solstjerne

Hjemmelavede chokolader

3 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg besluttede mig for ikke at lave nogen alligevel, da vi havde for travlt i ugerne op til brylluppet, men har lavet de her adskellige gange og det var dem som restauranten serverede(vi fik så også italiensk mad, så det passede med menuen). Har dog lavet dem med stor succes til vores barnedåb, polter og fødselsdage.

Men med Biscotti småkager kan du gå i gang lang tid i forvejen, da de holder sig gode i lang tid, bare opbevar dem i lufttæt emballage.

Den opskrift jeg følger er fra en bog der hedder " Flere fromme fristelser" af Annette Søby og Lene Larsen. Kan kun anbefales, det er sådan set en bog med fedtfattige kager og andre lækkerier.

Kan kun tilføje at de opskrifter ikke smager fedtfattige :cheerleader3:

Har fået megen ros for dem, så her er opskriften

Biscotti m. mandler ( man kan også lave biscotti med tranebær, men det er en anden opskrift)

(skriver af bogen)

Lækre sprøde italienske småkager, der er en fornem ledsager til en god kop kaffe eller et glas portvin.

ca. 50 stk. (ville nok lave enten 2 eller 3 gange portionen)

Ingredienser:

225 g hvedemel

225 g flormelis

1 tsk bagepulver

2 æg (m-l størrelse)

150 g mandler

De tørre dele blandes. Mandlerne, der ikke skal smuttes, røres i. Æggene piskes og blandes i til en jævn dej.

Dejen deles i 3 pølser på ca.30-40 cm (de flader ud når de kommer i ovnen), der lægges på en bageplade med bagepapir.

Bages ved 175 grader i ca 25 min.

Pølserne skæres i 1 1/2 cm skrå stykker, mens de stadigvæk er varme/lune. De små kager tørres i ovnen, til de er sprøde og gyldne, ca 20 min.

fedt energi procent ca 24 procent.

Sarah

Sammen med biscotti, kunne man så lave mini muffins i mini forme (forme hertil kan feks købes hos www. kagekompagniet.dk ) er vist også herinde(tror jeg nok) og så feks skrive jeres initialer på dem i æggehvide glasur eller putte små røde hjerter på.

Købe katjes røde vingummi hjerter til dem der vil holde den slanke linie.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer