bryllup2008

Lavendel-bryllup Tine & Gio 02.08.2008

345 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ugen op til brylluppet...

Selvom jeg havde været i god tid med mange ting (og gud ske lov for det!) - så var der bare en masse ting, der skulle ordnes i ugen op til brylluppet.

Gio havde gudskelov også fri, og vi hyggede os gevaldigt, selvom der var meget, der skulle gøres :griner:-

Jeg har i min tråd skrevet lidt om vores aktiviteter, samt lagt billeder ind, men nu kommer de lige igen, så ugens forløb kommer med som optakt til selve den store dag... :super:

Mandag :

Jeg havde bestilt tid til ansigtsbehandling kl 13 - og det var bare skønt at ligge der i stolen og blive nusset om - totalt afstressende :kiss:

Om eftermiddagen kørte Gio og jeg til Haderslev for at aftale de sidste detaljer omkring kagen og for at betale.

Derefter gik turen over grænsen efter sodavand og snoller m.m. til vores gæster fredag (om fredagen ventede vi 10 mand til spisning og overnatning!).

Tirsdag :

Tirsdag var det blevet tid til den sidste tilretning af kjolen.

Jeg sætter lige den tekst ind, som jeg har skrevet i min tråd efter selve prøvningen :

Jubiii

Kjolen passede perfekt : )

Altså den sidder mega stramt - men det skal de vel sådan nogle kjoler for at sidde pænt GP

Undrer mig lidt over, hvordan man kan sidde ned og spise i den en hel aften - men når andre kan...så kan jeg vel også :cheerleader3:

Må desværre skuffe jer med, at der ikke kommer billeder fra kjoleprøvningen i dag.

Jeg havde godtnok kamera med - men fik det ikke brugt.

Der var simpelthen så mange folk i butikken (en kjoleprøvning de vist havde glemt at notere i kalenderen... og den brud havde bare 5 eller 6 'tilskuere' med...!).

Dertil kom at det bare var varmt og jeg var vildt spændt på, hvordan mine forældre ville reagere på kjolen osv. Så det der postyr med at få taget billeder sprang jeg lige let og elegant hen over. Sorry girls.

Kjolen skulle lige lægges en anelse mere op i venstre side - men ellers var den bare :)

Irma fortalte, at da hun skulle lægge kjolen op, mente hendes datter marianne (det er mor og datter der har butikken) at hun havde placeret nålene forkert, for det kunne da ikke passe, at kjolen skulle lægges SÅ meget op - hun har vist glemt hvor lille jeg er

Kjolen skulle lægges hele 17 cm op... :cheerleader3:

Jeg prøvede kjolen med mit fine slør med monogram og det er jeg da faktisk lidt ked af, at jeg ikke fik taget et billede af, for jeg kunne ikke rigtig se det selv sådan ordentligt. Hm... mon ikke der bliver taget en masse billeder på lørdag - så jeg får det jo nok at se :hug:

Jeg aftalte med Irma at jeg henter min kjole fredag formiddag...

Det bliver en helt speciel fornemmelse, at hente kjolen hjem...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den sidste brudekjole-tilretning :

Jeg havde mine forældre med, som skulle se kjolen for første gang.

Desuden var mine to brudepiger med - min veninde, der har været med ved alle prøvninger samt min søster, som også skulle se kjolen for første gang.

Mine to dejlige brudepiger blev fluks sat i sving af butikkens indehaver (Irma), så de kunne lære, hvordan de kunne hjælpe mig i kjolen samt rette skørt, slæb osv til.

Der var mega varmt om tirsdagen - næsten 30 grader og de to flittige brudepiger fik hurtigt sved på panden af alt det kjolepostyr :super:

Samtalen under kjoleprøvningen (ud over glæden og forventningen) gik meget på, at håbe på, at det blev knap så varmt om lørdagen GP

Uhh det var bare en helt speciel glædesfølelse at stå der i kjolen og vide, at på lørdag - om bare 4 dage - bliver jeg gift :griner:-

Det gav virkelig kriller i maven på den gode måde... :kiss:

Efter en vel overstået kjoletilretning fik jeg en sød lille pakke af min veninde.

Jeg blev vildt rørt over, at hun havde gjort så meget ud af indpakningen, som var i lavendelfarver :hug:

post-23374-1218544437.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Torsdag :

Torsdag fløj bare derud af ligesom alle andre dage i ugen op til den store dag :griner:-

Torsdag var jeg ved at være godt træt og udkørt over alt det, vi skulle have styr på og som skulle ordnes.

Jeg nød at hygge med de sidste detaljer - men tiden fløj godtnok afsted.. puha...

Her er hvad jeg skrev i min tråd sent torsdag aften (lige omkring midnat)...

Lever endnu

Men synes godtnok at jeg er helt opkørt over alt det, der skal gøres!

Dagene flyver bare afsted... jeg syntes ellers, at jeg var i god tid med mange ting... men alligevel har jeg bare mega meget at se til her i denne uge op til dagen...

Er ved at være mere eller mindre bustet!

Hele ugen op kl 8 og igang hele dagen med forberedelser.

Sent i seng... ligger så der og kan ikke sove... alt kører rundt i hovedet på mig, hvad jeg alt skal huske osv.

Gio hjælper med alt og det er bare super - men det er jo mig, der har det store overblik - og derfor mig der skal uddelegere opgaver...

Nå, men nu er der vist kommet styr på det.

Har fået alt gejl sorteret (før lå det jo bare hulter til bulter i skabe og kasser og spredt rundt omkring i hele lejligheden).

En stak med alt det, der skal med til kirken :

tyl sløjfer til at pynte bænkerækker med, to kurve med risposer, 1 kurv med sæbebobler, en kurv med snøfteservietter (som jeg endnu ikke har foldet...men jeg når det forhåbentlig i morgen!!!).

En kæmpe stak med alt gejl til feststedet :

To sange (inkl skjulere), toastmaster-båthorn, lavendelsirup, lavendel-småkager, små gæstegaver (organzaposer med lavendeldrys), chokolade med monogram, to store kasser med de fine servietter med bånd og lavendel, som vi sad og ordnede i eftermiddags (hele 54 stk), menukort, bordnumre-kort + holdere, bordplan, alt bordpynt-gejl (ris-kuverter, kysseklokker, sæbebobler osv) børnenes poser med legetøj, små poser med personlige hilsner til gæsterne der overnatter osv osv osv.

Kort sagt et kæmpe bjerg...

Up date feststed :

Efter aftale med restarantchefen kunne vi her til formiddag hente de 54 stofservietter, som vi kunne tage med hjem og pynte med organzabånd og lavendel.

Da vi kom derud var kl over 11 (dvs sen formiddag) - men der var ingen, der vidste noget om nogen servietter til os - og receptionisten vidste ikke hvor restaurantchefen var og kunne ikke få fat på ham på mobilen...

Da må jeg indrømme, at jeg begyndte at blive lidt småstresset...! - Enden af det hele blev, at Gio selv tog affære og langt om længe fik fat i restaurantchefen på mobilen... og så forlangte Gio, at han kom hjem til os og personligt afleverede servietterne prompte... og det gjorde han sgu Godt med en mand, der kan sætte sig i recpekt og få tingene til at ske

Nå, men pludselig blev kl 13 og så skulle jeg til 1,5 times chokolademassage - uhm siger jeg bare - det var skønt

Tja og resten af dagen er gået med at handle ind, sortere bryllupsgejl og gøre gæstelejligheden klar - i morgen får vi huset fuld af gæster... mine forældre + min søster og hendes kæreste samt Gios mor og to søstre samt den ene søsters to børn. Så vi bliver en god flok fra omkring kl 16...!!!

Stresss....

Og i morgen kan jeg sige : i morgen...!!!

EDIT : nu skrev jeg godtnok i morgen - men kan se, at kl er blevet så mange, at det jo faktisk er i dag, at jeg kan sige i morgen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mere organiseret rod... :griner:-

Bemærk at kurven med snøfteservietter er ret så tom...! :super:

Jeg har endnu kun nået at folde tre stk... og nu skriver vi altså torsdag aften sent... GP:cheerleader3::cheerleader3:

Og så undrer jeg mig, hvorfor jeg ikke har foldet dem for flere måneder siden...

Nå, men nu er det altså nu...

Så jeg sætter mig for at folde dem fredag morgen mellem kl 8 og 10... :kiss:

Holdt den plan mon stik...?! :hug:

post-23374-1218553318.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mere gejl...

Nå, men nu er der vist kommet styr på det.

Har fået alt gejl sorteret (før lå det jo bare hulter til bulter i skabe og kasser og spredt rundt omkring i hele lejligheden).

En stak med alt det, der skal med til kirken :

tyl sløjfer til at pynte bænkerækker med, to kurve med risposer, 1 kurv med sæbebobler, en kurv med snøfteservietter (som jeg endnu ikke har foldet...men jeg når det forhåbentlig i morgen!!!).

En kæmpe stak med alt gejl til feststedet :

To sange (inkl skjulere), toastmaster-båthorn, lavendelsirup, lavendel-småkager, små gæstegaver (organzaposer med lavendeldrys), chokolade med monogram, to store kasser med de fine servietter med bånd og lavendel, som vi sad og ordnede i eftermiddags (hele 54 stk), menukort, bordnumre-kort + holdere, bordplan, alt bordpynt-gejl (ris-kuverter, kysseklokker, sæbebobler osv) børnenes poser med legetøj, små poser med personlige hilsner til gæsterne der overnatter osv osv osv.

Kort sagt et kæmpe bjerg...

Det lyder underligt, men torsdag aften sent, da jeg fik sorteret i alt gejl, gav det mig en indvendig ro!

Da kom der nemlig styr på det hele!!!

Alt blev mærket med tags og sedler, så mine hjælpere (mest mine kære brudepiger) kunne finde ud af, hvor alle ting skulle bruges og placeres osv.

Så torsdag aften sent gik jeg i seng med fred i sjælen...

Men kunne jeg sove...?! Næ! :kiss:

Alle tanker om hvad jeg skull huske osv kørte rundt i hovedet på mig.

Og så var jeg bare så spændt på fredag hvor det hele skulle gå løs.

Fredag kom jo både mine forældre + søster og hendes kæreste samt Gios familie, som alle skulle sove her - så vi skulle være12 mand i alt... !

Og ikke nok med det, så var det første gang, at min og Gios familie skulle hilse på hinanden - så det spekulerede jeg selvfølgelig også en del over, hvordan det skulle gå...

Tja, og så lå jeg selvfølgelig også og spekulerede på de dumme snøfteservietter, der endnu ikke var foldet :hug:

På dette tidspunkt lå jeg faktisk og overvejede at ringe akut til nogle zillaer efter enhjælpende hånd :griner:-

post-23374-1218553740.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Torsdag aften...

Fik jeg i øvrigt også lavet gaveposerne til de overnattende gæster.

Det var små papirsposer med en lille flaske champagne med en personlig hilsen på - samt en cola og et stk chokolade.

Det blev til 10 poser i alt.

De skulle deles ud til de overnattende gæsterne søndag morgen ved morgenmaden.

Huskede jeg mon det...?! :griner:-

post-23374-1218554136.jpg

post-23374-1218554149.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ugen op til brylluppet...

Det var bare en super skøn uge op til brylluppet :cheerleader3:

Selvom der var meget at se til, huskede jeg at nyde det hele.

Gio havde først planer om at tage på arbejde den første del af ugen, men jeg fik ham hurtigt overbevist om, at det var 'plenty to do' herhjemme, så han kunne roligt holde ferie som planlagt... :bearhug:

Jeg skal også lige love for, at han kom ind i kampen hvad angår bryllups-forberedelser her i opløbet :griner:-

Flere gange i ugens løb sagde han "uha prinsesse, det var sandelig godt, at du pressede mig til at holde ferie, for alle disse gøremål kunne du jo ikke have nået selv..." :kiss:

Aldrig har jeg set ham deltage så engageret og ihærdigt med at binde sløjfer og folde servietter og alt muligt andet :super:

Det var bare super... GP

Dejligt at dele alle disse sidste forberedelser med min kommende mand :)

I ugen op til brylluppet kom der i øvrigt også en masse sms'er med søde beskeder fra familie og venner som skrev, at de glædede sig til vores store dag. Det var bare så rørende og varmede så meget :cheerleader3:

Selv fra mit arbejde var der en hilsen bag på min lønseddel, da den kom med posten :hug:

post-23374-1218554766.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så blev det endelig fredag... :kiss:

Planen var jo, at jeg mellem kl 8 og 10 ville folde snøfteservietter - og jeg nåede da også ca 20 stk :cheerleader3:

Blev dog afbrudt flere gange bl.a. af telefonen.

Men jeg knoklede løs for nu var det blevet et spørgsmål om 'must win this game...' :cheerleader3:

Kl 10:15 satte jeg mig i bilen med kurs mod Gråsten.

Jeg skulle ned til my preciuos... endelig skulle jeg hente min kjole hjem :super:

Jeg mødtes med min veninde (brudepige) udenfor butikken.

Hun ringede nemlig torsdag omkring spisetid og var totalt i panik...!!!

Hun har købt sin kjole i butikken og havde hentet den torsdag - og da hun lige ville prøve den på hjemme sad den bare helt forkert, så hun var overbevist om, at det var en forkert kjole (str)...!!! Panik... :super:

Ha ha normalt er det da bruden der går i panik en dag eller to inden brylluppet og hyperventilerer - men her var det altså min brudepige, der lige måtte have krisehjælp :)

Vi aftalte at mødes ved butikken næste dag, når jeg skulle hente min kjole - og så måtte vi håbe på, at butikken havde en tilsvarende kjole i den rigtige størrelse.... Tror ikke at min veninde fik sovet meget den nat (ho - jeg skulle måske have sat hende til at folde snøfteservietter, når nu hun alligevel ikke kunne sove?!) :bearhug:

Nå, men kl 10:30 går jeg ind i butikken og henter min kjole - my precious... GP

Får en masse knus og kram af Irma og Marianne (mor og datter der har butikken).

Situationen med min venindes kjole taklede de også bare super - hun fik bare en mindre kjole, som de til alt held havde hængende :griner:-

Og her har jeg så fået dragtposen med kjole og slør ind i bilen :hug:

Vi har en lille mitsubishi colt, så sæderne måtte lægges ned for at den kunne være der :blush:

post-23374-1218555950.jpg

post-23374-1218555961.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fredag kl 14 ... (et døgn inden vielsen)

Havde jeg tid til en gang pedicure + lak - og så var jeg ellers brudeklar fra top til tå efter ugens dejlige beauty behandlinger.

Ansigtsbehandling, negle, chokolademassage og pedicure - skøøønt :griner:-

Kl 15 kom mine forældre fra Skanderborg.

De havde tjekket ind på hotellet og skulle ordne noget hemmeligt, så vi måtte ikke komme derud fik vi at vide... :cheerleader3:

Det var næsten for spændende GP

Kort efter at de var kommet, ankom Gios mor med toget. Gio kørte til banegården og hentede hende.

I mellemtiden kom Gios to søstre samt brudebørnene.

Vi fik dem alle vist til rette i gæsteværelserne, som vi havde lejet her i boligkomplekset.

Derefter sad vi alle og hyggede med kolde drikkevarer.

Kl ca 18:30 kom min søster og hendes kæreste fra Århus.

Samt Gios gode kammerat/kollega Martin (ham havde vi inviteret med om fredagen til hyggen, da han skulle sidde ved bord med Gios familie og derfor lige kunne få hilst på dem inden dagen.

Så havde vi ellers lejligheden fuld! Vi var hele 12 mand til bords i vores lejlighed....

Gudskelov havde vi ugen forinden fået leveret nye spisestuemøbler og i dagens anledning havde vi beholdt det gamle sæt også, så der var to store borde og 12 stole :kiss:

Jeg havde været meget spændt på, hvordan det skulle gå med det første møde mellem min familie og Gios familie.

Det er jo altid lidt 'anstrengt', når man ikke kender hinanden...

Men det gik bare så godt :super:

Der var bare en super stemning og alle snakkede fint med alle - ja, faktisk var det som om, at vi havde kendt hinanden i mange år :hug:

Jeg har jo mødt Gios familie et par gange, og ved derfor, at de er nogle søde og dejlige mennesker - men mine forældre var jo meget spændte... men de blev vist meget positivt overraskede :cheerleader3:

Her sidder vi alle og hygger med pizza :)

post-23374-1218560539.jpg

post-23374-1218560552.jpg

Redigeret af bryllup2008
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gave fra svigermor... :super:

På et tidspunkt, da vi har spist og sidder og hyggesnakker, rejser Gios ene søster sig og fortæller, at der i deres hjemand (irak) er skik for, at bruden får en gave af svigermoderen som en velkomst i den nye familie.

Derefter rejser min svigermor sig og kommer hen og giver mig en gave... :griner:-

Der blev jeg godtnok lige lidt rørt... :hug: (smiley med vand i øjnene)

Her er jeg ved at åbne den lille fine pakke fra svigermor... :kiss:

post-23374-1218560934.jpg

post-23374-1218560954.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer