Sign in to follow this  
Followers 0
bryllup2008

Lavendel-bryllup Tine & Gio 02.08.2008

345 posts in this topic

Fransk brødkurv...

Et andet hold venner af mine forældre (dem som vi kunne leje lejligheden i Nice af) vidste jo, at vores honeymoon gik til Nice - så de havde bagt to lækre franske baguettes til os og lagt i en flot kurv sammen med franske specialiteter bl.a. foie gras.

Gaven var i sig selv pakket flot ind i celofan og med satinbånd i franske farver :thumbsupsmileyanim:

Inde i flutes'ene (hvad hedder flutes i flertal?!) var der penge - genialt :cheerleader3:

Haha sikke en genial idé!!! :ilovebryllupsklar:

0

Annonce ♥

Lavendel-farvede håndklæder...

Af min søsters kærestes forældre fik vi også en sød gave.

Et par håndklæder fra botex (lavendelfarvede).

De var pakket i en flot æske med lavendelfarvet bånd og et kort med lavendler på :thumbsupsmileyanim:

Motivet på kortet var fotograferet af en bekendt af dem - og det var et billede af lavendel-markerne i Provence (der hvor vi skulle på honeymoon) :cheerleader3:

Så de havde sandelig også gjort noget ud af det :ilovebryllupsklar:

Her dog 'kun' et billede af håndklæderne i æsken...

post-23374-1219073331.jpg

0

Kort med musik...

Af mine forældre fik vi også penge - og de var lagt i et stort kort med musik i.

Musikken var sangen 'going to the chapel' :ilovebryllupsklar:

Lidt sjovt eftersom jeg jo også havde brugt den sang i min fotomontage til Gio :thumbsupsmileyanim:

Der er desværre ikke lige noget billede af det sjove musikkort....

Men ville da lige nævne det som en sjov gave også...

0

Annonce ♥

Lavendel-æske...

Af min faster og den del af familien fik vi en sød æske dekoreret med serviet decoupage... med lavendel-motiv.

I æsken var stukket friske lavendel-stilke... og på dem sad der pengesedler som skulle forestille sommerfugle :thumbsupsmileyanim:

Den var bare så flot lavet den søde æske :ilovebryllupsklar:

post-23374-1219073708.jpg

0

BK zilla kurv...

BK zillaerne havde også lavet en rigtig sød og skøn kurv til os :thumbsupsmileyanim:

Der var masser af chokolade i og en flaske hindbær spumante - uhm...

Som det ses var kurven også pyntet med lavendel-stilke :ilovebryllupsklar:

Og så var der en sød, personlig hilsen - nemlig en cd med forskellige pingvin sange :cheerleader3:

Herinde går jeg jo af og til under tilnavnet Tine Pingvin...så de har nok tænkt, at jeg skulle have en cd med sangene.

(Det skulle vel aldrig være dig der står bag Anne?!) :heart:

Det var bare en super sød tanke.

Tusind tusind tak for kurven til Anne, Loller, Mie, Lisann (som desværre aldrig nåede frem til globryllup), Louise, Katrine og wisp.

Det var bare smadder sødt af jer :denmarkflag:

Har sagt det før - men gentager gerne mig selv : I er bare for dejlige... :thanks:

post-23374-1219074132.jpg

Edited by bryllup2008
0

Kagen....

Så er vi vist nået til ét af brylluppets højdepunkter... kagen :thumbsupsmileyanim:

Vi havde bestilt kagen ved konditoren Xocolatl i Haderslev.

På hans hjemmeside står bl.a. at han var med i det panel, der lavede kronprinseparrets kage...

(lidt royal har man jo lov at være) :loveboard:

Vi havde bestilt en firkantet kage til 60 personer.

Fyldet bestod af mango-passionsfrugtmousse og hvid chokolademousse med sprød mandelbund og et tyndt lag nøddepraline.

Uhm...

Kagen kostede hele 3500 kr... og jeg nåede kun at få 3 mundfulde af den fordi vi skulle videre til fotografering... :thanks:

:cheerleader3::denmarkflag::heart:

Nå, men I vil vel gerne se et billede af vidunderet?! :ilovebryllupsklar:

post-23374-1219075556.jpg

post-23374-1219075566.jpg

0

Mere glimt af kagen...

Bemærk båndet omkring kagen (nederst på hver firkant) - det har guldkanter, som matcher vores flotte servietter i guld med navn og dato :thumbsupsmileyanim:

Og kagen er pyntet med lilla/lavendelfarvede marcipanroser

post-23374-1219075695.jpg

post-23374-1219075705.jpg

Edited by bryllup2008
0

Annonce ♥

Lavendel-småkager...

Her er Gio og jeg ved at sætte lavendel-småkagerne på bordet... :thumbsupsmileyanim:

Dette er desværre det eneste billede jeg fik af dem - øv : ( :cheerleader3:

Bemærk at de serveres på tallerkner med lavendel-motiv - og at der placeres et skilt ved dem, hvor der står 'lavendel-småkager'.

Baggrunden på skiltet matcher bordnumrekortene og bordplanen (oversigten)

Go stil ik?! :ilovebryllupsklar:

post-23374-1219076285.jpg

Edited by bryllup2008
0

Annonce ♥

Kl 15:00

Ankom vi til feststedet og fik så bryllupskage og lavendel-champagne.

Vi nåede også at åbne et par enkelte gaver.

Desværre var rummet, hvor vi fik kaffebuffeten ikke særlig stort, så det var svært at bevæge sig rundt uden at stå i vejen.

Jeg ville godt have gået lidt rundt til gæsterne, der sad ved bordene og drak kaffe og lige snakke lidt med dem - men hver gang jeg forsøgte, var der én der trådte på min kjole eller hev i mit slør, fordi de skulle forbi.

Til sidst endte det faktisk med, at Gio og jeg stod ude på gangen, hvor der blev uddelt drikkevarer ved et langt bord :cheerleader3:

Følte bare vi gik i vejen alle steder :denmarkflag:

Nå, gudskelov skulle vi afsted allerede kl 15:45 til fotografering, så vi havde ikke så lang tid ved kaffebuffeten - og derfor nåede jeg desværre kun 3 mundfulde af kagen :heart:

En af de gaver, vi nåede at åbne ved kaffebuffeten var en lille overraskelse fra min far.

Han havde lavet en lille bog til os med en masse herlige billeder fra vores polterabend :thumbsupsmileyanim:

Ved ikke om den nåede at gå på omgang mellem gæsterne, så de fik den set - men det var da meningen!

Her står jeg og bladrer i den lille fine bog :ilovebryllupsklar:

I baggrunden ser Gio og min far smilende til - og det er min veninde fra sygeplejeskolen der sidder og kigger med også

post-23374-1219080913.jpg

Edited by bryllup2008
0

Annonce ♥

Imens...

Mens vi er til fotografering, går mine brudepiger i sving!!!

De har fået til opgave at fordele alt mit bryllupsgejl på de 8 borde :ilovebryllupsklar:

Det står opmagasineret i flotte kasser i brudesuiten (som desværre viser sig at ligge et godt stykke væk fra festsalen!)

Det var alle de kasser jeg pakkede og satte tags på torsdag aften inden brylluppet, så det var overskueligt for dem at finde ud af.

Her snakker vi altså :

servietterne med organzabånd og lavendel

små kuverter med ris

kysseklokker

sæbebobler

stjernekastere (hjertefacon)

røde balloner

menuhæfterne

bordnumrekort + holdere

bordplan (oversigten)

Så de havde sådan lidt småtravlt... :cheerleader3:

Men de klarede tjansen til UG

(fraset at min stakkels søster fik vabler af at gå så mange gange frem og tilbage mellem festsal og brudesuite med kasserne) :denmarkflag:

Her følger nogle stemnings-billeder fra de flotte borde (med alle de skønne detaljer) :thumbsupsmileyanim:

post-23374-1219083481.jpg

post-23374-1219083493.jpg

0

Annonce ♥

BK zilla kurv...

BK zillaerne havde også lavet en rigtig sød og skøn kurv til os :thumbsupsmileyanim:

Der var masser af chokolade i og en flaske hindbær spumante - uhm...

Som det ses var kurven også pyntet med lavendel-stilke :ilovebryllupsklar:

Og så var der en sød, personlig hilsen - nemlig en cd med forskellige pingvin sange :cheerleader3:

Herinde går jeg jo af og til under tilnavnet Tine Pingvin...så de har nok tænkt, at jeg skulle have en cd med sangene.

(Det skulle vel aldrig være dig der står bag Anne?!) :7himmel:

Det var bare en super sød tanke.

Tusind tusind tak for kurven til Anne, Loller, Mie, Lisann (som desværre aldrig nåede frem til globryllup), Louise, Katrine og wisp.

Det var bare smadder sødt af jer :denmarkflag:

Har sagt det før - men gentager gerne mig selv : I er bare for dejlige... :griner:-

Moi...??? :heart:

Hvor har du den ide fra...? :balloons::thanks:

Dejligt i kunne bruge gaven - tænkte at vi gik nok ikke galt i byen med chokolade og rigeligt af det til dig :loveboard:

0

Foto-on-location...

Mens mine to dejlige brudepiger pynter bordene i festsalen, er vi efterhånden nået frem til Augustenborg Slot, hvor vi skal have taget de 'officielle' bryllups-billeder.

Imens vi får taget billeder der, hygger gæsterne fortsat med kage og kaffebuffet på feststedet.

Mange sætter sig ud og nyder lidt frisk luft (og en cigaret).

Her er vi så foreviget sammen med bilen på slotspladsen ved Augustenborg Slot :thumbsupsmileyanim:

post-23374-1219085062.jpg

Edited by bryllup2008
0