Guest toxp

Selve festen...

18 indlæg i dette emne

Snakkede med kæresten i går (for de der ikke ved det, så er jeg i Latinamerika indtil midten af november, og snakker altså ikke altid med ham hver dag...)...

Anyway så faldt snakken på vores dejlige bryllup til foråret - jeg glæder mig vildt meget, men det er heller ikke nogen hemmelighed, at det først og fremmest er mig, der gerne vil giftes - og mig der står for planlægningen.

Anyway vi snakkede lidt frem og tilbage om musikken i kirken, brudevals, taler etc. Hvorefter han udbryder - vores bryllup bliver nøjagtigt ligesom alle de andre - vi kommer til at sidde seks timer ved bordet, danser brudevals fem minutter i tolv, de klipper i mine strømper, og vi får ikke snakket med det halve af gæsterne.

Kort opsummeret - så tror jeg ikke rigtig, at han gider traditionerne. Han vil gerne have, at vi skiller os ud og holder et brag af en fest, som ikke er alt for højtidelig. Jeg kan jo godt lide en del af traditionerne - men vil også gerne have den fede fest.

Jeg forsøgte at overbevise ham om, at sådan behøvede det da slet ikke at være - og at da sagtens kunne lave noget alternativt og ikke behøvede at sidde så mange timer ved bordet...

Men pludselig er jeg kommet i tvivl - hvad skal jeg gøre, og kan vi overhovedet undgå at sidde 5-6 timer ved bordet??

Vi skal holde festen på Restaurant Charlottenlund Fort - det er bestilt og det er fantastiske omgivelser og moderne indretning, så det er ikke selve lokationen, der er for tutte-nuttet eller uden muligheder.

Jeg har tænkt lidt over, hvad vi kan gøre, og hvad vi vil gøre.

- Vi frabeder os festsange - ingen af os bryder os om dem, og de er rene tidsrøvere

- Vi kunne evt. bytte tre retters tallerken anrettet menu ud med buffet - det bliver lidt mere uformelt - men giver det mere tid, for det er vel stadig taler og indslag, der tager tid??

- Alternativ brudevals - jeg googlede lidt og fandt et par hits på you-tube til par, der var begyndt med brudevalsen, men fortsatte med rumba, salsa, jive...kæresten vil gerne danse Disco, så det er da også lidt mere uformelt...

Jeg har tænkt mig, at vi skulle til bords 18.15 - og jeg ville meget have, hvis bandet kunne begynde at spille kl 23.20 (også af den simple grund, at de slutter klokken 02.00 uanset om de begynder 23.20 eller senere...).

Hvis det skal kunne lade sig gøre, så skal vi jo senest rejse os kl 22.50, så der er tid til at få ryddet bordene fra dansegulvet = 4,5 timers spisning...

HJÆLP!!! Jeg har virkelig brug for gode råd til, hvordan jeg uformaliserer festen og samtidig sikrer mig, at vi ikke bruger for meget tid ved bordet. :ilovebryllupsklar:

Det blev et meget langt indlæg og lidt rodet - men jeg ser meget frem til jeres mange og gode råd og ideer!!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Buffet giver i hvertfald mulighed for at komme lidt op at stå og gå ind imellem. Når man henter mad, kan man nå at tale med flere mens man venter i en evt. kø eller på vejen til og fra maden. Hvis I undgår sangene, vil der så måske være lidt flere der vil sige et par ord, men har I en toastmaster, kan han/hun sørge for at begrænse indslagene i antal og længde. Vi gik til bords et sted mellem 17.30 og 18 og havde arrangeret at bandet gik på kl 23. Så vi dansede brudevals kl 22.50. Altså små 5 timer ved bordet. Vi havde 7 sange og nogle korte, men gode taler. Vi havde endda tid til et kodak-moment, da solen sank så smukt bag ved storebæltsbroen. Med en god toastmaster kan man slippe nemt igennem uden spildtid og evighed ved bordet. Vi dansede traditionel brudevals, hvis man ellers kan kalde det det når man nu har giftet sig med en trin-mongol :ilovebryllupsklar: Vi havde kun inviteret de allernærmeste og derfor var vi 47 incl. 12 børn og os selv. Så vi nåede at tale med alle vores gæster og danse med dem.

Held og lykke med jeres planlægning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha......lidt af en opgave du har fået ;)

Det med brudevalsen er jo et fedt indslag - har oz selv set de klip der ... :ilovebryllupsklar:

Men ellers ved jeg ikke helt hvad man kan gøre for at lave det anderledes....hmmm... tænke tænke... Maden fylder jo en del af tiden, så måske man kunne lave noget der...hmm en anderledes buffe måske noget helt uventet mad hvis i er til suchi (det staves vist ikke helt sådan) Men der ku jo komme en sjov kok ud og lave noget af maden mens gæsterne kigger.....altså noget gæsterne blir draget ind i og lidt selv kan sætte præg på deres mad ??

Man ku oz lave et anderledes bordplan, hvor f.eks. gæsterne sku skifte plads mellem retterne....så fik man talt med nogen forskellige??

Der ku komme en og lære gæsterne en dans (når musikken spiller op) Det skal nok få folk på gulvet !! Line-dans eller salsa ???

Det var lige sådan lidt ideer fra mig - men held og lykke med planlægningen :)

Knuz

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Buffet som det bliver sagt, godt med rygepauser så folk, herunder I kan tale på kryds og tværs. Jeg er ikke sikker på at I vinder meget tid ved "at spare festsangene væk" men hvis det er I vil skal I naturligvis gøre det. Det der tager tid er længere taler, og pauserne (som så er med til at give den småsnak som I er bange for at miste).

Hvis I starter med at spise kl. 18 bør det være muligt at slutte på det tidspunkt du nævner med lidt stram styring fra toastmasterens side.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en note: Til min lillebrirs bryllup havde brudeparret ikke faste pladser men skiftede bord ml hver ret: De fik så dækket op ved bordenden af hvert bord, når de skiftede. Det gav dem i hvert fald en mulighed for at tale m flere af gæsterne

Held & lykke med planerne

knus Sanne :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det har jeg også oplevet nogle gange. Også ved buffet :ilovebryllupsklar: Det eneste man skal være opmærksom på er at det kan give lidt forvirring men det er småting. Det er værre når alle gæster skal rykkes hvad jeg også har oplevet. Det man som regel oplever er dog at gæster m.v. bruger pauser til at gå op og tale med brudeparret, eller gøre det andre steder. Så jeg ville ikke frygte for at blive ensom, og ikke at komme til at tale med andre, hvis det var mig. Til gengæld vil I nok opleve det som at det bare suser forbi jer og går så stærkt fordi der sker så meget. Det kan man dårligt ændre ved uanset hvad man så gør.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tænker også rigtig meget i det, og vil gøre meget af det der foreslåes, men det vi tænker meget i, er at vi vil sidde ved 8-mands rund-borde, da vi synes at snakken falder bedst på denne måde - specielt i forhold til hestesko o.l., hvor du egentlig bare sidder og kigger ud i luften... Men da vi så kun er 8 ved bordene, vil vi mellem hver ret bede alle herrerne om at bytte pladser med hinanden på kryds og tværs, - så kan de flytte sig hen, hvor de lige har lyst til... På denne måde får jeg ikke kun 2 bordherrer, men 5... (min kæreste skal som den eneste blive siddende)

KH. Tanja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke lige læst din planlægningstråd, så ved ikke så meget om din planlægning indtil nu - sorry :)

Men jeg kan fortælle hvad vi gjorde, der var med til at holde festen uformel, selvom der var en del traditioner.

Vi blev viet tidligt - allerede kl. 13.00. Mens vi fik taget billeder, trak gæsterne hjem i mine forældres have, hvor vi også holdt festen. her var der sat snacks og drikkevarer frem, som de kunne hygge med, inden vi skulle til bords. Men det der gjorde det uformelt var at vi havde fundet forskellige have-spil frem til dem - f.eks. kroket, kongespil, stangtennis osv. det gjorde allerede dér at det blev lidt mere uformelt...

Vi havde hovedretten som buffet, hvilket virkede rigtig godt...

Bordplanen var ikke traditionel. Vi sad ved gruppeborde, og oppe ved vores bord sad nogen af de nærmeste venner og søskende og sådan - det virkede rigtig godt, og fra starten var der bare gang i hyggesnak ved alle borde - måske også fordi folk havde hygget lidt sammen om eftermiddagen.

der var fadølsanlæg - ved ikke om det var medvirkende til afslappet stemning, men i mit hoved er det i hvert fald mindre formelt :)

Vi festede med til kl 5 om morgenen :ilovebryllupsklar: det skal man selvfølgelig ikke nødvendigvid - men det gjorde at der måske kun var en 5-6 stykker af de 85 gæster til middagen vi ikke lige fik talt med...

det var vores tiltag på dagen... Måske jeg kommer i tanke om flere, så skal jeg nok skrive :)

I kunne måske lave et uformelt indslag selv - som den sjove brudevals, eller en quiz om jer selv, og så en præmie til den der gætter flest rigtige..

Redigeret af pipboll
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige læst din planlægningstråd, så ved ikke så meget om din planlægning indtil nu - sorry :)

Men jeg kan fortælle hvad vi gjorde, der var med til at holde festen uformel, selvom der var en del traditioner.

Vi blev viet tidligt - allerede kl. 13.00. Mens vi fik taget billeder, trak gæsterne hjem i mine forældres have, hvor vi også holdt festen. her var der sat snacks og drikkevarer frem, som de kunne hygge med, inden vi skulle til bords. Men det der gjorde det uformelt var at vi havde fundet forskellige have-spil frem til dem - f.eks. kroket, kongespil, stangtennis osv. det gjorde allerede dér at det blev lidt mere uformelt...

Vi havde hovedretten som buffet, hvilket virkede rigtig godt...

Bordplanen var ikke traditionel. Vi sad ved gruppeborde, og oppe ved vores bord sad nogen af de nærmeste venner og søskende og sådan - det virkede rigtig godt, og fra starten var der bare gang i hyggesnak ved alle borde - måske også fordi folk havde hygget lidt sammen om eftermiddagen.

der var fadølsanlæg - ved ikke om det var medvirkende til afslappet stemning, men i mit hoved er det i hvert fald mindre formelt :)

Vi festede med til kl 5 om morgenen :ilovebryllupsklar: det skal man selvfølgelig ikke nødvendigvid - men det gjorde at der måske kun var en 5-6 stykker af de 85 gæster til middagen vi ikke lige fik talt med...

det var vores tiltag på dagen... Måske jeg kommer i tanke om flere, så skal jeg nok skrive :)

I kunne måske lave et uformelt indslag selv - som den sjove brudevals, eller en quiz om jer selv, og så en præmie til den der gætter flest rigtige..

Dine tiltag er fine nok men den med quitzen ville jeg nok undlade. Man ved når disse quitz kommer at de varer ca. 20 minutter, og gæsterne skal såmænd nok sørge for at der kommer en, eller noget der ligner det. Risikoen ved selv at lave for mange sådanne ting, er at middagen trækker ud til 24 eller senere hvad de færreste ønsker. Jeg har været ude ved bryllupsfester hvor parret selv har lavet sange m.v. fordi de ikke regnede med at der kom noget rigtigt, men de er altid blevet overrasket.

Jeg tror såmænd ikke at fadøl er mere uformelt end vin, men det passer sig bedre til en fest med stegt pattegris o.l. end vin. Til buffet kan det også sagtens gå, men man skal lige være opmærksom på at fadøl sviner mere end flaskeøl, fordi de nemmere vælter og er mere skrøbelige - ihvertfald hvis vi taler de klassiske plastikglas.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har ikke lige læst din planlægningstråd, så ved ikke så meget om din planlægning indtil nu - sorry :)

Men jeg kan fortælle hvad vi gjorde, der var med til at holde festen uformel, selvom der var en del traditioner.

Vi blev viet tidligt - allerede kl. 13.00. Mens vi fik taget billeder, trak gæsterne hjem i mine forældres have, hvor vi også holdt festen. her var der sat snacks og drikkevarer frem, som de kunne hygge med, inden vi skulle til bords. Men det der gjorde det uformelt var at vi havde fundet forskellige have-spil frem til dem - f.eks. kroket, kongespil, stangtennis osv. det gjorde allerede dér at det blev lidt mere uformelt...

Vi havde hovedretten som buffet, hvilket virkede rigtig godt...

Bordplanen var ikke traditionel. Vi sad ved gruppeborde, og oppe ved vores bord sad nogen af de nærmeste venner og søskende og sådan - det virkede rigtig godt, og fra starten var der bare gang i hyggesnak ved alle borde - måske også fordi folk havde hygget lidt sammen om eftermiddagen.

der var fadølsanlæg - ved ikke om det var medvirkende til afslappet stemning, men i mit hoved er det i hvert fald mindre formelt :)

Vi festede med til kl 5 om morgenen :ilovebryllupsklar: det skal man selvfølgelig ikke nødvendigvid - men det gjorde at der måske kun var en 5-6 stykker af de 85 gæster til middagen vi ikke lige fik talt med...

det var vores tiltag på dagen... Måske jeg kommer i tanke om flere, så skal jeg nok skrive :)

I kunne måske lave et uformelt indslag selv - som den sjove brudevals, eller en quiz om jer selv, og så en præmie til den der gætter flest rigtige..

Dine tiltag er fine nok men den med quitzen ville jeg nok undlade. Man ved når disse quitz kommer at de varer ca. 20 minutter, og gæsterne skal såmænd nok sørge for at der kommer en, eller noget der ligner det. Risikoen ved selv at lave for mange sådanne ting, er at middagen trækker ud til 24 eller senere hvad de færreste ønsker. Jeg har været ude ved bryllupsfester hvor parret selv har lavet sange m.v. fordi de ikke regnede med at der kom noget rigtigt, men de er altid blevet overrasket.

Jeg tror såmænd ikke at fadøl er mere uformelt end vin, men det passer sig bedre til en fest med stegt pattegris o.l. end vin. Til buffet kan det også sagtens gå, men man skal lige være opmærksom på at fadøl sviner mere end flaskeøl, fordi de nemmere vælter og er mere skrøbelige - ihvertfald hvis vi taler de klassiske plastikglas.

Jeg ved at der er flere der har lavet sådan en quiz med succes - mener bl.a. det er Lollerberg der gjorde det.. det vil selvfølgelig ikke være tidsbesparende, men det vil nok bidrage til det uformelle, så det skal selvfølgelig regnes ind i planen... Evt. laves inden middagen...?

Vi fik både vin og fadøl til vores fest - og det var faktisk mest fordi fadøl var billigere end flaskeøl i længden...

Men det afhænger selvfølgelig af typen af fest, kan godt se tingene måske ikke passer så godt ind på et slot... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi var også bekymrede for tidsplanen og ville på den ene side gerne ha et traditionelt bryllup, men ville også gerne have et bryllup, som ikke bare var lige som alle de andre. Så vi holdt et meget traditionelt bryllup krydret med små overraskelser. Lad mig prøve at ridse op de ting der i mit hoved var traditionelle/utraditionelle og almindelige/anderledes.

- Kjolen var hvid - meget traditionelt. Men speciel på den måde at der var nogle meget specielle ærmer.

- Brudebuketten var lavet med 5 kalaer og ikke en helt "almindelig" brudebuket.

- Bryllupskagen var firkantet og opstillet på separate fade og ikke oveni hinanden. Topfiguren var lidt i den sjove retning.

- Vi havde købt hjerteglas til vores velkomstdrink.

- Gæstebogen blev lavet som scrapbog, hvilket vi har fået MANGE positive tilbagemeldinger på.

- Bordpynten var også med knald på farverne, hvilket jeg også tror overraskede lidt.

- Vi gik til bords til temaet fra "Love and marriage" en ide her inde fra. Også en lille overraskelse der fik et smil frem hos gæsterne.

- Vi havde lavet bordkorthæfter med beskrivelse af alle gæster, som gav god snak ved bordene og fik mange roser med på vejen.

- Vi havde også bånd om bordkort og servietter med broderet monogram.

- Vi startede med en preforret, som ikke stod på vores menukort, men som også var et lille sjovt indslag. Min kæreste er kræsen, men elsker boller i karry, så vi havde bestilt en lille portion boller i karry som første ret. Det gav anledning til rigtig meget grin efterhånden som retten nåede rundt til alle bordene. Det var hyle morsomt. Ideen kom egentlig fra en fest i Turbinehallen i Århus, hvor de også gerne overrasker lidt. Her fik vi serveret skipperlabskoves i en metaldåse med en træske. Den ide byggede vi lidt videre på og fik altså boller i karry som et morsomt indslag.

- Så var der traditionel middag med 3 retter, men ikke suppe steg og is. Og efterfølgende kaffe.

- Nå ja og vi havde bryllupstoiletpapiret - nok den detalje, der fik gæsterne til at tænke at der var sgu også tænkt på det hele.

- Brudevalsen kunne sagtens nås inden midnat og var næste surprise, da vi havde fået lavet en mixet - startede med lidt vals og gik så over i salsa og til sidst til vals igen. Tror gæsterne syntes det var endnu et underholdende indslag inden sokker og slør på HELT traditionel vis blev klippet og revet.

- Natmaden var hotdogs, men det er vist efterhånden ikke unormalt at få det som natmad.

Havde vi haft pladsen tror jeg vi kunne have fundet på at lave en bordplan, hvor vi rykkede rundt ved de forskellige borde, som det også er nævnt af flere. Men i stedet benyttede vi pauserne til at gå en tur rundt. Og vi nåede rundt ved alle bordene og føler at vi fik talt med alle gæsterne.

Hvis I vil noget helt utraditionelt ved jeg at der er en grillkok, som tager ud og griller til selskaber. Vi har prøvet det nogle gange efterhånden til studentergilder og barnedåb - han er ret god til at lave mad så det er klar til mange på een gang. Alternativt har jeg hørt om et par stykker som laver det samme med pandekager.

Håber I kan bruge det til noget. Det handler jo om at I gør lige det der skal til for at I føler at festen har været helt speciel for jer og jeres gæster. Det er ikke sikkert at det er det store der skal til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi var også bekymrede for tidsplanen og ville på den ene side gerne ha et traditionelt bryllup, men ville også gerne have et bryllup, som ikke bare var lige som alle de andre. Så vi holdt et meget traditionelt bryllup krydret med små overraskelser. Lad mig prøve at ridse op de ting der i mit hoved var traditionelle/utraditionelle og almindelige/anderledes.

- Kjolen var hvid - meget traditionelt. Men speciel på den måde at der var nogle meget specielle ærmer.

- Brudebuketten var lavet med 5 kalaer og ikke en helt "almindelig" brudebuket.

- Bryllupskagen var firkantet og opstillet på separate fade og ikke oveni hinanden. Topfiguren var lidt i den sjove retning.

- Vi havde købt hjerteglas til vores velkomstdrink.

- Gæstebogen blev lavet som scrapbog, hvilket vi har fået MANGE positive tilbagemeldinger på.

- Bordpynten var også med knald på farverne, hvilket jeg også tror overraskede lidt.

- Vi gik til bords til temaet fra "Love and marriage" en ide her inde fra. Også en lille overraskelse der fik et smil frem hos gæsterne.

- Vi havde lavet bordkorthæfter med beskrivelse af alle gæster, som gav god snak ved bordene og fik mange roser med på vejen.

- Vi havde også bånd om bordkort og servietter med broderet monogram.

- Vi startede med en preforret, som ikke stod på vores menukort, men som også var et lille sjovt indslag. Min kæreste er kræsen, men elsker boller i karry, så vi havde bestilt en lille portion boller i karry som første ret. Det gav anledning til rigtig meget grin efterhånden som retten nåede rundt til alle bordene. Det var hyle morsomt. Ideen kom egentlig fra en fest i Turbinehallen i Århus, hvor de også gerne overrasker lidt. Her fik vi serveret skipperlabskoves i en metaldåse med en træske. Den ide byggede vi lidt videre på og fik altså boller i karry som et morsomt indslag.

- Så var der traditionel middag med 3 retter, men ikke suppe steg og is. Og efterfølgende kaffe.

- Nå ja og vi havde bryllupstoiletpapiret - nok den detalje, der fik gæsterne til at tænke at der var sgu også tænkt på det hele.

- Brudevalsen kunne sagtens nås inden midnat og var næste surprise, da vi havde fået lavet en mixet - startede med lidt vals og gik så over i salsa og til sidst til vals igen. Tror gæsterne syntes det var endnu et underholdende indslag inden sokker og slør på HELT traditionel vis blev klippet og revet.

- Natmaden var hotdogs, men det er vist efterhånden ikke unormalt at få det som natmad.

Havde vi haft pladsen tror jeg vi kunne have fundet på at lave en bordplan, hvor vi rykkede rundt ved de forskellige borde, som det også er nævnt af flere. Men i stedet benyttede vi pauserne til at gå en tur rundt. Og vi nåede rundt ved alle bordene og føler at vi fik talt med alle gæsterne.

Hvis I vil noget helt utraditionelt ved jeg at der er en grillkok, som tager ud og griller til selskaber. Vi har prøvet det nogle gange efterhånden til studentergilder og barnedåb - han er ret god til at lave mad så det er klar til mange på een gang. Alternativt har jeg hørt om et par stykker som laver det samme med pandekager.

Håber I kan bruge det til noget. Det handler jo om at I gør lige det der skal til for at I føler at festen har været helt speciel for jer og jeres gæster. Det er ikke sikkert at det er det store der skal til.

Du må simpelthen fortælle mig hvor du fik fat i bryllupstoiletpapir.. det lyder bare for morsomt!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres mange gode råd - det har sat hjerneaktiviteten igang, og jeg forsøger nu at opridse det perfekte alternative bryllup - med traditionel flavour - lidt ligesom Karinas :ilovebryllupsklar:

Vi skal i hvert fald sidde ved små borde - og runde, hvis vi får afbud nok til, at det kan lade sig gøre. Pladsen er lidt trang, så jeg ved ikke, om der er plads til at skifte plads - men vi vil da forsøge at bruge pauserne til at snakke med alle.

Nu har jeg jo læst Pipbolls beretning, og hvis mit bryllup bare nærmer sig det brag af en fest - så bliver jeg da helt fantastisk glad. Det kan være vi skal til at udvide omgangskredsen med nogle officerer - for dem er der da gang i!!!!!!!!! Og selvfølgelig skal der være fadøl - det er da max hygge! Jeg tror nu ikke, at det bliver i plastikglas - så stabiliteten skal nok være der!

Men tusind tak allesammen - det er virkelig en stor hjælp, og tager lidt af presset fra mine skuldre! Jeg lover at holde alle opdateret i min planlægningstråd i takt med, at ideerne materialiseres!

Flere gode ideer modtages selvfølgelig meget gerne!!!!!

Og til Vivian - toiletpapir kan bl.a. købes her - og mange andre steder :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi gik til bords til temaet fra "Love and marriage" en ide her inde fra. Også en lille overraskelse der fik et smil frem hos gæsterne.

Det er vist nok mig eller en af dem vi har spillet for der har nævnt det herinde, og jeg har brugt den flere gange, men den oprindelige ide kommer faktisk fra en af vores kollegaer/medannoncører, Hans Lynnerup, Limelight Disco ovre fra Aalborg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi var også bekymrede for tidsplanen og ville på den ene side gerne ha et traditionelt bryllup, men ville også gerne have et bryllup, som ikke bare var lige som alle de andre. Så vi holdt et meget traditionelt bryllup krydret med små overraskelser. Lad mig prøve at ridse op de ting der i mit hoved var traditionelle/utraditionelle og almindelige/anderledes.

- Kjolen var hvid - meget traditionelt. Men speciel på den måde at der var nogle meget specielle ærmer.

- Brudebuketten var lavet med 5 kalaer og ikke en helt "almindelig" brudebuket.

- Bryllupskagen var firkantet og opstillet på separate fade og ikke oveni hinanden. Topfiguren var lidt i den sjove retning.

- Vi havde købt hjerteglas til vores velkomstdrink.

- Gæstebogen blev lavet som scrapbog, hvilket vi har fået MANGE positive tilbagemeldinger på.

- Bordpynten var også med knald på farverne, hvilket jeg også tror overraskede lidt.

- Vi gik til bords til temaet fra "Love and marriage" en ide her inde fra. Også en lille overraskelse der fik et smil frem hos gæsterne.

- Vi havde lavet bordkorthæfter med beskrivelse af alle gæster, som gav god snak ved bordene og fik mange roser med på vejen.

- Vi havde også bånd om bordkort og servietter med broderet monogram.

- Vi startede med en preforret, som ikke stod på vores menukort, men som også var et lille sjovt indslag. Min kæreste er kræsen, men elsker boller i karry, så vi havde bestilt en lille portion boller i karry som første ret. Det gav anledning til rigtig meget grin efterhånden som retten nåede rundt til alle bordene. Det var hyle morsomt. Ideen kom egentlig fra en fest i Turbinehallen i Århus, hvor de også gerne overrasker lidt. Her fik vi serveret skipperlabskoves i en metaldåse med en træske. Den ide byggede vi lidt videre på og fik altså boller i karry som et morsomt indslag.

- Så var der traditionel middag med 3 retter, men ikke suppe steg og is. Og efterfølgende kaffe.

- Nå ja og vi havde bryllupstoiletpapiret - nok den detalje, der fik gæsterne til at tænke at der var sgu også tænkt på det hele.

- Brudevalsen kunne sagtens nås inden midnat og var næste surprise, da vi havde fået lavet en mixet - startede med lidt vals og gik så over i salsa og til sidst til vals igen. Tror gæsterne syntes det var endnu et underholdende indslag inden sokker og slør på HELT traditionel vis blev klippet og revet.

- Natmaden var hotdogs, men det er vist efterhånden ikke unormalt at få det som natmad.

Havde vi haft pladsen tror jeg vi kunne have fundet på at lave en bordplan, hvor vi rykkede rundt ved de forskellige borde, som det også er nævnt af flere. Men i stedet benyttede vi pauserne til at gå en tur rundt. Og vi nåede rundt ved alle bordene og føler at vi fik talt med alle gæsterne.

Hvis I vil noget helt utraditionelt ved jeg at der er en grillkok, som tager ud og griller til selskaber. Vi har prøvet det nogle gange efterhånden til studentergilder og barnedåb - han er ret god til at lave mad så det er klar til mange på een gang. Alternativt har jeg hørt om et par stykker som laver det samme med pandekager.

Håber I kan bruge det til noget. Det handler jo om at I gør lige det der skal til for at I føler at festen har været helt speciel for jer og jeres gæster. Det er ikke sikkert at det er det store der skal til.

Du må simpelthen fortælle mig hvor du fik fat i bryllupstoiletpapir.. det lyder bare for morsomt!!!!

Det købte vi på myb.dk

http://myb.dk/webshop/catalog/index.php?cPath=38_47

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et par kommentarer til dine forslag:

Vi var til et bryllup i sommers, hvor de i invitationen havde frabedt sig sange. Jeg tror at hvis man skal skrive det i invitationen, er det vigtigt at understrege at i meget gerne vil have indslag/taler, for ved brylluppet i sommers, resulterede "sange frabedes" i at der ikke var hverken sange, taler eller indslag, da folk havde været i tvivl om de set ikke ville have noget af den slags "opmærksomhed".

Husk bare for alles vedkomne at det er super vigtigt at have en god toastmaster der kan holde styr på tidsplan og indslag, så skal tidsplanen nok holde, så i kan starte koncerten tidligt.

I kan evt. skrive kontakt oplysninger til toastmasteren på invitationerne, og bede dem oplyse ham om det hvis de har noget, og hvor lang tid det ca tager.

Jeg havde også overvejet buffet, men må indrømme at jeg blev skræmt fra det, ved selv samme bryllup i sommers!

Pga. buffet, der for det først stod op af væggen, så man kun kunne tage fra én side af bordet af gangen, hvilket forlænger tiden med 50 %, og for det andet var alt for lille til 60 mennesker, endte det med at folk stod udenfor og røg, og nogle var færdige med at spise før andre havde været oppe og tage mad. Det virkede meget rodet...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg kommer videre med min beretning kan du læse mere i detaljer om vores dag, men syntes vi havde en fantastisk dag med masser af tid til at snakke med gæster.. :)

- Vi blev viet kl. 15, og tog direkte hen og fik taget billeder.

- Vi var i forsamlingshuset kl17.30, hvor gæsterne allerede var i gang med at feste pga. fadølsanlæget :smolf:

- Gaverne var pakket op, dem gik vi op og kiggede lidt på.

- Vi havde bedt pianisten om ikke at spille når der kom sange ind, hvilket gav det hele en ret uhøjtidelig stemning

- Jeg havde lavet menuhæfter med "regler" som folk syntes var ret sjove

- Vi havde også det toiletpapir med brudeparret på- det var godtnok også et hit! :ilovebryllupsklar:

- Vi fik en alm. 3 retters menu, gik til bords kl. 18.30 og vi var færdige omkring kl 22.30 og der var MANGE sange og taler, men vi havde masser af tid til at holde pauser

- Vi gik rundt og snakkede med gæsterne i pauserne, hvilket jeg syntes var rigtig dejligt, og gjorde igen, at vi fik en uhøjtidelig stemning. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Et par kommentarer til dine forslag:

Vi var til et bryllup i sommers, hvor de i invitationen havde frabedt sig sange. Jeg tror at hvis man skal skrive det i invitationen, er det vigtigt at understrege at i meget gerne vil have indslag/taler, for ved brylluppet i sommers, resulterede "sange frabedes" i at der ikke var hverken sange, taler eller indslag, da folk havde været i tvivl om de set ikke ville have noget af den slags "opmærksomhed".

Husk bare for alles vedkomne at det er super vigtigt at have en god toastmaster der kan holde styr på tidsplan og indslag, så skal tidsplanen nok holde, så i kan starte koncerten tidligt.

I kan evt. skrive kontakt oplysninger til toastmasteren på invitationerne, og bede dem oplyse ham om det hvis de har noget, og hvor lang tid det ca tager.

Jeg havde også overvejet buffet, men må indrømme at jeg blev skræmt fra det, ved selv samme bryllup i sommers!

Pga. buffet, der for det først stod op af væggen, så man kun kunne tage fra én side af bordet af gangen, hvilket forlænger tiden med 50 %, og for det andet var alt for lille til 60 mennesker, endte det med at folk stod udenfor og røg, og nogle var færdige med at spise før andre havde været oppe og tage mad. Det virkede meget rodet...

100% enig i det med indslagene/sangene. Der er naturligvis nogle som hverken ønsker det ene eller det andet. Ofte fordi de er bange for at det trækker ud eller bare ikke bryder sig om det. Men når jeg har været ude til/oplevet denne slags fester har jeg altid haft en fornemmelse af at det har været meget anonymt, hvor der ikke rigtig er sket noget under middagen bortset fra småsnak. Men det er jo så betragtet udefra.

Og ja en toastmaster er klart at foretrække ihvertfald når vi taler bryllupsfester. Det kan bedre gå uden til en fødselsdagsfest og også her vælger mange toastmaster løsningen.

Det vi i høj grad oplever fra vores kunder er udsagn som at de ikke ønsker skålesange (hvad vi så kan berolige dem med at vi ikke laver medmindre de selv udtrykkeligt beder om det), og at de ønsker en uformel fest som ikke er for højtravende. Dvs. der må godt laves lidt spas under middagen. Nu bruger vi som udgangspunkt ikke mikrofon under middagen (bortset fra hvis der skal informeres om noget for en toastmaster o.l.) og forholder os også rimeligt neutralt under middagen, men vi laver så spas med musik ved at spille noget musik som når det spilles på de rigtige tidspunkter får folk til at grine/more sig: Det kan eksempelvis være at spille Poul Kjøller, Jeg er så glad for min cykel, når brudeparet får foræret to "cirkus-cykler" eller spille handy-mand efter at en taler har "rost" gommens evner eller mangel på samme som gør det selv mand i huset. Men det er ikke noget man kan planlægge da ideerne opstår spontant da man jo ikke kender talerne på forhånd. Men man kan lave meget med musik. Også i forbindelse med indslag.

Jeg kan godt følge dine bemærkninger vedr. buffeten men for mig at se skyldes det opstillingenaf buffeten. Enten bør en buffet laves så man kan komme til fra begge sider af bordet, eller også bør der laves en buffet med samme tilbehør m.v. i begge sider, så man reelt har to buffeter. Det plejer at virke. Herudover skal størrelsen af bordet/bordene naturligvis matche antallet af gæster. I starten kan der være kø og der går folk nogle gange op bordvis men hen ad vejen vil folk jo tage indivduelt og gå op individuelt, og min fornemmelse er klart at buffet i højere grad er med til at gøre en fest uformel, end en tradionel 3 retters menu, hvor maden serveres på tallerkenerne (men det kan også være uformelt)

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer