Guest snehvide

Hvor længe varer festen

25 indlæg i dette emne

Overskriften beskriver vist meget godt mit spørgsmål :bearhug:

Hvor længe varer jeres fest?

Er der en aftale med feststedet om, hvor længe festen kan blive ved?

Vi har indtil videre booket et feststed, med et helaftensarrangement. (8 timer fra ankomst), men nu er jeg kommet i tvivl om, om det er nok. Hvad nu hvis man har lyst til at feste i længere tid????

Jeg overvejer nu at snakke med et andet sted, hvor vi evt kan forlænge festen

Hvad gør i andre????

:7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm vi har vores feststed til kl. 2. Jeg har da også tænkt tanken om det nu er lang tid nok... men musikeren stopper med at spille der så det er vel meget passende:)

ville da nok have ønsket at der måske lige var til kl 3 eller sådan noget men mon ikke vi alle er ret brugte når vielsen er kl 13.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hmm vi har vores feststed til kl. 2. Jeg har da også tænkt tanken om det nu er lang tid nok... men musikeren stopper med at spille der så det er vel meget passende:)

ville da nok have ønsket at der måske lige var til kl 3 eller sådan noget men mon ikke vi alle er ret brugte når vielsen er kl 13.

Vi skal først vies kl 16 - så gæsterne forventes at ankomme til feststedet kl 17.30 ca. Dvs at festen er slut kl 01:30 og det synes jeg måske er lidt tideligt :bearhug: Da tror jeg da ikke jeg er klar til at tage hjem fra festen?????

Vi har lejet en jukeboks, så o princippet kunne festen jo blive ved hele natten :7himmel:

Redigeret af snehvide
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har vores fest sted til kl. 3 vi har så selv betalt for de ekstra timer og vi regner så med at musiken skal slutte kl. 2 hvor vi også får natmad, så er der lige 1 time at summe i :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hmm vi har vores feststed til kl. 2. Jeg har da også tænkt tanken om det nu er lang tid nok... men musikeren stopper med at spille der så det er vel meget passende:)

ville da nok have ønsket at der måske lige var til kl 3 eller sådan noget men mon ikke vi alle er ret brugte når vielsen er kl 13.

Vi skal først vies kl 16 - så gæsterne forventes at ankomme til feststedet kl 17.30 ca. Dvs at festen er slut kl 01:30 og det synes jeg måske er lidt tideligt :bearhug: Da tror jeg da ikke jeg er klar til at tage hjem fra festen?????

Vi har lejet en jukeboks, så o princippet kunne festen jo blive ved hele natten :thumbsupsmileyanim:

Vi blev ogsaa foerst viet kl. 15.30 - og var altsaa alligevel helt smadrede kl. 2.30. Jeg tror ogsaa, at 1.30 er lidt tidligt - er du sikker paa, at I ikke maa blive lidt laengere?

I vores kontrakt stod der, at udskaenkningen og dermed festen sluttede kl. 2, men vi fik alligevel lov til at blive laengere. Musikken spillede indtil kl. 2, hvor der saa var natmad :7himmel:

Redigeret af camilla80
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder bryllup på et hotel og vi har lokalet fra kl 16-03. Festen kan fortsætte, men så betaler vi 500+ pr. tjener og det er måske også lidt dyrt. Vi ved jo ikke, hvor mange der holder sig vågen så længe.

Vi skal vies kl 15.30, så omkring kl. 16.30-17 ankommer gæsterne til feststedet. Jeg tror, at kl 03 er et meget passende tidspunkt, da dagen så har været meget lang og der har været en masse indtryk og oplevelser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige en kommentar mere. Det med de 8 timer - betyder det ikke bare, at I betaler per styk for drikkevarerne, naar de 8 timer er gaaet.

Saadan var det hos os. Vores helaftensarrangement gik til kl. 1 - derefter blev der afregnet per oel/vin etc.

Redigeret af camilla80
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en kommentar mere. Det med de 8 timer - betyder det ikke bare, at I betaler per styk for drikkevarerne, naar de 8 timer er gaaet.

Saadan var det hos os. Vores helaftensarrangement gik til kl. 1 - derefter blev der afregnet per oel/vin etc.

Formentlig ikke nej. Når man bestiller et 7 eller 8 timers arrangement så er det baseret på at festen varer i 7-8 timer. Det er herefter et spørgsmål om man overhovedet kan forlænge (og hvornår man skal give besked om det) samt naturligvis hvad det koster. Nogle steder - særligt i provinsen - er der ikke nogen tidsbegrænsning på men så havde man næppe kaldt det for et 8 timers arrangement. Disse ting er faktisk noget man bør undersøge i forbindelse med og inden man beslutter sig for at booke. Ihvertfald hvis man da ønsker at holde en fest der varer længere end til kl. 1-2.

Det skal siges at de fleste bryllupsfester vi spiller til slutter mellem kl. 3 og 5 og vi har også haft nogle som har været længere hvis der da ikke er restriktioner på fra stedet eller der er lavet en aftale med dem om at festen skal slutte eksempelvis kl. 2. Vi har så også lavet bryllupsfester som først er sluttet 6-8 men det har typisk været i selskabslokaler eller teltfester, hvor man ikke er afhængige af tjenere der skal have løn m.v.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På vores feststed varer selve heldagsarrangementet også til kl 2, men så betaler man 1000 kr i timen derefter og jeg mener at man betaler stykvis for drikkevarer. Vi forventer at festen skal forlænges minimum til kl 3 - måske mere. Men hvis der ikke er så mange tilbage rykker festen over i en bjælkehytte vor nogle også skal sove, for der kan vi så fortsætte lige så længe det skal være.

Jeg tror meget man selv kan vælge hvornår festen skal slutte. Vi var til et bryllup for en måned siden og der sluttede musikken efter brudevalsen. Vi gik kl. 1 og de sidste var gået kl 1.30. Så hvis man gerne vil ha festen til at slutte er det nemt nok.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også købt sådan et hel-aftens-arrangement på vistnok otte timer, og musikeren slutter kl 02.00 - men, men, men vi har en aftale skrevet i vores kontrakt om, at vi skal betale 250 kr pr tjener efterfølgende.

Det er vigtigt, at du kender reglerne for, hvor meget det koster efterfølgende - for nogle steder tager godt fra for ekstra timer 15.000 er ikke unormalt eller 150 pr. gæst... :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kunne blive ved indtil vi ikke ville mere... :bearhug:

Vi tog selv hjem omkring kl. 3, og der var der da stadig nogle gæster tilbage.. :7himmel: Syntes det var rigtig fedt, at vi kunne blive der til vi egentlig bare gerne ville hjem..

Var til et bryllup for en måneds tid siden, hvor festen sluttede kl. 2, hvilket var lidt en skam, da der var rigtig god gang i den på det tidspunkt.. Så der var jeg rigtig glad for at vi ikke havde et tidspunkt hvor festen skulle slutte.. :thumbsupsmileyanim: Men vil lige sige, at festen selvfølgelig ikke var dårlig pga. det, for det var den bestemt ikke, det var bare en skam at slutte kl 2, når man sagtens kunne være blevet ved til kl. 4.. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev viet kl 13.00 havde reception og så mødtes vi i festlokalerne 17.30. Vi gik til bords kl. 18. Festen sluttede omkring kl. 4, da kunne jeg simpelthen ikke mere, men jeg er rigtig glad for vi ikke havde en grænse. Vores band skulle stoppe med at spille kl. 2 og efter det havde vi en iPod med højtalere som vi dansede til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores fest varede til klokken 0600 hvor den sidste hårde kerne på en 10 stykker hold ud, sammen med gommen ;) :bearhug::7himmel:

Jeg måtte altså ind og have kjolen af klokken 5...

Hos os var der stadig masser af gang i dansegulvet klokken 4, men vi holdt det også i mine forældres have, så der var ikke så mange restriktioner :thumbsupsmileyanim:

Vi blev forresten viet klokken 13.00...

Redigeret af pipboll
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies kl. 13.00 og festen starter kl. 18.00 og varer så 8 timer frem. Dvs. til kl. 02.00. Derefter har de en lounge vi kan opholde os i ligeså længe vi har lyst, så det er dejligt. Men tror nu også at vi er trætte omkring kl. 02.00, for så har det jo været en rigtig lang dag....

Redigeret af smuklingen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vigtigt, at du kender reglerne for, hvor meget det koster efterfølgende - for nogle steder tager godt fra for ekstra timer 15.000 er ikke unormalt eller 150 pr. gæst... :7himmel:

Jeg spillede på et sted inde i København for nogle år siden. Da kl. var 2 kom gommen op og fortalte at han havde lagt en check på 10.000 kr. så vi kunne fortsætte 1 time mere til kl. 3. :bearhug: Det er så et fænomen som er meget udbredt i storbyerne, og særligt i København; At ekstratimerne koster og nogle steder også er meget pebrede. Andre steder kan man slet ikke forlænge hvis det ikke er meddelt på forhånd (hvor man jo ikke ved hvordan stemningen vil være kl. 2 eller senere), ligesom at der er steder hvor man ganske enkelt ikke må holde fest efter kl. 2 som følge af lokalplan m.v.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hmm vi har vores feststed til kl. 2. Jeg har da også tænkt tanken om det nu er lang tid nok... men musikeren stopper med at spille der så det er vel meget passende:)

ville da nok have ønsket at der måske lige var til kl 3 eller sådan noget men mon ikke vi alle er ret brugte når vielsen er kl 13.

Vi skal først vies kl 16 - så gæsterne forventes at ankomme til feststedet kl 17.30 ca. Dvs at festen er slut kl 01:30 og det synes jeg måske er lidt tideligt :bearhug: Da tror jeg da ikke jeg er klar til at tage hjem fra festen?????

Vi har lejet en jukeboks, så o princippet kunne festen jo blive ved hele natten :cheerleader3:

Vi blev ogsaa foerst viet kl. 15.30 - og var altsaa alligevel helt smadrede kl. 2.30. Jeg tror ogsaa, at 1.30 er lidt tidligt - er du sikker paa, at I ikke maa blive lidt laengere?

I vores kontrakt stod der, at udskaenkningen og dermed festen sluttede kl. 2, men vi fik alligevel lov til at blive laengere. Musikken spillede indtil kl. 2, hvor der saa var natmad :thumbsupsmileyanim:

Jeg snakkede med feststedet om det i går og de sagde at vi råder over lokalet i 7 timer + 1 time til natmad. Altså 8 timer fra ankomst kl 17.30.

Vi kan så købe os til ekstra tid. Pristen er 100 kr. pr. gæst pr. time, så det var ikke så dyrt som jeg troede. I den ekstra man køber, er drikkevarer ikke inkl. som i de første 8 timer.

Så jeg tror lige vi holder hus-råd om hvad vi gør? :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm vi har vores feststed til kl. 2. Jeg har da også tænkt tanken om det nu er lang tid nok... men musikeren stopper med at spille der så det er vel meget passende:)

ville da nok have ønsket at der måske lige var til kl 3 eller sådan noget men mon ikke vi alle er ret brugte når vielsen er kl 13.

Vi skal først vies kl 16 - så gæsterne forventes at ankomme til feststedet kl 17.30 ca. Dvs at festen er slut kl 01:30 og det synes jeg måske er lidt tideligt :thumbsupsmileyanim: Da tror jeg da ikke jeg er klar til at tage hjem fra festen?????

Vi har lejet en jukeboks, så o princippet kunne festen jo blive ved hele natten :)

Okay jeg kan ikke lige finde ud af det der med at quote... men det jeg vil spørge om, og undskyld jeg lige ændrer emne :) Men hvor har du lejet jukeboks? Det var egentlig en meget god ide, men vil da gerne lige læse noget mere om det. Har du et link?

Knus Signe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores varer også 8 timer - det er rigeligt, fordi jeg ved, at vores gæster ikke fester til den lyse morgen, inkl. mig selv.

Vi har derfor feststedet fra kl. 18.30-2.30. Vi skal også først vies kl. 16, samtidig tager det ca. 20 min. at komme dertil.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev viet kl. 14.00. Der var så arrangeret hestevogntransport til os, så vi var ikke fremme på feststedet hvor vi skulle skære kagen for før kl. 15.30. Efter kageforskæringen tog vi ud for at få taget billeder og kom tilbage til kl 17 hvor velkomstdrinken blev serveret. Vi gik til bords kl. 17.30 og var færdige med at spise kl. 23.30. Musikken skulle spille fra 23-02, men vi rykkede det hele en halv time uden problemer. Kl. 23.30 passede det lige at den sang vi havde indspillet på vores polterabend kunne blive afspillet, og derefter var der almindelig morskab blandt gæsterne efterfulgt af bryllupsvals og slør/strømpeklipning. Vores band spillede således til ca. 2.30 hvor der blev serveret natmad. Kl. 03.30 kom vores barnepige med sønnike, og det var ligesom det der gjorde at de sidste gæster gik hjem/i seng. Således varede vares fest ca. til kl. 4. En lang dag.... men ih hvor ville jeg gerne gentage den hvis jeg kunne!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
[Okay jeg kan ikke lige finde ud af det der med at quote... men det jeg vil spørge om, og undskyld jeg lige ændrer emne :thumbsupsmileyanim: Men hvor har du lejet jukeboks? Det var egentlig en meget god ide, men vil da gerne lige læse noget mere om det. Har du et link?

Knus Signe

Prøv at kig på annoncør-siderne . Der er flere der udbyder jukebokse. Men husk at kig på hvad der er i jukeboksene hos dem I lejer hos. Der er jo grænser for hvor meget musik en jukeboks kan rumme.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer