Kristina B.

Kristina & Mads d. 8/8 2009

228 posts in this topic

[/color]

Hej

Nu har jeg i længere tid siddet og kigget på diverse planlægningstråde. Rigtig fint synes jeg, men er ikke helt sikker på hvordan sådan noget smart noget laves. Derfor prøver jeg lidt forsigtigt med denne.

Lidt om mig:

Jeg hedder Kristina og er 24 år gammel (25 år når vi bliver gift). Jeg er næsten lige blevet færdig med at læse HD og arbejder nu på 5 år som revisor inde i København. Jeg er netop begyndt på cand. merc. aud. studiet, så der er nok at se til.

Lidt om Mads:

Mads er 24 år gammel (2 måneder ældre end mig). Han er oprindeligt fra Ikast, men flyttede omkring 8 års alderen til Odense, men bor nu på Sjælland sammen med mig :) Mads er, som jeg, uddannet revisor, men arbejder nu som regnskabs chef.

Sådan mødtes vi:

I 2006 skulle jeg på et revisor kursus i Jylland. Jeg mødte op og havde næsten dømt kurset på forhånd, men der sad han - en sød, lækker lyshåret fyr. Vi talte ikke så meget sammen på kurset, men vi vækslede et par blikke. Jeg kunne fornemme at der var mere mellem os. Derfor var det utrolig hårdt at tage fra kurset og vide at jeg først ville se ham året efter til det næste kursus. Da jeg var kommet tilbage på kontoret efter et par dages kursus, tog jeg mod til mig og skrev en mail til ham - han svarede heldigvis :shooter:

Efter en måneds skriveri indviterede han mig over til sig i Odense. Jeg var noget genert, men sagde alligvel ja. Han kunne mærke på mig at jeg var noget nervøs, så han bestilte min togbillet og sendte den til mig på mail, uden jeg vidste noget om det (på 1. klasse end da), så mente han at jeg blev nødt til at møde op. Det gjorde jeg og allerede dagen efter blev vi enige om at vi skulle forsøge os som kærester. Tiden derefter gik hurtigt. Vi begyndte at komme sammen i november og allerede i februar flyttede Mads over til mig. ½ år efter havde vi købt hus og så er det bare gået stærkt derfra.

Frieriet:

Der er ikke det store at berette om dette. Vi havde faktisk mere eller mindre besluttet os for at det skulle være os, men jeg syntes alligevel der skulle gøres noget specielt. Derfor valgte jeg at fri på skuddagen i år. Jeg var stået tidligt op og var kørt til bageren. Så havde jeg bagt hjerte pandekager og dækket romantisk morgenbord. Så vækkede jeg Mads og bad ham komme ned i stuen. Han så noget forbavset ud da han kom ned. Vi satte os ned og så spurgte jeg ham om han ville gifte sig med mig (lidt mere romantisk sagt, men det vil jeg spare jer for). Mads havde jo tidligere sagt til mig at han ikke ville fries til uden en ring, men da vi har været så uenige om hvordan denne skulle se ud, havde jeg valgt at købe en George Jensen hjerte nøglering til ham (den blev han glad for). Hvis nogen sidder og venter på hvad han sagde, så kan jeg afsløre at han sagde JAAAA :)

Vi er ikke nået så langt med planlægningen, men vi har da vores ideer.

Jeg skriver lige nogle ting ned, som vi skal have ordnet inden brylluppet....listen bliver nok mere uddybende, jo nærmere vi kommer på dagen :)

Færdig

I gang med

Ikke begyndt

Huskeliste 6-12 måneder før brylluppet

□ Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet - 8. august 2009 kl. 13.00

□ Reserver kirke- Sankt Bends Kirke i Ringsted Klik her!

□ Lav et bryllupsbudget

□ Lav en gæsteliste

□ Sende STD kort

□ Bestille festlokale - Klik her!

□ Bestille kok - Klik her!

□ Bestille natmad - pølsevogn Klik her

□ Bestille fotograf - fotohajerne er bestilt Se her

□ Bestille tid hos frisøren - frisør Vogue i Ringsted kl. 9.00

□ Bestille tid til at få lagt makeup- frisør Vogue i Ringsted kl. 9.00

□ Bestille musik til festen - Walkey Klik her

□ Vælge farve tema - rød, sølv og hvid

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet

□ Arrangere bryllups transport - Mads har fundet en super flot limosineKlik her

□ Brudekjole - kjolen er købt hos Glamour s.6, sko er også købt

□ Køb tøj til brudgom

□ Prøvelsesattest - er sendt

□ Navneændringsattest - er sendt (gade vide om vi må hedde det?)

□ Ønskeseddel - er færdig Klik her

□ Invitationer

□ menukort

□ Sende invitationerne ud

□ Vælge forlover - Mads' bedste ven (Daniel)

□ Vælge brudepige - min gode veninde (Stine) og Mads' niece Emillie på 10 år

□ Vælge gavekoordinater - min mor

□ Vælge toastmaster - min fadder Benny:o)

□ Vælg vidner

□ Bestille serveringspersonale - two down and two to go

□ Fastsæt bryllupsmenuen

□ Bryllupskage - vi laver selv, så vi skal finde ud af hvordan den skal se ud

□ Bestille overnatning til gæsterne - nogle sover hos os og andre på hotel. Skal have fundet ud af hvor mange der vil have hotelværelse (for egen regning)

□ Diverse bordpynt - bordkort, risposer

□ Bestille bryllupsrejse

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet

□ Prøvelsesattesten - har den 25. maj ringet til kommunen - ægteskabserklæringen er videresendt (ingen problemer)

□ Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken

□ Forbered tale/event til din tilkommende

□ Lær at danse brudevals

Huskeliste 1 måned før brylluppet

□ Tilretning af kjolen

□ Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres (brudebuket, knaphulsblomster, blomster til bordene)

□ Møde med præsten - skal høre om vi kan få kopi af talen. Møde med præsten torsdag den 23. juli kl. 8.30

□ Møde med fotograf - skal ud og finde lokationer før mødet. Møde med fotograf mandag den 13. juli kl. 18.30

□ Møde med frisør - møde med frisør onsdag den 22. juli kl. 18.30

□ Lav bordplan

□ Køb morgengaver - Klik her!

□ Køb gaver til dem der har hjulpet i forbindelse med brylluppet

□ Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter brylluppet

Huskeliste 1-2 uger før brylluppet

□ Give kok besked om antal - har talt med kokken og meddelt antal, skulle ringe og aftele det sidse den 3. august

□ Give pølsevogn besked om antal

□ Give besked til forsamlingshus om rengøring

□ Oversigt over de sidste dage inden bryllup

□ Give musik besked om tidspunkt

Det var så en start på min planlægningstråd. Nu må vi se om jeg kan få fulgt lidt op på det løbende :bearhug:

Edited by Kristina B.
0

Annonce ♥

Velkommen til!

Glæder mig rigtig meget til at følge jeres planlægning til jeres kommende bryllup - vi kan følges hele vejen, da vi skal giftes samme dato :D

0

Annonce ♥

SD-kortene er modtaget men endnu ikke sendt. Jeg har ikke lige fået taget et rigtig billede af dem endnu, men her er teksten og motivet. Synes selv de er rigtig søde.... :bearhug: (Synes også de er lige så søde i virkeligheden :7himmel: )

Sætter de rigtige billeder ind når jeg får taget et.

bryllups_sd.bmp

0

Annonce ♥

Så er aftalen med fotografen så godt som på plads. Vi er faldet for fotohajerne. De tager helt fantastiske billeder synes vi :)

Var nervøs for om de var optaget allerede, men heldigt for os var de endnu ikke afsat.

Se her Klik her!

I øvrigt havde vi mine forældre på besøg i går til aftensmad og de kom med den dejlige nyhed at de godt ville give et tilskud på 20.000 kr.. Så det var bare dejligt!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hej Kristina.

Velkommen til BK.

Super søde STD-kort i har fået lavet.....

Super lækkert med tilskud fra forældre........rigtig dejligt !!!

Men ihvertfald, det er jo skønt at få alle de "store" ting på plads....

Glæder mig til at følge jeres planlægning

0

Annonce ♥

Så er jagten gået ind for at finde en billig pølsevogn. Min kæreste har ikke haft så meget lyst til at komme med sine ønsker omkring vores bryllup (det eneste han siger han vil have, er mig....nårhhh vildt sødt :cheerleader3: , men det hjælper ikke rigtig min planlægning). Han er dog kommet med et ønske....og det er en pølsevogn til natmad, så det bliver vi jo simpelthen nødt til at finde.

Håber snart at alle mine forespørgsler giver pote og til en rimelig pris selvfølgelig! :loveflag:

0

Mange tak. Der var lige 2 pølsemænd af disse jeg ikke havde skrevet til, så nu er der smidt en mail afsted til dem også :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Må man få at vide hvad I skal betale for pølsemanden? Synes det er en genial ide...

Det må man da i hvert fald. Vi skal give 100 kr. pr. person og så er det ad libitum i ca. 2 timer (børn ca. 5 kr. billigere).

Det er lidt dyrt, men det var noget af det eneste Mads har sagt han gerne ville have :smolf:

0

Må man få at vide hvad I skal betale for pølsemanden? Synes det er en genial ide...

Det må man da i hvert fald. Vi skal give 100 kr. pr. person og så er det ad libitum i ca. 2 timer (børn ca. 5 kr. billigere).

Det er lidt dyrt, men det var noget af det eneste Mads har sagt han gerne ville have :smolf:

Lidt dyr natmad, men er sikker på det bliver et hit hos gæsterne... Vi vælger selv hotdogs, men det bliver som vi selv laver - eller rettere regner med at overtale noget familie til at varme pølser og brød...

0

Vi skal give 100 kr. pr. person og så er det ad libitum i ca. 2 timer (børn ca. 5 kr. billigere).

Ej hvor en super fed og temmelig original idé. Synes at det lyder rigtig godt til ud på de små timer, og så dyrt er det jo heller ikke :thumbsupsmileyanim::hug:

0