Sign in to follow this  
Followers 0
Purebeauty

Hvordan med at vælge en "ukendt" salme??

7 posts in this topic

Ja altså vi har jo allerede valgt salmerne, og salmen før vores vielse er for de fleste ukendt, men en af mine absolutte yndlingssalmer, ville I turde at gøre det?? Fortryder nemlig lidt, sæt jeg er den ENESTE der kender den? Gg

:cheerleader3:

0

Annonce ♥

Ja altså vi har jo allerede valgt salmerne, og salmen før vores vielse er for de fleste ukendt, men en af mine absolutte yndlingssalmer, ville I turde at gøre det?? Fortryder nemlig lidt, sæt jeg er den ENESTE der kender den? Gg

:cheerleader3:

JA det ville jeg helt sikkert turde - i dagens danmark er det de færreste der kan ret mange salmer så det betyder ikke ret meget.

Tag den salme der betyder noget for dig/jer.

0

Jeg har lige været til min venindes bryllup, og hun havde også valgt en ret ukendt salme.

Men efter første vers sang de fleste med, så det gik ret godt :loveflag: Præsten var også god til at opfordre gæsterne til at synge med :cheerleader3:

0

Vi havde valgt en salme, som for de fleste var ukendt: nr. 700 Jeg ved en blomst så favr og fin.

Den var der ikke mange som kendte, men vi valgte den nu alligevel. For mig betød det mere, at have en salme som sagde mig noget og som jeg vil se tilbage på med et smil. :cheerleader3:

Der var måske ikke så mange der sang med, som hvis vi havde valgt det er så yndigt at følges ad, men jeg fortryder det slet, slet ikke. :loveflag:

0

Annonce ♥

Vi har også valgt en ret ukendt salme nr. 751, den hedder Gud ske tak og lov. Vores præst har aldrig brugt den til et bryllup før, men min kæreste foreslog den da han synes godt om teksten, og hun synes at det var da dejligt med noget nyt:o)

Vores andre salmer bliver ofte (synes jeg) brugt til bryllupper og det er 700 jeg ved en blomst så favr og fin, 703 det er så yndigt, og 706 i blev skabt som mand og kvinde... Så vores er en god blanding af traditionelt og nyt præcist som resten af vores bryllup bliver;o)

Så jeg synes I skal gøre som I føler for, og så ikke tænke så meget på om folk lige kan melodien eller teksten i forvejen, de fleste forsøger på bedste vis at synge med alligevel :cheerleader3:

0

Besluttede mig for at skrive til præsten, mit skræk scenarie var at min svigermor ville tro hun kendte sangen og skrålede med, og hun har bare den type stemme ALLE kan høre men som ikke kan synge, selvom hun tror at hun kan... sorry svigermor... :loveflag:

Så det endte med en anden sang nemlig "Lover den Herre, den mægtige konge med ære", som jeg ved mange mange flere kender :cheerleader3:

0

Vi havde 4 salmer til vores bryllup. Den eneste der traditionelt hører til ved bryllupper var "Det er så yndigt". Så var der 2 salmer fra salmebogen "Spænd over os dit himmelsejl" og "Du som har tændt millioner af stjerner" og så sang vi "Min Marie" skrevet af Grundtvig til hans elskede Marie, med ny melodi af Hans Holm fra 1983. Det var kun noget af familien og nogle af vennerne der kendte dem på forhånd, men resten fandt hurtigt melodien og kunne synge med da vi havde lavet kirkehæfter. Det var alle nogle salmer der betyder noget for os.

0