Ceciliesmor

Problemer efter brylluppet

6 indlæg i dette emne

Vi havde et alletiders bryllup. Vi havde en rigtig rigtig god dag og oplevede at gæsterne havde det samme.

Nu her bagefter har jeg så (fra i hvert fald 2 sider) hørt at en af gæsterne har været lidt ubehagelig til festen - ikke beruset eller noget - men har sagt nogen knapt så pæne ting til 2 af de andre gæster. Det er en person, som vi har meget med at gøre og som jeg er ked af at få at vide, der har opført sig sådan. Jeg har meget svært ved at tro på det, men er faktisk ked af at de 2 andre har sagt det til mig, for hvad pokker skal jeg gøre ved det nu?

Noget andet er så at der var noget skudder-mudder mellem dem, som arrangerede min polterabend. Det havde jeg godt selv gættet (kunne godt mærke det lidt på dem). De 2, hvor det nok har været værst mellem, har heldigvis haft pli nok til ikke at sige noget om det, men det er der så en anden som har gjort. Hvad pokker stiller jeg så op - jeg ved jo ikke hvad der præcist er sket og jeg har egentlig ikke lyst til at vælge side.

Så får jeg pludselig at vide, at en person ved brylluppet har sagt at min mand er kedelig og at gæsten ikke forstår hvorfor jeg dog gider være sammen med ham - jeg lader som om jeg bare er nysgerrig og beder vedkommende, som har fortalt mig det om at udpege personen på billederne fra festen. Hun udpeger så en person og fortæller at han fortalte hende det mens de var ude at danse sammen og hun er helt sikker på at det er ham, der har sagt det. Her er mit dilemma så, at det er et meget tæt familiemedlem, som ALDRIG danser og jeg har bare så svært ved at forestille mig at han kunne finde på at sige sådan om min mand - jeg tror ikke han synes at min mand er kedelig og hvis han gjorde ville han være alt for genert til at sige det. Det siger jeg så til hende, men hun fastholder, at det har han altså sagt, men at det måske var fordi han var fuld (han drikker ikke).

Det er så den samme person, som har fortalt mig disse ting og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre ved det. Hvorfor pokker fortæller hun mig disse ting (det er en veninde), og hvad forventer hun at jeg skal sige?

Redigeret af Ceciliesmor
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først et stort "AAAAARRGGGHHHH!" herfra! Derefter et :thumbsupsmileyanim:

For jeg kender fint din situation! Og ØV, hvor er det trælst!!! Mit bedste råd til dig er, at springe op og falde ned på det. Ganske enkelt. Lad være med at lade dig blande yderligere ind i disse mærkelige ting, de ER sket i følge personen og kan ikke laves om....

Ja, det lyder måske hårdt, kontant og lettere brutalt at jeg siger det sådan, for vi vil jo gerne have, at alle andre fik ligeså god en fest, som vi selv som brudepar havde.

Sådan ser JEG det i hvert fald.

Vi havde også et par stykker, der efterfølgende kommenterede diverse andre gæsters opførsel - nogle kom endda i tvivl om, hvorvidt andre havde flirtet med dem og bragt deres forhold på glat-is. Min PA blev bestemt også modtaget med blandede følelser, som jeg kan læse, din blev, netop fordi der var uenighed om hvordan og hvorledes, og jeg "flegnede fuldstændigt ud" i starten over det forskellige.

Men NU, 2 mdr efter, er jeg bedøvende ligeglad. Jeg har stadig de samme veninder - ligegyldigt hvordan de måtte have opført sig til mit bryllup... Deres opførsel er på ingen måde MIT ansvar, selvom de er mine venner.

Såååå... igen: Lad være med at lade dig påvirke.

Det, jeg gjorde, da jeg hørte disse historier, var at sige "nå da" og "jamen dog" og "det undrer mig da" - vage bemærkninger, som jeg ellers ikke bruger, med mindre emnet betyder nul og niks for mig - som det gjorde her :heart: Og så gjorde jeg i øvrigt absolut intet ud af det efterfølgende. Undrer mig bare lidt over, at ens venner kan være så forskellige ;)

:loveboard: igen igen og held og lykke - også hvis du vil igang med at vikle forviklinger ud ;)

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Træls problem at stå med. Det lyder lidt som om hun måske er misundelig på du havde et rigtigt dejligt bryllup og måske prøver at ødelægge den dag lidt for dig. Jeg tror ikke du skal regne med hvad hun siger er sandt. Der er bare nogle mennesker der skal brokke sig over noegt og hvis der ikke er noget at brokke sig over finder de på noget.

Har faktisk en veninde der skulle giftes der var ude for noget af det samme hvor en af hendes veninder havde set sig sur på brudens søster og kom med en masse usande kommentarer om søsteren.

Tænk tilbage på om denne person før har haft tendens til at dramatisere /pynte lidt på tingene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først et stort "AAAAARRGGGHHHH!" herfra! Derefter et :thumbsupsmileyanim:

For jeg kender fint din situation! Og ØV, hvor er det trælst!!! Mit bedste råd til dig er, at springe op og falde ned på det. Ganske enkelt. Lad være med at lade dig blande yderligere ind i disse mærkelige ting, de ER sket i følge personen og kan ikke laves om....

Ja, det lyder måske hårdt, kontant og lettere brutalt at jeg siger det sådan, for vi vil jo gerne have, at alle andre fik ligeså god en fest, som vi selv som brudepar havde.

Sådan ser JEG det i hvert fald.

Vi havde også et par stykker, der efterfølgende kommenterede diverse andre gæsters opførsel - nogle kom endda i tvivl om, hvorvidt andre havde flirtet med dem og bragt deres forhold på glat-is. Min PA blev bestemt også modtaget med blandede følelser, som jeg kan læse, din blev, netop fordi der var uenighed om hvordan og hvorledes, og jeg "flegnede fuldstændigt ud" i starten over det forskellige.

Men NU, 2 mdr efter, er jeg bedøvende ligeglad. Jeg har stadig de samme veninder - ligegyldigt hvordan de måtte have opført sig til mit bryllup... Deres opførsel er på ingen måde MIT ansvar, selvom de er mine venner.

Såååå... igen: Lad være med at lade dig påvirke.

Det, jeg gjorde, da jeg hørte disse historier, var at sige "nå da" og "jamen dog" og "det undrer mig da" - vage bemærkninger, som jeg ellers ikke bruger, med mindre emnet betyder nul og niks for mig - som det gjorde her :heart: Og så gjorde jeg i øvrigt absolut intet ud af det efterfølgende. Undrer mig bare lidt over, at ens venner kan være så forskellige ;)

:loveboard: igen igen og held og lykke - også hvis du vil igang med at vikle forviklinger ud ;)

Jeg vil bare lige sige at jeg havde en skøn polterabend og der var ikke nogen der skændtes eller var specielt efter hinanden. Det var bare 2 gode veninder, som vist ikke var helt tilfredse med hinanden. Jeg synes de selv gjorde hvad de kunne for at skjule det over for mig, men jeg kender bare dem begge så godt, at jeg ikke kunne undgå at opdage det (og jeg burde nok egentlig have forudset det, fordi de er så forskellige). Jeg er bare ked af, at en helt 3. person skulle komme og fortælle mig om det, for dybest set kommer det jo ikke mig ved, og jeg kan ikke gøre noget ved det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er vi godt nok ikke blevet gift endnu, men jeg har da været til fester hvor man så hører forskellige ting efterfølgende... Og nu når det gælder jeres bryllup, så synes jeg som det allerede er blevet sagt, at du skal gøre dit bedste for at ignorere det.. Du er ikke ansvarlig for hvad folk siger eller hvordan de opfører sig. Ja det er pisse træls, men man kan ikke gå tilbage og ændre det.. og så længe I havde en super dag, så er det det der skal betyde noget for jer.

Man skal også lige huske den der sætning "Der er hans side, hendes side og sandheden"... Og til et bryllup kan der jo være en del snak (har været til bryllupper hvor det var svært at høre hvad der blev sagt, især når musikken kom på) så måske har hun hørt enkelte ord og så selv sat dem sammen til noget hun TROEDE der blev sagt...

Ved godt det ikke er megen hjælp, men seriøst... Prøv at glem det, og så bare tænk på den GODE dag DU/I havde :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer