birgitulla

Fascinators & Faux Chapeaux & Hairpiece & Birdcage & ...

34 indlæg i dette emne

Hej Tøser,

Jeg har kastet mig ud i en ny hobby & leder derfor efter billeder til inspiration - Er der nogle af jer der ligesom mig er fan af fascinators & faux chapeaux?

Jeg har lavet nogle fortolkninger over temaet men monteret på hårbøjler & kan godt bruge idéer til nogle nye looks :thumbsupsmileyanim:

Her et lille udsnit af dem jeg har lavet:

rtdumu.jpg

2aern9l.jpg

29fvvvp.jpg

6gkboz.jpg

xemy3r.jpg

2pqup3p.jpg

8vz2j9.jpg

24pwgg8.jpg

Kom så tøser spam med billeder som I har i gemmerne!!! :hug:

Redigeret af birgitulla
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hejsa

Det er nogle fine hårbøjler. Nogle som jeg også syntes ville være fede at pynte mig med... Men... Hmm.. Hvem .. eller hvad er fascinators & faux chapeaux??

Mvh Iben

Nå ja det er jo fordi jeg ligesom har vænnet mig til at kalde dem det - mest fordi ordet hårbøjle ligesom ikke rigtig dækker - men altså jeg copy/paster lige en definition på Fascinator fra wiki ind her:

"A fascinator is a headpiece worn on the hair and worn almost exclusively by women. Fascinators are commonly made with feathers, flowers and/or beads. They attach to the hair by a comb, headband or clip.[1] They are an adornment for formal attire and are an alternative to wearing a hat. They are particularly popular at premium horse racing events, such as the Grand National and the Melbourne Cup. They may also be worn at weddings by guests, and also as an alternative to a bridal veil."

Dem jeg har lavet er så nyfortolkninger over emne kan man vel godt sige :hug: Fascinators bliver brugt som en slags hat især f.eks. til bryllupper i UK er det populært & der findes også brudeversioner af dem med smukt hattenet også videre - noget i stil med det der vist kaldes birdcage tror jeg...

Faux Chapeaux er fransk for falske hatte - & vel egentlig bare en mere fancy betegnelse so &så kan bruges om sådan nogle slags hovedprydsdingelinger :thumbsupsmileyanim:

Håber du blev klogere?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Det er nogle fine hårbøjler. Nogle som jeg også syntes ville være fede at pynte mig med... Men... Hmm.. Hvem .. eller hvad er fascinators & faux chapeaux??

Mvh Iben

Nå ja det er jo fordi jeg ligesom har vænnet mig til at kalde dem det - mest fordi ordet hårbøjle ligesom ikke rigtig dækker - men altså jeg copy/paster lige en definition på Fascinator fra wiki ind her:

"A fascinator is a headpiece worn on the hair and worn almost exclusively by women. Fascinators are commonly made with feathers, flowers and/or beads. They attach to the hair by a comb, headband or clip.[1] They are an adornment for formal attire and are an alternative to wearing a hat. They are particularly popular at premium horse racing events, such as the Grand National and the Melbourne Cup. They may also be worn at weddings by guests, and also as an alternative to a bridal veil."

Dem jeg har lavet er så nyfortolkninger over emne kan man vel godt sige :) Fascinators bliver brugt som en slags hat især f.eks. til bryllupper i UK er det populært & der findes også brudeversioner af dem med smukt hattenet også videre - noget i stil med det der vist kaldes birdcage tror jeg...

Faux Chapeaux er fransk for falske hatte - & vel egentlig bare en mere fancy betegnelse so &så kan bruges om sådan nogle slags hovedprydsdingelinger :ilovebryllupsklar:

Håber du blev klogere?

Mange tak:-)

Jo jeg blev klogere!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Det er nogle fine hårbøjler. Nogle som jeg også syntes ville være fede at pynte mig med... Men... Hmm.. Hvem .. eller hvad er fascinators & faux chapeaux??

Mvh Iben

Nå ja det er jo fordi jeg ligesom har vænnet mig til at kalde dem det - mest fordi ordet hårbøjle ligesom ikke rigtig dækker - men altså jeg copy/paster lige en definition på Fascinator fra wiki ind her:

"A fascinator is a headpiece worn on the hair and worn almost exclusively by women. Fascinators are commonly made with feathers, flowers and/or beads. They attach to the hair by a comb, headband or clip.[1] They are an adornment for formal attire and are an alternative to wearing a hat. They are particularly popular at premium horse racing events, such as the Grand National and the Melbourne Cup. They may also be worn at weddings by guests, and also as an alternative to a bridal veil."

Dem jeg har lavet er så nyfortolkninger over emne kan man vel godt sige :) Fascinators bliver brugt som en slags hat især f.eks. til bryllupper i UK er det populært & der findes også brudeversioner af dem med smukt hattenet også videre - noget i stil med det der vist kaldes birdcage tror jeg...

Faux Chapeaux er fransk for falske hatte - & vel egentlig bare en mere fancy betegnelse so &så kan bruges om sådan nogle slags hovedprydsdingelinger :)

Håber du blev klogere?

Mange tak:-)

Jo jeg blev klogere!

Sejt nok :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke selv til så meget pynt i håret men ved du hvad der fascinerer mig helt vildt? De billeder du har taget af dem :ilovebryllupsklar: synes specielt at de billeder du har taget af din søster oppefra er hamrende gode og så er det virkelig fedt at se harmonien i farverne. De er fulde af spræl og glade farver samtidig med at billedets komposition giver en fantastisk ro :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvor er de flotte :-) er det Hilda, der sidder model? Hende har jeg gået i gymnasiet med

Hvor sjovt - ja det er Hilda min lillesøster der poserer:-)

Ja det var da pudsigt. Så vil jeg da lige tjekke din bryllupsplanlægning ud. Og så må du hilse Hilda :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HEYY!!

She's back!! Hej Birgit Ulla!! Og med barn.. FORTÆL FORTÆL hvad du har lavet de sidste par år!?!?!?

Jeg ELSKER for øvrigt dine fascinators!!! De er bare SÅ fede. Søg evt. på Ebay.com der er VILDT mange til inspiration!!

Anna

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nu er jeg ikke selv til så meget pynt i håret men ved du hvad der fascinerer mig helt vildt? De billeder du har taget af dem :cheerleader3: synes specielt at de billeder du har taget af din søster oppefra er hamrende gode og så er det virkelig fedt at se harmonien i farverne. De er fulde af spræl og glade farver samtidig med at billedets komposition giver en fantastisk ro :cheerleader3:

Tusind tak for den respons - jeg er lidt vild med at tage billeder & har gjort det i mange år - så det gør mig vildt glad at du kan se der er lagt tanke bag dem :bearhug:

Hvor er de flotte :-) er det Hilda, der sidder model? Hende har jeg gået i gymnasiet med

Hvor sjovt - ja det er Hilda min lillesøster der poserer:-)

Ja det var da pudsigt. Så vil jeg da lige tjekke din bryllupsplanlægning ud. Og så må du hilse Hilda :bearhug:

god fornøjelse med læsningen - og det skal jeg nok;)

HEYY!!

She's back!! Hej Birgit Ulla!! Og med barn.. FORTÆL FORTÆL hvad du har lavet de sidste par år!?!?!?

Jeg ELSKER for øvrigt dine fascinators!!! De er bare SÅ fede. Søg evt. på Ebay.com der er VILDT mange til inspiration!!

Anna

tak for tippet & de søde ord - og ja vild med bryllup det vil jeg altid være - så selvfølgelig kan jeg ikke lade være med at kigge herind ind i mellem :bearhug:

godt nok er jeg en del mere inde på det andet BK - hvor det jo er babysnak der er i centrum - & de seneste år har væet meget turbulente for mig & mine - men det er altså en længere historie som summasummarum ender med at jeg nu bor på Christianshavn med min kæreste & vi er lige blevet forældre for 5 mdr siden til en dejligste lille pige Ella :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev simpelthen så inspireret af din tråd, at jeg kastede mig ud i min egen kreation.

Skal til barnedåb på søndag, og har jo set at de kongelige pynter sig med disse smukke lånte fjer - så det vil jeg da også.

Har ledt og ledt på nettet og i hobbyforretninger for at finde smukke fjer - men udvalget er desværre ret begrænset. Så slog de mig pludseligt at man bruger fjer til at lave fluer med (altså dem til at fiske) Så jeg har været i Salmon Fly" en fiskeriforretning ved Bellahøj idag - og de har det mest fantastiske udvalg i alverdens farver og til meget rimelige priser.

Købte lidt sorte fjer - da det passer til kjolen - og så selvfølgelig lidt hvide :bearhug:

Her er mit første forsøg:

post-32811-1222802777.jpg

Skal nok øve mig lidt mere - men jeg skal helt sikkert lave en hvid til brylluppet :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Blev simpelthen så inspireret af din tråd, at jeg kastede mig ud i min egen kreation.

Skal til barnedåb på søndag, og har jo set at de kongelige pynter sig med disse smukke lånte fjer - så det vil jeg da også.

Har ledt og ledt på nettet og i hobbyforretninger for at finde smukke fjer - men udvalget er desværre ret begrænset. Så slog de mig pludseligt at man bruger fjer til at lave fluer med (altså dem til at fiske) Så jeg har været i Salmon Fly" en fiskeriforretning ved Bellahøj idag - og de har det mest fantastiske udvalg i alverdens farver og til meget rimelige priser.

Købte lidt sorte fjer - da det passer til kjolen - og så selvfølgelig lidt hvide :thumbsupsmileyanim:

Her er mit første forsøg:

post-32811-1222802777.jpg

Skal nok øve mig lidt mere - men jeg skal helt sikkert lave en hvid til brylluppet :loveboard:

Wauw!!!! Supersejt & tusind tak for tippet :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer