pusserrnus

dresscode

23 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Nogen synes at det er rart at have noget at rette sig efter.

Snakker vi f.eks. om galla tøj, festlig påklædning eller causal, afslappet tøj?

Det giver gæsterne en indikation om, hvad de skal have på. Det er jo ikke sjovt at komme i flot galla kjole, hvis alle de andre har cowboybukser på. Jeg ser det ikke som et krav til mine gæster eller fordi jeg vil bestemme over dem. Jeg vil blot lade dem vide, hvilken stil brylluppet holdes i.

Jeg tror vi skriver festlig påklædning. Det dækker over så meget :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke skrevet noget om påklædning i vores invitationer... vi regner med at folk godt ved at man klæder sig pænt på til et bryllup ( skal nok bare lige have nogen til at hjælpe min lillebror der nok ellers ville komme i hullede jeans og forvasket t-shirt )

Til dem der har spurgt har jeg sagt at jeg da synes at de skal tage lang kjole på hvis de har det, mere fordi jeg selv synes det er så pænt, men ingen tøjtvang herfra!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad folk skriver i invitationerne i de bryllupsfester vi kommer til men det virker som at begrebet dresscode er gået lidt af mode for det er som om der er sket en udvikling de senere år, ihvertfald hvad det mandlige køn angår. For nogle år siden kom stort set alle mænd i slips og jakkesæt hvis den da ikke stod på smoking, men i dag virker det mere afslappet. Det samme oplever man i arbejdslivet. For nogle år siden var slips - ihvertfald i min branche - næsten et must men i dag er det på retræte.

Jeg tror det er de færreste der i dag skriver noget om dress-code og efter min bedste overbevisning er det heller ikke nødvendigt medmindre man ønsker eksempelvis en smoking-fest. Min oplevelse er at, selvom påklædningen i dag er mere afslappet end tidligere så ser man ikke folk gå over i den anden grøft og troppe op T-shirt og cowboybukser. Medmindre det er en havefest hvor man direkte har sagt til folk at de skal komme som de er.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man laver en temafest så er der vel ikke noget galt i at man har dresscode... er det galla jamen så er det da irriterende hvis der kommer en i cowboybukser... det passer bare ikke ind...

Dresscode hos os bliver et farvetema da jeg er til naturfarver og slet ikke kan udstå pangfarver så det vil jeg helst ikke se for meget af på min dag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skrev dresscode i vores invitation, da jeg selv synes det er rigtig rart at have noget at rette sig efter, når man skal til fest..

Jeg gider ikke at folk kommer i cowboybukser eller hængerøvsbukser til mit bryllup.. Og jeg vil ikke have at andre kvinder kommer i hvid/cremefarvet kjole, top+nedderdel..

Jeg har faktisk bedt en veninde om at finde sig en anden kjole, da den hun havde tænkt sig at tage på, var samme farve som min kjole, dog med et par sorte bånd på..

Vores dresscode er festlig påklædning, hvilket vil sige, at man bare skal komme i sit pæneste tøj.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg skriver ikke nogeti vores invitationer, folk må komme som de føler dem bedst.

Jeg bliver selv lidt fornærmet når nogen pådutter mig hvilket tøj jeg skal komme i. Jeg synes ikke man kan være bekendt at skrive at kvinderne skal komme i kjoler, ikke alle kvinder bryder sig o at komme i kjole, eller bær ikke kjoler ret pænt!! Så hvorfor skal de komme i det. Kvinder kan godt være meget pænt klædt i bukser!

Ja ja, så kommer alt det der med, at der er brudeparrets dag, og de må bestemme.. og bla bla.. men ejg synes der er grænser!! Og for mit vedkomne er det i andre folks påklædning.... den kan man altså ikke blande sig i.

De fleste mennesker har vel også pli nok, til at de ikke kommer i hullet jeans og en forvasket t-shirt?!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skriver dresscode i vores indbydelse....

Regner med at skrive "Selskabstøj" - Så er der ikke nogen der bliver desideret påduttet noget.... Vil bare ikke risikere at folk kommer i hængerøvsbusker og cowboybusker, når vi bruger så mange penge på at holde det et fint sted....

Men samtidig skal kvinderne ikke påduttes kjole. Min moster kan ikke lide kjole, man har nogle rigtig flotte buskesæt! Så derfor selskabstøj :cheerleader3:

Men må indrømme at jeg forventer at folk er klædt pænt på, når vi holder festen et ret fint og halvdyrt sted. Ellers kunne vi ligeså godt holde det i haven (no affence til havebryllupper - De er tit super romantiske! Men det er jo ikke galla man har på i haven)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor er det man skriver dresscode på??

Er det ikke folks eget valg hvad de kommer i?? Synes brudeparret vil bestemme lidt for meget hvis de vil bestemme hvad folk skal komme i!!

Og hvad havde I som dresscode??

Hej.

Kan sagtens følge dig i at du ikke ønsker at bestemme hvad folk skal have på. Tror bare ikke at det er det som menes med dresscode.

Sådan er det i hvert fald ikke tænkt for vores vedkommende, men mere som en slags guide til hvordan stilen til vores bryllup er, og så nogle gæster ikke føler sig for fine, og andre for kedelige. Når vi melder ud er folk i samme båd, og derfor ingen der vil føle sig ved siden af.

Vi skriver festlig påklædning, men som underpunkt skriver vi jakkesæt til mændene og kjole/buksedragt/ pæne selskabsbukser til kvinderne. Så er der noget for enhver smag, også til de kvinder som ikke kan lide at have kjole på.

Vores bryllup er et rigtigt princesse bryllup og jeg vil føle at stilen ødelægges lidt, hvis folk ikke kommer anstændigt klædt på og virkelig gør noget ud af sig selv.

Sådan har jeg det bare og derfor er det naturligt for mig at melde ud hvad jeg "forlanger" som etikette til vores bryllup. Men igen er det jo meget individuelt hvad folk synes og gør.

Og ja desværre er tiden en anden ide.....og nogle dukker rent faktisk op i slidte cowboybukser og en forvasket t-shirt, hvis ikke andet er givet. Desværre.

Desuden kender vores gæster os jo så godt at de ved hvilke typer vi er og derfor også vores ønsker og stil til brylluppet - så jeg er af den overbevisning at ingen vil tage det som et "surt opstød", men derimod være taknemmelige for en guide med "hjælp til selvhjælp" mht. påklædning. Og de vil kun være glade for at vi melder ud hvordan vi ønsker det.

Ligesom at vi skriver at vi ikke ønsker at få klippet i slipset eller revet i sløret!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der må jeg så sige at det er meget sjældent man ser folk dukke op i slidte cowboybukser og T-shirt til en bryllupsfest. Man ser heller ikke nogen - udover bruden - i hvid kjole.

Men en mandlig påklædning kan vel sagtens være nobel uden at der nødvendigvis er tale om et jakkesæt. Nu er det jo op til folk selv om de vil have en egentlig dresscode men jeg ville selv være meget påpasselig med at bruge udtrykket pæne selskabsbukser, på grund af de sure opstød du nævner. Kvinderne går normalt meget op i deres påklædning. Særligt til en bryllupsfest. Nogle vil måske tage det som udtryk for at værtsparret/brudeparret ikke har tiltro til at de kan klæde sig pænt af egen drift + hvad er pænt og hvad er ikke pænt Det er vel også en smagssag.

Men man skal selvfølgelig gøre som man selv vil og lave en dresscode hvis det er det man vil. Det er bare nemmere at have med at gøre hvis det er konkret, som eksempelvis en smokingfest, eller som Rikke nævner en temafest, et farvetema o.l. Det andet bliver nemt meget personligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at skrive Galla som dresscode i vores indbydelse. Det er af den simple årsag, at vi holdet vores bryllup på et særdeles flot slot - og derfor ville vi gerne give den hele armen og gå hele vejen. Flere af vores gæster synes det er FOR FEDT at vi har ønsket galla - for så får de luftet de store rober og det er meget, meget sjældent at man får lov til det.

Så vidt jeg ved kommer de fleste af herrerne i kjolesæt, nogle i smoking og enkelte i habit. Alle kvinderne kommer i lang kjole.

Vi har ikke hørt noget om, at folk er sure over, at vi har valgt en dresscode. På den anden side har vi heller ikke forlangt, at folk kommer i noget bestemt, hvis vi har talt med nogle om det - så det er altså ikke fordi vi ikke vil lukke folk ind, hvis de kommer i andet. Men en dresscode er jo til for at vejlede.

Som jeg engang skrev i en anden tråd:

I sin tid var der ingen grund til at skrive 'Påklædning' eller 'Dresscode' på sine indbydelser, for alle vidste, hvad man kom i, når det var formiddagsbryllup, eftermiddagsbryllup, med eller uden middag, til bal hos dronningen og så videre. Altså, folk kendte takt og tone og alle vidste, hvem Emma Gad var.

Nu til dags (jeg lyder meget gammel nu, jeg ved det godt) kender de fleste mennesker godt det begreb, der hedder opdragelse - men det er dog de færreste, der kan finde ud af, hvad det egentlig vil sige at være godt opdraget.

Jeg taler ikke bare om påklædning til et bryllup - jeg taler også om, at man OVERHOVEDET tillader sig at stille spørgsmål til eller opponere mod indholdet af en indbydelse eller rammerne for et bryllup.

Jeg taler om, at folk ikke kender talerækken til middagen. At folk ikke ved, at din bordherre sidder til venstre for dig og at han rent faktisk har som fornemmeste opgave at servicere sin borddame. At man faktisk bør sende en skriftlig tak for invitationen. At man ikke drikker sig fra sans og samling og at man ikke brækker sig ud over hele lokummet... Små eksempler, men oftest noget, folk ikke er klar over - eller er ligeglade med.

Faktum er, at hvis man er så heldig at blive inviteret til bryllup, så møder man op i sit stiveste puds. Problemet er jo så bare igen, at der findes en masse mennesker som ikke er godt opdraget og derfor møder op i hullede jeans, i træsko og så videre. DERFOR skriver man dresscode/påklædning på sine invitationer. Det er ikke for at bestemme over sine gæster, men for at hjælpe de stakler, som ikke er godt opdraget hjemmefra. De viser så bare endnu mere af deres elendige opdragelse, når de tillader sig at stille spørgsmålstegn ved påklædningsønsket.

Der findes regler og uskrevne regler i vores samfund og i vores måde at omgås hinanden. Hvis vi ikke har både den ene og anden slags, så kan vi ikke finde ud af at leve sammen og så bliver det hele en stor gang rod.

Jeg er typen, der bliver irriteret over, at folk ikke bruger både kniven og gaflen, når de spiser. Eller når de bøvser højlydt, går på toilettet under middagen, afbryder når man taler, tager deres telefon eller sms'er, når jeg taler med dem, og så videre og så videre. Jeg er typen, der holder på, at man skal lære sine børn at sige tak, at holde til højre, at sige tak, når en eller anden holder døren for dem og alle de små ting, som gør at det hele glider meget, meget lettere. Det er bare uhyggeligt hvor mange mennesker, som efterhånden ikke kender god takt og tone!

Man kan også vende den om og sige, at i vore nymodens dage har vi muligheden for at ændre på god takt og tone - men KUN HVIS VI KENDER DEN RIGTIG MÅDE AT GØRE TINGENE PÅ! Først dér kan man tillade sig at afvige fra normerne...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg godt at overdrivelse fremmer forståelsen men alligevel:

Naturligvis vælger I at lave en dresscode når I ønsker at holde en "galla-fest".

Men dine "forholdsregler", hvis vi skal kalde det for det, er faktisk udtryk for nogle meget formaliserede betragtninger, hvor de fleste i dag ønsker det stik/modsatte: En bryllupsfest der holdes så uformel, festlig, usnoppet og afslappet som mulig hvor tingene holdes nede på jorden.

Hvorfor er det et krav at - alle - gæsterne ved en bryllupsfest kender talerrækkefølgen. Der er jo en toastmaster til at styre det ? Jo det er en del af den danske bryllupskultur og derved værd at kende, men det behøver nødvendigvis ikke at komme lige med det samme (ved de første par bryllupsfester man deltager i som gæst).

På mange vil det nok - i dagens Danmark - virke akavet hvis folk sender en egentlig skriftlig tak for invitationen. De er glade bare folk gider vende tilbage i rimelig tid. SMS bryder jeg mig personligt ikke om, men de fleste tager knoglen og ringer tilbage. Det giver også en mere personlig dialog (om bl.a. påklædning m.v.) end et skriftligt svar.

Det er yderst sjældent man ser folk drikke sig fra sans og samling til en bryllupsfest og de få gange det er set har det typisk været hele selskabet inkl. gom og brud. Naturligvis er der ofte nogle enkelte i et selskab som er godt pyntede sent ud på natten men jeg kan dårligt forestille mig at det er det tidspunkt vi taler om her.

Igen: Det er sjældent man oplever folk i T-shirts og cowboybukser, og hullede bukser for den sags skyld til en bryllupsfest. Det ved jeg jo fordi jeg deltager i rigtig mange bryllupsfester årligt. Har man enkelte i selskabet som man ved kan være tilbøjelige til at skeje lidt ud påklædningsmæssigt var det måske bedre at tage en snak med dem (evt. via andre nærtstående) om det.

Du skal selvfølgelig have lov til at have dine meninger om takt og tone, men ærligt talt. Jeg har meget svært ved at se hvordan det kan være et irritationsmoment at folk går på toilettet under middagen. Skal man - så skal man, og det er også det vi lærer vores børn: Skal de så er det toilettet fremfor at sidde og holde sig, eller bruge bukserne. :cheerleader3: Jeg kunne da også lige se i ånden at hele bryllupsselskabet har siddet og holdt sig under en 5 timer lang bryllupsmiddag. Så bliver der godt nok run på toiletterne bagefter :loveflag:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det handler om pli. Jeg mener selvfølgelig ikke, at folk ikke skal have lov til at gå på toilettet under en bryllupsmiddag, men jeg holder på, at når man sidder og spiser sammen på en restaurant eller derhjemme, så må man altså enten gå på do lige inden maden eller vente til bagefter.

Vi deler ikke samme opfattelse af tingene, men det er også fint nok. Jeg er ikke så striks, som jeg skriver. Men jeg skriver det stingent, fordi jeg godt vil have budskabet igennem: At vi mangler pli og god opdragelse i dagens Danmark. Ikke bare når der er fest, men generelt.

Det er mere reglen end undtagelsen at man har uopdragne børn, at ingen siger tak, at ingen går til højre om hinanden og at ingen efterhånden tænker på andre end sig selv. Der er efterhånden ingen, der holder tilbage for hinanden, eller tager hensyn til hinanden. Det er en tendens, som jeg gerne vil væk fra, fordi det alt andet lige gøre samfundet lettere at færdes i, hvis man kender de uskrevne regler - og oven i købet gider følge dem.

At jeg så også synes, at det gælder til fest er noget andet. Jeg mener, at når man som brudepar har lagt mange kræfter og penge i sin fest, så bør gæsterne også opføre sig ordentligt og komme i pænt tøj, alt afhængig af, hvad der er blevet bedt om. Og jeg synes rent faktisk, at det er uartigt at møde op i smoking i kirken. Men det er bare mig...! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Der må jeg så sige at det er meget sjældent man ser folk dukke op i slidte cowboybukser og T-shirt til en bryllupsfest. Man ser heller ikke nogen - udover bruden - i hvid kjole.

Det synes jeg nu godtnok jeg ofte har set.. Jeg tror ikke der er så mange unge der ved at den farve er forbeholdt bruden..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk, set fra gæsts synspunkt, at det er meget behageligt, at der er dresscode på invitationerne, i hvert fald hvis man har nogle mennesker med, som man ikke taler med så tit.

Er før troppet op til en fest, hvor jeg var klædt lidt for fint på i forhold til andre gæster. Det er ikke en rar følelse at have, at man skiller sig ud på den måde... Og kan heller ikke forestille mig, at det er særligt behageligt under modsatte omstændighedder.

Men hvis man fortæller vidt og bredt om sin fest, og de mennesker der skal med udemærket er klar over, hvordan det hele skal foregå, ser jeg ingen grund til dresscode... så regner de fleste nok ud hvordan de skal være klædt på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej

vi har ikke skrevet noget i vores indbydelse hvad folk skal have på selvom vi holder et dyrt sted. synes man skal komme i det man føler sig tilpas i i et selskab, og skrive det skal være galla eller dress code synes jeg er lidt for meget forlangt, det er jo ikke alle gæster der har råd til at investere i 2 sæt nye tøj( som ofte er meget dyre) betale polterabend, gave til parret og måske overnatning. så synes det er for meget at forlange. men tropper de op i det af sig selv er det jo bare vældigt :loveflag::balloons::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det eneste jeg har fået ud af hele den her tråd er at jeg åbenbart er møg uopdragen og burde skamme mig fordi jeg spørger til andres indbydelser og ikke vil betemme over mine gæster men det bare i orden, vil heller være uopdragen end være en der går og rette på andre og vil bestemme det de andre skal!!

Hvis du er bange for folk der ikke glæder sig efter dit hoveder skal komme i noget møg så lad vær med at invitere dem og din fest bliver perfekt

Dem der kan må gerne slette denne tråd

Redigeret af pusserrnus
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

KAN KUN ERKLÆRE MIG 100% ENIG MED TRÅDENS EJER... JEG ER ÅBENBART MEGET UDDANNET - DA JEG IKKE VED HVORFOR MAN SKAL GÅ HØJRE OM FOLK - OG UOPDRAGEN FORDI JEG SAGTENS KAN FINDE PÅ AT GÅ PÅ TOILETTET UNDER EN MIDDAG HVADENTEN DET ER HJEMME ELLER PÅ RESTAURENT!!!!

OG DRESSCODE ER I MINE ØJNE TOTALT SNOBBERI. FOLK ER NORMALT KLÆDT PÆNT PÅ TIL BRYLLUP, OG JEG FORSTÅR VIRKELIG IKKE AT FOLK FØLER DERES DAG KAN BLIVE ØDELAGT AF ANDRES PÅKLÆDNING!

HVIS FOLK ER I TVIVL OM HVOR FIN STILEN ER (HVIS IKKE DER ER SKREVET "TØJ-GUIDE") SÅ SPØRGER DE JO BRUDEPARRET!

LOUISE

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rolig nu, synes slet, slet ikke der er nogen grund til at blive sur og gal og ligefrem kalde folk snobber.. :cheerleader3:

synes da tråden har været holdt i en MEGET pæn tone.. Vi er alle forskellige, og der er også kommet forskellige svar i tråden.. Nogen har valgt en dresscode, og andre har ikke.. Alle der har svaret i tråden har argumenteret for, hvorfor de har valgt som de gjorde, for at der kan komme et nuanceret billede af opfattelsen af en dresscode..

Trådstarter: du spurgte til hvorfor folk valgte en dresscode, og du har fået svar på det. Jeg ser ingen steder i tråden, at du er blevet kaldt uopdragen og at folk har skældt dig ud for at spørge til invitationerne..

Hvis du vil have tråden slettet, så kan du enten skrive til admin, inde under til/fra redaktionen, ellers trykke på den røde report knap i venstre hjørne, så får superbrugerne også en PM med et link til tråden, og så vil de slette den for dig..

:lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi har valgt at skrive Galla som dresscode i vores indbydelse. Det er af den simple årsag, at vi holdet vores bryllup på et særdeles flot slot - og derfor ville vi gerne give den hele armen og gå hele vejen. Flere af vores gæster synes det er FOR FEDT at vi har ønsket galla - for så får de luftet de store rober og det er meget, meget sjældent at man får lov til det.

Så vidt jeg ved kommer de fleste af herrerne i kjolesæt, nogle i smoking og enkelte i habit. Alle kvinderne kommer i lang kjole.

Vi har ikke hørt noget om, at folk er sure over, at vi har valgt en dresscode. På den anden side har vi heller ikke forlangt, at folk kommer i noget bestemt, hvis vi har talt med nogle om det - så det er altså ikke fordi vi ikke vil lukke folk ind, hvis de kommer i andet. Men en dresscode er jo til for at vejlede.

Som jeg engang skrev i en anden tråd:

I sin tid var der ingen grund til at skrive 'Påklædning' eller 'Dresscode' på sine indbydelser, for alle vidste, hvad man kom i, når det var formiddagsbryllup, eftermiddagsbryllup, med eller uden middag, til bal hos dronningen og så videre. Altså, folk kendte takt og tone og alle vidste, hvem Emma Gad var.

Nu til dags (jeg lyder meget gammel nu, jeg ved det godt) kender de fleste mennesker godt det begreb, der hedder opdragelse - men det er dog de færreste, der kan finde ud af, hvad det egentlig vil sige at være godt opdraget.

Jeg taler ikke bare om påklædning til et bryllup - jeg taler også om, at man OVERHOVEDET tillader sig at stille spørgsmål til eller opponere mod indholdet af en indbydelse eller rammerne for et bryllup.

Jeg taler om, at folk ikke kender talerækken til middagen. At folk ikke ved, at din bordherre sidder til venstre for dig og at han rent faktisk har som fornemmeste opgave at servicere sin borddame. At man faktisk bør sende en skriftlig tak for invitationen. At man ikke drikker sig fra sans og samling og at man ikke brækker sig ud over hele lokummet... Små eksempler, men oftest noget, folk ikke er klar over - eller er ligeglade med.

Faktum er, at hvis man er så heldig at blive inviteret til bryllup, så møder man op i sit stiveste puds. Problemet er jo så bare igen, at der findes en masse mennesker som ikke er godt opdraget og derfor møder op i hullede jeans, i træsko og så videre. DERFOR skriver man dresscode/påklædning på sine invitationer. Det er ikke for at bestemme over sine gæster, men for at hjælpe de stakler, som ikke er godt opdraget hjemmefra. De viser så bare endnu mere af deres elendige opdragelse, når de tillader sig at stille spørgsmålstegn ved påklædningsønsket.

Der findes regler og uskrevne regler i vores samfund og i vores måde at omgås hinanden. Hvis vi ikke har både den ene og anden slags, så kan vi ikke finde ud af at leve sammen og så bliver det hele en stor gang rod.

Jeg er typen, der bliver irriteret over, at folk ikke bruger både kniven og gaflen, når de spiser. Eller når de bøvser højlydt, går på toilettet under middagen, afbryder når man taler, tager deres telefon eller sms'er, når jeg taler med dem, og så videre og så videre. Jeg er typen, der holder på, at man skal lære sine børn at sige tak, at holde til højre, at sige tak, når en eller anden holder døren for dem og alle de små ting, som gør at det hele glider meget, meget lettere. Det er bare uhyggeligt hvor mange mennesker, som efterhånden ikke kender god takt og tone!

Man kan også vende den om og sige, at i vore nymodens dage har vi muligheden for at ændre på god takt og tone - men KUN HVIS VI KENDER DEN RIGTIG MÅDE AT GØRE TINGENE PÅ! Først dér kan man tillade sig at afvige fra normerne...

Øh.. hvorfor må man ikke gå på toilettet under bryllupsmiddagen? Det plejer at gælde for de kongelige. Personligt har jeg svært ved at sidde seks timer uden at tisse, hvis jeg altså også skal nyde middagen. :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Rolig nu, synes slet, slet ikke der er nogen grund til at blive sur og gal og ligefrem kalde folk snobber.. :cheerleader3:

synes da tråden har været holdt i en MEGET pæn tone.. Vi er alle forskellige, og der er også kommet forskellige svar i tråden.. Nogen har valgt en dresscode, og andre har ikke.. Alle der har svaret i tråden har argumenteret for, hvorfor de har valgt som de gjorde, for at der kan komme et nuanceret billede af opfattelsen af en dresscode..

Trådstarter: du spurgte til hvorfor folk valgte en dresscode, og du har fået svar på det. Jeg ser ingen steder i tråden, at du er blevet kaldt uopdragen og at folk har skældt dig ud for at spørge til invitationerne..

Hvis du vil have tråden slettet, så kan du enten skrive til admin, inde under til/fra redaktionen, ellers trykke på den røde report knap i venstre hjørne, så får superbrugerne også en PM med et link til tråden, og så vil de slette den for dig..

:cheerleader3:

Helt enig. Jeg syntes også at tråden er holdt i en fornuftig tone. Den er bare udtryk for at folk har forskellige holdninger og argumenter (gudskelov): MEN når man skriver med store bogstaver kommer det nemt til at virke mere anmasende og belærende og det bør man derfor nok overveje at undlade det. Der er nemlig ikke tale om at folk bliver kaldt for snobbet. Det der bliver sagt er at dresscode er snobbet (hvad jeg så ikke er enig i).

PS: Og nej jeg mindes som sagt ikke at have set andre end bruden i hvis kjole, men må da også indrømme at det ikke er noget jeg jeg har "gået efter at se" og er optaget af mange andre ting når jeg er på job, end at kigge på kjoler og hvad der til hører. :lol:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer