mrssicilia

Bliver IKKE socialrådgiver -

54 posts in this topic

Nu beder jeg om et godt råd: Jeg har tænkt lidt over et råd, jeg fik på min planlægningstråd. og efter en del tanker, har jeg besluttet at tage chancen: Søge kontorelevstilling på et revisionskontor med henblik på at blive revisor. :cheerleader3:

Menmenmen: Hvordan får jeg en arbejdsgiver til at ansætte lille mig som kontorelev? Hvad skriver jeg i ansøgningen, der kan fange hans interesse og give mig chancen? Som I kan se, har jeg en usikkerhed på hvordan det lykkes, så gode råd modtages meget gerne. :)

Mange venlige hilsner fra

Rikke Marie

Edited by mrssicilia
0

Annonce ♥

Det er meget nemt. Du flytter til Sjælland. Så har jeg de første 5 revisionsfirmaer som er interesseret i at ansætte dig. :cheerleader3: Det gør du så ikke, men jobsituationen er ikke anderledes i Jylland. Det er lige så kaotisk. Jeg ville måske nok tage knoglen i stedet for og ringe til det/de pågældende revisionsfirmaer. Så vil de måske nok bede dig om at grifle nogle ord/stikord ned, men det kan også meget vel være at de kalder dig ind til en samtale uden videre.

Nogle af de ting som man lægger vægt på ved ansættelse på et revisionskontor er gå på mod, personlighed og naturligvis også om man har flair for tal, men man lægger også vægt på stabilitet. Lige i de her dage er du godt hjulpet af situationen på området for der er mangel på personale.

Jeg ville nok gå efter et revisionsfirma med 5-6 eller flere ansatte.

0

Hvis du har mod på det ville jeg nok ringe rundt og høre, om de overhovedet tager elever ind. Fortæl lidt om dig selv og hvorfor det lige præcis er revisionsfaget du vælger. Vær forberedt på, at de måske spørge lidt ind til dig og din uddannelse. Lav derefter nogle ansøgninger og send dem ud til dem, der er interesserede.

Du kan også lægge ud med at sende ansøgninger, men du skal følge op på dem med et telefonopkald. Evt. nævn hvilken dag du ringer. Det er vigtigt, at der er personlighed i din ansøgning, så den ikke bliver for tør at læse. Undgå klicher som 'fordi det er spændende'. Hellere skriv hvad der gør faget spændende og hvorfor de skal vælge dig. Du skal måske ikke fokusere så meget på at du vil være revisor, blot nævne det. Til at begynde med er du elev og det er det de har brug for. Resten kommer senere.

Men go for det, hvis det er det du vil. Min søster bliver færdig til januar som kontorelev hos et revisionsfirma og hun elsker sit job.

0

Det er meget nemt. Du flytter til Sjælland. Så har jeg de første 5 revisionsfirmaer som er interesseret i at ansætte dig. :cheerleader3: Det gør du så ikke, men jobsituationen er ikke anderledes i Jylland. Det er lige så kaotisk. Jeg ville måske nok tage knoglen i stedet for og ringe til det/de pågældende revisionsfirmaer. Så vil de måske nok bede dig om at grifle nogle ord/stikord ned, men det kan også meget vel være at de kalder dig ind til en samtale uden videre.

Nogle af de ting som man lægger vægt på ved ansættelse på et revisionskontor er gå på mod, personlighed og naturligvis også om man har flair for tal, men man lægger også vægt på stabilitet. Lige i de her dage er du godt hjulpet af situationen på området for der er mangel på personale.

Jeg ville nok gå efter et revisionsfirma med 5-6 eller flere ansatte.

Godaften Bent,

har sendt dig en PM :)

Venlige hilsner fra

Rikke Marie

0

Annonce ♥

:bearhug: Så ligger mit CV på jobnet.dk og arbejdsgiverne kan se det!

Nu krydser jeg alt hvad der overhovedet KAN krydses, for at jeg får et arbejde jeg kan lide.

Det bliver meget spændende om det lykkes for mig i denne omgang. :bearhug:

Rigtig god weekend ønskes I alle fra

Rikke Marie

0

Så kom opringningen, jeg har ventet på: Den Sociale Højskole ringede mig op i dag, der er optaget på septemberholdet, hvad jeg også regnede med - men: Der er chance for optagelse til februar.

De sender et ansøgningsskema, som jeg skal udfylde, og så er det bare med at krydse alt, der kan krydses :shooter:

Glade hilsner fra

Rikke Marie

0

:cheerleader3::heart: :17:

Nu er mine papirer kommet fra Handelsskolen Nordsjælland - og såvel termins- som eksamenskarakterer står på papiret.

Der er en del 9, 10 og 11 taller på, så nu bliver der skrevet ansøgninger som en helgardering, hvis socialrådgiveruddannelsen glipper.

Glade weekendhilsner fra

Rikke Marie

0

Annonce ♥

Hold da helt op: Jeg har den fedeste fornemmelse i maven! :cheerleader3: Har været inde og luske på CVU -Vests hjemmeside, og printet pensumplan/bogliste for mit 1. semester - og ved I hvad?

Det skræmmer mig overhelehovedet slet ikke - tværtimod GLÆDER jeg mig til at det bliver februar, og jeg starter min drømmeuddannelse! Ved at det bliver 3,5 år, hvor jeg knokler for fuld kraft, for at få drømmejobbet i en forvaltning.

Keld bakker mig så meget op, at han har siddet og leget med at lave mit visitkort på arbejdet :boohoo::loveflag::cheerleader3: Opbakningen fra ham er dybt rørende og kærlig.

Bliver så stort, når jeg, med diplomet i hånden, giver ham et stort knus, og siger: "TAK for støtten, elskede" til juni 2012!

Nyder forventningen og den skønne fornemmelse, jeg har i maven - livet er bare skønt!

Boblende, glade hilsner fra

Rikke Marie

Edited by mrssicilia
0

Annonce ♥

Har nu lavet en plan: Jeg begynder allerede at læse nu - har printet Lov om social service ud, 60 tætbeskrevne siders lovtekst som jeg giver mig i kast med i morgen - og læser 6 timer hver dag mandag til og med fredag.

Det bliver spændende, hårdt og udfordrende, men det bliver også dejligt at bruge hjernen til noget fornuftigt :ilovebryllupsklar:

Sender varme tanker til jer alle

Kærlige hilsner fra

Rikke Marie - stud.soc

0

Har nu lavet en plan: Jeg begynder allerede at læse nu - har printet Lov om social service ud, 60 tætbeskrevne siders lovtekst som jeg giver mig i kast med i morgen - og læser 6 timer hver dag mandag til og med fredag.

Det bliver spændende, hårdt og udfordrende, men det bliver også dejligt at bruge hjernen til noget fornuftigt :)

Kærlige hilsner fra

Rikke Marie - stud.soc

Sikke en disciplin... det kunne jeg ikke engang mønstre da jeg studerede... det er jo nok ikke det mest letlæselige/tilgængelig stof du giver dig i kast med... stor respekt herfra :ilovebryllupsklar:

0

Annonce ♥

Det bliver spændende, hårdt og udfordrende, men det bliver også dejligt at bruge hjernen til noget fornuftigt :cheerleader3:

Kærlige hilsner fra

Rikke Marie - stud.soc

Sikke en disciplin... det kunne jeg ikke engang mønstre da jeg studerede... det er jo nok ikke det mest letlæselige/tilgængelig stof du giver dig i kast med... stor respekt herfra :ilovebryllupsklar:

Smiler varmt, jo mere jeg lærer på forhånd, jo lettere bliver studiestarten...........tror jeg nok :)

Bliver også nødt til at indarbejde nogle gode vaner, så jeg ikke er totalt blank til studiestart.

Går hjemme alligevel, så læsning virker fornuftigt :):)

Kærlig hilsen

Rikke Marie

0

Så fik jeg ringet til University College - Esbjerg for at høre, hvor mange penge, jeg skal afsætte til studiestarten.

Jeg talte med en rigtig sød medarbejder, der kunne fortælle mig, at jeg skal regne med at bruge 5 - 7.000 til bøger mv! :thumbsupsmileyanim::loveboard:

Intet problem såvidt jeg kan bedømme: Køber jeg brugte bøger, er der jo stor sandsynlighed for, at de er fyldt med gode og brugbare notater, som jeg kan gøre nytte af.

Men ihhhhhhhhhh hvor jeg ser frem til at starte - og få nye kammerater, måske endda en ny veninde eller 2 :loveboard::loveboard:

Ønsker jer alle en rigtig god weekend

Husk: Drømmen er aldrig langt væk - det gælder om at gribe den, når man ser den

Kærlige hilsner fra

Rikke Marie

0

Lige et godt råd fra en socialrådgiver studerende på 5. semester

Ikke to årgange er ens, så det de læser på 1. semester lige nu er ikke nødvendigvis det din årgang skal læse.. Så helt roligt med alle der der forberedelser, det kan i sidste ende vise sig at være spild af tid.

Ang lovgivningen du læser, du lærer ikke meget ved at læse fra ende til anden, du skal lære bestemte områder og paragraffer fx omkring børn & unge, kontanthjælp og den slags.

Hvis du endelig gerne vil læse noget soma lle studerende uanset skole og årgang skal læse vil jeg foreslå at du på biblioteket låner en bog der hedder "modeller i socialt arbejde" den er skrevet af Gunn Strand Hutchinson og Siv Oltedal.

0

Lige et godt råd fra en socialrådgiver studerende på 5. semester

Ikke to årgange er ens, så det de læser på 1. semester lige nu er ikke nødvendigvis det din årgang skal læse.. Så helt roligt med alle der der forberedelser, det kan i sidste ende vise sig at være spild af tid.

Ang lovgivningen du læser, du lærer ikke meget ved at læse fra ende til anden, du skal lære bestemte områder og paragraffer fx omkring børn & unge, kontanthjælp og den slags.

Hvis du endelig gerne vil læse noget soma lle studerende uanset skole og årgang skal læse vil jeg foreslå at du på biblioteket låner en bog der hedder "modeller i socialt arbejde" den er skrevet af Gunn Strand Hutchinson og Siv Oltedal.

Kære Mia,

Tusind tak for dine gode råd - tror næsten jeg vil bestille den omtalte bog hos min lokale boghandler, hvis det er en bog, der skal bruges i studiet.

Men først og fremmest vil jeg tage en dyyyyb indånding, og slappe af indtil uddannelsen begynder, du har fuldstændig ret i at alle forberedelserne i værste fald kan være spildte.

Ønsker dig rigtig meget held og lykke med din uddannelse - det bliver mere og mere spændende, gør det ikke? :cheerleader3:

Kærlig hilsen

Rikke Marie

0

Annonce ♥

God ide

Altså det med at tage en dyb indånding.. Du kommer på ingen måde til at mangle læsestof når du begynder og i starten sluger de fleste ALT råt.. Jeg læste løs på første semester.

Det bliver helt sikkert mere spændende som du kommer frem i uddannelsen, man får mere viden og ting som du lige nu ikke kan forestille dig at lære på 3½ år kommer stille og roligt på plads og du vil blive mere og mere sikker i dit fag.

De forskellige skoler køre forløbene meget forskelligt så derfor kan jeg ikke sige så meget der vil have relevans for dig da jeg gå i Odense, men vi har da et par stykker i min klasse der er overflyttet og på dem lyder det som to meget forskellige måder at køre en uddannelse på, man skal virkelig være i stand til at sidde og læse mange timer hver dag og kunne fungere i sin gruppe med kun to skole dage i ugen, dette ihvertfald hvis du har valgt it-modellen.

0

God ide

Altså det med at tage en dyb indånding.. Du kommer på ingen måde til at mangle læsestof når du begynder og i starten sluger de fleste ALT råt.. Jeg læste løs på første semester.

Det bliver helt sikkert mere spændende som du kommer frem i uddannelsen, man får mere viden og ting som du lige nu ikke kan forestille dig at lære på 3½ år kommer stille og roligt på plads og du vil blive mere og mere sikker i dit fag.

De forskellige skoler køre forløbene meget forskelligt så derfor kan jeg ikke sige så meget der vil have relevans for dig da jeg gå i Odense, men vi har da et par stykker i min klasse der er overflyttet og på dem lyder det som to meget forskellige måder at køre en uddannelse på, man skal virkelig være i stand til at sidde og læse mange timer hver dag og kunne fungere i sin gruppe med kun to skole dage i ugen, dette ihvertfald hvis du har valgt it-modellen.

Kære Mia,

Jeg skal begynde heltidsstudiet i Esbjerg - CVU, hvor de har samlet uddannelserne: Socialrådgiver, lærer, pædagog, sygeplejerske og offentlig forvaltning.

Efter studieplanen at dømme, bliver det meget spændende, men også krævende i Esbjerg - men det regnede jeg også med.

Det er et studie med store udfordringer, som jeg føler mig klar til, især fordi jeg har været klient i systemet.

En sidebemærkning:

Lige nu glæder jeg mig vildt over jeg, via Facebook.com, er kommet i kontakt med min storebror på snart 56 år og min afdøde mors familie.

Jeg skrev til en på FB.com at jeg med stor sandsynlighed er i familie med hendes mand. Hun skrev at jeg havde ret, havde "smidt en bombe" i familien, og at alle var glade for jeg har det godt.

De vil i kontakt med mig igen - særligt min mosters datter vil meget gerne i kontakt med mig.

Mine fætre og kusiner talte ved min mosters 70 års fødselsdag om at vi skulle mødes, og hvor jeg mon var henne i verden - så at jeg har det godt i det jyske, gjorde dem alle glade! :cheerleader3::)

Er så glad, at jeg bare måtte ud med det!

Knus fra

Rikke Marie

0

Så er det lige op over starten går til 3.5 år, hvor jeg virkelig skal vise mit værd! Sommerfuglene flyver rundt i min mave - og jeg er fyldt med mange tanker om det nye, der starter om få dage. :biggrin::blush:

3,5 år fyldt med intens læsning, diskussioner, forelæsninger, gruppearbejde, lange aftener med læsning i hjemmet........men også

3,5 år fyldt med pudsige oplevelser med medstuderende, øget indsigt på mange områder, også øget indsigt i mig selv.

Kort sagt: Fra 2. februar begynder et helt nyt liv, og jeg behøver vel ikke at sige: JEG GLÆDER MIG FOR VILDT! :cheerleader3:

0

:lol::):)

Nu er jeg begyndt på studiet, og indrømmet: Det er en kæmpeoplevelse at gå på UC - Vest i Esbjerg:

1. dag mødte jeg og alle mine sommerfugle op på Skolebakken, og lige da jeg var trådt ind gennem de elektroniske døre var følelsen så overvældende, at jeg mest af alt havde lyst til at sætte mig ned på den nærmeste stol.............og bare tude al spændingen ud af kroppen!

Men jeg tog en dyb indånding, og lod blikket følge de nye imponerende omgivelser: Smuk arkitektur og mange gange, praktisk at hver uddannelse har sin egen gang. Socialrådgiverne har deres egen afdeling på den anden side af den flotte kantine, med stort udbud og rimelige priser.

Lidt pudsigt: Jeg havde spillet Pia Raugs Novemberdage, og var helt klar til at møde medstuderende og undervisere, og da jeg så den udleverede velkomstsang, kunne jeg ikke lade være med at smile: Det var nemlig Pia Raugs Novemberdage.

Jeg satte mig med min gruppe og vores tutor, og sludrede om løst og fast - vores tutor kunne sagtens følge os i den spænding vi havde. Dekanen på samfundsvidenskabeligt fakultet bød os varmt velkommen, og morgenbrødet og kaffen gled ned under snak og nysgerrige blikke på hinanden.

Der var naturligvis fællesmøde i auditoriet i den 1. uge, og vi var vist allesammen imponerede over hvor smukt det var, stolene var lige så behagelige som biografsæder.

Vi havde også intro i socialfag og socialrådgivning med vores underviser, og hun er noget af det mest inspirerende og entusiastiske, jeg endnu har mødt, her har vi en, der virkelig brænder for sit fag, og formår at smitte os studerende. Den introduktion foregik i et hyggeligt auditorie, hvor vi sad tæt sammen på bænkene, da det ikke er lige så stort som det store auditorie ved hovedindgangen, kaldet Rundetårn.

En anden inspirerende underviser er vores lektor i videnskabsteori, som understregede vigtigheden af, vi lod vores egen politiske/religiøse overbevisning træde i baggrunden i vores arbejde - ren logik for burhøns! :)

Bøger? Ohhhhhh my God...........det er noget af en udfordring, at få alle de bøger, der skal bruges på uddannelsen, for slet ikke at tale om de 21 ringbind med lovsamlingen, som indgår i vores pensum på juradelen, åhjo vi kommer IKKE til at kede os frem til eksamen i jura..................men for pokker, hvor jeg dog glæder mig til at kaste mig over bøgerne, og blive klædt på til at træde ud i samfundet som veluddannet socialrådgiver - UC - Vest i Esbjerg er et særdeles godt sted at få sin uddannelse, så meget har jeg da opdaget.

0