JaneDuedal

Stort dilemma UPDATE

13 indlæg i dette emne

Hej tøser,

Vi skal giftes den 6/9 og vi havde su på vores bryllup den 1/8. I torsdags spurgte min veninde om hun må tage sin kæreste med. Her kommer mit dilemma så.

1. Vi havde su 14 dage forinden, hvorfor har hun først nævnt noget nu???

2. Vi har aldrig mødt vedkommende. Han har været inviteret om til os men den ene gang kom vedkommende ikke hjem til min veninde som planlagt. Den anden gang nåede de aldrig at komme inden vedkommende tog hjem igen. Min veninde ved godt vores krav fra start har været vi godt lige ville møde ham et par gange. Han har desuden heller ikke mødt nogen af de andre i vennekredsen.

3. Som før nævnt har vedkommende før "brændt" min veninde af når de har haft aftaler vil denne gøre det til vores bryllup også???

4. Min veninde har det svært i tiden og det vil sikkert være rart for hende at have en med selvom hun kender stort set alle til festen rigtig godt.

4. Andre personer har spurgt om de måtte få deres kæreste med hvor vi har sagt nej. For det første fordi kæresten måske ikke har været "fast" og let kunne have været skiftet ud inden den 6/9 og fordi vi ikke har mødt vedkommende.

Min kæreste er klart af den opfattelse at det må blive et nej. Han har det underligt ved at have en med til festen han aldrig har mødt. Jeg har det egentlig på samme måde men kan godt forstå venindens ønske. Vi skal jo være ennige om beslutningen.

Veninden har endda tilbudt at betale hans kuvert hvilket jeg sagde nej til. Jeg har meldt ud til veninden at der fra feststedets side har været et krav om at deltagerantal skulle lægge fast en måned før men jeg ville undersøge det og at jeg først skal drøfte det med kæresten.

Hvad gør jeg lige????? Jeg er jo bange for at såre veninden men jeg er samtidig nødt til at være enig med min kommende mand om hvad vi gør.

Redigeret af JaneDuedal
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder mest til at detmå blive et nej. Du kan jo stille og roligt forklarer din veninde at i ikke har overskud til ændringer i antallet af gæster nu og i har lavet den regel for jer selv at der ikke skal nogen med i ikke harmødt. Det må din veninde også godt kunne sætte sig ind i. Lav evt. en aftale om at i kan invitere dem til middagen en anden dag så fokus kommer væk fra at han ikke kommer med til brylluppet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I har sagt nej til andre venners kærester fordi I ikke har mødt dem, så må det også blive et nej til din veninde. Det må være mest fair og det må din veninde også kunne forstå. Af hensyn til bordplan og feststedet synes jeg heller ikke at I behøver at invitere ham, da alt dette jo er blevet planlagt.

Snak med din veninde og forklar jeres holdning til ikke at invitere folk I ikke har mødt og at det er noget sent hun melder ud med ønsket om at få ham med. Der er kun 20 dage til jeres bryllup. Det lyder ikke til at det er en kæreste hun har haft længe, da I endnu ikke har mødt ham.

Selvfølgelig er det ikke nemt for din veninde, hvis de andre fællesvenner har deres kærester med, men dem kender I jo allerede.

Håber I finder frem til en løsning og får en fantastisk dag. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvis I har sagt nej til andre venners kærester fordi I ikke har mødt dem, så må det også blive et nej til din veninde. Det må være mest fair og det må din veninde også kunne forstå. Af hensyn til bordplan og feststedet synes jeg heller ikke at I behøver at invitere ham, da alt dette jo er blevet planlagt.

Snak med din veninde og forklar jeres holdning til ikke at invitere folk I ikke har mødt og at det er noget sent hun melder ud med ønsket om at få ham med. Der er kun 20 dage til jeres bryllup. Det lyder ikke til at det er en kæreste hun har haft længe, da I endnu ikke har mødt ham.

Selvfølgelig er det ikke nemt for din veninde, hvis de andre fællesvenner har deres kærester med, men dem kender I jo allerede.

Håber I finder frem til en løsning og får en fantastisk dag. :thumbsupsmileyanim:

Helt enig!

Jeg synes ydermere, at hvis din veninde vil have, I skal møde hendes kæreste, så er det hende, der skal tage initiativ og få jer bragt sammen hjemme hos hende - ikke jer. Og det skal slet ikke ske på jeres bryllupsdag. Hvorfor mon hun ikke har inviteret jer sammen med fyren??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

De har været sammen siden januar. Men har kun set hinanden i weekender mm da de bor i hver sin ende af landet og kæresten har 2 børn. Derfor har det heller ikke været nemt at kunne møde vedkommende idet de mest er hos kæresten da denne har jo har børn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I denne situation vil jeg helt klart mene, at han ikke skal med. At I aldrig har mødt ham synes jeg ikke er nær som vigtigt som det faktum, at hun først spørger 14 dage efter SU og 3 uger før den store dag. I siger bare til hende, på en pæn måde selvfølgelig, at feststedet skulle have besked om det endelige antal dagen efter Jeres SU, så det er for sent at ændre på det. Andet behøver hun ikke få at vide.

Jeg synes det hele lugter lidt af, at han har meddelt, at han har en friweekend og gerne vil besøge hende, men "desværre" skal hun til bryllup, så hendes eneste måde at få kæresten at se den weekend er at forsøge at få ham med til brylluppet.

Vi havde også snakket om, at vi gerne ville møde en venindens kæreste inden brylluppet, bare så vi havde en ide om, hvem det var, vi inviterede, men af en eller anden grund, så lykkedes det os aldrig at finde en dag, hvor vi alle 4 kunne mødes. Men han blev inviterede alligevel og vi har absolut ikke fortrudt vores beslutning. Så jeg synes ikke man bare af princip skal nægte at invitere kærester, fordi man ikke har mødt dem. Jo, hvis kæresten er kommet til 2 uger før invitationerne sendes ud, men har de været sammen længe (i vores tilfælde 1 år, og de bor i samme by, så de er ikke kun weekend-kærester som det er tilfældet her), kunne man måske godt være lidt 'large', hvis man altså også har pengene til at invitere en ekstra person.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Okay...

Et er, at det er dårlig stil af veninden at spørge - og så endda efter tidsfristens udløb! Endnu et eksempel på manglende pli!

MEN!

I burde også kunne vise jer som 'de voksne' og sige til veninden, at hun godt må tage kæresten med! Hvis det gør en forskel for hende (hvilket man må gå ud fra, ellers spurgte hun vel ikke?), så kan I vel godt overkomme at have en med, som I godt nok ikke kender - men måske kommer I til det hurtigt den aften?

Personligt kan jeg fortælle, at i vores selskab er der to par, hvor Trolden ikke har mødt det ene par, og jeg ikke har mødt det andet! Men det er da en kærkommen lejlighed til at lære dem at kende - og når det nu er vores gamle venner, så skal de jo også med - selvom den bedre halvdel ikke har mødt dem.

Hvis din veninde er en pige, du har tænkt dig at holde fast i - så lad hende få sin kæreste med. Hvis han forbliver inde i billedet fremover, så vil I senere hen blive glad for jeres beslutning!

Hld og lykke ;o)

Redigeret af MissCath
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil gå lidt imod strømmen *dukker mig lige* ;) .... der skal op til 3 kærester med til vores bryllup, som enten jeg eller min kommende mand ikke har mødt... Men vi har inviteret dem med fra starten...og som nogle af jer skriver, ja veninden/vennen burde tage initiativ til, at deres nye kæreste møder brudeparret inden festen, men det er ikke altid, at vennerne tænker så langt... Det må være fantastisk kedeligt at tage med til en bryllup, hvor du ikke har mødt gom/brud eller begge, men vi har besluttet, at vi giver vores venner, den behandling, vi selv ville forvente ;)

Så hvis det betyder meget for din veninde og hun betyder meget for dig, ville jeg invitere kæresten med og invitere dem over til brunch næste søndag - :lol: (det kan jo være, at hun ikke har haft overskud til meget, hvis hun har haft det skidt i et stykke tid....)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Har nu en update til denne tråd. Vi blev igår enige om at veninden må tage kæresten med. Det betyder meget for hende og det er den første gang hun skal have kæreste med til noget. Da hun har været gennem rigtig meget det sidste par år vil jeg gerne have hun er glad og da især den dag, så pyt være med at vi aldrig har mødt hendes kæreste.

Vi skal til et andet bryllup i omgangskredsen imorgen hvor jeg fortæller hende det. Vi har først snakket om det nu indbyrdes da vi har haft en masse problemer i min kommendes familie.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej

Har nu en update til denne tråd. Vi blev igår enige om at veninden må tage kæresten med. Det betyder meget for hende og det er den første gang hun skal have kæreste med til noget. Da hun har været gennem rigtig meget det sidste par år vil jeg gerne have hun er glad og da især den dag, så pyt være med at vi aldrig har mødt hendes kæreste.

Vi skal til et andet bryllup i omgangskredsen imorgen hvor jeg fortæller hende det. Vi har først snakket om det nu indbyrdes da vi har haft en masse problemer i min kommendes familie.

I traf det valg som i havde det bedst med - og ja bedre kan det jo ikke gøres.. :cheerleader3:

Håber i får en dejlig dag i morgen.. og hun blir glad....

:lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej

Har nu en update til denne tråd. Vi blev igår enige om at veninden må tage kæresten med. Det betyder meget for hende og det er den første gang hun skal have kæreste med til noget. Da hun har været gennem rigtig meget det sidste par år vil jeg gerne have hun er glad og da især den dag, så pyt være med at vi aldrig har mødt hendes kæreste.

Vi skal til et andet bryllup i omgangskredsen imorgen hvor jeg fortæller hende det. Vi har først snakket om det nu indbyrdes da vi har haft en masse problemer i min kommendes familie.

Det synes jeg var rigtig godt af jer.

Jeg har selv været i den ende, hvor min kæreste blev inviteret til bryllup hos en af sine gamle venner, men jeg blev ikke inviteret på trods af, at vi havde været sammen i 1½ år på det tidspunkt. Vi fik aldrig en forklaring, men det har sikkert også haft at gøre med, at de aldrig havde mødt mig - men jeg blev da ked af det. Jeg synes, at et bryllup er en af de få situationer, hvor man simpelthen ikke kan være bekendt at skille par ad, fordi det jo netop er kærlighed man fejrer. Til vores bryllup kommer også flere personer, jeg aldrig har mødt, og det er helt ok.

Så jeg synes, I har taget et rigtig godt valg, og jeg håber, din veninde bliver glad! :lol:

Redigeret af Pantufinha
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes det er godt I inviterede hende med :lol:

Mit krav er heller ikke at have mødt vedkommende, for det kan altså være svært at få til at passe ind. Jeg vil mere skele til hvor længe de har været sammen, så synes I har taget god beslutning og håber hun bliver glad!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg fik fortalt min veninde det igår inden vi skulle til en anden venindes bryllup. Hun blev bare så glad og blev ved med at sige tak :cheerleader3: . Vi når også at møde "giraffen" inden da vedkommende kommer og besøgermin veninde et par dage i den næste uge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer