Karin Sørensen

Karin og Lars "Vores kærlighedsfest 15.08.09"

226 posts in this topic

Annonce ♥

Frisør

Jeg har været oppe ved min frisørveninde i dag, og vi har snakket frisure. Det er så dejligt at skulle have en der kender mig til at ordne det, for hun ved præcist hvad jeg kunne tænke mig. Enkelt men ikke bare almindeligt. Jeg skal en tur forbi hende igen på tirsdag, så vil hun lige klippe mit hår og lægge lidt reflekser i, og hvis vi når det, så vil hun lave en prøveopsætning, ellers bliver det dagen efter.

Men hun regner med at det vil tage ca. 2 timer, og vi har derfor aftalt at jeg skal være hos hende kl. 8 om lørdagen, så kan jeg nå hjem til at gøre Christian klar. Selvom min vendinde har lovet at hun nok skal få ham i tøjet, så er det jo ikke helt sikker på at den unge mand, synes at det er hende der skal ordne det, og på den her måde kan jeg forhåbentligt selv nå det. Hun var også så sød at tilbyde at komme hjem forbi mig, og sætte sløret fast, lige inden jeg skal afsted til kirken, hvilket jeg er rigtig glad for, for sløret er jo langt, og det er da ganske udmærket ikke at skulle gå rundt med det herhjemme i et par timer.

0

Frisør

Jeg har været oppe ved min frisørveninde i dag, og vi har snakket frisure. Det er så dejligt at skulle have en der kender mig til at ordne det, for hun ved præcist hvad jeg kunne tænke mig. Enkelt men ikke bare almindeligt. Jeg skal en tur forbi hende igen på tirsdag, så vil hun lige klippe mit hår og lægge lidt reflekser i, og hvis vi når det, så vil hun lave en prøveopsætning, ellers bliver det dagen efter.

Men hun regner med at det vil tage ca. 2 timer, og vi har derfor aftalt at jeg skal være hos hende kl. 8 om lørdagen, så kan jeg nå hjem til at gøre Christian klar. Selvom min vendinde har lovet at hun nok skal få ham i tøjet, så er det jo ikke helt sikker på at den unge mand, synes at det er hende der skal ordne det, og på den her måde kan jeg forhåbentligt selv nå det. Hun var også så sød at tilbyde at komme hjem forbi mig, og sætte sløret fast, lige inden jeg skal afsted til kirken, hvilket jeg er rigtig glad for, for sløret er jo langt, og det er da ganske udmærket ikke at skulle gå rundt med det herhjemme i et par timer.

Hvor fedt at du har en frisørveninde, som kan hjælpe dig på dagen :thumbsupsmileyanim:

Rigtig god idé, at du selv kan sørge lidt for Christian, det kan jo godt være, at det er mor, der skal gøre det :heart:

Jeg vil heller ikke have mit slør på hos frisøren, da jeg skal til frisør kl. 10.30 og derefter skal jeg sætte min lillesøsters hår og derfor er det lettere, hvis min lillesøster sætter mit slør fast i mit hår, inden vi skal i kirken. Det er også nemt nok - det er jo på en kam og skal allerhøjest have et par ekstra hårnåle som hjælp :griner:-

0

Annonce ♥

Brudebuketten

Dette var fra starten fuldstændig Lars område, men han fik vist en smule kolde fødder. Han ville derfor gerne at jeg tog med derind, så det gjorde jeg i går. Jeg valgte dog ikke rigtig at sige noget, han skulle jo have lov til at vælge selv. Det eneste jeg faktisk var med til at bestemme var hvordan den halskæde der skal være i buketten skal være. Synlig eller ikke synlig. Buketten skal nemlig indeholde arvegodset, da jeg ikke vil bære den på dagen - men med det skal den.

Glæder mig efterhånden rigtig meget - nu er det jo også snart :thumbsupsmileyanim::griner:-

0

Brudebuketten

Dette var fra starten fuldstændig Lars område, men han fik vist en smule kolde fødder. Han ville derfor gerne at jeg tog med derind, så det gjorde jeg i går. Jeg valgte dog ikke rigtig at sige noget, han skulle jo have lov til at vælge selv. Det eneste jeg faktisk var med til at bestemme var hvordan den halskæde der skal være i buketten skal være. Synlig eller ikke synlig. Buketten skal nemlig indeholde arvegodset, da jeg ikke vil bære den på dagen - men med det skal den.

Glæder mig efterhånden rigtig meget - nu er det jo også snart :thumbsupsmileyanim::griner:-

jahh nu er det snart - meget snart

0

Sanghæfter

Vi har i går fået grønt lys til vores sange fra organisten, hvilket er ret heldigt, for vi har jo trykt dem i håbet om at det gik igennem uden problemer.

Så nu ligger det helt fast at vi skal synge følgende sange ved vores bryllup:

Den signede dag ...

Blomstre som en rosengård

Du kom med alt det der var dig

Det er så yndigt at følges ad

Du, som har tændt millioner af stjerner

sange som hver især betyder noget for - ja ok nok mest mig

At forsiden på sangbladet ikke helt ser ud som jeg gerne ville, er der ikke noget at gøre ved. Er alligevel ikke så meget Zilla, at de skal trykkes om, bare fordi skriften ikke lige er som i mine tanker. Det går nu nok alligevel :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Traditioner

Vi har for længst besluttet at vi ikke vil overholde enhver tradition omkring brylluppet, hvilket vi absolut heller ikke har gjort, til familiens store irritation nogen gange. Men en tradition skal følges og det er Noget nyt, gammel, lånt og blåt.

Det blå er nemt nok, idet der i min kjole sidder en blå sløjfe indsyet, dette er fra fabrikanten.

Det nye er kjolen så den er også nem nok.

Det gamle havde jeg to muligheder til, og begge bliver brugt. Den meget nemme er at det er vores forlovelsesringe, som skal bruges som vielsesringe. De er jo ikke nye mere, så det måtte kunne være det gamle. Men jeg har jo også en anden gammel ting, en ting som jeg dog længe overvejede hvordan jeg skulle bruge, for jeg vidste at jeg ikke ville have den på, på dagen. Det er en halskæde som min mormor fik til sin barnedåb. Siden har hun båret den ved sin konfirmation, vist nok også sit bryllup. Min mor havde den på ved dåb, konfirmation og bryllup. Jeg selv har haft den på til dåb og konfirmation. Og da vi fik døbt Christian sidste sommer, havde han den også om halsen. Så det er helt sikkert at det er mit "gamle". Jeg synes dog bare ikke den passer til min kjole, og derfor vil jeg ikke have den på, men nu er den afleveret hos blomsterhandleren, som sørger for at den kommer til at sidde synligt i min brudebuket. Det er en super løsning, for på den måde er min dejlige mormor lidt med, og jeg bryder ikke traditionen.

0

Traditioner

Vi har for længst besluttet at vi ikke vil overholde enhver tradition omkring brylluppet, hvilket vi absolut heller ikke har gjort, til familiens store irritation nogen gange. Men en tradition skal følges og det er Noget nyt, gammel, lånt og blåt.

Det blå er nemt nok, idet der i min kjole sidder en blå sløjfe indsyet, dette er fra fabrikanten.

Det gamle havde jeg to muligheder til, og begge bliver brugt. Den meget nemme er at det er vores forlovelsesringe, som skal bruges som vielsesringe. De er jo ikke nye mere, så det måtte kunne være det gamle. Men jeg har jo også en anden gammel ting, en ting som jeg dog længe overvejede hvordan jeg skulle bruge, for jeg vidste at jeg ikke ville have den på, på dagen. Det er en halskæde som min mormor fik til sin barnedåb. Siden har hun båret den ved sin konfirmation, vist nok også sit bryllup. Min mor havde den på ved dåb, konfirmation og bryllup. Jeg selv har haft den på til dåb og konfirmation. Og da vi fik døbt Christian sidste sommer, havde han den også om halsen. Så det er helt sikkert at det er mit "gamle". Jeg synes dog bare ikke den passer til min kjole, og derfor vil jeg ikke have den på, men nu er den afleveret hos blomsterhandleren, som sørger for at den kommer til at sidde synligt i min brudebuket. Det er en super løsning, for på den måde er min dejlige mormor lidt med, og jeg bryder ikke traditionen.

Det synes jeg er en dejlig tanke med den halskæde... Kan godt lide den lange tradition, den har og så er den rigtig flot..

Når i nu også bruger forlovelsesringene som vielsesringe, udveklser i dem så i kirken eller skifter i bare hånd?? Mogens synes nemlig at vi bare selv skal skifte hånd og så lade vær med at udveklse dem i kirken.

Hvor dejligt at I gerne må synge "Du kom med alt det der var dig"

Edited by Ria
0

Traditioner

Det synes jeg er en dejlig tanke med den halskæde... Kan godt lide den lange tradition, den har og så er den rigtig flot..

Når i nu også bruger forlovelsesringene som vielsesringe, udveklser i dem så i kirken eller skifter i bare hånd?? Mogens synes nemlig at vi bare selv skal skifte hånd og så lade vær med at udveklse dem i kirken.

Hvor dejligt at I gerne må synge "Du kom med alt det der var dig"

Tak..

Med hensyn til ringene så udveksler vi dem ikke i kirken. Det er dog mest fordi at vi ikke skal skifte hånd. Ingen af os kan passe vores ring på den anden hånd. Vi overvejer at få andre ringe engang, og så bliver det måske til den anden hånd. Men da vi ikke har kunnet finde nogen nu, så bliver det dem vi har, og som vi faktisk begge er glad for.

For nogle år siden var vi til bryllup ved vores venner, de udvekslede ringe i kirken, selvom det var de samme ringe, som de havde gået med indtil.

Er også glad for at det er på plads med sangene, og også at der ingen indvendinger er mod at det bruge en som ikke er i salmebogen, og at vi får lov til at have 5 sange mod normalt 4. Skøøønt når man får det som man vil have det :thumbsupsmileyanim:

Edited by Karin Sørensen
0

Annonce ♥

Hvor er det en sød idé med halskæden :)

Jeg har heller ikke noget lånt og noget gammelt endnu, men du gav mig da lige en god idé mht. forlovelsesringene - vi bruger nemlig også de samme :balloons: Skønt med 5 salmer, det er altid godt med nogle sange/salmer :thumbsupsmileyanim:

Nu er der kun 1 uge til - er det ikke vildt?! :badgirl:

0

Hvor er det en sød idé med halskæden :)

Jeg har heller ikke noget lånt og noget gammelt endnu, men du gav mig da lige en god idé mht. forlovelsesringene - vi bruger nemlig også de samme :balloons: Skønt med 5 salmer, det er altid godt med nogle sange/salmer :thumbsupsmileyanim:

Nu er der kun 1 uge til - er det ikke vildt?! :badgirl:

Jeg er også ret glad for løsningen med halskæden, og min mor synes at det er en rigtig god ide, så alt er godt.

Det er totalt vildt at der nu kun er en uge til ....

0

Annonce ♥

6 dage tilbage

Her i dag hvor der nu kun er 6 dage tilbage, skal jeg ud og have lavet tøj til Christian. På sommerlejren lærte jeg en spejderbekendt meget bedre at kende, og lærte at hun ikke havde været sygeplejerske så længe, som jeg lige troede. Selvom hun er omkring de 50 så har jeg været uddannet længere tid end hende. Og hvor vil jeg hen med alt dette?? Hmm, ja det var vel bare lidt fyld, men summasumrum er, at vi har snakket så meget sammen på lejren, at jeg lærte at hun faktisk har været skrædder. Da jeg spurgte til om hun så måske kunne hjælpe mig med et mønster til det her matrossæt jeg står og mangler, sagde hun "selvfølgelig". Jeg forklarede at det ikke måtte være alt for kompliceret, for jeg er ikke en super syerske. Hvortil hun svarer "Jamen skal jeg så ikke bare lave det for dig?" Jo tak. Så over middag pakker jeg Christian i bilen, og vi kører til Aalborg Øst og får syet tøj.

0

Så er der trykt små sedler til alle gaveæskerne, små sedler med mandeldigtet er lavet. Og igår fik jeg lavet 55 tebreve, så nu er vi klar til at pakke alle tingene i æskerne. Vi når ikke at pakke chokoladen ind, men det har ikke været et must. Vi fik først købt dem i torsdags, og tiden har ikke været til det. Der kommer billeder af alle tingene senere i dag, forhåbentligt

Så nu mangler jeg kun at få mere bånd, så det kan komme omkring æskerne. Jeg håber virkeligt at det kommer med posten i morgen, for alle tingene skal afleveres i morgen på Dronninglund Slot. :thumbsupsmileyanim::balloons:

Edited by Karin Sørensen
0

Så er Christian blevet målt til sit tøj. Det har holdt hårdt med at finde et mønster at sy hans tøj efter, heldigvis sagde veninden der skal sy, at hun sagtens kan sy efter et billede. Desværre skulle det vise sig næsten umuligt at finde et ordenligt billede. Søndag kommer Lars i tanke om at han da har en kollega, der har sin paradeuniform hængende oppe på kontoret, så den kom med hjem i går, og blev afleveret, så nu får Christian en matrosuniform, der er helt rigtig. Jeg skal hente den på torsdag, og så skulle der jo gerne være styr på al beklædning.:thumbsupsmileyanim::balloons:

Edited by Karin Sørensen
0

Nu begynder tingene at blive færdig herhjemme, og der kommer derfor lige en stribe billeder af produktionen. Det er blevet til tebreve med kærligheds-te og mandelposer lavet af min fars kone

Teen med de fine sukkerhjerter er hældt op, og klar til at komme i poser

post-35517-1249975128.jpg

0

Annonce ♥

Så er turen ved frisøren også klaret. Så nu har man nyklippet hår inklusiv fine reflekser. Alle aftaler om hår om makeup er vist også på plads, det eneste vi vist ikke får fundet tid til er en prøveopsætning, men jeg er sikker i troen på hvad Lena vil lave, så det går nok uden.

0