april-brud2009

Fotograf

29 indlæg i dette emne

Hejsa!

Vi skal giftes til april, og er jo igang med at snakke det hele igennem. Min kæreste mener IKKE vi skal have fotograf til at tage billeder af os. Hvilket jeg er dybt uening i, det vil jeg bare SÅ gerne. Ved godt det er maaaange penge det koster, men synes det er noget så smukt at eje senere. Mine forædre synes det er så underligt at "vi" ik vil det, så de har tilbudt at betale det, så dejlige forældre jeg har :bearhug:

Vil gerne høre Jer, skal I have fotograf på, og hvor mange penge regner I med at sku bruge på det ?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville i hvert fald savne vores bryllupsbilleder rigtig meget, hvis ikke vi havde haft fotograf. Det behøver jo ikke være for hele dagen, men bare man lige får lidt portrætbilleder. Det har også stor indflydelse på prisen. Endelig er det jo også muligt at vælge amatørfotograf i stedet for prof. Vores fotograf var amatør, og jeg er fuldt ud tilfreds.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have fotograf og hun er allerede bestilt, selvom der er et helt år til.

Fotografen tager billeder før/under/efter vielsen og tager de populære bryllupsbilleder til et fotoalbum og til at hænge op. Alt i alt skal hun have 4700 kr. for det, og det er vi tilfreds med.

Vi ville ikke give over 10.000 kr for det, som en heldagsfotograf oftest skal have, så hun klarer det som jeg forklarede ovenstående, og så har vi en god kammerat til at stå for billederne resten af dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også have fotograf på, jeg ved ikke hvad det kommer til at koste for det giver mine svigerforældre. Men jeg vil sige at det er noget af det vigtigste del af hele dagen, alle de billeder jeg har set er SUPER gode og man vil finde dem frem ofte for selv at kigge på ud over dem der hænger op.

Vi har valgt at et par af vores venner og familie medlemmer tager billeder under middagen og af alle gæsterne. :bearhug: håber at i finder en løsning i begge er glade for.

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan fortælle en lille historie om en bruger herinde fra (vi er vel 2-3 år tilbbage) som efter sit bryllup fortalte at de måtte trække i tøjet igen 7 dage efter bryllupsfesten fordi de bryllupsbilleder de havde fået taget ikke var gode nok. En ting er at de nu måtte betale de penge de havde sparet ved ikke at have en egentlig fotograf på dagen, men noget andet er at de resten af deres dage skal kigge på nogle bryllupsbilleder som er "rekonstrueret".

Der er da mange som ikke har en egentlig fotograf og overlader til gæster/venner - og ofte går det også fint - men man skal være rimelig sikker på at de så også kan leve op til opgaven.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke turde undvære en rigtig fotograf!!!

Vi skal forhåbentlig kun giftes den ene gang, og vi vil ikke risikere, at vi ikke har nogle gode billeder at kigge på efterfølgende!

Vi har bestilt Fotohajerne til at tage vores billeder (Og Kamilla - jeg ved de bliver gode :bearhug:)

De kommer allerede i kirken og tager billeder - bliver under receptionen, hvor de evt. kan komme til at tage parbilleder af gæsterne. Bagefter tager de med os ud til vores foto-lokation ved Charlottenlund Fort, hvor vi får taget de traditionelle billeder - som vi dog ikke planlægger skal være helt så traditionelle og opstillede - men det kan man jo nå at skifte mening om mange gange!

Vi skal give 5.000 for Fotohajerne - og så får vi nogle billeder på papir og nogle på DVD - jeg kan ikke huske de præcise antal fra aftalen :bearhug:

Det er ikke her jeg ville vælge at spare - der er mange steder, der kan spares i stedet....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at få en heldagsfotograf ud, og skal give 10.000 for dette... Jeg synes ikke, det er meget dyrt, da det omfatter 2 fotografer i 10 timer, nemlig fra kirken til brudevalsen er danset... Derudover er der også en del billedbehandling...

Jeg har en farbror, som er rigtig dygtig amatør-fotograf, men vi blev enige om, at vi ikke vil "pålægge" ham den byrde at skulle tage billeder hele dagen (selvom jeg egentlig tvivler på, han vil lade være)... Men skulle uheldet være ude, og billederne ikke bliver gode, så er det trods alt ikke familie, vi skal diskutere med og blive sure på.

Så I skal nok gøre op med jer selv, om det er det værd at spare fotografen væk...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde også en fotograf til at tage billeder før/under og efter vielsen og fik de skønneste billeder ud af det. Jeg googlede fotografer i vores region og fandt så en freelance pressefotograf. Det kostede os 3500,-kr og var hver en øre værd. Vi fik en cd, 6 store billeder og behandling af udvalgte billeder vi selv valgte. Min mand er foto-nørd og har selv taget sig af resten. Ville simpelthen ikke risikere at stå uden et fantastisk billede efter brylluppet. Resten af arrangementet er også gennemfotograferet af familie og venner med overvejende stor succes. Men det er dumme penge at spare, hvis jeg skal give mit råd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at få en heldagsfotograf ud, og skal give ca 10.000 for dette. De kommer 2 fotografer og er hos os i 10 timer, nemlig fra kirken til brudevalsen. Vi har sparet bl.a. transporten væk, da billederne vil være det eneste tilbage udover minder fra den store dag og så skal de også være i orden. :bearhug::bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal HELT KLAR have en fotograf. Og han skal endda følge os hele dagen!!!

Jeg ville blive rigtig ked af ikke at have billeder fra denne dag!

Jeg går selv meget op i billeder(tager selv billeder) og vil gerne at lige præcis dem fra denne dag bliver perfekte.

Vi skal give 8000kr (+ transport) fra kirke til brudevals og så tager han både billeder og filmer.

Det er en af de vigtigste poster i vores budget (sammen med restaurant og musik). Det er et punkt jeg absolut ikke ville spare væk!

Ud over fotograf har vi allieret os med 2 venner som også tager billeder (ret dygtige).

post-30921-1222854320.gif

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kommende mand ville heller ikke have en fotograf til at starte med, men pressede og pressede og til sidst gik vi på kompromis der hed: Billeder i kirken, stemningsbilleder fra kirken, og fotosession af os.

Vi får alle stemningsbillederne fra kirken ca. 80 stk fremkaldt i alm billedstørrelse, plus at vi får ca 20 billeder i varierende størrelse i album og dem og resten (ca 80 i alt) på cd. Denne herlighed skal vi kun give 4500 kr.

Fotografen fik jeg anbefalet herinde, og lever hun op til vores forventninger, så vil jeg da anbefale hende videre! Det er i hvert fald ikke 4500 kr vi har lyst at spare :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også have fotograf på dagen - er i gang med at tale manden til rette med hensyn til hvor længe de skal være der. jeg kunne godt tænke mig at de kom til kirken og blev til brudevalsen. Men manden har ret i et punkt - hvem gider have et billede af en farmor der sover i sofaen (inden hun går op) en fuld onkel, osv. Men mange billeder af folk synes jeg bliver bedre når folk løser op (når lidt alkohold går ind)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også valgt at have fotograf...

Vil hellere spare andre steder for at have råd til fotografen... Vi har to fotografer i tre timer, for 3000 sek, og vi får alle billeder på DVD, 10-15 billeder redigeret og samme antal på papir i 10x15cm og et i 50x70cm.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte ikke at have en professionel fotograf til vores bryllup.

Til gengæld har vi en veninde, som tog billeder af os, både med vores eget digitale spejlrefleks kamera og med hendes eget.

Vi har ikke fortrudt, at vi bad hende om den tjeneste og vi fik nogle hamrende gode billeder ud af det. Og flere der har set takkekortet bagefter har faktsisk troet, at billederne er taget af en professionel.

Men hvis jeg ikke havde vidst, at hun kunne tage så gode billeder, så havde jeg også valgt at hyre en professionel fotograf.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig skal vi have en fotograf, og jeg tør slet ikke skrive, hvad vi skal give - og det er kun for "officielle" brudebilleder lige efter vielsen.

Af erfaring fra min konfirmation, hvor alle billeder var slørede, kan jeg kun sige, at jeg den dag i dag er så glad for, at mine forældre ofrede pengene på en prof. fotograf i et studie, for ellers havde der ingen ordentlige, klare billeder været af min søster og jeg fra vores konfirmation.

Billederne er næsten det eneste, man har efter brylluppet, så det er klart en post, jeg på ingen måde vil spare på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi skal også have fotograf. Vi har bestil fotohajerne til at være der i kirken, receptionen og så billeder af mig og Mads alene!

Faldt simpelthen for deres billeder, så jeg er ikke et sekund i tvivl om vi har valgt rigtigt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa!

Vi skal giftes til april, og er jo igang med at snakke det hele igennem. Min kæreste mener IKKE vi skal have fotograf til at tage billeder af os. Hvilket jeg er dybt uening i, det vil jeg bare SÅ gerne. Ved godt det er maaaange penge det koster, men synes det er noget så smukt at eje senere. Mine forædre synes det er så underligt at "vi" ik vil det, så de har tilbudt at betale det, så dejlige forældre jeg har :loveboard:

Vil gerne høre Jer, skal I have fotograf på, og hvor mange penge regner I med at sku bruge på det ?

Vi er ikke så meget til de der opsatte bryllupsfotos, (eller fotografbilleder generelt) så vi har fundet en pige som har sådan noget som hobby, og selv redigerer osv på billederne derhjemme, hun skal vist have 3000 for at tage billeder fra lige inden vielsen og til vi går til bord på feststedet. :loveboard:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg regner ikke med at vi skal have fotograf. Vi spørger Jonas' onkel om han vil tage nogle "officelle" billeder af os. Jeg tror også jeg vil spørge min kusine om hun ikke vil tage sit videokamera med så hun kan filme i løbet af aftenen. Hun elsker det nemlig.

Vi skriver enten i indbydelsen, hjemmesiden eller begge steder at folk gerne må tage kameraer med så vi kan få nogle gode minder fra dagen. Der er så mange tilsammen både i min og Jonas' familie som elsker at tage billeder og er gode til det vi at statser på at det er nok.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal heller ikke ha fotograf. Men vi håper at vennene våre og familien vil ta mange bilder, og vi har kjøpt engangskamera som skal ligge på hvert bord under festen.

Vi har bryllup på budsjett, og fotografene er altfor dyre. Så er vi heller ikke så opptatt av å henge opp brudebilder på veggen, ikke av oss selv eller andre.

Jeg vil heller ha mange morsomme bilder fra festen, verken jeg eller min kjære er så glade i å stå modeller for "pene" bilder, det er ikke helt vår stil.

(Jeg håper vi ikke kommer til å angre på dette...)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Ville da bestemt ikke holde bryllup uden fotograf!!!!!!!!

Vi skal have en amatør fotograf, det bliver heldags, med kørsel og arbejdsløn og alle bileder på cdrom, for 2000 kr...

2000,- kr. for HELE dagen... Det er godt nok billigt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer