Sign in to follow this  
Followers 0
Rikkebruden

Salg af kjolen. Spørgsmål til jer der har solgt kjole

6 posts in this topic

Hej Tøzer.

Efter et veloverstået bryllup skal kjolen sælges, men jeg er lidt i tvivl om hvilken pris jeg skal sætte den til.

Jeg er også i tvivl om jeg skal sende den til rens. Hvis jeg ikke får den solgt er det lidt surt at have brugt yderligere penge på rens.

Hvad skal jeg kræve for den? Skal jeg lave en samlet pris på udstyret? Altså skørt, kjole, jakke og stola?

Peer er så bange for at jeg kommer til at fortryde salget af kjolen, men har altid haft den indstilling at den skal sælges, den fylder for meget i skabet.

Har du fortrudt dit salg af kjolen?

0

Annonce ♥

Nu har jeg ikke solgt min kjole, men købt den brugt i stedet... ;)

Det jeg kan sige som køber er, at hvis du skal sælge den, så skal den være nyrenset. Hvis der er kommet pletter på den, kan det være de ikke går af, hvis der går for lang tid inden den bliver renset, og det vil være synd. Derudover, vil jeg som køber også synes mindre om en "beskidt vare" fremfor en vare der fremstår som ny ;)

Synes du skal sælge med tilbehør, medmindre du er indstillet på, at du ikke kommer af med noget af det.

Hvis du er i tvivl, så vent lidt med at sælge den eller behold noget af outfittet... fx. din stola- få den farvet, så du kan bruge den i en anden sammenhæng, eller lignende :bearhug:

Angående pris, så synes jeg det er svært, men jeg kan sige, at jeg selv ikke ville give mere end halv pris for den jeg købte.

Håber du får truffet den rigtige beslutning og at du kunne bruge en købers svar til noget ;)

:7himmel:

Ps. Husk at tage rigtig mange vellignede billeder af den. Også de flotte detaljer der er på kjolen- det kan være svært at se hvor smuk den er i virkeligheden på billeder. Den kjole jeg købte var meget smukkere i virkeligheden og hvis ikke det var fordi jeg havde prøvet modellen i butikken, så havde jeg aldrig set den som en mulighed.

Pyh en lang smøre jeg fik fyret af nu :thumbsupsmileyanim:

0

Da jeg købte min kjole, foreslog de i butikken at den kunne sys om til en dåbskjole. Nu ved jeg ikke, om du har fået børn, men det er jo en mulighed.

Men hvis du beslutter dig for at sælge den, vil jeg som køber også forvente at den er renset.

Prismæssigt er jeg som køber nok også nede på omkring halv pris.

0

Hvis jeg skulle købe brugt ville jeg ikke give mere end halv pris, men det kan jo så også stadig være en bekostelig affære hvis kjolen har kostet en halv arm :bearhug:

0

Annonce ♥

Jeg solgte min brudekjole og har ikke fortrudt det for den ville bare have hængt i skabet, men jeg ærger mig da over at jeg ikke har kunne sy den om til en dåbskjole, det kunne have været en dejlig måde at beholde den på :bearhug:

Jeg kan godt få et anfald af at savne den, men så skal jeg bare kigge på nogle billeder. Det eneste jeg ville have gjort anderledes var lige at have prøvet den en sidste gang for at sige farvel (lyder åndssvagt, det er jo trods alt kun en kjole). Når det er sagt, så skal jeg ærligt indrømme at jeg fik en knude i maven da køberen kørte væk med den.... Men den fik en ordentligt farvel i min tråd herinde ;)

Jeg havde ikke fået den renset, men skulle jeg selv købe en kjole, så ville jeg have at den var renset inden, så der ikke var nogle skjulte pletter, der kunne overraske senere ;)

Pøj pøj med det :7himmel:

0

Tak for jeres gode råd.

sætter den til salg efter bryllupsrejsen.

Tror jeg farver min stola.

0