FynboBredahl

That M&M feeling... 12. juli 2008

759 posts in this topic

Annonce ♥

Hehe, Malene ... Her troede jeg, jeg skulle læse din bryllupsberetning og se hvor smuk du var på dagen .. I stedet får jeg jeres kærlighedshistorie, og du er ikke nået til brylluppet endnu :bunny_4:

Pyt, du skriver så fantastisk dejligt, at jeg nyder hvert et ord (men glæder mig stadig til billeder ;))

:bunny_4:

Maja

0

Den jul i 2004 holdt vi hver for sig… Jeg vidste ikke, om det blev den sidste med min mor, men det gjorde det heldigvis ikke! :bunny_4:

Foråret kom, det blev år 2005 og livet var stadig det mest fantastiske, jeg nogensinde havde oplevet :bunny_4: Vi glædede os til sommeren, som vi igen skulle tilbringe på vores dejlige ødegård. Dengang var gården stadig gul med vandrette brædder. Det kunne min Sverige-elsker-snedker-kæreste ikke holde ud og begyndte derfor at ændre gårdens udseende, så den blev rød med lodrette brædder :cheerleader3:

post-16434-1216975156.jpg

0

Annonce ♥

Det var altid svært at komme hjem efter 3-4 uger i vores svenske paradis :thumbsupsmileyanim: Vi er virkeligt gode til at hygge os sammen, og når det er os to, er der ingen andre… Men hverdagen sneg sig frem igen og vi overlevede sammen :cheerleader3:

Julen og nytåret blev fejret sammen… Sådan var det bedst!

post-16434-1216975795.jpg

År 2006 bød vi velkommen og glædede os over, at der nu kun var 2½ år tilbage til vores bryllup :bunny_4:

Det var et dejligt år fyldt med mange gode oplevelser. Ingen sygdom. Kun lykke og kærlighed. :cheerleader3:

Efterhånden som efteråret nærmede sig, begyndte også den tid, hvor jeg skulle planlægge det forestående ophold i Jönköping, hvor jeg skulle studere i ½ år fra januar 2007. Jeg glædede mig rigtig meget. Det kunne kun blive godt at bo i Sverige! :bunny_4:

0

13. januar 2007 nærmede sig alt for stærkt… En tidlig morgen kørte vi mod København, hvor jeg skulle med bussen til Jönköping. Med masser af sommerfugle i maven! :cheerleader3:

Jeg græd hele vejen fra Hovedbanegården til Limhamn :bunny_4: Men jeg vidste heldigvis, at jeg var på vej hjem igen om blot 16 dage :thumbsupsmileyanim:

Jeg kan stadig begynde at græde, når jeg tænker på det. Jeg var virkeligt ked af de i de 16 dage :cheerleader3: Vores eneste kommunikationsmiddel var telefonen og mails – når jeg befandt mig på skolen, for computeren havde jeg ladet blive hjemme. Telefonen blev permanent placeret ved opladerstikket i sig, for batteriet var på overarbejde i de 16 dage :cheerleader3:

Endelig var jeg hjemme igen!!! :bunny_4: Vi havde lidt under en uge sammen, før jeg igen skulle af sted. I midt i denne uge skulle jeg også til eksamen. Jeg græd og græd og græd, da jeg igen skulle af sted, men denne gang var jeg mere spændt end sidst, for nu skulle min praktik starte :thumbsupsmileyanim:

post-16434-1216976316.jpg

0

Februar måned gik… I al hemmelighed havde jeg, inden jeg tog til Sverige, arrangeret et surprise party for Mark, som fyldte rundt 2. marts. Det var en smule vanskeligt at få de sidste detaljer på plads – så langt fra Danmark, men med en masse hjælp fra en masse dejlige mennesker, lykkedes det :thumbsupsmileyanim:

Sidst i februar blev jeg rigtig syg med lungebetændelse og kunne ikke arbejde. Jeg tog derfor hjem til min elskede :cheerleader3: En hel uge før tid! :cheerleader3:

Det blev en fantastisk fest! Han havde INGEN idé overhovedet og blev SÅ overrasket! :bunny_4:

post-16434-1216976998.jpg

Den følgende mandag skulle jeg rejse tilbage til mit midlertidige hjem… :cheerleader3:

Men der gik kun 10 dage, før vi var sammen igen, for nu var det min tur til at have fødselsdag! :bunny_4:

Mark kørte op til mig i Jönköping, hvor vi i 5 dage boede på et lækkert hotel og nød hinanden :cheerleader3: Det var faktisk lidt fedt at vise ham ”min” by… Slet ikke som vi plejer at opleve Sverige, der jo er ”vores” land :cheerleader3:

Vi fik fejret min fødselsdag med en lækker middag, gode vine og cocktails og storbyhygge i Jönköping :thumbsupsmileyanim:

post-16434-1216977023.jpg

0

Annonce ♥

Mark rejste tilbage til Danmark i den værste snestorm og jeg tilbragte de næste mange dage med tårer løbende ned ad mine kinder. Jeg var ved at være nået dertil, hvor jeg ikke kunne klare det længere :cheerleader3:

Jeg søgte om lov til at skrive den obligatoriske opgave 10 uger før tid og fik lov til dette! Jeg skulle dog bestå opgaven og eksamenen, for at kunne rejse hjem - ellers skulle jeg betale alle mine rejselegater tilbage.

Jeg tog chancen og bestilte en billet til Helsingborg – for første gang en enkeltbillet! :bunny_4: Jeg skulle til eksamen kl.13 og bussen kørte kl.15, så det var lidt af et stats. Men jeg bestod på mit bedste svensk og fik lov at rejse hjem!

Havde pakket alle mine sager og gjort lejligheden klar til aflevering. Havde endda også tilbageleveret mine nøgler, så der var ingen vej tilbage ;) Jeg skulle bare hjem! :bunny_4:

post-16434-1216977551.jpg

Den dag begyndte foråret i Jönköping… Blomsterne sprang ud og solen skinnede. Dejligt at fornemme foråret efter 10 uger med minus 20 graders frost og sne i lange baner…

post-16434-1216977556.jpg

0

Mark rejste tilbage til Danmark i den værste snestorm og jeg tilbragte de næste mange dage med tårer løbende ned ad mine kinder. Jeg var ved at være nået dertil, hvor jeg ikke kunne klare det længere :cheerleader3:

Jeg søgte om lov til at skrive den obligatoriske opgave 10 uger før tid og fik lov til dette! Jeg skulle dog bestå opgaven og eksamenen, for at kunne rejse hjem - ellers skulle jeg betale alle mine rejselegater tilbage.

Jeg tog chancen og bestilte en billet til Helsingborg – for første gang en enkeltbillet! :bunny_4: Jeg skulle til eksamen kl.13 og bussen kørte kl.15, så det var lidt af et stats. Men jeg bestod på mit bedste svensk og fik lov at rejse hjem!

Havde pakket alle mine sager og gjort lejligheden klar til aflevering. Havde endda også tilbageleveret mine nøgler, så der var ingen vej tilbage ;) Jeg skulle bare hjem! :cheerleader3:

post-16434-1216977551.jpg

Den dag begyndte foråret i Jönköping… Blomsterne sprang ud og solen skinnede. Dejligt at fornemme foråret efter 10 uger med minus 20 graders frost og sne i lange baner…

post-16434-1216977556.jpg

vi vil hører ere -flot beretning :bunny_4:

0

I Helsingborg stoppede bussen og jeg skulle med færgen over til Helsingør. Slæbte mine kufferter efter mig og kom endelig til billetlugen. Men så langt nåede jeg alligevel i virkeligheden ikke, for lige ved siden af stod den lækreste og sødeste mand med det største smil! :bunny_4:

Mark havde taget færgen over til Helsingborg for at tage imod mig :bunny_4: Sammen sejlede vi tilbage til Helsingør og kørte hjem til Kongens Lyngby :cheerleader3: Der gik noget tid før jeg opdagede den smukke buket cremefarvede roser, han havde købt til mig :cheerleader3:

post-16434-1216978154.jpg

De næste dage tilbragte vi meget tæt sammen. Vi slap stort set ikke hinanden og Mark havde taget fri, så mine første dage hjemme ikke skulle føles ensomme :thumbsupsmileyanim:

Det var den bedste påske, det år. To ugers fri sammen… Vi var i Tivoli og nød forårssolen. Gik ture rundt om søen. Lavede vores egen påskefrokost og pyntede lejligheden fint :thumbsupsmileyanim:

post-16434-1216978161.jpg

0

Sommeren 2007 var så vidunderlig…. Næsten ligesom alle de andre somre, vi havde haft sammen, men alligevel lidt særlig. Vores sidste sommer sammen som kærester :bunny_4:

Ødegården var nu færdig – og rød! :cheerleader3: Ligeså smuk, som vi kun kunne have tænkt os til…

post-16434-1216978565.jpg

post-16434-1216978574.jpg

Som altid besøgte vi de nærliggende elgparker, sejlede i skærgården i Karlskrona, gik lange ture i skovene omkring gården og grillede på den nye terrasse hver aften :cheerleader3:

Vi snakkede meget om brylluppet og, at vi næste år, når vi vender tilbage, er gift :bunny_4:

0

Annonce ♥

Hjemme igen efter 4 fantastiske uger i vores eget paradis :bunny_4:

Det blev et spændende efterår… Jeg skulle skrive bachelorprojekt og vi skulle for alvor til at påbegynde bryllupsplanlægningen :cheerleader3: Invitationerne skulle laves, brudekjoler skulle prøves, ting og sager skulle besluttes og bestilles... :thumbsupsmileyanim:

Fredag d.12. oktober 2007 startede meget hyggeligt. Blev vækket kl.6:15 - et par minutter før Mark skulle af sted på arbejde. Han virkede så glad - på trods af, at han vist nok ville få en rigtig knokle-dag. Han kyssede mig farvel og jeg sov videre i en times tid. Stod op og gjorde mig klar til den aller sidste skoledag nogensinde på denne uddannelse. Glædede mig ubeskriveligt meget til en hygge-aften, hvor vi skulle ud at spise lækker mad og bagefter i Tivoli til halloween-hygge.

På køkkenbordet lå en dejlige "morgenseddel", men det var der ikke noget usædvanligt over. Det gør der tit. Der stod en masse skønne ord at stå op til og der stod også, at han glædede sig ubeskriveligt meget til i aften.

Jeg tog i skole og fik i løbet af formiddagen nogle søde sms-beskeder, som der heller ikke var noget usædvanligt ved. Dog meget dejligt!

Fik tidligt fri og det gjorde Mark også. Mødtes derhjemme og hyggede en times tid inden jeg tog til træning. Hjem igen efter en times tid. Gik i et dejligt langt og varmt bad og gjorde mig fin og klar til at tage af sted. Kjole og mascara...

Vi kørte ind til Københvn og gik ned til Kongens Nytorv, hvor restauranten lå. Fik udsøgt lækker mad og en rigtig dejlig rødvin. Kiggede mig rundt i restauranten og tænkte ved mig selv, at jeg aldrig har kunnet forstå de mænd, der frier til deres kærester i fuld offentlighed - foran en masse fremmede mennesker. Efter at have kigget hinanden dybt i øjnene i et par timer, gik vi over mod Tivoli. Hvor var det bare hyggeligt med græskar over alt, små boder med diverse delikatesser og smukke lys i træerne.

Gik en tur derinde og fandt en lille café, hvor vi fik varm kakao og et stykke æbletærte. Utroligt hyggeligt og meget romantisk.

Jeg havde rigtig ondt i benene af at have trænet så meget i løbet af ugen og ville egentligt gerne bare hjem og hygge i stedet for at gå en runde mere. Mark var med på planen og vi kørte hjem igen.

Da vi var kommet hjem, satte jeg mig i sofaen, lagde benene op og Mark lave te og kaffe. Der var kommet nogle sms-beskeder fra hans lillebror imens vi havde været væk, så dem fik han lige besvaret. Han kom ind i stuen og satte kopperne. Jeg tændte for fjernsynet og så "America's Sweethearts" og smilte over filmen. Den så vi i biografen, da den gik dengang.

Mark kom med hastige skridt ind i stuen og sagde: "Min engel, gider du lige at slukke fjernsynet?". Jeg slukkede med det samme. Forberedte mig i et par sekunder på at få en alvorlig og trist meddelelse. Troede at der var sket noget med Marks lillebrors hund. Han satte sig ned ved siden af mig. Så ikke at han sad på ét knæ. Derefter sagde han: "for jeg skal nemlig spørge dig om noget, som jeg vist nok godt kender svaret på". Jeg blve simpelthen SÅ overrasket! Blev i de første sekunder meget lettet over, at der ikke var noget galt og blev derefter bare vildt vildt vildt rørt! Blev ved med at sige: "nej nej nej nej nej nej nej! Er det nu?! Nej nej nej nej!", "Er det nu, er det nu?!"

Mark fik tårer i øjnene og jeg tudede allerede så meget, at jeg ikke kunne se, hvad det var, han havde i hånden. Krammede og kyssede ham og kyssede og krammede ham. Derefter sagde han: "Min engel. Vil du gøre mig den ære, at blive min hustru resten af livet?" Skyndte mig at sige "JA!!!" og derefter igen "nej nej nej... Er det nu?!" Jeg var SÅ overbevist om, at det først ville blive engang til foråret, han ville fri til mig. Derfor var det en kæmpe stor overraskelse.

Ovenstående tog jo kun aller højst et minut, men der fór godt nok mange tanker gennem mit hoved!

Jeg fik tørret mine øjne og så den smukkeste ring blive sat på min finger. Nej, hvor jeg dog tudede! Der var mascara over det hele på Marks skjorte - så meget for det waterproof!

Jeg sad længe og kiggede på ringen, mens Mark fortalte hvor nervøs han havde været og at jeg havde "stjålet" hans dag ved at planlægge aftenen. Det var jo ham, der skulle have gjort det, men han kunne jo ikke sige noget, eftersom det skulle være en overraskelse!

Da jeg havde tudet færdig i første omgang, gik vi i køkkenet og åbnede en flaske Asti. Heldigt at der altid ligger sådan én i køleskabet!

Vi gik i seng omkring midnat tog jeg lå bare med et fjoget smil og kiggede på skiftevis ringen og Mark. Vi faldt i søvn tæt op ad hinanden...

Da jeg blev vækket lørdag morgen, havde jeg stadig et fjoget smil på læberne. Havde drømt, at jeg også ville have en ring til den anden hånd og at Mark bare havde sagt, at jeg altså kun fik én ring!

Mark havde været hos bageren og havde dækket et fint morgenbord. Jeg var stadig meget overrasket over aftenens begivenhed og sad og beundrede min ring. Jeg spurgte ham, hvordan han ville have planlagt aftenen, hvis ikke jeg var "kommet i vejen". Han sagde, at han ville have lavet gourmetmad og at vi skulle hygge hjemme. Han fortalte også, at han faktsik ville have friet inden vi tog til København, men at han ikke havde regnet med, at mit bad ville tage så lang tid! Havde han friet om eftermiddagen, var vi aldrig kommet af sted, er jeg sikker på...

Jeg foreslog, at han alligevel udførte sin plan og at han skulle lave lækker mad lørdag aften. Vi handlede ind sammen - det blev ikke helt til gourmetmad, men til lækre peberbøffer med bagte kartofler, sukkerærter vendt i hvidløgssmør, whiskysauce og en rigtig god flaske rødvin. Super hyggeligt og meget romantisk! Vi sad ved bordet i flere timer over rødvinen og talte om brylluppet, om vores kommende børn, om vores drømme og håb for vores fremtid sammen. Mark fortalte, at han havde taget beslutningen om at fri d.12.10.2007, da der den dag var 9 måneder til vores bryllup - og var vores kærestedag. Han syntes i øvrigt heller ikke, at man kunne prøve brudekjoler uden at være friet til!

Søndag hyggede vi videre... Gik en lang tur og sparkede til efterårsbladene.

Mandag morgen begyndte hverdagen igen. Blev vækket med en kop dejlig varm te og en dejlig morgenseddel. Stod op og gjorde mig klar til at lukke sommerfuglene ud af min mave ude hos Bride Fashion, hvor jeg skulle prøve brudekjoler... Fortællingen om brudekjoleprøvningen kan du læse lige om lidt.

Det aller mest perfekte frieri på den aller mest perfekte måde i de aller mest perfekte omgivelser :cheerleader3:

Ovenstående er en kopi af det, jeg skrev, én af dagene efter, Mark havde friet til mig :thumbsupsmileyanim:

post-16434-1216979797.jpg

En af de efterfølgende dage fik jeg den smukkeste buket cremefarvede roser - mine yndlings! :bunny_4:

post-16434-1216979805.jpg

0

Resten af oktober gik med at prøve brudekjoler og startproblemer med bachelorprojektet :thumbsupsmileyanim:

Vi fik designet vores invitationer, bordhæfter, kirkehæfter og takkekort og satte dem i produktion.

post-16434-1216980510.jpg

Julen holdt vi hos min mor med hendes mand og mine søde små søstre :cheerleader3: Det, der var særligt ved den aften var, at min far også var med… Han havde fået konstateret kræft lige inden Mark friede til mig :cheerleader3: Det var så dejligt, at vi kunne holde jul sammen – alle sammen! På trods af skilsmisser og andre dumme ting :cheerleader3:

post-16434-1216980524.jpg

Nytårsaften! Den sidste som kærester! Om ganske få minutter kan vi sige: ”I år skal vi giftes!” :cheerleader3: Det har vi godt nok ventet på længe! :thumbsupsmileyanim:

I januar afleverede jeg den, i mine øjne, mest perfekte opgave om sundhedsplejerskens rolle i ressourcesvage familier. Min vejleder og censor syntes det samme og efter den mundtlige eksamen d.22. januar, kunne jeg kalde mig sygeplejerske med et 12-tal som sidste karakter på mit eksamensbevis :bunny_4::bunny_4:

Edited by FynboBredahl
0

D. 1. februar startede jeg for første gang i mit liv på mit rigtige job, hvor jeg i efteråret var blevet fastansat efter en rigtig dejlig ansættelsessamtale :thumbsupsmileyanim:

Det var noget af en omvæltning for mig. Jeg brugte de første uger af februar på at tude af frustration, græde af lykke og glæde og på at gabe af uendelig træthed! :cheerleader3:

Jeg kom igennem det og blev efterhånden rigtig glad for at være sygeplejerske! :cheerleader3:

Brudekjolen blev fundet. Invitationerne sendt ud. Lykken voksede… :bunny_4: Det samme gjorde forventningens glæde over det meget nærtforestående bryllup :bunny_4:

Juni måned begyndte og der var snart kun én enkelt lille bitte måned tilbage til vores bryllup… Fredag d.6. juni hentede jeg min smukke kjole sammen med to skønne kvinder – Gitte & Jolene :thumbsupsmileyanim:

Jeg svævede resten af aftenen. Den var så smuk! :cheerleader3:

post-16434-1216981281.jpg

post-16434-1216981295.jpg

0

Min smukke brudekjole var i trygge hænder hos den fantastiske skrædder Esther, som med lidt trylleri fik kjolen syet om til min drømmekjole :cheerleader3:

Det var en fornøjelse at komme til prøvning hos hende og kjolen blev smukkere og smukkere for hver gang! :bunny_4:

D. 4. juli fik jeg lov at få den med hjem… En lille uge inden jeg skulle giftes :cheerleader3:

Kjolepr_vning_002.JPG

Kjolepr_vning_004.JPG

Kjolepr_vning_005.JPG

:bunny_4:

0

Annonce ♥

I ugen op til brylluppet havde jeg nattevagt mandag og tirsdag…

Jeg krydsede fingre for sovende patienter og havde taget papir med, så jeg kunne udskrive vores kirkehæfter. Jeg var vist lidt for træt, for jeg fik printet nogle af dem forkert i første omgang og dermed gik 167 ark til spilde! :bunny_4: Jeg havde heldigvis købt en kæmpe pakke og havde rigeligt at tage af :bunny_4:

Her ligger 70 kirkehæfter klar til at få bånd i ryggen :cheerleader3:

post-16434-1216982893.jpg

0

Bånd blev klippet efter mål og min svoger kom forbi for at hjælpe til... :bunny_4:

Han havde sin hund med - derfor skulle der hundekiks på bordet! :bunny_4: Og cola til os andre hårdt arbejdende kirkehæftefoldere :cheerleader3:

post-16434-1216982998.jpg

0

Han gik op i det med liv og sjæl!!! :thumbsupsmileyanim:

Det samme må man sige om hans engagement i hans rolle som toastmaster til vores bryllup. Han var SÅ fantastisk! :blink:

Læg mærke til den håndskrevne liste, han har liggende hos sig. Det er hans program for dagen, som senere blev renskrevet :)

post-16434-1216983156.jpg

0

Store hænder og små sløjfer… :thumbsupsmileyanim:

Det var svært for dem at binde sløjfer, så imens de snakkede om, hvordan de rigtigt skulle hygge sammen aftenen inden brylluppet, fik jeg bundet de sidste sløjfer :blink:

post-16434-1216983283.jpg

0

Annonce ♥

Næste morgen havde jeg tid til at få lavet negle og en lækker ansigtsbehandling :thumbsupsmileyanim:

Jeg var hos kosmetologen i næsten 3 timer og nød hevrt et sekund :blink:

De blev ret fine, mine negle, synes jeg... De skal jo holdes korte til hverdag og derfor ville det ikke være naturligt for mig med lange negle :)

post-16434-1216983501.jpg

0

Torsdag aften kom Mark's gode kammerat på besøg. Han bor i USA, men var rejst til til Danmark for at deltage i vores bryllup :blink::thumbsupsmileyanim:

Jeg havde lavet en lækker lasagne og en god salat til... Vi hyggede og drengene kørte ud på Mark's værksted for at sparke dæk :cheerleader3:

I løbet af den aften, fik jeg fundet alle bryllupstingene frem fa skabene... Fandt mange ting, jeg simpelthen havde glemt, at jeg havde købt! :blush:

Jeg fik skrevet min sidste hilsen til jer, herinde, og jeg fik ryddet lidt op, skiftet sengetøj, puttede hårkur i mit hår og rendte rundt med det et par timer :denmarkflag:

Mark kom hjem lidt over midnat... Vi gik i seng og lå længe og snakkede om, at det var vores sidste nat sammen som kærester :denmarkflag::heart:

Vi blev nødt til at sove, for vi skulle tidligt op næste morgen, som begyndte om kun ganske få timer... :)

0