popze

Utraditionel Kjole?

11 indlæg i dette emne

Okay. Først vil jeg lige præsentere mig selv.

Jeg hedder Michelle, er 21 og håber snart på at blive forlovet med min kæreste, vi er sammen på vores fjerde år :thumbsupsmileyanim:'

Jeg vil dog ikke giftes pronto, men venter til at penge og tiden er til det, da jeg stadig er igang som HF studerende, og dog kun er på S.U.

Det var så det, nu vil jeg så til det konkrete emne, menlig brudekjoler.

Ser i, jeg vil gerne have en utraditionel kjole, da jeg ikke finde de nye moderne kjoler særlig tiltalende, så min kjole skal special syes.

Kjolen i sig selv er en kjole, der skal syes efter et kjolemønster fra 1500-tallets spanien.

Lidt ala denne her. http://www.medievalweddingattire.com/carolinebig.html

Der kommer dig nogle små ændringer.

1) Taljen skal være under brystet, da jeg er en kort pige på kun 167, så skal jeg have et Empire snit i stedet,

2) ærmerne bliver delt i 2, over og under arm, hvor man kan se underkjolen ved albuerne, håndledet og skulderne, ærmerne skal hænge sammen med en løs guldsnor, ved albuer og skulder.

3) Kjolen skal være champangne farvet, med en hvind under kjole.

4) underkjolen skal have en blondekant ved udskæringen ved hansen, som skal titte op fra overkjolen :thumbsupsmileyanim:

Men hvor kan man få den slags kjoler syet, uden at skulle betale i dyre domme, bare fordi man vil have noget anderledes?

Og er der nogle af jer her inde, som selv har sådan typer kjoler liggende? hvis ja, vil jeg gerne se billeder af dem :D

Hilsen Michelle ^-^

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øj, det lyder som en FANTASTISK ide!!!! Jeg kan næsten se den færdige kjole for mig!!!

Hvor man kan få den syet, er så en anden ting, og det ved jeg desværre ikke noget om. Jeg fik min (mors) syet om, men det var kun små ændringer, men jeg har da et tlf.nr. til "min" syerske i Holstebro, hvis det var noget :thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim: og held og lykke ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Heheh. Mange tak folkens :D

Jah, jeg håber bare at jeg engang bliver gift (det skal nok komme, det ved jeg) men når man er i min alder (21) er man så gifte,lysten det næsten gør ondt XD

Plager konstant min kæreste om hvornår vi skal forloves :denmarkflag:

Men alt i alt skal mit bryllup væred hedensk, da jeg ikke er kristen, eller noget der ligner det.

Har tegnet et billedf af min kjole (og hår)

Håber folk får en bedere ide om den nu :D

kjolen.jpg

farven af den har i fået beskrevet, og de gå streger der går på tværs af hinanden, skal være i guld tråd også :3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det hele lyder som en super ide specielet fordi jeg selv havde det i tankerne)!!

Dengang havde jeg kig på en kjole/forhandler fra USA (de sender til DK ved jeg for jeg skrev og spurgte) og som syr kjolerne efter dine mål... Alle kjolerne kan fåes i flere farver/farvekombinationer og de laver gerne personlige ændringer på hver individuel kjole... Man kan også "lave" sin egen kjole udfra den dress builder de har...

Jeg syntes helt klart du skulle tjekke dem ud, minimum som inspiration, da den kjole jeg havde kig på stilmæssigt ligner det du snakker om...

Her er linket til selve kjolen, så må du selv rode lidt rundt på siden derfra: Kjolen "Juliette"

Dernæst vil jeg gerne lige lade dig vide at du ikke er alene... Jeg er 20, har været forlovet siden jeg var 19 og skal giftes lige inden jeg blir 21... Og vi er begge på SU, ligesom mange andre her inde er eller har været gennem tiden, og det kan sagtens lade sig gøre at rulle noget rigtig smukt sammen hvis man bare er åben for ideer og vennetjenester....

Håber det hjælper noget og hvis du har spørgmål må du hjertens gerne sende en mig en besked...

Xaksia (Historiefan på MAX niveau, som elsker alt det pjat med middelalder og renæssance)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du er til fletninger, så så jeg til rollespil med mit arbejde en kvinde, der havde flettet sit op om panden. Jeg har desværre ikke et foto af det, men hun startede med at samle det meste af håret og lade et par cm hænge ned. Derefter flettede hun fra midten af nakken, op forbi øret, henover panden - så hun ikke havde noget pandehår til at genere - og derefter ned langs øret i den anden side og afsluttede fletningen i den anden side af nakken ved at toupere enderne lidt, så hun slap for en elastik.

Det så SÅ flot ud, og jeg har selv forgæves forsøgt at gøre hende kunsten efter... er ikke en ørn til det med hår ;)

Håber, du kan forestille dig, hvordan det så ud! Jeg tror, det ville passe helt perfekt til din stil :denmarkflag: Og så med lidt blomster i ;)

http://www.dressbuilder.com/juliette.html Årh, mand!! Den side har da godt nok nogle fantastiske kjoler!!!

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle de søde og rosende ord :D

Venter dog stadig med at ville giftes. 21 er meget und aldre at gifte sig i, men vil bare gerne snart forloves, der er jo ingen der sige at man skal giftes lige efter man er blevet forlovet :denmarkflag:

Hvad angår mit hår har jeg genrelt valgt at de skal hænge læst, det opsat hår (for mig i hvert fald) er meget pasé

Kan se du er fan af Garaa, Xaksia :denmarkflag:

Men lige nu venter jeg bare på en forlovelse, har været sammen med ham i 4 år, og nu er jeg ved at blive utålmodig ;)

Brylluppet kommer når tingene er på plads. Den tid den sorg, som mor altid siger.

Men elsker selv alt der er fra middeladeren og op til empire stilen :D

Men fik en ide til kransen jeg skal have på hovedet. Den skal vare lavet af en masse vilde blomster og bug-strå, hvori der måske skal hænge et slør :denmarkflag:

men skoene bliver straks meget værrer at skaffe. bruger nemlig en størelse 35 i sko, og er der noget jeg ved, så er det at små piger med små fødder har svært ved at finde sko. Som oftes er de ikek særlig kønne mange af de ._.

Redigeret af popze
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

farmer: mange tak for linkene, men skal ikke have et middelalder bryllup, skal have et oldnordisk, og der har jeg allerede en gjyde (den kvindelige præst for den nordiske tro) som skal vie os til den tid :cheerleader3:

Men hende på billedet, elsker hendes kjole :D

Et hedensk bryllup er meget anderledes et et kristent og middelalder. Er sel af asetro, så derfor valgte jeg at tage den vielse i stedet. Men resten af festen bliver som ved et traditionelt bryllup med dans og det hele ^0^ ~ <3

Oh ak, oh ve, må guderne skænke min kæreste lidt mere enighed med mig.

Vi sad og snakkede om bryllups tøj til ham, men han har det sådan "den tid den penge-udgydelse" han er konstant bekymret om dem med penge. Men jeh fremlage to valg til ham, som jeg håbede han ville gå med til. Den første var en klædedragt som er 200 ældre end min. nemlig den franske Rokkoko stil http://www.costumes.org/history/18thcent/patterns/man437.gif

Den er han vældig begejsteret for, dordi den har den type jakke og hatte som han elsker.

Men han nægter at gå med den slags buskeser. Og han vil helst have sort på, men det er der jeg slå hånden i bordet og siger nej. Sort egner sig ikke til ham, og vil gerne have han bær en farve der passer til kjolen. Typsik kvinder og deres tøjsans XD

Redigeret af popze
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer