt rigtig kirke" - og super smuk, både udvendigt og indvendigt. Jeg er ikke specielt religiøs, men da jeg både har spillet adskillige kirkekoncerten, da jeg gik på musikskole som barn, og er kommet der i kraft af mit spejderarbejde tidligere, så måtte det bare være den.

Ud over det, så ligger min mor begravet ved kirken, og på denne måde føler jeg også, at hun "kan være med". Ja, ved godt det lyder lidt mærkeligt, men det betyder meget for mig. Jeg vil også gå forbi hendes grav på vej ind i kirken, når jeg ankommer, og lægge en blomst til hende. Det er også her, jeg vil lægge min brudebuket dagen efter... Jeg har ikke den store åbenbaring omkring at jeg skal have den foreviget - bare jeg får nogle gode billeder af den...

Men altså, det var kirken, vi kom fra. Selvfølgelig skulle der jo så liiiige være et efterårsarrangement med gudstjeneste den dag kl 14.00. Så det vi kunne blive enige med præsten og graveren var, at vielsen kunne blive kl 12.00. Ikke senere end det. Det måtte vi jo så gå på kompromis med - for mig kunne det bare ikke være andre steder!

Nå, mere planlægning kommer....

Her er lidt billeder af feststedet og kirken.

post-34531-1217263771.jpg

post-34531-1217263788.jpg

Edited by riis
0

Annonce ♥

Hej og velkommen til!!

Og tillykke med det kommende bryllup, bare rolig, det kan sagtens lade sig gøre at planlægge et bryllup uden at stresse.

Friede til min forlovede her d.5. juni og vi har sat dagen til 4. oktober, under 4 mdr fra start skuddet lød, og jeg føler bestemt ikke jeg har alt for travlt :bunny_4: - måske bortset fra de ekstra kilo man altid gerne vil smide ;)

Held og lykke med planlægningen!

0

Annonce ♥

Sødt frieri :cheerleader3: Rigtig godt forberedt - det er altså så dejligt, når nogle mænd finder på sådan noget :bunny_4:

Godt at det kunne lade sig gøre med både feststed og kirke :bunny_4:

Du/I skal nok nå det inden 25. oktober.

0

Velkommen til også fra mig. :bunny_4:

Glæder mig til at følge planlægningen og jeg er da heller ikke i tvivl om at I kan nå det :bunny_4:

Skønt feststed i har fundet jer, lyder bare så romantisk med skoven og rådyrene der græsser uden for vinduet, og det ser rigtigt lækkert ud på hjemmesiden - hmmm, hvem der bare boede i jylland. :cheerleader3:

0

Hej og velkommen til!

Og tillykke med frieriet og det forestående bryllup -hvor er det godt, at I kunne finde en ordning med kirken, så I fik "den rigtige"... :bunny_4:

Håber, du vil fortælle os meget mere om din planlægning herinde! Og også gerne vise billeder -vi eeeeeeeelsker billeder...

0

Tusind tak for alle hilsnerne - der skal nok komme en masse billeder ind, så I kan lure lidt...

Her får I lige et billede af ringene, som Brian helt selv fandt... ;o)

Fandt faktisk lige forleden ud af, at en brilliant faktisk er en diamant som er slebet på en bestemt måde... Ja så blev man SÅ meget klogere... og kan prale af at have fået en ring med en "diamant"...

post-34531-1216925833.jpg

Edited by riis
0

Annonce ♥

Nu fik vi jo så datoen på plads... Gisp, der var mindre end 4 måneder til!!!

Måtte hellere komme igang med at klippe-klistre nogle forslag, så vi kunne få dem lavet, og sendt afsted...

Jeg må sige, dette her forum er helt fantastisk mht. inspiration osv - har fundet mange flotte invitationer, så det var bestemt svært at vælge. Men jeg fandt en hel masse, og så satte vi os ned sammen og kiggede på, hvilke vi godt kunne lidt mht farver, stil, design osv. Selvom jeg godt var klar over, at det jo nok var mig (den kreative og ikke mindst tålmodige) der skulle lave dem, syntes jeg da, at han skulle være med til at bestemme farver osv.

Han valgte faktisk den, som jeg har brugt til inspiration - har lavet lidt om på den, men de endte med at se sådan her ud: Det kan godt være lidt svært at se hvordan det hele i detaljer ser ud. Men da designet først var på plads, gik jeg igang med prøverne. Jeg lavede et monogram med M og B, som ligger som baggrundsbillede på teksten på invitationen, og bag navn og adressen på kuverten. Det syntes vi så lidt blæret ud... Så skar jeg striben ud til omslaget, limede den på, limede baggrundsramme på indeni, og fik printet teksten ud, som så blev skåret til. Så satte jeg Brian til at klippe båndene til at binde dem med, mens jeg satte perler på sølvtråd, og fik uglet dem godt, så de blev flade og nogenlunde runde. Så fik både bånd og "blomst" en klat lim, og vupti, var de færdige.... ;o)

Vi har heldigvis fået mange roser af dem, som skal med... Det tog også mange aftentimer!!!

post-34531-1216926386.jpg

Edited by riis
0

Nu er jeg så allerede igang med sådan et kombineret bordkort/menukort-hæfte i samme stil...

Det bliver også sådan en folde-dims, hvor en A4-side er foldet ind over hinanden, så det fylder 1/3. På forsiden skal navnet på gæsten stå, med vores monogram bag teksten. Indeni er der jo jo så 3 sider, når det er foldet helt ud, den første spalte er til velbekomme-sang, den næste til menu og vin, og den sidste til velbekommesangen. På bagsiden trykker vi en masse forskellige "kærlighed er"-motiver. De bliver i samme type papir, samme farver, bånd, pynt osv. Har lavet en prøvemodel, men i alm hvidt papir, så den ligner ikke helt alligevel... Jeg er godt igang med at skære papir til, så der går nok ikke længe inden jeg har fået produceret de første. Vi skal bare have sangteksterne på plads. Menuen kan vi desværre ikke få på plads før ca 1 mdr før festen, da de på feststedet får ny efterårsmenu ca 1. oktober, så det må vente. Den skal også bare klistres ind på midtersiden, når den er på plads.

Vi overvejer også sådan en gaveæske til hver gæst, som jeg har set herinde, at mange bruger... Jeg synes de er lidt sjove. Vi har det sådan, at vores bryllup skal være noget man husker, og har ikke set det før i nogen af vores familier endnu - så mon ikke jeg kaster mig over endnu et klippe-klistre projekt...???

Edited by riis
0

NÅ! Så skal festen planlægges... Pyha, hvor er der meget at tage stilling til!!!

Nu stod vi jo med problemet omkring at vielsen er så tidligt på dagen... Og hvad gør man så?? Brians far og hans kone er indenfor restaurationsbranchen, så de kom lige forbi en aften til en go gang Weber-steg og til lidt bryllupsplanlægning ved siden af (hvad gør man ikke for at lokke...)

Jeg har også selv arbejdet som tjener igennem ca 10 år, og har også serveret til mange bryllupper... Så har da også gjort mig mine overvejelser for laaaang tid siden omkring hvad jeg kunne tænke mig - og hvad der bestemt IKKE skal være til mit bryllup...!

Vi talte sådan lidt frem og tilbage omkring om vi skulle holde en reception for gæsterne inden festen. Men 100 gæster i vores lille hytte herhjemme på 134 kvm med ét toilet - det kunne vi slet ikke overskue! Og der var ikke lige nogen steder ved kirken, der kunne bruges. Så vi blev faktisk enige om, at gæsterne selv måtte få tiden til at gå... Der er fri leg!!! Jeg ved ikke om der er nogen, der synes det er mærkeligt eller fedtet at vi ikke vil holde reception, men vi ser på det på den måde, at så har vi selv god tid til at komme til Moesgård strand og få taget billeder, og gæsterne har tid til at få afleveret børn (det er kun familiens børn der er inviteret), skiftet tøj, hvis man ikke vil have det store skrud på i kirken, få sig lidt frokost, og få sig indlogeret på feststedet, hvis man skal overnatte der.

Så har vi i stedet inviteret gæsterne til 15.30, hvor vi så skal have bryllupskage og kaffe inden middagen.

Vi skal have en stooooooooor kage - i mange etager!!! :oP Helt sikkert - det skal være lidt blæret! Vi har kigget lidt rundt omkring, men er vist blevet enige med os selv om, at Guldbageren i Hinnerup skal lave den. De havde nogle yderst fornuftige priser (30 kr pr kuvert), og så leverer de den gratis derud, så vi ikke skal tænke på noget! Nu skal vi bare lige have fundet et tidspunkt hvor vi kan tage derover og snakke med konditoren om hvordan den skal se ud, og hvad der skal i osv.

Pynten kan vi også selv få indflydelse på - enten bestiller de det på Lynet for os, eller også skal vi selv sørge for det. Nu må vi se hvad der skal ske - det har vi ikke besluttet os for endnu. Men hælder måske bare til, at de bestiller det for os - vores motto er jo "uddeleger, uddeleger uddeleger!!!"

Farverne er hvid/creme/guld - så mon ikke det skulle kunne lade sig gøre at ramme noget der er pænt? Har faktisk forelsket mig i noget så enkelt som callaer. Jeg har nu altid syntes, at callaer hører sig begravelser til, men efter at have set så mange flotte buketter og dekorationer med dem i, har jeg faktisk helt skiftet mening... Kunne godt se noget ala dette her nedenfor - måske med et laaaaangt silkebånd imellem alle buketterne, hele vejen hen af bordet, måske med nogle store hvide perler på (som også kommer på kjolen, og der er også perler på invitation og pynt)

post-34531-1216964853.jpg

0

Annonce ♥

Ja, der er efterhånden styr på det meste...

Men kjolen! Gisp, jeg fik da lige pludseligt travlt. Havde planlagt at tage ud og prøve kjoler med min storesøster nede hos Askepot kjoler i Horsens, havde fået dem anbefalet af et par veninder. Så tidligt op lørdag morgen og afsted...

Fandt et par skønne modeller i Linea Raffaelli og Rembo Styling... Men ush! 12-13.000 kr var ikke lige hvad jeg havde forventet at skulle bruge på en kjole. Nu har jeg desværre ikke en sød mor, der lige vil give mig en flot kjole til dagen (hun er desværre faldet fra for nogle år siden)... Og så var der iøvrigt også 3 mdrs leveringstid på kjolerne, jeg kiggede på, så der skulle til at træffes en beslutning!

Nu er det jo også sådan, at jeg selv syr en del, og jeg har faktisk også gået på design-skole, så jeg ved jo godt hvad de koster at fremstille. Og derfor kvier jeg mig ved at skulle give så meget for en kjole...

Efter en del overvejelser, og efter at have været et par steder mere, dog uden at prøve det store, så besluttede jeg mig for... At sy den selv!!!

Så igang med at tegne. Nu ved jeg sådan næsten hvordan den skal se ud. Den bliver meget lignende denne her nedenfor. Jeg er allerede i gang med prøvemodellen i noget billigt lærredsstof, for at få den helt perfekt inden jeg klipper i den dyre silke. Har købt materialer, og er alt i alt kommet af med ca 1600 kr for det hele!

Der er så en del arbejde i det, men så får jeg den også helt skræddersyet og som jeg vil have den, og behøver ikke at have dårlig samvittighed over kun at bruge den en enkelt gang. Jeg synes det ville være ærgerligt at sælge den igen bagefter...

Hvad synes I? Den bliver i eftenbensfarvet thaisilke, dog bliver den lidt anderledes foroven, og uden de mange broderier. I stedet vil jeg sætte store perler på i stedet, og leder allerede efter perlesmykker som tilbehør.

post-34531-1216970058.jpg

Edited by riis
0

Gæstebog skal vi da også have.

Var lige ovre hos Boghandleren og lede efter noget helt andet, men så faldt jeg lige over denne skønne bog - i samme farver som vores tema. Forsiden er lidt perlemors-agtig og glimter lidt, det er lidt svært at se på fotoet. Pris 119 kr. Den måler ca 35 x 35 cm, og med stift, groft papir indeni. Så skal den lige pyntes lidt, med bredt silkebånd, der kan bindes, den der perle-sølvtrådsblomst og så en lille ramme med "Gæstebog" på... eller måske Merete & Brian og datoen nedenunder? Så har vi talt om at sætte et digt ind på 1. side til gæsterne, og så sætte nogle rammer ind, så gæsterne kan se, der skal være plads til fotos af dem også ved siden af deres hilsen...

Skal nok lige lægge et nyt foto ind, når den er færdig... ;o)

post-34531-1216970620.jpg

Edited by riis
0

Annonce ♥

wooooouuuussssssssss..... så du lynet :bunny_4:

Men selvfølgelig med 4 mdr igen, så kan man jo ikke bare læne sig tilbage og ta en slapper.

Jeg tager virkelig hatten af for dit kjoleprojekt... uanset om jeg kunne sy eller ej, tror jeg ikke jeg havde nerver til at sy den selv så tæt på dagen :bunny_4:

Må virkelig sig du har styr på en masse.

0

wooooouuuussssssssss..... så du lynet :thumbsupsmileyanim:

Men selvfølgelig med 4 mdr igen, så kan man jo ikke bare læne sig tilbage og ta en slapper.

Jeg tager virkelig hatten af for dit kjoleprojekt... uanset om jeg kunne sy eller ej, tror jeg ikke jeg havde nerver til at sy den selv så tæt på dagen :blink:

Må virkelig sig du har styr på en masse.

UUUUh, nu må I ikke give mig dårlige nerver...!!!

Men okay, jeg ved selv, lige præcis det tager at sy, da jeg har syet brudekjoler før. De meste af arbejdet ligger i at få den designet og passet mønstret til, som det skal være. Så tager det ingen tid at få den syet bagefter... Men det kan jo også være jeg tager fejl??!!

Ellers... så må jeg på udsalg!!! ;o)

0

Gæstelisten!

Var der faktisk ikke det store problem i at lave - det tog os 10 min!

Vi var enige om, at der ikke var nogen der skulle inviteres af pligt - og vi var rørende enige om, hvem der skulle med. Nu kunne vi også kun være max 80 på feststedet, så det satte en helt naturlig grænse. Og så inviterede vi kun børn i familien med. Det ene hold med en datter på 2 har dog valgt at få hende passet... nu må vi se med de andre med små børn...

74 inviterede - og kun 2 kommer ikke pt. - men det ved vi snart. Har sat en kort svarfrist - for jeg tror nu nok, at man godt på nuværende tidspunkt ved, om man kan eller ej. Og så har vi også god tid til at planlægge efter det. Der skal jo laves en bordplan, som nok bliver et større puslespil...

0

Annonce ♥

Nej hvor sjovt. Nu ville jeg lige ind og lure i stakken med planlægningstråde og se hvordan man lige fik lavet en selv og så åbnede jeg bare lige den første og så kan jeg se at I skal holde jeres bryllup samme sted som os. :thumbsupsmileyanim:

Det er nemlig et fantastisk sted - jeg er dog en lille smule nervøs ved det at vi ikke kan få lov at få en prøvesmagning på maden. Puhhhh. Men jeg har hørt fra flere at det skulle være godt, så det sætter jeg min lid til.

Desværre må man ikke komme ind i indhegningen til rådyrene og tage billeder :-( Men mon ikke man kan få taget nogle billeder med indhegningen som baggrund alligevel - jeg synes nemlig også det er fantastisk romantisk.

Jeg har ikke læst hele din planlægningstråd endnu, men det vil jeg helt klart følge med i. Jeg vil se om jeg ikke kan få oprettet min planlægningstråd i weekenden, så jeg også kan være med på den bølge - og så skal jeg da nok berette mere om Lynet og vores erfaringer.

Vi har et lidt sjovt forhold til lynet idet vi holdt vores fælles 30 års fødselsdag derude for 6 år siden. Men dengang var det bare en gammel spejderhytte. Det sjove var at vi til den fest også var klædt i bryllupstøj, da vi holdt en udklædningsfest, hvor man skulle være klædt ud som en sang og vi var så brudevalsen. Det var hamrende sjovt og blev til en generalprøve på bryllup, med hamren i tallerkener og kys når den ene af os gik på toilettet hihi. Så derfor er det bare så fedt at skulle holde bryllup derude ... igen.

0

Nej hvor sjovt!

Jeg har også kun hørt godt om det derude - vi har et hold venner som holdt bryllup derude sidste sommer. Og de var meget positive omkring det - det havde bare været supergodt! Og ikke en gang dyrt i sidste ende...

Det eneste, der var lidt ærgerligt, er, at man ikke må affyre fyrværkeri derude - min storebror er fyrværker, og har sit eget firma, og ville selvfølgelig godt levere det helt store show til os. Men pga dyrene, og også pga de skov-agtige omgivelser, var det ikke en mulighed derude...

Hvornår skal I giftes?

0

Ja det kan jeg godt se at det selvfølgelig er ærgerligt - det ville have været en fantastisk finale.

Vi skal giftes 13. september (50 dage pyhhh ha).

Jeg var lige inde og kigge på jeres hjemmeside - det virker som om I har styr på rigtig mange ting allerede. Nogle dage føler jeg bare at jeg mangler rigtig meget. Men sådan skal det nok være.

Det bliver da sjovt at følge et andet bryllup samme sted.

0

Ja, vi er langt med planlægningen - men jeg går også op i det med liv og sjæl. (der er meget stille på arbejdet, hmmmm)

Det bliver sjovt at følge hinanden! Glæder mig meget til at høre, hvordan festen er gået på Lynet!!!

Det var iøvrigt lige præcis den dato vi skulle have haft, det er nemlig dagen inden min kæreste bliver 30 - han har gået og joket længe med, at det skulle være den dato, så han lige præcis slap for peber!! hehe

Edited by riis
0

AARRRRGGGHHHH!!!

Hvor er PostDanmark dog irriterende. Har lige opdaget, her 3 uger efter vi har sendt invitationerne ud, at der er mindst 2 hold, der ikke har fået deres invitationer... Møg-irriterende. Mest for vores gæster (2xfamilie), som nu har gået rundt og troet, at de ikke skulle med til brylluppet...!

Nå, op på hesten, nu ved de det - så må jeg bare lige fikse 2 nye invitationer...

0