Karin Sørensen

Karin og Lars "Vores kærlighedsfest 15.08.09"

226 posts in this topic

Annonce ♥

hvor er dine invitationer flotte :boohoo: Jeg tager det også som en kompliment at Lars kunne lide vores, hihi

Har du ikke et billede af dem indeni?

Super at I fandt en løsning med fotograferne :cheerleader3:

Det er absolut en kompliment. Jeg har ikke fået taget nogen billeder af dem indeni, men det kan jeg da lige få gjort.

0

Så fik jeg også lige taget mig sammen til at få taget billederne fra indersiden af invitationen....

Starter så lige med bagsiden, som er prydet med vores fælles navne monogram

(der står ikke famgrau.dk på invitationerne, det kom på da jeg skulle formindske billederne, og gider ikke lave dem om nu)

post-35517-1245617258.jpg

Edited by Karin Sørensen
0

Annonce ♥

Bryllupskage

Ja den er også kommet på plads. Og det har ikke været helt let, eller jo det har det men det har det ikke. Forklaring følger.

Lars er i tidernes morgen uddannet bager, og har derfor hele tiden sagt at hvis vi ikke kunne fåe n ordentlig bryllupskage, så ville han hellere undvære. Hermed mente han at man ofte støder på en superflot kage, som dog ikke smager særlig godt.

Da vi så begyndte at undersøge hvad det koster at få lavet sådan en kage, ja så kom Von And jo lidt op i mig, for for søren hvor er de altså ikke særlig billige. Dette kom jo selvfølgelig ikke helt som et chok for Lars, men alligevel.

Han vil ikke lave den selv, da han ikke evt. vil skulle lave det sidste på den på selve dagen. Dette er ok med mig, men så skulle vi jo finde ud af hvordan vi så skulle skaffe den til huse, helst uden at det koster en formue. Og sandelig om der ikke pludselig dukkede en mulighed op fra lige under næsen på mig. En sød mødregruppemor har en lille kagehobby. Hun laver fantastiske kager, og de smager super, så hun er blevet bedt om - og har sagt ja til - at lave vores kage.

Hun var dog lidt betænkelig i starten, for hun var ikke sikker på at hun kunne lave en vi ville blive tilfreds med, men jeg har været helt sikker hele tiden. For en måneds tid siden sagde hun, at nu var hun mere rolig i forhold til vores kage, for hun skulle lave to andre bryllupskager inden. Så hun fik øvet sig lidt inden.

I sidste uge blev vores lille dreng 1 år, og her havde Katarina kreeret en kage til ham. Vi har været vakse nok få den lavet med det fyld og de bunde vi overvejer til brylluppet. Og den var fantastisk og familien var vilde med den.

Jeg har ikke lige nu billeder af de bryllupskager hun har lavet, men I kan se et billede af Christians fødselsdagskage, hvor alt er lavet så det kan spises.

post-35517-1245618666.jpg

Edited by Karin Sørensen
0

Har i sidste uge bestilt diverse ting med navn og indgravering, og fik besked i fredags på at de var afsendt til os. Meget hurtigere end jeg havde forventet, men selvfølgelig er det ikke kommet i weekenden, så nu glæder jeg mig til posten kommer i morgen, for han må absolut have en pakke med til mig.

Jeg har bestilt champagneglas, kagesæt og en kuglepen med holder til gæstebogen. Glæder mig til at se det.

Lars mente ikke det var nødvendigt, men heldigvis kan han da overtales til mange ting.

Nå vil i seng, så går tiden hurtigere :)

Edited by Karin Sørensen
0

Annonce ♥

Rigtig flot fødselsdagskage, det kan da kun gå godt med bryllupskagen :)

Lyder spændende med de ting, du har bestilt - dem glæder jeg mig til at se :)

Ja jeg synes hun er rigtig dygtig, hun har i weekenden lavet en med blomster på, og jeg troede at det var rigtige blomster hun havde lagt på. Men nej de var lavet af sukker. Der er absolut gået en konditor tabt i hende.

Jeg har lige fået tingene ind ad døren, og det er så fint det hele. Der kommer billeder senere, når jeg lige når til at få det fotograferet.

Nu vil jeg videre med lidt bryllupsrelateret syslerier, mens lillemanden sover.

0

WAUW, den kage er da alt for fantastisk :) Det har hun søreme gjort godt din veninde! Det skal nok blive alletiders.

Ja nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan jeg vil have den til at se ud. Hun laver hvad som helst, har hun sagt. :)

0

Annonce ♥

Gaveæsker

Efter længe at have diskuteret med mig selv - og Lars - om hvorvidt vi har brug for gaveæsker, så har jeg besluttet mig for at "Selvfølgelig skal vi da have gaveæsker". Jeg har ikke kunnet finde nogen jeg kunne lide, og ej heller i den rigtige farve. Hvad gør man så? Man husker pludselig at vi altid foldede små æsker, da jeg gik i skole til alle mulige hemelige ting. De små grå måtte lige trækkes i gang, men jo minsandten kunne jeg huske hvordan man gjorde. Resultatet kan ses i det følgende.

post-35517-1245788730.jpg

Edited by Karin Sørensen
0

Ej! HVor genialt husket!

Dem har jeg godt nok også foldet MANGE af.. uden egentlig at have noget formål.. Hm.. Kunne da lige overveje, om jeg også kan huske, hvordan man gør.. Synes godt de må være lidt flade og så med et lille bånd om..

:)

0

Annonce ♥

Ej! HVor genialt husket!

Dem har jeg godt nok også foldet MANGE af.. uden egentlig at have noget formål.. Hm.. Kunne da lige overveje, om jeg også kan huske, hvordan man gør.. Synes godt de må være lidt flade og så med et lille bånd om..

:)

Det er meningen der skal bånd om. Jeg kan dog ikke lige regne ud hvordan kanten skal blive mindre. Lige nu har jeg siddet og foldet en hel del, for har jo fundet ud af at de ikke skal være lige store. Dengang maste vi dem bare ind i hinanden, men nu skal det jo helst se lidt ordentlig ud :)

0

Møde på slottet i dag

Om et par timer skal vi op og snakke med dem på Dronninglund Slot. Jeg glæder mig til at få tingene til at falde på plads nu. Hende der står for arrangementet deroppe, har beroliget os med at hun har en lang liste som vi skal gennemgå, så ingen grund til at tænke at vi måske glemmer noget. Så jeg er ret fortrøstningsfuld. Men også ret spændt, nu kommer det pludselig lige lidt tættere på :thumbsupsmileyanim:

0

Så er alt planlagt for festen på slottet. Det var fedt at se det hele igen, det er jo knap 2 år siden vi blev vist rundt deroppe og bookede det til festen. Dejligt at det er ligeså skønt som husket. Det tog sig jo super smukt ud i dag, hvor solen bare skinnede og skinnede. I dag kunne vi også mærke at selvom der jo selvfølgelig bliver super godt vejr til brylluppet, så er festsalen ikke varm. Murene er rigtig dejlig tykke, så der var lige tilpas køligt - lækkert.

En af de nærmeste dage får vi en beskrivelse af det hele, for at se om det virkeligt er sådan det skal være, ellers skulle vi være velkomne til at få det lavet om. Principielt kan alt ændres indtil 1 uge før, så det er jo fedt, hvis vi nu ikke lig esynes at det faktisk var det vi ønsker, når vi lige har tænkt lidt mere.

Og som en lille ekstra biting, så sagde hun at vi absolut har valgt en super fotograf, og at hun kender alle steder på og omkring stedet, der er velegnet til billeder. Så selvom jeg vidste det, var det jo rart at få at vide.

0

Så er alt planlagt for festen på slottet. Det var fedt at se det hele igen, det er jo knap 2 år siden vi blev vist rundt deroppe og bookede det til festen. Dejligt at det er ligeså skønt som husket. Det tog sig jo super smukt ud i dag, hvor solen bare skinnede og skinnede. I dag kunne vi også mærke at selvom der jo selvfølgelig bliver super godt vejr til brylluppet, så er festsalen ikke varm. Murene er rigtig dejlig tykke, så der var lige tilpas køligt - lækkert.

En af de nærmeste dage får vi en beskrivelse af det hele, for at se om det virkeligt er sådan det skal være, ellers skulle vi være velkomne til at få det lavet om. Principielt kan alt ændres indtil 1 uge før, så det er jo fedt, hvis vi nu ikke lig esynes at det faktisk var det vi ønsker, når vi lige har tænkt lidt mere.

Og som en lille ekstra biting, så sagde hun at vi absolut har valgt en super fotograf, og at hun kender alle steder på og omkring stedet, der er velegnet til billeder. Så selvom jeg vidste det, var det jo rart at få at vide.

Fedt, der er også utrolig smukt ved Dronninglund Slot :cheerleader3:

Det lyder til, at der er styr på tingene, det er da dejligt :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

39 dage tilbage ..... puha blev faktisk lige en smule stresset af at se Meretes milepæl på 40 dage ... Pludselig synes jeg at vi mangler mange ting, og det meste skal være ordnet inden mandag i næste uge, for der tager vi på ferie i 14 dage, uden mulighed for at lave bryllupsrelaterede ting (i hvert fald sådan lige umiddelbart).

Men kan da lige fortælle lidt om hvad der sker i det lille hjem

Tiden går i disse dage med at lave hæfter til bordet. Hæftet skal også være bordkort, men derudover indeholde menu, diverse informationer om stedet og overnatning og morgenmad (som gæsterne godt nok også får på vores hjemmeside), bordplan over det enkelte bord osv osv.

Omslagene er snart færdige, og så skal jeg videre med gaveæskerne. Der er dog dukket et lille problem op i den katagori. Lars sad en dag og kiggede på prototypen, og siger pludseligt "Hvad skal der være deri?" Jeg fortæller om de ting, jeg lige har i tankerne hvortil han svarer "Hvad så med de 75 poser haribo slik vi har købt, de kan da ikke være deri...." Øhh, hov dem havde jeg glemt alt om, de er jo indkøbt for nogen tid siden. Og han har helt ret, de kan ikke være deri .... Så ved ikke lige helt hvad vi skal nu ... Brugte fredagen på at lede efter et sted hvor man evt. kunne købe gaveposer, men de er ike nemme at opdrive. de eneste vi fandt koster 18 kr .. stykket. Det er måske lige i overkanten. Så overvejer lige nu hvad vi skal gøre..

0

Set til min kjole

Weee jeg var ude og se til min kjole i mandags. Den er stadig super dejlig :cheerleader3::bearhug:

Jeg var i sidste uge begyndt at undre mig over at jeg ikke havde hørt fra Anne, som havde lovet at give mig besked, når min kjole var rettet til. Hun sagde da jeg var derude sidst at der ville gå ca to uger, og at hun ville ringe når den var klar, så jeg kunne prøve den igen. Nu var der gået omkring 5 uger, så jeg ringede derud, og det var heldigt. Det viser sig at hun havde forsøgt at ringe - forgæves - til mig, fordi hun havde fået skrevet mit telefonnummer forkert ned. Men som hun sagde, hun regnede da med at jeg ville huske at min kjole var der :thumbsupsmileyanim: Hvilket hun jo har helt ret i.

Jeg havde besøg af min veninde som skal hjælpe mig i kjolen på dagen, og hun ville gerne se den, så vi tog derud i mandags. Det var skrædderen der var i butikken den dag, og det skulle vise sig at være rigtig godt, for alle de ændringer vi havde aftalt var ikke lavet. Godt nok småting, men alligevel ....

Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg vil have strop om halsen eller ej, så jeg har aftalt med skrædderen at hun syer små tryklåse i, så kan jeg beslutte mig på dagen, ja og også ændre det i løbet af dagen hvis det skulle blive aktuelt.

Nå ja blev jo også positivt overrasket. Kunne nøjes med en skrædderregning på 350 kroner. Godt nok har den kun skulle lægges op, men alligevel.

Så et dejligt gensyn med min kjole, glæder mig meget til at skulle have den på i mere end 10 minutter *hihi*

Edited by Karin Sørensen
0

Hej Karin

Sikke en lækker og flot "Kaj & Andrea-kage"......

Dejligt at du lige har fået kjolen at se igen.... Nu er der jo heller ikke så længe til at vi kan have den på en hel dag - det må vi huske at nyde...

Er i gået i gang med bordplanen?? Jeg prøver lidt, men det er godt nok noget der kan give sved på panden pga. jeg synes ikke alle passer sammen til at sidde over for hinanden eller ved siden af...

0