siggaard-rasmussen

Kys kys kys

22 indlæg i dette emne

hej brude

så klirre gæsterne på tallerknerne.....så tramper de.....puha :ilovebryllupsklar: det blir dag ikke nemt og skal under bordret eller op på stolen i den store kjole??? Hvad sir i....det er jo en tradition....så selvfølgelig skal det gøres, men er der nogen trick... :thumbsupsmileyanim:

Så er der jo oz det med når bruden eller gommen forlader rummet....så skal der kysses igen....hva...foregår det på kinden eller....s :cheerleader3:

knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi - ja det er ikke nemt. Jeg har til vores 30 års fødselsdag øvet mig lidt på det idet vi var klædt ud som brudepar og det gik nemt nok med at komme op og ned, men denne gang har jeg altså skørt under og slør på, så jeg ved ikke helt om det bliver lige så nemt, men altså de må jo bare vente på mig. For det hører sig altså til hvis I spørger mig.

Om det foregår på munden eller kinden er vist forskelligt alt efter hvem det er. Jeg plejer at kysse gomme på kinden, men da vi var afsted i lørdags til min svoger og svigerindes bryllup fik han sgu kys på munden. Han plejer at kysse med sin bror (min kommende mand), så jeg tror faktisk at det var det han ville foretrække og nu kender jeg ham jo ret godt modsat nogle af de andre bryllupper vi har været til. Da vi holdt generalprøve ( til fødselsdagen ) tror jeg egentlig ikke selv jeg bestemte om jeg ville kysses på mund eller kind. Man kan jo godt vende kinden til hvis det er det man foretrækker, men hvis der er nogle fyre i selskabet der vil kysse på munden skal de nok finde ud af at få dit hoved vendt - tror jeg roligt du kan regne med. hihi

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg smed mine sko hver gang, jeg skulle op på stolen og kysse med min mand. Det var ikke let i kjolen, men det var noget med at hive op i hele kjolen og så få en hjælpende hånd af min mand.

Til kysserunderne fik jeg kys på hver kind og panden :thumbsupsmileyanim: Der var ingen der kyssede mig på munden (heldigvis ;) )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah... hvis jeg bare kunne huske det med sikkerhed :thumbsupsmileyanim: det hele gik så stækt de par gange min mand var ude. Tror jeg et par gange blve kysset på munden, men ellers var det primært på kinderne. Men det er jo ikke fordi man får en rigtig tunge-slasker....

Med hensyn til at kysse manden, blev det til rigtig mange gange op på stolen og under bordet. Det tog lidt tid, men folk ventede utålmodigt imens de slog og trampede :ilovebryllupsklar::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hej brude

så klirre gæsterne på tallerknerne.....så tramper de.....puha :ilovebryllupsklar: det blir dag ikke nemt og skal under bordret eller op på stolen i den store kjole??? Hvad sir i....det er jo en tradition....så selvfølgelig skal det gøres, men er der nogen trick... :thumbsupsmileyanim:

Så er der jo oz det med når bruden eller gommen forlader rummet....så skal der kysses igen....hva...foregår det på kinden eller....s :cheerleader3:

knus

Det er slet ikke så formaliseret. Nogle kysser på kinden, andre går anderledes til værks - Så det er forskelligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er mega højdeskræk - så inden vi satte os sagde jeg at jeg kom ikke op på stolen for så ville jeg få det dårligt, så vi rejste os "bare" op. Har altid syntes det er underligt at skulle kravle rundt på gulvet i sit pæneste tøj - så vi gjorde som om vi ikke kendte til det med at trampe igulvet - det viste sig så at det gjorde dem over 40 heller ikke... :cheerleader3:

Redigeret af lei
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det kommer an på personerne der skal kysse jer, for min kommende mands familie er meget med kys og kærlighed så regner med at få en del (læs rigtig mange) kys på munden, hvori mod min egen familie kun kysser på kinden... Men det skal gå stærkt, så nogle kys havner måske ikke lige er der hvor de var beregnet, når de løber rundt for de skal jo alle sammen nå at kysse inden manden kommer tilbage.... og omvendt... :cheerleader3:

Det med at komme op og stå på stolen og ned under bordet er jo bare ren underholdning... men hvis man ikke kan komme op på stolen så find noget andet at stå på.. måske en lille skammel så er der heller ikke så langt ned hvis man skulle falde og hvis man ikke vil have kjolen skal blive for beskidt kunne man jo lægge et tæppe på gulvet der hvor i skal sidde...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom det ikke bliver nemt at komme op på stolen og ned under bordet i min store prinsesse kjole, så vil jeg nu gøre det alligevel.... det er jo tradition, og det kan godt lade sig gøre selvom man har stor kjole :biggrin:

Men jeg kender desværre ikke lige nogen gode tricks...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit bedste trick er vist det samme som lollers, nemlig at smide skoene. Det gjorde jeg under alle omstændigheder, mens vi spiste, for selvom jeg havde fundet nogle gode sko, så var de jo altså højhælede, pæne sko, og jeg havde gået en del, da vi var ude at blive fotograferet. Men jeg var ret glad for det også i forbindelse med at kravle op på stolen, for der havde da været lidt større risiko for at glide eller tabe balancen med skoene på.

Og det var såmænd ikke så svært. Bare hive op i kjolen og få den ene fod op og så lige lade manden give en hånd :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man bliver sgu helt svedt ved tanken... :) op - ned - op - ned - op - ned :shooter:

Mht til når bruden/gommen forlader rummet, så tror jeg det kommer helt an på gæsterne og ens forhold til dem... Men jeg er sgu ligeglad hvor de kysser, synes bare det er så hyggeligt, og kender jo alle gæsterne rigtig godt, og der er ikke nogen jeg ikke kan tåle lidt mundsavl fra :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kyssede gladeligt hver gang de bad om det, dog var vi ikke oppe på stolene..

Vi havde faktisk fået lov at feststedet til at hoppe op på stolene, blot vi passede på dem, men valgt at gemme os lidt bag undskyldningen, at det så feststedet helst ikke vi gjorde, da stolene ikke kunne holde til det.. :cheerleader3:

Gæsterne tog det pænt og det ødelagde ikke noget af den gode stemning og kysseklokkerne var et hit.. :thumbsupsmileyanim:

/Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kommer helt sikkert til at smide skoene og håber, at de fleste mænd kysser andre steder end på mænden, da det er grænseoverskridende for mig. Men ellers går det nok, da det jo går super hurtigt og nok bare er trutkys.

Omkring kravlen under bordet og at stå på stolene, kommer det an på, hvad min krop kan holde til. Specielt det under bordene bliver svært, men jeg håber, at jeg med god tid også får det med :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan som brudepar sende mange signaler med sit kropsprog. Det er som regel meget tydeligt hvem der er med på det og hvem der knap så meget er til det. Dvs. I kan ret hurtigt give jeres gæster en fornemmelse af om det er noget I er med på eller måske gerne så jer fri for, eller ihvertfald begrænset. Der er også enkelte som siger at det vil de bare ikke. Det er en individuel sag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg hev op i kjolen og stillede mig op på stolen - no problemo! (Jeg gik også på toilettet selv - det gik fint, selvom jeg have stor kjole på, men jeg tog så også handicaptoilettet med maaaaasser af plads).

Kysserunderne var nu heller ikke slem - jeg fik kys både på mund og andre steder i ansigtet, men det rører mig heller ikke ;)

Jeg tror, som Diskobil skriver, at man kan hurtigt aflæse brudeparret, om de er helt med på den eller føler sig beklemt ved situationen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, som Diskobil skriver, at man kan hurtigt aflæse brudeparret, om de er helt med på den eller føler sig beklemt ved situationen.

Det er bare ikke altid at gæsterne respekterer det 100%. Ofte er der en tilbøjelighed til at jo mere de afviger jo mere bliver der presset. Nu spiller vi ikke direkte op til kysserunder eller kommer med sjove tilråb etc. når en af dem har forladt lokale, men jeg har selv gjort det til en vane lige at lodde stemningen og finde ud af om det er noget parret er til eller ej for man kan lave meget med musik.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er vi i den situation, at vi ikke må stå på stolene, der må ikke slås på tallerkener eller glas, så vi skal ud og investere i små klokker...for folk vil nok blive lidt øv, hvis de ikke kan lave lidt ballade.

Hvad vi så gør istedet for at hoppe op på stolene, ved vi ikke, men vi skal nok finde på noget. Men ville helst slippe, hvis jeg kunne. Jeg er ikke meget for det der halløj...fnis... :thumbsupsmileyanim::boohoo:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
hej brude

så klirre gæsterne på tallerknerne.....så tramper de.....puha :cheerleader3: det blir dag ikke nemt og skal under bordret eller op på stolen i den store kjole??? Hvad sir i....det er jo en tradition....så selvfølgelig skal det gøres, men er der nogen trick... :blink:

Så er der jo oz det med når bruden eller gommen forlader rummet....så skal der kysses igen....hva...foregår det på kinden eller....s :cheerleader3:

knus

man kan da øve sig lidt inden det er da lidt hyggeligt :loveflag: ellers så har jeg ikke nogen triks.

det med kysseriet er primært på kinden... men vi har nogle venner som godt kan lide at drille så der kommer nok og nogle på munden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er vist lidt på tværs her, for jeg er slet slet ikke til det kysseri. Jeg har været til 1 bryllup, hvor jeg ikke brød mig om gommen, så jeg lod være med at rende op og kysse. Det virkede måske forkert, men jeg kunne ikke lige få mig selv til at skulle kysse på ham.

Både jeg og min kommende mand er enige om, at vi ikke bryder os om kysseritualerne - hverken den, hvor de skal op og kysse eller den, hvor gæsterne bestemmer, hvornår vi skal op og kysse.

Vi har snakket om, om vi kan frabede os dette, men så kom svaret fra svigermor "ja, det kan I da godt, men vi retter os ikke efter det".

Nåh men.. vi må jo lige have det med i overvejelserne ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vist lidt på tværs her, for jeg er slet slet ikke til det kysseri. Jeg har været til 1 bryllup, hvor jeg ikke brød mig om gommen, så jeg lod være med at rende op og kysse. Det virkede måske forkert, men jeg kunne ikke lige få mig selv til at skulle kysse på ham.

Både jeg og min kommende mand er enige om, at vi ikke bryder os om kysseritualerne - hverken den, hvor de skal op og kysse eller den, hvor gæsterne bestemmer, hvornår vi skal op og kysse.

Vi har snakket om, om vi kan frabede os dette, men så kom svaret fra svigermor "ja, det kan I da godt, men vi retter os ikke efter det".

Nåh men.. vi må jo lige have det med i overvejelserne ;)

jeg syntes ikke det er forkert, hvis man ikke bryder sig om det... og man frabeder sig det... bør jeres gester også rette sig efter det

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg er vist lidt på tværs her, for jeg er slet slet ikke til det kysseri. Jeg har været til 1 bryllup, hvor jeg ikke brød mig om gommen, så jeg lod være med at rende op og kysse. Det virkede måske forkert, men jeg kunne ikke lige få mig selv til at skulle kysse på ham.

Både jeg og min kommende mand er enige om, at vi ikke bryder os om kysseritualerne - hverken den, hvor de skal op og kysse eller den, hvor gæsterne bestemmer, hvornår vi skal op og kysse.

Vi har snakket om, om vi kan frabede os dette, men så kom svaret fra svigermor "ja, det kan I da godt, men vi retter os ikke efter det".

Nåh men.. vi må jo lige have det med i overvejelserne ;)

Jeg synes ikke kysse traditionen er speciel hyggelig!! Min mand frygter den og vi vil, sammen med de andre traditioner vi heller ikke bryder os om, frabede os det.

Vores bryllup er i sig selv utraditionelt og jeg håber at det er med til at afbøde 'forbudene'

Kom min mor og sagde at hun ikke ville rette sig efter det ønske ville hun få en skideballe af rang.. og jeg hæver ellers aldrig stemmen overfor nogen. Men det skal respekteres!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer