snartbrud

M&M 23 august - Kerteminde

39 indlæg i dette emne

Nå tøser, så kommer beretningen fra vores fantastiske dag - jeg starter fra starten som er en uge før brylluppet;

Vi fløj hjem til Danmark torsdag, og landede fredag kl. 14. Min søde veninde Kristine hentede os i lufthaven og så stod den på hygge fredag aften hos dem med nogle venner.

Turen over, forgik jo med brudekjole på slæb. Den er så lang at jeg må gå og holde den højt over hovedet for at den ikke rammer jorden. Det gav anledning til mange sjove kommentarer fra folk i lufthavnen og bestemt tonede skuldre. Som en hver bridezille kunne frygte var stewardesserne ikke specielt interesseret i at hjælpe mig med at finde en plads til kjolen. Første fly fik jeg besked på at mase den ind i et lille skab, jeg måtte ”knække” den nydampede kjole over og mase godt til, og selv der stak den godt ud. Heldigvis fandt jeg en kvindelig stewardesse der forstod alvåren i sagen, og så fløj kjolen 1 klasse til Zürich. Samme problem opstod i flyet til KBH men også her endte den heldigvis på første men dog mast godt sammen oven på andre folks håndbagage. Gys!

Lørdag morgen havde jeg nu nok en anelse om at der ventede en polterabend. Jeg fik lidt morgenmad og tre veninder dukkede op. De sagde så at jeg skulle vente ude på vejen og så ville der ske noget – de selv kørte af sted med min venindes mand. Der sad jeg så på en have stol på fortorvet af en villa vej i Vangede. Meget spændt og pakket ind i to jakker, et halstørklæde og træningssko som pigerne sagde at jeg fik brug for. Men efter at have ventet lidt i solen røg jakke et af. Jeg syntes nu jeg havde ventet temmelig længe men havde ikke ur på og blev enig med mig selv om at det bare føltes længe fordi jeg var spændt. Tørklædet og jakke to røg. Hmm….vente vente. Pludselig ser jeg min venindes mand i hans gule sportsvogn…hmm det kan da ikke være rigtig. Han stiger ud og siger; ” Det er da forhåbentlig løgn!!?”, nå jeg skulle altså være hentet af to fede motorcykler, men chaufførerne havde åbenbart sovet over sig, så min venindes mand skifter den gule sportsvogn ud med en endnu federe MG (ja de har to!) og så ræser vi af sted. Mod Amager – hvor mon vi skal hen?

Vi ræser af sted og ankommer til et ret øde sted, viser sig at være Halvandet – her står alle mine dejlige veninder samt min søster. Vi skåler i cava og sætter derefter kurs mod Halvvandet hvor der venter rigtig lækker brunch. Derefter skal vi på forhindringsbane på vandet, men da der er enormt mange brandmænd lige ved den skifter vi over til kajak polo. Det viste sig at være en kanon ide, for jeg syntes det var det bedste nogensinde – KANON sjovt. 4 af os sprang i vandet efter, men glemte dog at tænke på at der er ikke nogen stige til at komme op, så vi måtte ligne strandede hvalrosser og humpe os op på en bådebro – flere af os ridsede vores ben til blods.

Herefter tog vi turist-rundfarten til Nyhavn hvor der skåles og bliver spist ristede pølser (savner man jo i US). Så skulle vi mod Nørrebro, og her endte vi i et lokale der lignede en gynastiksal, og der stod en sød pige som sagde vi skulle tage en måtte og lægge os på gulvet. Det startede med en blanding af yoga og gymnastik men da musikken ændrede sig til den mere lumre art og vi skulle stritte med numsen på en sjov måde lurede jeg at der vidst var gang i noget andet. Ganske rigtig så var det stripdans af en art. Instruktøren udvalgte specielt min mands søster fordi hun så genert ud og dansede på hende, vi andre på en ”partner” som jo så var mine veninder. Det var virkelig skægt men også svært at koble af og give den gas. Herefter badede vi og drog mod min venindes lejlighed hvor der vankede lækker Thai take away og vin. Der blev hygget hele aftenen, flere veninder stødte til og der var bare kanon stemning. De havde en gave til mig, som jeg skulle have lavet i løbet af ugen, nemlig boudoir fotos som min mand så fik i morgengave. Vi tog i byen nogle stykker af os, og jeg fik totalt danset igennem med min søster, vi havde jo begge jetlag så vi kunne have danset hele natten, men drog dog i højt humør hjemad. Jeg troede aldrig jeg skulle falde i søvn, men da jeg lå med hovedet på puden og glædede mig over dagen, gik der ikke mange sekunder før jeg sov med smil på læben.

Vi var jo kanon heldig med vejret - noget der desværre bestemt ikke kan siges om selve vores bryllupsdag.

Redigeret af snartbrud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

font="Century Gothic"]Nå jeg gik lidt i stå, både fordi jeg har ventet på billeder fra fotograf og fordi jeg blev syg midtvejs.

Men her kommer vidre fortælling;

Dagen før dagen

Fredag, dagen før dagen – op kl. 06:30 og ud og løbe med Far og Michael. Resten af formiddagen gik med praktik så som at pynte haven og med at modtage udenlandske gæsterVi havde booket et Bed & Breakfast i byen, med udsigt til havnen, og Rudolf Mathis hvor vores bryllupsfest skal holdes. Vi havde ikke lige tænkt på, eller vi vidste faktisk ikke at der er bad og toilet på gangen, nå men ok det går jo nok. . Kl 17 har vi vores første møde med præsten, der mildest talt er overraskende. Far og blomsterpige Audrey samt søster er med i kirken for lige at se den, faktisk kommer vi alle til at blive låst inde, men så kommer præsten og får lukket dem ud. Præsten viser sig at være fra Nordsjælland som jeg og kender nogle af dem jeg kender. Spøjst. Nå men han virker super fin og vi glæder os til at hører hvad han finder på.

Dagen før dagen

Fredag, dagen før dagen – op kl. 06:30 og ud og løbe med Far og Michael. Resten af formiddagen gik med praktik så som at pynte haven og med at modtage udenlandske gæsterVi havde booket et Bed & Breakfast i byen, med udsigt til havnen, og Rudolf Mathis hvor vores bryllupsfest skal holdes. Vi havde ikke lige tænkt på, eller vi vidste faktisk ikke at der er bad og toilet på gangen, nå men ok det går jo nok. . Kl 17 har vi vores første møde med præsten, der mildest talt er overraskende. Far og blomsterpige Audrey samt søster er med i kirken for lige at se den, faktisk kommer vi alle til at blive låst inde, men så kommer præsten og får lukket dem ud. Præsten viser sig at være fra Nordsjælland som jeg og kender nogle af dem jeg kender. Spøjst. Nå men han virker super fin og vi glæder os til at hører hvad han finder på.[/font]

B&B vores værelse post-30616-1220918215.jpg Kirken post-30616-1220918234.jpg[

Redigeret af snartbrud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde booket den italienske restaurant i byen til om aftenen og der var da også et imponerende antal af vores gæster der mødtes med os på restauranten. Det var vældigt festligt, specielt Michaels venner fra Sverige og Norge kunne virkelig sætte fut i festen.

Hjem til B&B igen, hvor flere af gæsterne festede vidre men Michael og jeg gik i seng kl. 23 hvor vi også var rigelig trætte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Desværre havde jeg nok overdrevet løbeturen og havde hold i ryggen hele natten, hvilket gjorde at jeg ikke kunne sove. Puhh godt træt da uret ringer kl. 08. Morgenmaden på B&B var rigtig dejligt og det var skønt at se gæsterne igen. Afsted til frisør kl. 10 og telefonen ringer konstant men ellers er det det eneste sted hvor jeg får slappet lidt af. Desværre fangede hun ikke helt hvordan frisuren skulle se ud, men skidt pyt.

En gæst hjælper den stakkels brud post-30616-1220919996.jpg

Så skal der gang i curlers, det var faktisk ægte Carmen post-30616-1220920012.jpg

Because I am worth it! post-30616-1220920048.jpg

Flot ikke øhh post-30616-1220920076.jpg

Og så det endelige resultatpost-30616-1220920087.jpg

Redigeret af snartbrud
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tilbage til B&B hvor Michael bliver installeret i underetagen og alle pigerne oppe på vores værelse. Vi havde taget værelset med en 20 kvm terrasse som havde været helt fantastisk hvis….ja hvis nu det ikke havde stået ned i stænger hele dagen. Nå men vi er så 8 piger presset ind på et lille værelse, og får pludselig travlt. Pigernes hår tager meget lang tid at få krøllet og til sidst, da de alle er ved at komme for sent til kirken står jeg alene med blomsterpigerne, aner ikke hvad klokken er men er ikke selv færdig – har ikke fået tid til at skrive talen til Michael og pigerne skal også lige ordnes færdig.

Budebukketten ankommer, sammen med min barndomsveninde der har kreeret den – og nej hvor er den bare flot! Det kunne bare ikke være bedre. :bearhug:

Hjem fra frisør i regnvejre post-30616-1220920324.jpg

Crowded room post-30616-1220920695.jpg

Kjolen ligger klar post-30616-1220920723.jpg

Min elskede brudebuket post-30616-1220920746.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skidt da :bearhug:

Jeg kan hører kirkeklokkerne og tænker at nu må vi hellere gå ned, jeg ved jo ikke hvornår hestevognen kommer. Da pigerne og jeg kommer ned af trappen står kuskens kone i det flotteste tøj og venter på os. Hun hjælper mig ned af trappen, og nu kan jeg faktisk næsten ikke trække vejret af stress og nervøsitet. Jeg puster og hiver og må fortælle dem at jeg er ok men temmelig nervøs. Far sidder og er så flot i kareten, og pigerne må få tæppe om sig da kalechen ikke dækker hvor de sidder så de hundefryser, men det får vi grint lidt af.

Uhh vi nærmer os kirken, tænderne klapre af kulde og nervøsitet. Uden for kirken står ynglings onkel Kenneth og en kvinde jeg ikke genkender (viser sig at være fotografen). Ud af kareten, folk på gaden kikker ud fra deres paraply og vinker. Ind i tørvejret og så gør vi os klar. Kirketjeneren spørg om vi er klar? Neeii er jeg lige ved at sige, men jeg skal jo ned af gulvet på et tidspunkt. Jeg har høje stiletter og benene ryster. Pigerne går noget så flot foran mig ned af gulvet, Audrey kaster blomsterblade på gulvet og Chili med en mini buket af min. Så ser jeg Michael og pludselig får jeg lidt mere ro på. Musikken spiller vidre selvom vi har nået til alteret og det får vi grint lidt af. Præstens tale var rigtig god, han fortalte HC. Andersen eventyr og vi fik sunget vores salmer der var alt for svære for de fleste. Michael og jeg sidder under det hele og sender hinanden kærlige blikke og er begge ved at smelte hver gang.

post-30616-1221004050.jpg

post-30616-1221004219.jpg

post-30616-1221004240.jpg

post-30616-1221004269.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udenfor får vi hilst på alle selvom de ikke er meget for at gå forbi os, da det stadig regner udenfor.

På vej til kareten får vi en ordentlig dyne fuld af ris. Nogle har sat rygtet i gang at det er synd for fuglene (selvom det stod på hjemmesiden at det ikke gør noget) så min kære Mor kyler hele den lille pose efter os men rammer heldigvis ved siden af. Da hun hører at det betyder mange børn hvis vi får mange ris får kastet sig efter posen og væltet det hele ud over os igen. Uha vi skal da vidst have mange børn.

post-30616-1221004445.jpg

post-30616-1221004468.jpg

post-30616-1221004416.jpg

post-30616-1221004401.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer