badutski

HJÆLP...jeg skal til bryllup på lørdag

12 indlæg i dette emne

Jeg er SÅ meget i tvivl im hvad i alverden jeg skal have på på næste lørdag, hvor min mand og jeg skal være gæster til et bryllup.

Brudeparret er faktisk allerede gift - det blev de nemlig i april i Las Vegas, og nu holder de så bryllupsfesten.

Bruden kommer IKKE i brudekjole, men i en todelt kjole (det var alt hvad jeg kunne finde ud af - og det siger jo nærmest INTET om dresscode) og gommen tager jakkesæt på.

I invitationen er dresscoden skrevet som: Dansesko!!!

Jeg har så fået syet denne kjole til mig selv, bare i en lækker flaskegrøn/olivengrøn farve.

post-1282-1222682053.jpg

Og det var faktisk min plan at have den på. Men nu er jeg lige pludselig blevet i tvivl om ikke den måske er for fin (- den er mere galla-agtig i virkeligheden end på billedet).

Så har jeg en anden mulig løsning, spørgsmålet er bare om det bliver for kedeligt/hverdagsagtigt!

Jeg har en gammel kjole fra 50'erne (har været min mors). Den ligner denne kjole til forveksling, botset fra bæltet og kraven - men ellers samme snit, samme ærmer og samme knapper fra livet og op, blot midt for....

post-1282-1222682064.jpg

Farverne i denne kjole er også en lækker grøn og lidt sort..

Forestiller mig så at man kunne sætte et smalt sort lak/pailletbælte i livet og sy et skørt til kjolen af sort tyl, samt indsætte lidt sort blondestof der hvor knapper er - således at man kune lade den stå lidt frækt åben, uden at have kig til BH'en. Har også en sort laktaske som kunne bruges til den. Med andre ord, pifte den op, men samtidig beholde og understrege kjolens 50'er-snit. Og har diss sko, som kunne bruges til:

post-1282-1222682074.jpg

Lyder det fornuftigt - kan I se det for Jer??? Tror selv det kunne blive en fed kjole til fest og lidt dans.

Nå, men i hvert fald er jeg stadig i tvivl- på den ene side synes jeg faktisk at kjole nr. 1 er lidt for fin i forhold til hvad jeg har snuset mig frem til om brylluppet - på den anden side, hvad med den anden kjole - er den så for kedelig???? kommer det overhovedet til at ligne en festkjole og kke en hverdagskjole....??

Jeg har lært at ma aldrig må være finere klædt på end værtsparret - og når bruden netop IKKE har brudekjole, endsige hvid kjole på -så er jeg lige pludselig MEGET i tvivl. Så håber I kan hjælpe mig.

Har VIRKELIG brug for input her....HJÆLP mig tøser - I plejer at have nogle rigtig gode ideer/øjne...

-----------------------------------------------------------------------------------

En anden ting er at jeg har jo for nyligt klippet alt mit lange hår af - til en kort pagefrtiz, som går til mit kæbeben. Den er dejlig nem til hverdag og jeg kan få det hele til at stritte og være fiks...

MEN nu skal jeg til bryllup, og så synes jeg lige pludselig ikke jeg har de store muligheder.... eller i hvert fald kan jeg ikke se dem. Med det lange hår, kunne jeg jo sætte det i utalige frisurer - men det korte er svært synes jeg, især i øjeblikket, hvor håret faktisk er nået at blive for langt til at kunne stritte ordentlig, da mit hår er meget tungt, og det falder sammen efter blot. 1 time, og jeg kan ikke nå at få det klippet inden.... nogle gode ideer her?????? MODTAGES MED kyshånd

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg giver dig ret i at den 1. kjole er meget galla, men ufattelig flot!!

sys 50-ere kjolen ville være super, den kunne blive rigtig fin...

angående dit hår, hvad med at glatte det, så du får det flade page hår, også enten kommet et pandebånd eller hårlåle i siden med simri sten, eller ligende??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vilenk tage 50'er kjolen hvis det var mig. Den første kjole er ufattelig smuk men måske har du ret i at den bliver for fin :bearhug: Og med de ideer du har til 50'er kjolen bliver den jo virkelig både flot og speciel og ikke spor hverdagsagtig.

Ang. hår.... hmm du skriver du har et tungt hår der ikke holder sig pænt længe... hvad med at toupere det og så godt med hårlak og så måske samle det i nakken med et sødt spænde. Så passer det til kjolen og stilen :bearhug: eller ja med en hårbøjle så det igen rammer stilen.

Det var mit besyv :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først vil jeg sige at det er nogle smukke kjoler du har :bearhug: altså ud fra beskrivelsen af brudeparrets beklædning vil jeg også mene at kjole nummer 1 er lige i overkanten. Med det rette tilbehør, kan nummer 2 sagtens dresses en smule opog jeg er sikker på du kommer til at se smuk ud. Jeg fik i hvertfald et godt indre billede uden at have set hverken dig eller din 50'er kjole i de rigtige farver. God fornøjelse.

Redigeret af 310508
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg så endelig fået mig en lille snak med bruden - og fndet ud af hvad de mente med dresscode "dansesko".....

Resultat: jeg tager kjole nr. 1 på - håret må jeg så stadig i tænkeboks med til i morgen, overvejer lidt let krøl med en broche sat i i siden!

Nu må vi jo se.....

I det mindste er jeg færdig med gaven og "bryllupskagen" til i morgen.....

NEJ det er ikke mig der skal lave kagen - heldigvis men i Claus' familie er der tradition for at bage en "slags" bryllupskage til brudeparret, som anonymt finder vej til gavebordet.... Der er selvfølgelig kke tale om en rigtig bryllupskage - men bare 'en eller anden form for kage/stor småkage i hjertefacon.

MEN - det kunne jeg jo ikke rigtig nøjes med, når nu jeg ELSKER at lave kager:

Så denne gang blev det en helt ny variation, nemlig chokoladekage med brombærmousse:

post-1282-1223060365.jpg

Og sådan kommer den til at se ud i morgen på gavebordet:

post-1282-1223060379.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da K... en FLOT kage :cheerleader3::cheerleader3: Fatter simpelthen ikke hvordna man kan lave sådan en flot kage :blink: Gid det var mig :blush:

Syntes du ikke at vi skal have lov til at se billeder af dig, i din smukke kjole så vi kan se det endelige resultat?? :fløjt:

Redigeret af hatshepsut
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer