Sign in to follow this  
Followers 0
stinnebabe

Søster kommer nu definitivt ikke med

14 posts in this topic

Hej piger.

Som jeg har skrevet før i min planlægningstråd, var der tvivl om min storesøster kunne komme til brylluppet. Det er fordi hun er gravid med tvillinger i 5. måned, har en for kort livmoderhals, så hun må ligge ned indtil fødslen. Idag var hun til tjek og de indlagde hende straks siden der var fare for at hun snart fødte. Derfor er det 100% sikkert nu - hun kommer ikke med på dagen. Jeg er grædefærdig, men har også været forberedt på det. Min søster er fuldstændig knust - hun fik beskeden idag. Det skal siges vi er pseudotvillinger, siden hun kun er 1½ år ældre, og det gør det ikke nemmere.

Nå, men siden hun ikke kan komme med, har jeg sagt til hende at vi filmer ALT og så kommer vi og ser videoen med hende dagen før, inden vi tager på rejsen. Vi gemmer også rester og et stykke af bryllupskagen til hende, så hun bedre kan føle sig med. Men er der ellers nogen der har ideer til at give hende/vise hende bagefter til opmuntring?...

Håber I har ideer, for vil bare så gerne have at hun ikke er ked af det.

0

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor langt der er fra kirke til der hvor din søster befinder sig på jeres bryllupsdag, men en idé var måske også at I lige kunne kører forbi hende efter kirken, og give hende din brudebuket, i stedet for at kaste den, eller lægge den på en grav eller hvad man nu ellers gør med sådan en? :thumbsupsmileyanim:

0

Nu ved jeg ikke hvor langt der er fra kirke til der hvor din søster befinder sig på jeres bryllupsdag, men en idé var måske også at I lige kunne kører forbi hende efter kirken, og give hende din brudebuket, i stedet for at kaste den, eller lægge den på en grav eller hvad man nu ellers gør med sådan en? :thumbsupsmileyanim:

Det er desværre næsten en times kørsel væk. Men ideen med at give hende brudebuketten er da fantastisk!

0

Ja giv hende buketten. Et stykke af bryllupskagen og et stykke af dit slør, hvis det skal rives. En gæstegave, hvis i skal have sådan nogle og alt hvad de andre kvindelige gæster får.

0

Annonce ♥

Hej

Ej, hvor er det trist med din søster -selvom det er godt, der bliver passet på hende og børnene!

Min idé er umiddelbart, at du sørger for at ringe til hende, så snart du har mulighed for det, gerne flere gange i løbet af dagen (evt. spørger hende først, om hun er interesseret i det, eller om hun bare vil ærgre sig endnu mere over ikke at være med)...

Nu ved jeg jo ikke, hvor hun er indlagt, men på nogle sygehuse er der mulighed for at komme på nettet... Og stod jeg i din situation, og min søster havde mulighed for at komme på nettet, så ville jeg lave en prøve på, om vielsen evt. kunne vises via webcam (hvis ellers præsten kunne overtales til at være med til det)... For os burde det fx kunne lade sig gøre med den bærbare med indbygget webcam og så et 3-modem... Så bare en MEGET vild idé...

Og hvis præsten ikke vil samarbejde om det, så evt. lige sætte lidt tid af til at lave en webcam-samtale på et andet tidspunkt, så hun kan se jer på dagen (igen jo kun, hvis hun kan komme på nettet)...

Evt. prøve, om I kan lave en aftale med afdelingen, hvor hun er, at I kan lave en lille sammenkomst med hende om søndagen -og så lave reste-gilde, altså tage resterne fra bryllupsmiddagen med (hvis det er muligt), og så I kan spise det sammen... De fleste afdelinger har i hvert fald en mikro-ovn, så det skulle være muligt at varme resterne op til jer... Og hvis I har mulighed for at have nogle billeder klar til at vise allerede om søndagen, kunne det måske også være en god ting...

Idéen med at give hende buketten er også MEGET sød -men jeg ville nu give hende den med det samme, så hun kan nyde den på sygehuset, hvor der nok ikke altid er lige spændende at være... For når hun kun er i 5. måned, så risikerer hun jo at ende med at få en tørret buket, hvis du først skal aflevere den, når hun bliver udskrevet igen (det lyder jo til, at hun nu skal ligge der indtil fødslen)...

Håber, I finder ud af noget, så hun også kommer til at føle sig lidt med alligevel!

0

Hej

Ej, hvor er det trist med din søster -selvom det er godt, der bliver passet på hende og børnene!

Min idé er umiddelbart, at du sørger for at ringe til hende, så snart du har mulighed for det, gerne flere gange i løbet af dagen (evt. spørger hende først, om hun er interesseret i det, eller om hun bare vil ærgre sig endnu mere over ikke at være med)...

Nu ved jeg jo ikke, hvor hun er indlagt, men på nogle sygehuse er der mulighed for at komme på nettet... Og stod jeg i din situation, og min søster havde mulighed for at komme på nettet, så ville jeg lave en prøve på, om vielsen evt. kunne vises via webcam (hvis ellers præsten kunne overtales til at være med til det)... For os burde det fx kunne lade sig gøre med den bærbare med indbygget webcam og så et 3-modem... Så bare en MEGET vild idé...

Og hvis præsten ikke vil samarbejde om det, så evt. lige sætte lidt tid af til at lave en webcam-samtale på et andet tidspunkt, så hun kan se jer på dagen (igen jo kun, hvis hun kan komme på nettet)...

Evt. prøve, om I kan lave en aftale med afdelingen, hvor hun er, at I kan lave en lille sammenkomst med hende om søndagen -og så lave reste-gilde, altså tage resterne fra bryllupsmiddagen med (hvis det er muligt), og så I kan spise det sammen... De fleste afdelinger har i hvert fald en mikro-ovn, så det skulle være muligt at varme resterne op til jer... Og hvis I har mulighed for at have nogle billeder klar til at vise allerede om søndagen, kunne det måske også være en god ting...

Idéen med at give hende buketten er også MEGET sød -men jeg ville nu give hende den med det samme, så hun kan nyde den på sygehuset, hvor der nok ikke altid er lige spændende at være... For når hun kun er i 5. måned, så risikerer hun jo at ende med at få en tørret buket, hvis du først skal aflevere den, når hun bliver udskrevet igen (det lyder jo til, at hun nu skal ligge der indtil fødslen)...

Håber, I finder ud af noget, så hun også kommer til at føle sig lidt med alligevel!

Ja og hvis det ikke er muligt at være så "moderne", så kan en af dine familiemedlemmer, som sidder på en af de første rækker have en mobil tændt, så hun kan høre Jer sige JA.

Lene

0

syntes det er en god ide med at give hende buketten.. og hul i overtro... vi er vores egen lykkesmed :thumbsupsmileyanim: men ellers få nogle til at optage det på video på deres mobil så hun kan få klip af brylluppet hele tiden... ja også billeder... og ja måske samle din famile dagen efter til at lille "gilde" oppe ved hende med din mor og far med kage og div...?? håber bare på i finder en god løsning... for det er godt nok ærgeligt... men stadig under lykkelige situationer

0

Hvor er det dejligt at du tænker så meget på din søster, og sikke mange gode forslag der er kommet. Jeg fødte selv mine tvillinger 8 uger fortidligt, og jeg ved hvor vigtigt det er at din søster holder sengen, så hendes børn kan vente lidt endnu med at komme til verden. Men tal med hende om, hvad hun har behov for, for at føle sig en del af brylluppet, også er jeg sikker på, at du alligevel får den bedste dag i dit liv, selvom det bliver uden din søster - især når du ved, du gjorde dit bedste for at hun gik mindst muligt glip af det.

Held og lykke til jer alle

mie

0

Annonce ♥

Hvor er det ærgeligt at hører.. :blink: , men samtidig er det også skønt at der bliver taget de ekstra foranstaltninger for hende og børnene...

Synes det er en super ide, den med at give hende brudebukket..

HÅber du finder på noget.., ligemeget hvad skal i nok få en vidunderlig dag...

:thumbsupsmileyanim: Malene

0

Er der slet ikke mulighed for at hun ka være med? Evt i en rullestol og så måske bare i kirken?

Det tænker jeg altså også på!

Jeg er overbevist om, at din søster kan få lov at få orlov i et par timer, så hun kan overvære jeres vielse, i det mindste :blink: Jeg har i snart 4år arbejdet med gravide og særligt gravide som din søster - indlagt til observation for for tidlig fødsel og jeg tror ikke, at jeg har oplevet, at den gravide ikke kunne få orlov ved særlige lejligheder.

Desuden viser undersøgelser, at det ikke er den mekaniske påvirkning (altså trykket på livmoderhalsen) der sætter fødslen igang, men derimod længerevarende aktivitet, som udløser plukveer, som udløser rigtige veer, der får livmoderen til at trække sig sammen og forkorter livmoderhalsen endnu mere :)

Held og lykke med det hele! :thumbsupsmileyanim:

Edited by FynboBredahl
0

hej - hvor synd for jer begge. Hvad med et webcamera - i kirken og en pc. Kan det ikke lade sig gøre. Og måske hvis du er i besiddelse af et par gode pcmænd/damer, så fra festen - jeg tænker på taler, sange m.m. - håber det kan lade sig gøre.

Nouamani ( nu thorvaldsen )

:thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Er der slet ikke mulighed for at hun ka være med? Evt i en rullestol og så måske bare i kirken?

Det var også min tanke og en vild ide med at sætte en seng op til hende i fest lokalet :thumbsupsmileyanim: ved godt det er langt ude men hvis hun skulle holde sengen og så måske sove på feststedet så hun kunne blive kørt for sig selv, så hun da hele lå eller sad ned...

0

Tak for alle de søde svar. Jeg snakkede med hende om det igår, og hun siger at lægerne først vil kunne vurdere dagen før om hun MÅSKE kan komme med i kirken - så bliver det i rullestol og liggende under vielsen. Jeg vil meget meget meget gerne have hende med - men jeg synes under ingen omstændigheder at det så skal udgøre bare en minimal trussel for babyerne. Hun har aborteret før, så derfor de ekstra foranstaltninger. Jeg håber virkelig, men nu må vi se på det. Men der er ingen mulighed for at hun deltager i festen - ikke engang liggende.

0