Kristina B.

Kristina & Mads d. 8/8 2009

228 posts in this topic

Annonce ♥

Så fandt jeg endelig langt om længe ud af hvordan man får lavet billederne små nok til de kan komme her ind :cheerleader3: (En stor tak til misspuzzycatz for vejledningen hun har skrevet her inde et eller andet sted).

Nå men en lille forklaring til billederne skal der da til.

Jeg vil jo rigtig gerne lave en slik buffet til børnene så her er de første køb (vi skal så ud at købe en del igen, for Mads har desværre haft lidt for lange fingre...hehe)

otq7wg.jpg

Vores farver er jo rød og sølv, så derfor har vi købt disse fade (15 stk.), som skal stå på bordene med bloklys på. Håber det bliver flot. :jul10:

v4ngo9.jpg

Lige et lille billede af vores røde servietter. Ville jo gerne have haft stof, men disse var på tilbud i Netto og så slog jeg til (når musikken spiller, hvem kan så lige huske om det er stof eller papirsservietter)

2isdpms.jpg

Sidst men ikke mindst et billede af den løber som vi skal have. Dugen skal klippes ud i 3 stykker og så skal det fungere som en lang løber oven på en hvid dug (håber det bliver godt :cheerleader3: . De to små pakker ved siden af er små pynte hjerte, som vi regner med skal ligge på løberen (sammen med diverse blomster, fade med lys og hvad vi ellers finder på)

vfzjip.jpg

Edited by Kristina B.
0

Kan se det ser lidt mystisk ud med de billeder....men det er da en begyndelse! Hehe

Det er ikke længe til den store dag synes jeg. Dagene går så hurtigt og der er stadig så meget at tænke på, men vi når det vel nok. Glæder mig helt utrolig meget til at stå i kirken og sige ja til min eneste ene :cheerleader3:

0

Hej Kristina.

Super flotte køb.....det er rart når man kan begynde på alle de små indkøb... :cheerleader3:

Super farver.... :cheerleader3: Vi er på de samme - måske ikke så meget sort, men den kommer jo ind i form af skrift......

Super du har fundet ud af billede redigeringen - måske det er nemmere for dig i Microsoft Office Picture Manager....den er en del af office pakken....det var bare så de store hvide rammer ikke kom med.....:loveboard: Har selv haft store problemer med billederedigeringen, men synes at ovenstående er super.

0

Annonce ♥

Så kom vi hjem fra en dejlig ferie i Tyrkiet. Vi var blevet inviteret på familie ferie af min mor og far. Så vi afsted med min lillebror, hans kæreste, min lille niece og så selvfølgelig min mor og far. Vi boede på et 5 stjernet hotel, så det var bare luksus. Lige hvad man havde brug for her i den travle juletid!!!

Nå, men fik købt en enkelt ting til brylluppet. Vi vil jo gerne have nogle små gaveæsker og jeg har gerne ville ligge noget specielt i. Vi fandt så nogle små armbånd i forskellige farver som vi købte. De har alle den lille glassten, som ligner et blåt øje. Den der har dette øje på sig bliver beskyttet af onde blikke. Synes selv det var en sød ide, så vi købte lige 75 stk. (vi gav ca. 60 kr. for de 75 stk.). Glæder mig til at se hvad gæsterne siger til det :biggrin: Sidder lige på arbejdet, men regner med at få lagt billeder ind når jeg kommer hjem :)

0

Så kom jeg endnu en gang til lige at købe lidt (godt Mads ikke holder styr på det...hehe).

Jeg var inde på hjemmesiden personligebånd og så fik jeg lige bestilt 50m med tekst. Glæder mig så meget til at se det! Håber det bliver godt :biggrin:

De skrev at der ville gå ca. 7 dage, men nu må vi se om det kan komme frem her i juleposten!!!!

0

Annonce ♥

Velkommen hjem til det kolde Danmark igen, håber det har været en rigtig god ferie. Lyder da i hvert fald til at i har fået købt nogle fine ting dernede og BILLIGT endda :biggrin:

De andre indkøb du har fået gjort er også super fine og jeg glæder mig vildt til at se det bånd du har bestilt :) Vi har valgt at bruge det samme slags bånd som på vores invitationer til risposerne, så jeg har slet ikke kigget på den slags specialbånd. Håber du får det inden jul :thumbsupsmileyanim:

0

Så fik jeg lige købt lidt mere. Der var en venlig sjæl her inde på bryllupsklar, som skrev at de havde Anthon Berg chokolade på tilbud i Netto, så der måtte jeg da lige ned forbi. Fik købt 5 pakker a 25 kr. stykket, så det var bare perfekt. Så håber jeg bare at manden der hjemme kan holde sig fra det! Ellers så får han bare nogle tæsk;o) :cheerleader3:

0

Så kom posten endelig! Jeg fik bestilt personligebånd lige før jul, så jeg har jo gået og ventet som et lille barn på at posten skulle komme! Endelig kom der brev/pakke. Det var selvfølgelig mine fine bånd. Det er simpelthen så fint. Rødt bånd med hvid skrift. Jeg bestilte 50 meter, så der skulle være nok til hvad jeg nu end havde lyst til at lave med det (har ikke lige fundet ud af det endnu).

Et andet lille projekt jeg har haft gang i er gaveæskerne. Jeg har nu lavet en prøve (bare i almindeligt papir) og synes egentlig den er blevet okay. Vi vil anvende gaveæskerne som bordkort.

Jeg vil se om jeg ikke kan få lagt billeder ind her senere i dag.

:ilovebryllupsklar:

Uhhh det er så spændende det hele. Glæder mig så meget til den 8. august 2009.

0

Annonce ♥

Så fik jeg endelig taget et par billeder.

Jeg kunne selvfølgelig ikke finde min prøve gaveæske efter Mads har flyttet rundt på det hele, så I må nøjes med dårlige billeder af båndene og så mine fine chokolader, som jeg har fået lavet monogram mv. til i dag.

Det er desværre lidt svært at se skriften på båndene, men der står Kristina & Mads <3 8. august 2009

Først billeder af båndene :ilovebryllupsklar:

post-34632-1230908988.jpg

post-34632-1230909004.jpg

Edited by Kristina B.
0

Og så mine fine chokolader. Er selv lidt stolt over at jeg fik lavet dem. Det tog godt nok lige et par timer eller 3, men er selv rimelig tilfreds. Jeg valgte at lave to forskellige. Et med vores navne, hjerter og dato og så en med monogram og dato. :ilovebryllupsklar:

post-34632-1230909204.jpg

0

Annonce ♥

Super flotte monogram-chokolader......ser rigtig godt ud !!! :ilovebryllupsklar:

Og det samme med båndet....har du fundet ud af hvad det skal bruges til ???

Glæder mig til at se din prøve af gaveæsken....

Mange tak:o) Synes selv det blev meget godt.

Jeg tror båndet skal bruges til gaveæskerne. Tror det kunne være rigtig fint til dem.

0

superfine chokolader :cheerleader3::rolleyes:

Båndet er også rigtig fint :ilovebryllupsklar: Det lyder godt at bruge det til gaveæskerne... nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du havde tænkt dig at bruge det, men af personlig erfaring kan jeg sige, at jeg synes ikke det er nær så fint når det er bundet, for så er det ikke så let at se trykket... men det er jo bare smag og behag ;) Vi har brugt vores som er næsten magen til på indbydelserne, og det skal også på bordkortene/menuhæfterne - samt takkekortene

0

Det er ved at være længe siden jeg har fået skrevet lidt.

I dag har jeg fået ringet og bestilt tid til kjoleprøvning :thumbsupsmileyanim: Ihhh hvor jeg glæder mig!

Jeg skal ud og prøve fredag den 27. marts. Først i Clamour og bagefter i Lilly (begge i Odense). De virkede rigtig søde og venlige i telefonen, så jeg er helt oppe og køre lige nu!

Jeg har fået arrangeret at min mor og kommende svigermor skal med. De kunne heldigvis godt få fri begge to, så det er jeg meget glad for!

På den kreative front er jeg ikke nået så meget længere. Jeg har dog fået lavet skabelonen færdig til mine gaveæsker (med tekst og billeder mv), teksten til invitationerne er klaret, teksten til det lille hæfte der skal ligge ved hver gæst er klaret og så har jeg lavet lidt af kirkehæftet (mangler dog stadig salmerne).

Der sker lidt, men desværre ikke så meget som jeg gerne ville!

:cheerleader3:

0

Annonce ♥

Så fik jeg endelig bestilt tid til frisør og makeup. Jeg bestilte tid til kl. 9.00. De foreslog kl. 9.30, men fik at vide at det hele ville tage omkring 2½ time, og jeg har simpelthen ikke nerver til at fra jeg var færdig der, at der så kun var en time til jeg skulle være i kirken!!!

Jeg har bestemt mig for at give min mor en gang makeup også, så hun også kan føle sig fin:o)

Nu mangler jeg bare lidt hår inspirationer. Har set at der er en masse tråde herinde, men kom gerne med inspiration, hvis I ligger inde med noget! (Jeg har langt glat hår). :thumbsupsmileyanim:

Edited by Kristina B.
0

Jeg har været lidt rundt og undersøge hvad bryllupskager koster og er kommet til den konklusion, at det simpelthen er alt for dyrt. Jeg har derfor valgt at lave kagen sammen med min mor:-)

Vi var den 18. marts på bryllupskagekursus hos kagekompagniet. Det var simpelthen en super dag. Vi fik en kage udleveret og så skulle vi lære at ligge sugarpaste på, stable kagerne og så pynte dem til sidst. Det var super sjovt!!!! Men det skal lige prøves et par gange inden den endelige bryllupskage.

Jeg har lige lagt et par billeder ind af min kage fra kurset

post-34632-1235846156.jpg

post-34632-1235846165.jpg

0

Så har jeg været igang med en prøvekage! Min mormor har fødselsdag i morgen, så jeg syntes lige det var en god lejlighed for at prøve at se om jeg overhovedet kan lave en kage. Det er simpelthen så sjovt at lave....tror jeg skulle have været bager/konditor.

Nå, men jeg har altså forsøgt mig med en kage fra bunden.

Fredag blev bundene bagt og skåret til (havde ikke lige nogen forme til det, så det blev skåret efter en tallerken). Lørdag morgen blev der lavet hindbær creme og lime creme (I den endelige bryllupskage tror jeg det ender med hindbær creme og chokolade creme. Min mormor kan ikke tåle chokolade, så det blev lime i stedet for.). Så lavede jeg også smørcreme...og hold da helt op den blev god. Det blev en vanille smørcreme.

Overtrækket er sugarpaste og blomsterne er også lavet af det. Det er super nemt at arbejde med!

Jeg gik vist lidt for meget af mok med det pynt, men det er så sjovt at lave, så den blev vist lidt over pyntet!

Synes der er lidt for mange buler, men øvelse gør vel mester!

Nå, men her kommer der lige et par billeder:

post-34632-1235846620.jpg

post-34632-1235846632.jpg

post-34632-1235846644.jpg

post-34632-1235846652.jpg

Edited by Kristina B.
0