Karin Sørensen

Karin og Lars "Vores kærlighedsfest 15.08.09"

226 posts in this topic

Monogram (med hele navn)

Så tror vi at monogrammet til invitationen er klar. Det er endt med at være vores navne i stedet for bare forbogstaver. Det skal bruges til invitationen, i hvert fald som ideen er lige nu..

Vi skal nok også have lavet et to-bogstavs, for jeg regner med at det skal være det gennemgående element i alle "papirtingene". Jeg er stadig ikke helt sikker i hvad farverne skal være. Jeg vil gerne have sølv, men Lars mener at det er for sølvbryllupsagtigt. Så jeg ved ikke. Ellers så er det rød, grøn, hvid/creme og sort der er lidt i spil, men vi finder nok ud af det, når vi skal se nærmere på papiret til invitationen.

0

Annonce ♥

1. Kjoleprøvested

Har været ude og prøve kjoler det første sted på en lang liste. Var faktisk afsted for laang tid siden, men det var fordi min mor var på besøg, og det var jo om at udnytte muligheden, når hun bor langt væk.

Jeg kom hjem med en lidt skuffende fornemmelse, fordi der kun var en kjole i hver model man kunne prøve. Det betød at man jo ikke kunne være sikker på at prøve i den rigtige størrelse. Den eneste kjole jeg prøvede som passede i størrelse, og som jeg dermed kunne bevæge mig rundt i, var en jeg ikke kunne lide. Så det var lidt øv. Træls start på jagten.

MEN

Jeg blev da ret vild med en kjole, og prøvede den faktisk mere end en gang. Fik så bare lige en spand kold vand, da hun sagde at hun ikke måtte sælge den med de farver hendes modelkjole var i. Meget ØV, for det var jo i den udgave at jeg synes den var helt vild flot.

post-35517-1231094005.jpg

0

Annonce ♥

Velkommen til endnu en datosøster - skønt :ilovebryllupsklar:

Jeg kender Hammer Kirkegård rigtig godt - der ligger min onkel begravet - han blev kun 19 år, så jeg har aldrig kendt ham, men tit besøgt hans gravsted sammen med mine bedsteforældre og min mor. Det er bare super hyggeligt derude i bakkerne :cheerleader3:

0

Jeg synes rigtig godt om jeres monogram...

Det med farvetema kan godt være svært - men lige pludselig så er det der.

Tak for det. Er selv blevet ret tilfreds. Vi har snakket om det længe, og så tog det bare ingen tid da vi endelig lige fik sat os for at lave det. Jeg havde dog troet at der skulle være flere krummelurer, men vi blev enige om at simpelt også kan være godt. Det skal jo også kunne læses.

0

Annonce ♥

Velkommen til endnu en datosøster - skønt :ilovebryllupsklar:

Jeg kender Hammer Kirkegård rigtig godt - der ligger min onkel begravet - han blev kun 19 år, så jeg har aldrig kendt ham, men tit besøgt hans gravsted sammen med mine bedsteforældre og min mor. Det er bare super hyggeligt derude i bakkerne :cheerleader3:

Ja den ligger skønt. Jeg glæder mig rigtig meget. Vi holdt barnedåb i august 2008, og den tager sig rigtig godt ud om sommeren.

0

Det er et rigtig fint monogram, I har fået lavet :ilovebryllupsklar:

Jeg synes også kjolen er flot med det røde. Jeg er sikker på, at den sidder endnu bedre i et nummer, der passer dig. :cheerleader3: Men jeg må sige, at det er i hvert fald lidt træls, at du ikke kunne prøve den rigtige størrelse.

Hvor har du været henne og prøve kjoler?

Edited by anita80
0

Hej Karin,

hjertelig velkommen her på dette fantastiske forum - det er guld værd, når det kommer til inspiration til ens bryllup.

Hvor ser Hammer Kirke dog fin ud :ilovebryllupsklar:

Jeg håber for dig at du kan få kjolen i den røde farve, selvom ekspedienten siger det modsatte. Den er rigtig smuk til dig :cheerleader3: Jeg vil dog give Anita80 ret, det er lidt træls at størrelsen er så forkert - det giver ikke helt den samme fornemmelse at prøve en kjole der overhovedet ikke passer - men flot til dig, det er den i hvert fald :shooter:

Tak for den søde hilsen i min tråd :rolleyes:

0

Annonce ♥

Det er et rigtig fint monogram, I har fået lavet :rolleyes:

Jeg synes også kjolen er flot med det røde. Jeg er sikker på, at den sidder endnu bedre i et nummer, der passer dig. :) Men jeg må sige, at det er i hvert fald lidt træls, at du ikke kunne prøve den rigtige størrelse.

Hvor har du været henne og prøve kjoler?

Jeg var ved ABC-brudekjoler syd for Aalborg. Var jo vild med konceptet om kjoler til en billig pris :shooter: Og hun var som også rigtig sød hende der havde det, men jeg havde nok forventet at der var lidt mere chance for at kunne prøve i den rigtige størrelse, især når man umiddelbart ikke er nogen speciel størrelse.

0

STD-kort

Har også været i gang med at lave de første kreative ting til brylluppet. Dog meget i det små. Vi har lavet STD-kort, efter lange overvejelser. Først ville jeg ikke, for jeg mente at folk jo godt ved at vi skal giftes, og også hvornår. Men pludselig blev jeg enig med mig selv om at det skulle vi selvfølgelig da sende ud med julekortene, for det er jo alligevel i august måned og folk kunne jo holde sommerferie. Og da der er en del der arbejder i weekender, så var det måske alligevel smart nok at indikere, især over for vennerne, at vi påtænker at invitere dem til vores bryllup. Og vi har allerede fået den første tilkendegivelse på at det var en rigtig god ide, for en er gået i gang med at finde ud af hvordan hun kan få fri, i det det er en arbejdsweekend. Så nu er jeg jo glad for at vi lavede dem :rolleyes:

De er blevet ret simple, fordi de blevet lavet i hast. En tur ud på arbejde, gav kortene (det er de kort man bruger til at sætte patientnavne på sygesengen med), og derefter blev Lars sat til at punche hjerter ud. Det endte med håndskrevne kort, for jeg kunne ikke lige gennemskue at få printet på de små kort. Men resultatet er da læsbart :)

post-35517-1231797759.jpg

0

Transporten hjem fra kirken er nu også helt på plads.

Jeg ville gerne køre i hestevogn fra kirken, for det kunne være så hyggeligt igennem skoven. Vi kontaktede Vendsyssel Karetservice, som heldigvis kunne melde at de ikke var booket den 15 august, og dermed godt kan køre for os. Jubiiiii.

Da jeg dog ikke hørte mere fra dem, blev jeg alligevel lidt bekymret, og det fik mig til at kontakte dem igen i fredags, for lige at være sikker på at vi havde en aftale. Og heldigvis, det har vi, så nu er det helt sikkert at vi skal ud og køre i en rigtig fin karet efter vielsen.

Leder lige efter et billede....

0

Annonce ♥

Min videre jagt efter Drømmekjolen

Jeg har allieret mig med to veninder til at tage med ud for at se på kjoler. Den ene veninde skal jeg på miniferie hos fra onsdag, og hun har lavet en plan for 3 steder vi skal hen. Jeg glæder mig, det bliver helt sikkert kanont, og rigtig dejligt med en der kender mig - næsten for godt.

Den anden veninde skal med hvis vi ender med at skulle se på flere i Nordjylland.

Kender dog nok mig selv godt nok til at vide at jeg sikkert kommer til at tage en del steder for at blive helt sikker. Er ret kendt for at fortryde køb jeg har gjort efter at have set på ting i butikker, for derefter at fortryde det når jeg får mærket ordentligt efter. Og denne kjole skal være helt rigtig, og ikke en pludselig indskydelse.

Ved dog ikke helt hvad jeg præcist leder efter, så nemt er det jo ikke.

Men torsdag og fredag går jagten ind i det midtjyske, og det bliver spændende, glæder mig rigtig meget :rolleyes:

Edited by Karin Sørensen
0

Forlover

Rollen som forlover er nu også på plads, ja faktisk har den været det et stykke tid. Det bliver en rigtig god ven af os, og jeg er sikker på at det er et super valg. Han var dog selv meget overrasket over at blive spurgt, men takkede heldigvis ja til opgaven. Og med Bo som forlover, så er vi også helt sikre på at vores ekstra forlover også kan få lov at være med. Vores søn Christian skal selvfølgelig også være med, og uden lige endnu at have snakket med Bo om det, så er vi sikre på at han gerne vil holde styr på den lille fyr i kirken. Så nu er jagten gået ind på at finde tøj til den lille forlover, han skal jo passe til de to andre, som kommer i uniform fra søværnet. Christian skal derfor have en lille matrosuniform, det har dog vist sig lidt sværer at finde end jeg havde regnet med, men der er jo heldigvis lidt tid at løbe på endnu.

0

Annonce ♥

Brudens Hjælper

Så har jeg fået spurgt den eneste der kan være min hjælper på den store dag. Der har ingen tvivl været, det skulle selvfølgelig være min bedste ven i er verden. Og helt som forventet sagde hun ja. Karin (ja det hedder hun også) og jeg har kendt hinanden siden jeg flyttede til det Sønderjyske i 5 kl, og det er ikke småting vi har oplevet sammen. Og jeg er helt sikker på at ingen som hende, vil kunne hjælpe med nerver og alt andet. Så jeg er bare så glad for at det er på plads.

Hun og kæresten er nu inviteret til at komme aftenen inden brylluppet, da de har lang vej, så hun kan være hos mig hele formiddagen :thumbsupsmileyanim:

0

Bryllupsmesse i Aalborg

Så er det endelig blevet den 1 februar, og dermed dagen for bryllupsmessen i Aalborg. Jeg glæder mig til at se hvad de kan "diske" op med. Jeg håber på at kunne finde noget til vores invitationer. Jeg snakkede med en dame i en butik inde i byen, og hun var da så flink at sige at hvis jeg alligevel skulle på messe, så gav hun jo rabat der. Tusind tak søde dame :thumbsupsmileyanim:

0

God dag på bryllupsmessen i Aalborg

Så er bryllupsmessen i Aalborg vel overstået. Vi havde en rigtig god dag derude, og fik snakket med en masse forskellige mennesker. Fandt et par steder hvor jeg da må hen og se på kjoler, men kunne ikke lave en aftale i dag, for skal jo finde ud af hvornår vendinden har tid til at tage med.

Var dog lidt nede derude over at Lars ikke kunne være med på messen, for jeg er sikker på at jeg har set vores vielsesringe derude (såfremt vi beslutter os for at skulle have nye), og de 10 % de tilbød i messetilbud havde jo været rart :cheerleader3:

MEN fik da brugt penge alligevel :cheerleader3:

Jeg købte en lille læderindbudet bog, som skal bruges til hilsner fra gæsterne, altså en slags gæstebog. Kunne dog ikke lide de gæstebøger de solgte, så derfor denne lille bog.

post-35517-1233524294.jpg

Ellers så købte jeg "Himmellys". Rispapirslamper, der skal sendes til himmels med gode ønsker. Dem der solgte os dem, har lovet mig at der bliver mørkt nok til at man kan se dem ordentligt, også i august måned. Så det glæder jeg mig til. Jeg elsker lys og fyrværkeri. Og da Lars har sagt at jeg ikke må få et kongeligt fyrværkeri, ja så må jeg jo nøjes :thumbsupsmileyanim: Men jeg er sikker på at det bliver superflot. Det ser i hvert fald godt ud på deres hjemmeside. Og jeg kan egentligt også godt lide ideen om, at vores gæster kan være med til at sende dem afsted.

0

Hvor blev lysten af??

Jeg har totalt tabt gnisten for tiden. Burde snart komme i gang med de invitationer, men gnisten er pist borte. Måske det er fordi Lars er væk i denne tid, og det bare ikke er det samme at snakke om tingene på MSN. Jeg ved det ikke, men det er lidt træls.

Men måske har jeg bare ramt en af de "døde" perioder der tales om herinde? Det håber jeg, for ellers så når vi da aldrig at blive færdige :thumbsupsmileyanim:

I hvor od tid skal invitationer sendes ud? Vi har talt en del om det herhjemme. Jeg vil jo gerne have dem ud i god tid, men Lars mener at de altså også kan sendes ud i alt for god tid. Men på den anden side så er det jo ikke et problem, når jeg end ikke kan finde ud af hvordan de skal se ud hihi.

Nå tror jeg vil få lavet en aftale med Christian om at han vil sove lidt, så jeg måske kan få en brilliant ide til indbydelsen.....

0

Efter en rigtig hyggelig eftermiddag og aften sammen med 2 andre nordjyske zilla'er, så er lysten til mere planlægning ved at vende tilbage (måske også fordi Lars kommer hjem igen i næste uge). Invitationerne skal nu snart til at falde helt på plads, men for at det kan lade sig gøre, så har jeg jo skulle vælge farver til denne brug. Det bliver hvid/creme, rød og sølv (måske også lidt grøn). Jeg ved at Lars ikke bliver helt vild for sølv, men det må han lære at leve med. Og heldigvis er jeg ret sikker på at han siger god for det. Så nu mangler jeg bare den helt store forkromede ide til en simpel invitation.... Men den ruller ind i mit hoved og ud gennem fingrene i løbet af kort tid, det er jeg helt sikker på :cheerleader3:

0