JaneDuedal

Forsølving af blomst i brudebuket

10 posts in this topic

Hej

Jeg har gerne villet få forsølvet en rose i min brudebuket som et minde om den i stedet for at tørre buketten som jeg ikke lige er til. Jeg var oppe hos den lokale guldsmed igår. Jeg fik en ca pris på 1900. Jeg synes det er enormt dyrt. Så ville høre om nogle af jer andre har prøvet dette og hvad prisen for det var ???

0

Annonce ♥

Hej

Jeg har gerne villet få forsølvet en rose i min brudebuket som et minde om den i stedet for at tørre buketten som jeg ikke lige er til. Jeg var oppe hos den lokale guldsmed igår. Jeg fik en ca pris på 1900. Jeg synes det er enormt dyrt. Så ville høre om nogle af jer andre har prøvet dette og hvad prisen for det var ???

Jeg gav ca 675 for det, men det var heller ikke en hel rose. Blot hovedet.

post-29043-1220104224.jpg

er super glad for det :bearhug:

0

Super ide med det her indlæg.

Jeg har ikke selv prøvet det (klart nok, eftersom jeg ikke er gift endnu :bearhug: ) men har store planer om at få lavet en blomst fra min brudebuket, når vi når så langt.

Så jeg glæder mig også meget til at se andres blomster, og høre nogle priser for det.

Synes også at 1900 lyder af meget for én blomst :bearhug:

Kejzer: din rose er bare SÅ smuk! :bearhug:

Og prisen var da heller ikke værst :bearhug:

0

Hej

Jeg gav ca 675 for det, men det var heller ikke en hel rose. Blot hovedet.

post-29043-1220104224.jpg

er super glad for det :shooter:

IIIH hvor er den fiin. Fik du det gjort ved en lokal gulsmed eller en kæde og hvilken ???

0

Annonce ♥

Hej

Min søster fik forsølvet en rosehoved fra hendes buket. Hun gav i hvert fald under 1000kr. for det hos en lille lokal guldsmed.

0

Jeg fik forsølvet en rose fra min buket, og den kom vist nok (det er oget tid siden nu) til at koste lige omkring 900 kr.

Jeg gik ned i den lokale guldsmed et par dage forinde og spurgte hvordan og hvorledes- og de sagde at jeg blot efter brylluppet skulle tage 2 er de flotteste roser fra og omvikle stilkene med vådt vat/papir og derefter putte dem i én frysepose og i køleskabet til pm mandagen hvor jeg kunne afleverer dem hos guldsmeden. Så ville de sende roserne videre til Flora Danica (som de samarbejdede med på det tidspunkt) og disse ville så udvælge den rose som var bedst og havde holdt sig bedst og forsølve den.

Jeg fik den tilbage efter ca 3 uger......og den så sådan ud (beklager den dårlige kvalitet på billedet)

post-1282-1220610149.jpg

0

Det er da en rigtig god idé at få forsølvet en blomst fra buketten - det havde jeg slet ikke overvejet.

Jeg tror nemlig heller ikke jeg er typen til at tørre buketten og gemme den.

Måske jeg lægger den på min mormors grav (når jeg har taget et par blomster fra til forsølvning.

:cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg har netop fået forsølvet en hel rose (den har jo så ikke så lang en stilk som en helt rigtig rose),

det kostede mig 1200 kr, men den er virkelig også blevet meget flot - tror man skal passe på med at vælge en alt for billig guld/sølv smed.

0

Jeg har netop fået forsølvet en hel rose (den har jo så ikke så lang en stilk som en helt rigtig rose),

det kostede mig 1200 kr, men den er virkelig også blevet meget flot - tror man skal passe på med at vælge en alt for billig guld/sølv smed.

må vi se den???

:bearhug:

0